Mis hinnangu sa annad sellise ratta kolmapäevakukõlbulikkusele, kui märkimisväärne see kiiruse- ja pingutuse erinevus võrreldes tavarattaga umbes on? Ehk siis kui ma sõidan ainult maastikul kolmapäevaku tüüpi radadel, aga vahel tahaks mõne sutsaka ka kiiremini sõita, siis kas pean endal 2 ratast garaazis hoidma, või piisaks fatist? Tollesama odava proovirattaga punnitasin 10-15km/h sõita seal kus oma tavarattaga oleks suhteliselt pingevabalt 20-25km/h kerinud.Rivo kirjutas:Täna proovisin vähe kobedamat. Ei mingit kiskumist, ega muud anomaaliat. Rõhk kummides 0,5atm, jäik kahvel. Tegu oli Fuji raamile ehitatud rattaga.
Fatbike
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Fatbike
- metsaveere
- Rattur
- Postitusi: 192
- Liitunud: 08. 10. 2013. 17:28
Re: Fatbike
Sm. Pajur kulges täna mälu järgi 35 km/h, suht pingevabalt. Aga sellegipoolest - fätt on fätt ja baik on baik. Klassikasuusk on klassikasuusk ja uisusuusk siis vastavalt uisusuusk. Saab küll mõlemaid vastupidi kasutada, aga kui oled mõlemaid hästi kasutanud, siis oskad vahet teha, tõenäoliselt omad mõlemaid ja seeläbi vabaned kahtluse-ussist - äkki teisega on parem ja tundest, et teisega mujal on paremJannoR kirjutas:Mis hinnangu sa annad sellise ratta kolmapäevakukõlbulikkusele, kui märkimisväärne see kiiruse- ja pingutuse erinevus võrreldes tavarattaga umbes on? Ehk siis kui ma sõidan ainult maastikul kolmapäevaku tüüpi radadel, aga vahel tahaks mõne sutsaka ka kiiremini sõita, siis kas pean endal 2 ratast garaazis hoidma, või piisaks fatist? Tollesama odava proovirattaga punnitasin 10-15km/h sõita seal kus oma tavarattaga oleks suhteliselt pingevabalt 20-25km/h kerinud.Rivo kirjutas:Täna proovisin vähe kobedamat. Ei mingit kiskumist, ega muud anomaaliat. Rõhk kummides 0,5atm, jäik kahvel. Tegu oli Fuji raamile ehitatud rattaga.
Re: Fatbike
Viimasel kolmapäevakul tõestas Tiimo väga ehedalt, et fattiga saab seal väga kiiresti sõita. Kui ehitada hea raami peale ja kergete jooksudega (+head kummid ja tubeless), siis saab juba sellise ratta, millega kannatab väga edukalt ka kolmapäevakutel tulemust teha. Aga...29" FS on 29" FS ja sellega on kolmapäevakutel ikka selge eelis. Kui just pole täiesti värske rada, mitu päeva lakkamatud vihma mis teeb raja pehmeks ja ligaseks - siis on ilmselt kobedamate paksude omanikud eelis seisus !
Re: Fatbike
Kurioosumeid kah. Selline agraarne topeltratastega fat:
Re: Fatbike
Nii pika chainstayga on see sõiduvahend vist ainult otse sõitmiseks (ntx kartulivagude ajamiseks)?
Re: Fatbike
Lumega - oi seda tunnet ei vaheta millegi vastu
Re: Fatbike
Täna on juba lõbusam, metsavahel lumi rummuni
Re: Fatbike
Suusatamist oled proovinud?JLansa kirjutas:Lumega - oi seda tunnet ei vaheta millegi vastu
@Kuldar -
Re: Fatbike
Kuldar kirjutas:On võimatu olla masenduses kui sul on õhupall.
/W.Puhh/
Re: Fatbike
kuidas paksukestel rehvide vastupidavusega lood on, kui igale poole ju ronima kutsub?! Kas on küljepealt ka kuidagi tugevdatud? Kuidas kasutajatel siiani õnnestunud rehve puruks saada? Või polegi?
Re: Fatbike
Kuna Eestis fätbaikindus (ilus sõna:) ) eriti kaua levinud pole olnud ning alles esimesed sammud, siis ega kasutajad vast väga proovida ning katsetada erinevaid rehve pole saanud.
Ühtegi ära lõhkuda ei ole õnnestunud, kuid tasuks jälgida tpi-sid. Ise proovinud pikemalt kolme erineva tootja rehve.
Surly: Bud/Lou 4.8" ja Nate 3.8"
Pidamine hea ka kõrge rõhuga. Keerates mingit kakkumist ei ole. Veeretakistus asfaldil piin, kuid kohe kui lahtisele pinnasele saab, siis töötab täpselt nii nagu peab.
Kenda Juggernaut 3.8"
Madala rõhuga sõites mingist juhitavusest juttu ei ole. Vahepeal kakub jõuga lenksu käest ära. Kui rõhk 0,9 Bar ja ülesse, siis muutub koheselt ka juhitavus ning samas ka kõvakattega teedel veereb väga hästi. Traadiga rehv ning suhteliselt raske, kuid odavama otsa fätile OK valik.
45Nrth Dillinger 5 4.8" Naastrehv
Peab ning veereb lumes ning mudas/liivas suurepäraselt. Talve möödudes läheb minupoolt kindlasti midagi just 45Nrthi valikust alla fätile.
Netist rehvireviewd:
http://fat-bike.com/2015/06/surly-big-fat-knard-review/
http://www.bikerumor.com/2015/01/15/rev ... -the-time/
http://www.bikerumor.com/2015/01/01/fir ... ike-tires/
http://bikepackersmagazine.com/maxxis-mammoth-tires/
http://angrycatfishbicycle.com/husker-d ... m-45north/
http://electric-fatbike.com/2015/02/22/ ... ike-tires/
http://fat-bike.com/2015/11/vee-2xls-an ... lackborow/
http://fat-bike.com/2015/09/vittoria-bo ... -0-review/
jne jne jne
Ühtegi ära lõhkuda ei ole õnnestunud, kuid tasuks jälgida tpi-sid. Ise proovinud pikemalt kolme erineva tootja rehve.
Surly: Bud/Lou 4.8" ja Nate 3.8"
Pidamine hea ka kõrge rõhuga. Keerates mingit kakkumist ei ole. Veeretakistus asfaldil piin, kuid kohe kui lahtisele pinnasele saab, siis töötab täpselt nii nagu peab.
Kenda Juggernaut 3.8"
Madala rõhuga sõites mingist juhitavusest juttu ei ole. Vahepeal kakub jõuga lenksu käest ära. Kui rõhk 0,9 Bar ja ülesse, siis muutub koheselt ka juhitavus ning samas ka kõvakattega teedel veereb väga hästi. Traadiga rehv ning suhteliselt raske, kuid odavama otsa fätile OK valik.
45Nrth Dillinger 5 4.8" Naastrehv
Peab ning veereb lumes ning mudas/liivas suurepäraselt. Talve möödudes läheb minupoolt kindlasti midagi just 45Nrthi valikust alla fätile.
Netist rehvireviewd:
http://fat-bike.com/2015/06/surly-big-fat-knard-review/
http://www.bikerumor.com/2015/01/15/rev ... -the-time/
http://www.bikerumor.com/2015/01/01/fir ... ike-tires/
http://bikepackersmagazine.com/maxxis-mammoth-tires/
http://angrycatfishbicycle.com/husker-d ... m-45north/
http://electric-fatbike.com/2015/02/22/ ... ike-tires/
http://fat-bike.com/2015/11/vee-2xls-an ... lackborow/
http://fat-bike.com/2015/09/vittoria-bo ... -0-review/
jne jne jne
Re: Fatbike
Lõunaranniku elanike põhjaranna murrakut puhuvatele 200+ poognat rehviteemat. Jõudu lugemisel.Maario kirjutas:Kuna Eestis fätbaikindus (ilus sõna:) ) eriti kaua levinud pole olnud ning alles esimesed sammud, siis ega kasutajad vast väga proovida ning katsetada erinevaid rehve pole saanud.
Re: Fatbike
Eesti esimene fäti laager - Tehtud!
https://vimeo.com/153939455
https://vimeo.com/153939455
Re: Fatbike
Käisin minagi fätiga tutvust sobitamas ja veetsin Pirita metsas, rannas ja jõel HWE Big Ed-ga meeldivad kaks tundi. Üldiselt, minu suht perversset ratta sättumust arvestades, on tegu vägagi sobiliku riistaga. Natuke eeldasin, et ratta läbivus lumes on isegi parem. Tol päeval oli küll lumi suht märg ja ületas vast jooksudeni, seejuures oli läbivus ootuspärane seal, kus üldse rada ei olnud ja/või keegi tatsanud ei olnud. Nendel lõikudel (ürgoru ja jõe kallakupealsed), kus lund ei olnud, eelistaks siiski pigem HT. See tuleb ilmselt ka sellest, et Pirita võrreldes Harkuga on suht juurikavaene. Üks hüpotees ongi, et Harku maastikule (pori, juurikad, vähe põndakuid) sobib see paremini.
Decision: tuleb endalegi muretseda. Talverattaks kindlasti sobilik. Siiski tuleb sellega teedelt eemale hoida:) Nii, et pure fun nüüd ka polnud:)
Decision: tuleb endalegi muretseda. Talverattaks kindlasti sobilik. Siiski tuleb sellega teedelt eemale hoida:) Nii, et pure fun nüüd ka polnud:)
Re: Fatbike
Kas 4" ja 4,7" on lumes selge vahe?Maario kirjutas:Kuna Eestis fätbaikindus (ilus sõna:) ) eriti kaua levinud pole olnud ning alles esimesed sammud, siis ega kasutajad vast väga proovida ning katsetada erinevaid rehve pole saanud.
Ühtegi ära lõhkuda ei ole õnnestunud, kuid tasuks jälgida tpi-sid. Ise proovinud pikemalt kolme erineva tootja rehve.
Surly: Bud/Lou 4.8" ja Nate 3.8"
Pidamine hea ka kõrge rõhuga. Keerates mingit kakkumist ei ole. Veeretakistus asfaldil piin, kuid kohe kui lahtisele pinnasele saab, siis töötab täpselt nii nagu peab.
Kenda Juggernaut 3.8"
Madala rõhuga sõites mingist juhitavusest juttu ei ole. Vahepeal kakub jõuga lenksu käest ära. Kui rõhk 0,9 Bar ja ülesse, siis muutub koheselt ka juhitavus ning samas ka kõvakattega teedel veereb väga hästi. Traadiga rehv ning suhteliselt raske, kuid odavama otsa fätile OK valik.
45Nrth Dillinger 5 4.8" Naastrehv
Peab ning veereb lumes ning mudas/liivas suurepäraselt. Talve möödudes läheb minupoolt kindlasti midagi just 45Nrthi valikust alla fätile.
Re: Fatbike
Oma kogemustest: Vahe kusjuures ei tundugi nii suur pehmes lumes (läbi vajuvad nad seal mõlemad) kui lörtsises või natuke kõvemal pinnasel. Kitsam rehv upub lihtsalt kiiremini ja jah see vahe on täiesti tuntav.MarttiM kirjutas:Kas 4" ja 4,7" on lumes selge vahe?Maario kirjutas:Kuna Eestis fätbaikindus (ilus sõna:) ) eriti kaua levinud pole olnud ning alles esimesed sammud, siis ega kasutajad vast väga proovida ning katsetada erinevaid rehve pole saanud.
Ühtegi ära lõhkuda ei ole õnnestunud, kuid tasuks jälgida tpi-sid. Ise proovinud pikemalt kolme erineva tootja rehve.
Surly: Bud/Lou 4.8" ja Nate 3.8"
Pidamine hea ka kõrge rõhuga. Keerates mingit kakkumist ei ole. Veeretakistus asfaldil piin, kuid kohe kui lahtisele pinnasele saab, siis töötab täpselt nii nagu peab.
Kenda Juggernaut 3.8"
Madala rõhuga sõites mingist juhitavusest juttu ei ole. Vahepeal kakub jõuga lenksu käest ära. Kui rõhk 0,9 Bar ja ülesse, siis muutub koheselt ka juhitavus ning samas ka kõvakattega teedel veereb väga hästi. Traadiga rehv ning suhteliselt raske, kuid odavama otsa fätile OK valik.
45Nrth Dillinger 5 4.8" Naastrehv
Peab ning veereb lumes ning mudas/liivas suurepäraselt. Talve möödudes läheb minupoolt kindlasti midagi just 45Nrthi valikust alla fätile.
Re: Fatbike
Esimene sõit: tunne on sarnane nagu esimese sukeldumisega. Täiesti uue maailma avastamine.
https://www.youtube.com/watch?v=051EjXh ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=051EjXh ... e=youtu.be
Re: Fatbike
Nagu näha siis propageerid kiivrita sõitmist, tubli.
Tuuker kirjutas:Esimene sõit: tunne on sarnane nagu esimese sukeldumisega. Täiesti uue maailma avastamine.
https://www.youtube.com/watch?v=051EjXh ... e=youtu.be
Re: Fatbike
Nonii, meil sama pill nüüd - mul jõudis paar nädalat varemLäänlane kirjutas:Täna saabus pakk, mis sundis tööpäeva pooleli jätma ja koju kiirustama.
Peael esimest sõitu on suu siiani kõrvuni
Re: Fatbike
Lahe pill, hind muidugi päris karm, korraliku FS mõõtu lausa.
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: Fatbike
Hinnast natuke, üldisemas plaanis. Puhas "elukvaliteedi sektori küsimus" mu arust - rõõmsam, tasakaalukam mina on rahvamajandusele kasulik diil - või vähemasti nii ma end ja teisi lohutan.
Muidugi lisaks emotsionaalsele küljele on veel juppide-hinna-kaalu suhted ning kuidas see hakkab suhestuma minu sõitude sageduse ja kestvusega ning radadega jaaniiedasi aga eks igaüks kaalub omi argumente, teeb kodutöö ja võtab riskid ise.
Muidugi lisaks emotsionaalsele küljele on veel juppide-hinna-kaalu suhted ning kuidas see hakkab suhestuma minu sõitude sageduse ja kestvusega ning radadega jaaniiedasi aga eks igaüks kaalub omi argumente, teeb kodutöö ja võtab riskid ise.
Re: Fatbike
Hea, et juhtisid tähelepanu. Kasutasin kiivrit kaadrite salvestamisel statiivina, mis kindlasti pole kiivri sihtotstarbeline kasutamine. Eesmärgiks on propageerida fatbikega sõitmist, ja pange kiiver kindlasti pähe!
madmax001 kirjutas:Nagu näha siis propageerid kiivrita sõitmist, tubli.
Tuuker kirjutas:Esimene sõit: tunne on sarnane nagu esimese sukeldumisega. Täiesti uue maailma avastamine.
https://www.youtube.com/watch?v=051EjXh ... e=youtu.be
Re: Fatbike
Trek tuleb välja uute 27.5" fat bike-idega. FS ja HT.
http://reviews.mtbr.com/trek-farley-ex- ... n-fat-bike
http://reviews.mtbr.com/trek-farley-ex- ... n-fat-bike
- metsaveere
- Rattur
- Postitusi: 192
- Liitunud: 08. 10. 2013. 17:28
Re: Fatbike
Küsimus teadjamatele.
Pöid on 100 mm lai - kas sinna schwalbe jumbo jim 4.0 jääb kitsaks?
R
Pöid on 100 mm lai - kas sinna schwalbe jumbo jim 4.0 jääb kitsaks?
R
Re: Fatbike
Rehvi külgseinjääb sisuliselt pöia servaga tasa. Kuid mingeid probleeme küll polnud, töötas ilusti.metsaveere kirjutas:Küsimus teadjamatele.
Pöid on 100 mm lai - kas sinna schwalbe jumbo jim 4.0 jääb kitsaks?
R
Re: Fatbike
Oskab keegi soovitada 1000-1500 euri hinnaklassi mahtuvaid fätte, mil oleks vähemalt XT/SLX käigusüsteem, enam vähem norm jooksud fäti mõttes (millised on üldse norm jooksud ja nende kaal fätil) ja mahuks alla laiemad pastlad. Võidu sõitma sellega ei hakkaks, triigiks talvel vahest Harkus.
Kas keegi omab kogemusi Bottecchia Cervino osas: http://www.bottecchia.com/en/modelli/2016-cervino?
Kas keegi omab kogemusi Bottecchia Cervino osas: http://www.bottecchia.com/en/modelli/2016-cervino?
Re: Fatbike
Bottecchia - ei kommentaari!
Pane 300€ juurde ja võta Canyon: https://www.canyon.com/en-ee/mtb/dude/dude-cf-8-0.html
Praegu seal -400€ allahindlus.
Carbonraam, DT Swiss jooksud, Schwalbe rehvid ja 12,2kg
Pane 300€ juurde ja võta Canyon: https://www.canyon.com/en-ee/mtb/dude/dude-cf-8-0.html
Praegu seal -400€ allahindlus.
Carbonraam, DT Swiss jooksud, Schwalbe rehvid ja 12,2kg
Re: Fatbike
Scottil on olemas ka lisaks Bid Edile ka nüüd vähe taskukohasem Big Jon. Omab seda keegi või plaanib osta ? Sooviiks muljeid kuulda, et kuidas on.
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: Fatbike
räägin siis lühidalt oma kogemusest "paksukesega", nimelt olin eelmine nädal Kreetal puhkamas ning rentisin Specialized Fatboy alu (see odavuselt järgmine kõva kahvliga mudel, millel on juba hüdraulilised pidurid, mitte trossiga):
http://cyclingcreta.gr/guided-mountain- ... atboy-alu/
Ratas toodi mulle 80 km kaugusele hotelli ning viid viimane päev tagasi, kaasas kiiver, spd pedaalid, multitool, jms pisiasjad - hinnaks 100 euri nädal.
Kuna ei olnud sellise rattaga varem kokku puutunud, siis algul oli vaimustus laiade rehvide üle suurem kui asi seda väärt oli. Sõitsin kohalike küngaste otsas, vanas jõesängis, oliivisalude vahel, kruusal ja asfaldis. Üllatas, et asfaldis ja kruusal oli tegemist täitsa normaalse liikuriga kui rehvid korralikult õhku täis lüüa ning ka juhitavus oli väga hea (pehmendus muidugi kannatas selle all). Mägedes oli nii täis kui suhteliselt tühja rehviga väga hea mäkke ronida ehk tekkis tunne, et kitsa rehviga ei oleks ma nii kõrgele välja sõitnud (ei saa ka välistada, et sügiseks on lihtsalt vorm paremaks läinud). Kiired ja järsud laskumised olid täis rehvidega paras piin (sama halb nagu tavaline HT) ning tühjemate rehvidega kannatas juhitavus. Proovisin ka natuke rannaliiva - toimis väga hästi ning õnneks ülejäänud hotellikülastajad karjuma ei hakanud ja mina vastutasuks nende lastest üle ei sõitnud. Väga hästi toimis selliste kiviste kohtade peal a'la vana jõesäng, kus ma tavalise mtb oleks mõne kivi vahele kinni keeranud ja külil kukkunud, aga paksuga töristasin rahulikult pikki maid läbi ning ka erilist kukkumise hirmu ei tekkinud (millegipärast kardan ma Eestis rock gardenit ja kivide otsas kukkumist nagu surma). Kodumaist muda ma Kreeta kuivades ja tolmustes oludes ei leidnud, küll aga lükkaks ümber Haanja100 teemas püstitatud "teadusliku fakti":
- suure hooga lompi sõites hakkab paks ratas kandma ja läheb alt ära
Peale ühte hommikust sadu oli kruusateele tekkinud suur lomp sügavusega piduri ketta alumise ääreni, mispeale väntasin üles mäe otsa ning tulin ilge hooga alla lompi (1 katse täis rehvidega, 1 katse pooltühjadega) - mõlemil korral jäin püsti ning ei tekkinud isegi tunnet, et esiratas võiks alt ära ujuda ehk siis fatbike ei ole kummijuku . Hiljem hotelli jõudes tabas mind abikaasa valimatu sõim teemal, et kas ma olen debiilik, et puhkuse viimase päeval porilombis püherdan ning minu abitud katsed viidata foorumile vist ainult süvendasid tema kahtluseid minu vaimse tervise osas.
Ehk siis minu subjektiivne arvamus "paksukesest" on järgnev:
- Positiivsed küljed:
mäkketõus tundus lihtsam
kivide vahel oli läbivus väga hea
täis rehvidega üllatavalt hea juhitavus ja kiirus
üllatavalt kerge hoolimata oma visuaalsest küljest
hea läbivus liivas
pooltühjade rehvidega on äge kohapeal hüpata nagu põrkepall (ei tea, miks see kasulik võiks olla, aga mulle millegipärast pakkus palju rõõmu)
- Negatiivsed küljed:
täis rehvidega on jäik nagu tavaline HT ehk vähemalt esiamort võiks olla
madalama rehvirõhuga vetrub küll paremini, aga kaob ka juhitavus (kisub tihti vastikult ühele poole)
kõrge kadentsi ja madala rehvirõhuga tekib vahetevahel tunne, et jäädki sadulasse hüplema
mina sellist optimaalset rehvirõhku ei leidnud, kus oleks hea juhitavus, samas vetruvus ja kiirus
Kokkuvõtvalt peab mainima, et minu jaoks oli tegemist positiivse elamusega, aga kui ma ennem proovimist mõtlesin, et äkki ostaks endalegi Fati ja müüks FSi maha, siis peale konkreetse mudeli katsetamist peab tõdema, et FS on ikka kordades mugavam ratas. Kuna elan Männiku lähedal, siis oleks selline amordita lihtne "paksuke" võibolla mõeldav talverattana, millega saaks nii liivas aeleda kui lumes liikuda ning ei peaks oma põhiratast lõhkuma, aga selleks peaks paks maksma mingi 500 - 700 euri, mitte pea 2000 euri, aga samas peale isegi kõige odavama Specializedi proovimist ei tahaks enam mingi Mongoose või sarnase 20 kilose kärakaga sõita.
http://cyclingcreta.gr/guided-mountain- ... atboy-alu/
Ratas toodi mulle 80 km kaugusele hotelli ning viid viimane päev tagasi, kaasas kiiver, spd pedaalid, multitool, jms pisiasjad - hinnaks 100 euri nädal.
Kuna ei olnud sellise rattaga varem kokku puutunud, siis algul oli vaimustus laiade rehvide üle suurem kui asi seda väärt oli. Sõitsin kohalike küngaste otsas, vanas jõesängis, oliivisalude vahel, kruusal ja asfaldis. Üllatas, et asfaldis ja kruusal oli tegemist täitsa normaalse liikuriga kui rehvid korralikult õhku täis lüüa ning ka juhitavus oli väga hea (pehmendus muidugi kannatas selle all). Mägedes oli nii täis kui suhteliselt tühja rehviga väga hea mäkke ronida ehk tekkis tunne, et kitsa rehviga ei oleks ma nii kõrgele välja sõitnud (ei saa ka välistada, et sügiseks on lihtsalt vorm paremaks läinud). Kiired ja järsud laskumised olid täis rehvidega paras piin (sama halb nagu tavaline HT) ning tühjemate rehvidega kannatas juhitavus. Proovisin ka natuke rannaliiva - toimis väga hästi ning õnneks ülejäänud hotellikülastajad karjuma ei hakanud ja mina vastutasuks nende lastest üle ei sõitnud. Väga hästi toimis selliste kiviste kohtade peal a'la vana jõesäng, kus ma tavalise mtb oleks mõne kivi vahele kinni keeranud ja külil kukkunud, aga paksuga töristasin rahulikult pikki maid läbi ning ka erilist kukkumise hirmu ei tekkinud (millegipärast kardan ma Eestis rock gardenit ja kivide otsas kukkumist nagu surma). Kodumaist muda ma Kreeta kuivades ja tolmustes oludes ei leidnud, küll aga lükkaks ümber Haanja100 teemas püstitatud "teadusliku fakti":
- suure hooga lompi sõites hakkab paks ratas kandma ja läheb alt ära
Peale ühte hommikust sadu oli kruusateele tekkinud suur lomp sügavusega piduri ketta alumise ääreni, mispeale väntasin üles mäe otsa ning tulin ilge hooga alla lompi (1 katse täis rehvidega, 1 katse pooltühjadega) - mõlemil korral jäin püsti ning ei tekkinud isegi tunnet, et esiratas võiks alt ära ujuda ehk siis fatbike ei ole kummijuku . Hiljem hotelli jõudes tabas mind abikaasa valimatu sõim teemal, et kas ma olen debiilik, et puhkuse viimase päeval porilombis püherdan ning minu abitud katsed viidata foorumile vist ainult süvendasid tema kahtluseid minu vaimse tervise osas.
Ehk siis minu subjektiivne arvamus "paksukesest" on järgnev:
- Positiivsed küljed:
mäkketõus tundus lihtsam
kivide vahel oli läbivus väga hea
täis rehvidega üllatavalt hea juhitavus ja kiirus
üllatavalt kerge hoolimata oma visuaalsest küljest
hea läbivus liivas
pooltühjade rehvidega on äge kohapeal hüpata nagu põrkepall (ei tea, miks see kasulik võiks olla, aga mulle millegipärast pakkus palju rõõmu)
- Negatiivsed küljed:
täis rehvidega on jäik nagu tavaline HT ehk vähemalt esiamort võiks olla
madalama rehvirõhuga vetrub küll paremini, aga kaob ka juhitavus (kisub tihti vastikult ühele poole)
kõrge kadentsi ja madala rehvirõhuga tekib vahetevahel tunne, et jäädki sadulasse hüplema
mina sellist optimaalset rehvirõhku ei leidnud, kus oleks hea juhitavus, samas vetruvus ja kiirus
Kokkuvõtvalt peab mainima, et minu jaoks oli tegemist positiivse elamusega, aga kui ma ennem proovimist mõtlesin, et äkki ostaks endalegi Fati ja müüks FSi maha, siis peale konkreetse mudeli katsetamist peab tõdema, et FS on ikka kordades mugavam ratas. Kuna elan Männiku lähedal, siis oleks selline amordita lihtne "paksuke" võibolla mõeldav talverattana, millega saaks nii liivas aeleda kui lumes liikuda ning ei peaks oma põhiratast lõhkuma, aga selleks peaks paks maksma mingi 500 - 700 euri, mitte pea 2000 euri, aga samas peale isegi kõige odavama Specializedi proovimist ei tahaks enam mingi Mongoose või sarnase 20 kilose kärakaga sõita.
Viimati muutis camouflage, 26. 09. 2016. 15:16, muudetud 1 kord.
Re: Fatbike
Tundub, et fatbike'ide kõrghetked on tootjate jaoks läbi. Bikeradar avaldas eelmisel nädalal 5 suuremat trendi 2017 MTB osas ja kohe alguses on selline lause:
"Two years ago fat bikes crowded the tradeshow halls, but their time has come and gone. While their heyday may have passed, their influence on the market remains — many mountain bikers now have a taste for fatter, if not fully fat, tires."
Kogu artikkel on siin.
"Two years ago fat bikes crowded the tradeshow halls, but their time has come and gone. While their heyday may have passed, their influence on the market remains — many mountain bikers now have a taste for fatter, if not fully fat, tires."
Kogu artikkel on siin.
Re: Fatbike
Fatbike pole minu arvates trennivahendina kunagi eriti fan olnud- mtbga on kiirus ikka hoopis teine ja just kiirus on see, mis rattasõidu lahedaks teeb. Küll on fat aga omas elemendis lumistel suusamägedel(Skandinaavia) ja sealt ei kao see ilmselt nii pea kuhugi.
Re: Fatbike
Äkki sa pole kunagi normaalse fätbike-ga sõitnud?! Olen edukalt kasutanud nii trenni-, kui võistlusvahendina. Ei saa öelda, et väga palju kiiruses olen kaotanud. Ja kui natuke olen, siis kindlasti ei kahetse seda !tsuky kirjutas:Fatbike pole minu arvates trennivahendina kunagi eriti fan olnud- mtbga on kiirus ikka hoopis teine ja just kiirus on see, mis rattasõidu lahedaks teeb. Küll on fat aga omas elemendis lumistel suusamägedel(Skandinaavia) ja sealt ei kao see ilmselt nii pea kuhugi.
Ikka ja jälle pean meelde tuletama, et on olemas Fat või Fati-laadne toode. Sinna viimasesse kategooriasse kuuluvad enamus rendi-rattad, mille pealt tehakse kohe põhjapanevaid järeldusi! Kurb...
Nende vahe on täpselt samasugune, kui nn tava-mtb-ga. NTX lähed renti ja võtad "Alivio" mtb ja kodus on sul XTR-carboon püss. Nende kaaluvahe on umbes 3...4kg.
Samamoodi lähed sa fat-i renti ja võtad sealt 17kg fati ja ütled, et pole fun! Ma arvan, et su jutt muutub, kui saad proovida 12kg fatti...
Ühe näitena võin tuua veel selle, et Tarvis ja Pruus võtsid endale 7 järve krossiks need "17-sed kärakad" ja andsid kuuma. Pruus-l läks rehv - ok juhtub. Mina, kes ma arvan ennast olevat "EstonianCup-l" 200 sisse sõitev mees, sõitsin rahulikult Tarvise taga pool ringi. Ok, lõpuks kaotasin talle 5 min aga ta oli 6-s(mitte 1-ne) ja mina olin 7-s. Usun, et oleks ta sõitnud minu rattaga, oleks ta olnud I-ne või II.
...nii et jätame meelde FÄTT JA "FÄTI-LAADNE SÕIDUK"
Re: Fatbike
Kui raske treeningul, siis kerge lahingus - võiks ju toimida, st. tee aeg ajalt ka fatiga trenni ja sõida 29sasega võistlustel.tsuky kirjutas:Fatbike pole minu arvates trennivahendina kunagi eriti fan olnud- mtbga on kiirus ikka hoopis teine ja just kiirus on see, mis rattasõidu lahedaks teeb. Küll on fat aga omas elemendis lumistel suusamägedel(Skandinaavia) ja sealt ei kao see ilmselt nii pea kuhugi.
14kg fat on ka täitsa fun - tee trenni metsas mitte kruusakatel ja jalga peab olema! Hiiumaa viimasel võistlusel ei saa siin 29 mehed küll fati omadest jagu, pigem jääb silma, kuidas fati tüübid cyclokast mööduvad vaadake kiirusi ka
Emmaste 45km https://www.youtube.com/watch?v=q02yFQ-rtkQ
Re: Fatbike
Ma olen spetsiaalselt katsetanud mitmel singlil, mis Stravas segemendiks tehtud ja ma olen fat`ga kiirem kui FS`ga. Sama kehtib ka kolmapäevakute kohta.
Mul ei ole ühelgi fatisõidul käinud peast läbi mõtet, et oleks vist pidanud FS`ga tulema, kehtib nii Jõelähtme maratoni kui Marimetsa kapi kohta.
Kerge fat pakub palju suuremat sõidurõõmu kui kerge FS.
Mul ei ole ühelgi fatisõidul käinud peast läbi mõtet, et oleks vist pidanud FS`ga tulema, kehtib nii Jõelähtme maratoni kui Marimetsa kapi kohta.
Kerge fat pakub palju suuremat sõidurõõmu kui kerge FS.
Re: Fatbike
Läänlane kirjutas:Ma olen spetsiaalselt katsetanud mitmel singlil, mis Stravas segemendiks tehtud ja ma olen fat`ga kiirem kui FS`ga. Sama kehtib ka kolmapäevakute kohta.
Mul ei ole ühelgi fatisõidul käinud peast läbi mõtet, et oleks vist pidanud FS`ga tulema, kehtib nii Jõelähtme maratoni kui Marimetsa kapi kohta.
Kerge fat pakub palju suuremat sõidurõõmu kui kerge FS.
Amen Läänlane
Tiguliikur
-
- Rattur
- Postitusi: 5
- Liitunud: 17. 10. 2016. 20:21
Re: Fatbike
Olen F@i omanik ca aasta - rattaks Fuji Vendigo 26 1.1 - selle aasta jooksul olen muud ratast proovinud vast 4-5 km ja üks on selge - uus ratas saab olema ikka f@. Hetkel omaoma pakkuda ja ise plaanian Spessut soetada.brunz kirjutas:Äkki sa pole kunagi normaalse fätbike-ga sõitnud?! Olen edukalt kasutanud nii trenni-, kui võistlusvahendina. Ei saa öelda, et väga palju kiiruses olen kaotanud. Ja kui natuke olen, siis kindlasti ei kahetse seda !tsuky kirjutas:Fatbike pole minu arvates trennivahendina kunagi eriti fan olnud- mtbga on kiirus ikka hoopis teine ja just kiirus on see, mis rattasõidu lahedaks teeb. Küll on fat aga omas elemendis lumistel suusamägedel(Skandinaavia) ja sealt ei kao see ilmselt nii pea kuhugi.
Ikka ja jälle pean meelde tuletama, et on olemas Fat või Fati-laadne toode. Sinna viimasesse kategooriasse kuuluvad enamus rendi-rattad, mille pealt tehakse kohe põhjapanevaid järeldusi! Kurb...
Nende vahe on täpselt samasugune, kui nn tava-mtb-ga. NTX lähed renti ja võtad "Alivio" mtb ja kodus on sul XTR-carboon püss. Nende kaaluvahe on umbes 3...4kg.
Samamoodi lähed sa fat-i renti ja võtad sealt 17kg fati ja ütled, et pole fun! Ma arvan, et su jutt muutub, kui saad proovida 12kg fatti...
Ühe näitena võin tuua veel selle, et Tarvis ja Pruus võtsid endale 7 järve krossiks need "17-sed kärakad" ja andsid kuuma. Pruus-l läks rehv - ok juhtub. Mina, kes ma arvan ennast olevat "EstonianCup-l" 200 sisse sõitev mees, sõitsin rahulikult Tarvise taga pool ringi. Ok, lõpuks kaotasin talle 5 min aga ta oli 6-s(mitte 1-ne) ja mina olin 7-s. Usun, et oleks ta sõitnud minu rattaga, oleks ta olnud I-ne või II.
...nii et jätame meelde FÄTT JA "FÄTI-LAADNE SÕIDUK"
Fuji on ca 17 kg raske ja kindlasti ei pürgi mina Brunzi moodi maratonidel tippude sekka. Aga - kindel on see, et ka suvel on f@iga võimalik leida huvitavaid kohti sõitmiseks. Olen sõitnud koos MNT ja MTB ratturitega erinevatel distantsidel, osalenud maratonidel ja seiklusvõistlustel. Talvel on aga see ratas igatahes parim valik. Arvestades meie laiuskraadi olematut suusatalve, on paksuke ideaalne rahvasportlase ja sportliku liiklemise vahend.
Omalt poolt võin lisada tippusid, kes seda ratast proovinud ja fännavad ja talvel trenniks kasutavad - ntks. Taaniel Tooming, Lauri Malsroos.
Detsembri alguses on võimalik rentida ratas ja osaleda Global Fat Bike Day kogunemisel Tallinnas ja Tartus.
https://www.facebook.com/events/1761393797441296/
Igatahes olen täeisti terve mees ja pean seda saama - f@ iga ilmaga!
Re: Fatbike
Siin vaatan on visatud kinnas õhku - et mismõttes pole fun... rumal jutt suhu tagasi.
Ise oman sub-12 kg fätti ja 10 kg fullerit ja läbi aasta, ajaliselt on enamvähem 50/50 nende kasutus. Võimalik, et oleks enamgi fäti kasuks olnud, kuid teatud valede liigutuste tõttu olid kämblad-randmed see suvehooaeg vähe hellemas seisus, seetõttu eelistasin rohkem pehmet ratast.
Kui rada kisub vähe tehnilisemaks/mudasemaks/lumisemaks, siis kaldub fäti poole selgelt ära, olgugi et amorti pole. MTB Segmentide osas samuti olen täheldanud, et pigem kaldub fäti kasuks läbimise kiirus.
Väidan, et fät on tehnilisemate elementide, kasvõi hüpete, tüveületuste õppimisel parim vahend. Talverattana asendamatu. Nõustuda võib sellega et kui talvel ei sõida, siis vaid siledate kruusa- ja metsateede pärast teda vbl tõesti ei ole mõtet soetada, ta on eeskätt offroad masin.
Fäti puhul on ilmselt kõige olulisem jooksude ja kummide kaal, see moodustab ca poole ratta kaalust ning siin võib komplektide vahe vabalt olla mitu kg ning see avaldub sõiduomadustes väga reljeefselt. Teoorias, kui mõnele rendikärakale panna hääd jooksud, saame juba nauditava ratta (pole proovinud).
Samas hiljuti sain proovida 15 kg ratast, mille puhul kohe kindlasti ei saaks öelda et temaga sõitu nautida pole võimalik, mõni aeg tuleb suurema inertsusega lihtsalt ära harjuda, inimene on kohanemisvõimaline olend.
Ise oman sub-12 kg fätti ja 10 kg fullerit ja läbi aasta, ajaliselt on enamvähem 50/50 nende kasutus. Võimalik, et oleks enamgi fäti kasuks olnud, kuid teatud valede liigutuste tõttu olid kämblad-randmed see suvehooaeg vähe hellemas seisus, seetõttu eelistasin rohkem pehmet ratast.
Kui rada kisub vähe tehnilisemaks/mudasemaks/lumisemaks, siis kaldub fäti poole selgelt ära, olgugi et amorti pole. MTB Segmentide osas samuti olen täheldanud, et pigem kaldub fäti kasuks läbimise kiirus.
Väidan, et fät on tehnilisemate elementide, kasvõi hüpete, tüveületuste õppimisel parim vahend. Talverattana asendamatu. Nõustuda võib sellega et kui talvel ei sõida, siis vaid siledate kruusa- ja metsateede pärast teda vbl tõesti ei ole mõtet soetada, ta on eeskätt offroad masin.
Fäti puhul on ilmselt kõige olulisem jooksude ja kummide kaal, see moodustab ca poole ratta kaalust ning siin võib komplektide vahe vabalt olla mitu kg ning see avaldub sõiduomadustes väga reljeefselt. Teoorias, kui mõnele rendikärakale panna hääd jooksud, saame juba nauditava ratta (pole proovinud).
Samas hiljuti sain proovida 15 kg ratast, mille puhul kohe kindlasti ei saaks öelda et temaga sõitu nautida pole võimalik, mõni aeg tuleb suurema inertsusega lihtsalt ära harjuda, inimene on kohanemisvõimaline olend.
Re: Fatbike
Täna saabus siis UPS-iga selline asi ukse ette Tellitud sai 19.Oktoober ja 21.oktoober oli kohal, valisin küll tavatranspordi 38€-se kuid millegipärast toodi lennukiga kohale Super hästi pakitud ja kõik juba eelnevalt ära timmitud, ainult lenks ja sadulapost külge ja tuld. Mainiks ära,et ma pole enne fatiga meetritki sõitnud ja olen nende poole alati pigem imelikult vaadanud kuid kuna hooaja lõpus sai 29"ne FS maha müüdud ja uut pole veel ostnud siis oli algselt mõte,et sõidan niikaua oma vana alla 10kgse 26" ht-ga, kuid peale korra metsas käimist sellega sain kiirelt aru,et see ei kõlba kuhugi Ja nii tuligi mõte,et fat võtta siis, seda teadsin kohe,et pole mõtet neid odavaid junne võtta , kui juba siis korralik ja ega kui otsima hakata siis ei leidnud peale canyoni midagi muud mis oleks amordiga ja umbes 2k euri kandis.
Aga rattast ja sõidust siis natuke , üllatus oli ikka suur, arvestades kuidas mõni nii maha neid fate teeb, kaalu küll pillil 13,1kg koos pedaalidega aga väga kergelt saab hüpata, whipi teha ja muud pulli metsas Kõige lahedam osa on see,et pidamist on rattal lõputult, pidi ikka mitu korda proovima kuni lõpuks kurvis rattad libisema sai, aga kui nad lõpuks libisema läksid siis oli imelihtne seda kontrollida ja lõpuks said lehtede peal mõlemad rattad libisedes kurve võtta, päris fun Tunne on selline nagu taga oleks mingi lühikese käiguga amort ja ees oleks mingi 160nene amort, laskumisi on päris hea ikka võtta.
Negatiivse poole pealt niipalju, et sõit on natuke tundetu, juurikaid ja asju väga ei tunne, samas on see lahe Kiirendada on kõvasti raskem kui 9,5kg-se 29sega Kuid juttude põhjal arvasin,et kõvasti raskem, aga hoo juba üles saad siis pole hullu midagi. Ja muidugi veel see,et kurvides tuleb ikka jõudu kasutada,et keerata, alguses oleks mitu korda kurvidest otse pannud puude poole , lõpuks harjus juba ära, nagu krossikaga sõit Igatahes jutt venib juba päris pikaks, hetkel igatahes emotsioonid laes ja tahaks juba uuesti sõitma minna
Aga rattast ja sõidust siis natuke , üllatus oli ikka suur, arvestades kuidas mõni nii maha neid fate teeb, kaalu küll pillil 13,1kg koos pedaalidega aga väga kergelt saab hüpata, whipi teha ja muud pulli metsas Kõige lahedam osa on see,et pidamist on rattal lõputult, pidi ikka mitu korda proovima kuni lõpuks kurvis rattad libisema sai, aga kui nad lõpuks libisema läksid siis oli imelihtne seda kontrollida ja lõpuks said lehtede peal mõlemad rattad libisedes kurve võtta, päris fun Tunne on selline nagu taga oleks mingi lühikese käiguga amort ja ees oleks mingi 160nene amort, laskumisi on päris hea ikka võtta.
Negatiivse poole pealt niipalju, et sõit on natuke tundetu, juurikaid ja asju väga ei tunne, samas on see lahe Kiirendada on kõvasti raskem kui 9,5kg-se 29sega Kuid juttude põhjal arvasin,et kõvasti raskem, aga hoo juba üles saad siis pole hullu midagi. Ja muidugi veel see,et kurvides tuleb ikka jõudu kasutada,et keerata, alguses oleks mitu korda kurvidest otse pannud puude poole , lõpuks harjus juba ära, nagu krossikaga sõit Igatahes jutt venib juba päris pikaks, hetkel igatahes emotsioonid laes ja tahaks juba uuesti sõitma minna
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: Fatbike
Huvitaks ennast, et kuidas keha võiks vastuvõtta fäti, mille suurim raamispec annab max kasutaja pikkuse 190, aga ise olen 195cm. Kas saab vä'ga valus olema see sõitmine?
"It never gets any easier, you just go faster"
Re: Fatbike
Kasutajale miilits oskan soovitada, et konkreetse mudeli geomeetria tuleks selgeks teha ja enda asend ära mõõta (lasta), siis teab kui pika stemmi või millise setbackiga sadulapost valida ja kas seejuures asend rattal väga ebaloomulikuks ei lähe. Fat puhul mõjub ka lenksu laius, mis tähendab et stem võib olla standardsoovitusest cm või paar lühemad.
Kasutajale raikzz: kõik ongi äge, kuid soovitan soojalt lenksu asend maaga horisontaalseks keerata (muidu läheb nii nagu mul endal läks - kolgib kämbla servad valusaks).
Kasutajale raikzz: kõik ongi äge, kuid soovitan soojalt lenksu asend maaga horisontaalseks keerata (muidu läheb nii nagu mul endal läks - kolgib kämbla servad valusaks).
Re: Fatbike
Kasutajale raikzz: kõik ongi äge, kuid soovitan soojalt lenksu asend maaga horisontaalseks keerata (muidu läheb nii nagu mul endal läks - kolgib kämbla servad valusaks).[/quote]
Õige jutt !
Õige jutt !
Re: Fatbike
Maitseasi, mulle meeldib nii Kulhavyle ei lähe ju ütlema,et pane sadul sirgeks
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: Fatbike
Keegi trek farley mudelitest oskab midagi pajatada? Liikumas pole seni näinud neid, ning eriti silmale huvitav oli see 27,5 saalis. Selle kohta ei leia ka kaalu kuskilt.
"It never gets any easier, you just go faster"