Soovitaks ka gravelit. Mu tavapärane ring on Harjumaa kergliikusteedel ümber linna ca 40km, mida uhan alati suht samasse ajavahemikku ja kusagilt septembri keskpaigast hakkasin sõitma sama ringi graveliga mnt ratta asemel ja keskmine kiirus täpselt sama 31-33km/h keskmine. Aga tähelepanek nüüd graveli kasuks - veeremine on mugavam! Asend on mugavam! (alt hoides ei ole nt nii küürus kui mnt rattal, kus pea keegi alt ei hoia trenni ajal). Olen ka 90+kg ja 186 cm ja meeldib seelline "tummisem" ratas seetõttu rohkem kui skalpell ehk mnt ratas
Laiem kumm 43mm ja mul suisa krobeline maastiku kumm (veel mugavam oleks slick alla pannes kui ainult asfaldil püsida), on madalama rehvirõhu tõttu hulga rohkem sõidumõnu ka asfaldile pakkuv kui max kiirus ei ole eesmärk. Graveliga sõita asfaldil 30+ keskmist ei ole mingi kunst ja väheseid on neid, kellede trenni keskmine oluliselt kõrgem oleks mnt rattal (üksi sõites). Jah, kui plaanis käia grupi sõitudel, kus tõmmatakse vahel ketti 40+km/h siis tõesti võib keeruliseks minna, samas mäletan, et Pärnu gravel võistlusel tehti ajalõike ka 45-50km/h ja kõik kestsid ära kenasti
Sealhulgas on gravel selleks, et vahel suusaradatelt läbi pigata; kõik Pirta ja Harku singletrackid sõidan sellega probleemita läbi; aegajalt põikan trennimarsruudil läbi vanalinna sh pika jala munakivi tõus jne.. igalpool tuleb ratas toime ja nagu ütlesin, ma ei taju seda, et oleks asfaldil aeglasem.
Püüdsin kokku võtta need kommentaarid, et "milleks gravel, meil ei ole jukruusateid siin Eestis?", mis on ka vale statement kuid veelgi enam, graveli ampluaa on palju palju laiem pelgalt kruus.
Mind viib gravel tagasi lapsepõlve, kui ereliukasega suviti Sauga - Audru kruusa- ja metsateid sai kühveldatud, ilma igasuguste fancy lisavarustuseta
Training always works best when it’s built around your life, not the other way around.