Ostuabi: hübriidratas
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Ostuabi: hübriidratas
Tere,
Olen siis uue ratta otsingul, olen lugenud foorumit ja vaadanud erinevate poodide rattaid, kuid ei suuda välja selgitada ikkagi, mis oleks normaalne.
Hetkel sõidan 10+ aastat tagasi ostetud merida cross 100,
Millel 3x8 käigud, suhteliselt kitsas rehv, silma järgi 3cm.
Rattad on igatpidi 8s.
1) Kus sõidan?
Enamasti kruusa/pargi teed, kuid vahepeal natukene ka asfalt ja vahest keeran ka mõnele metsasihile.
2)Palju sõidan?
Oleneb aastaajast, kuid selline 2-3x nädalas 10-20km.
3)Mis eesmärk?
Hoida enda aeroobset taset, 2 korda aastas võibolla rattamatk,
Ei ole plaanis minna hetkel ei maratoni sõitma ega võistlema hakata.
4) Ise olen suhteliselt suur meesterahvas, ehk ~194cm ja kaal stabiilselt 110kg+
Et ise arvan, et võiks olla uus ratas paar kg kergem, kui vana, rehv võiks pigem olla metsa/kruusa jaoks.
Hinnapiir: no tegelikult sihuke sooviks 500-ga hakkama saada, aga +- mõnisada eurot, kui reaalselt on ikka vahet ka.
Samas ei pea uus olema, et ka kui kellegil ratas müügiks
Olen siis uue ratta otsingul, olen lugenud foorumit ja vaadanud erinevate poodide rattaid, kuid ei suuda välja selgitada ikkagi, mis oleks normaalne.
Hetkel sõidan 10+ aastat tagasi ostetud merida cross 100,
Millel 3x8 käigud, suhteliselt kitsas rehv, silma järgi 3cm.
Rattad on igatpidi 8s.
1) Kus sõidan?
Enamasti kruusa/pargi teed, kuid vahepeal natukene ka asfalt ja vahest keeran ka mõnele metsasihile.
2)Palju sõidan?
Oleneb aastaajast, kuid selline 2-3x nädalas 10-20km.
3)Mis eesmärk?
Hoida enda aeroobset taset, 2 korda aastas võibolla rattamatk,
Ei ole plaanis minna hetkel ei maratoni sõitma ega võistlema hakata.
4) Ise olen suhteliselt suur meesterahvas, ehk ~194cm ja kaal stabiilselt 110kg+
Et ise arvan, et võiks olla uus ratas paar kg kergem, kui vana, rehv võiks pigem olla metsa/kruusa jaoks.
Hinnapiir: no tegelikult sihuke sooviks 500-ga hakkama saada, aga +- mõnisada eurot, kui reaalselt on ikka vahet ka.
Samas ei pea uus olema, et ka kui kellegil ratas müügiks
Re: Ostuabi: hübriidratas
Lase teha täishooldus ja vaheta rehvid ära!
Re: Ostuabi: hübriidratas
Ehitasin hiljuti ühe Scott Sub Cross-i:
https://www.hawaii.ee/et/sub-cross-30-m ... ub%20cross
3x9 käigusüsteemi asemel sai 1x10 (Shimano XT Trekking). Veidike probleeme oli leida sobiv vänt millele saaks ka ketikaitsme panna aga lõpuks sobiv kombo kokku. Mõistlik oleks ka paremad pidurid panna ja rehvid vastavalt vajadusele. Selline lüke on muidugi mõistlik, kui need ülejäävad jupid õnnestub tagasi või maha müüa.
Ei ole kaalunud, palju kaalu vähemaks sai aga ratas ise näeb visuaalselt hea välja, sõidab hästi, saab käia nii poes piima järgi kui teha sportlikumat sõitu.
https://www.hawaii.ee/et/sub-cross-30-m ... ub%20cross
3x9 käigusüsteemi asemel sai 1x10 (Shimano XT Trekking). Veidike probleeme oli leida sobiv vänt millele saaks ka ketikaitsme panna aga lõpuks sobiv kombo kokku. Mõistlik oleks ka paremad pidurid panna ja rehvid vastavalt vajadusele. Selline lüke on muidugi mõistlik, kui need ülejäävad jupid õnnestub tagasi või maha müüa.
Ei ole kaalunud, palju kaalu vähemaks sai aga ratas ise näeb visuaalselt hea välja, sõidab hästi, saab käia nii poes piima järgi kui teha sportlikumat sõitu.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Ostuabi: hübriidratas
Mul teemaalgatajaga sarnane mure. Tahaks võimalikult tugeva raamiga hübriid, millega linnas liigelda ja vahel matkal käia. St pakiraami paigaldamise võimalus peab olema.
Eelarve ka seal ütleme 500-900 vahel.
Üks asi, milest kindlasti ei tahaks loobuda, on ketaspidurid. Paljud sellised nö matkarattad on paraku ilma.
Olen ka 29* peale mõelnud, et äkki neil on raam tugevam? Samas sõiduasendid jne on tiba imelikud mu jaoks. Pakiraami muidugi vist osadele ikka lubatakse, et saab paigaldada. Nt Scotti Aspect seeria: https://www.hawaii.ee/et/aspect-950-269 ... ce=0%2C900
Kuidas suhtude nendest nö Ida-Euroop kaubamärkidesse (Kross, Drag)? Just raami mõttes? Muud komponendid ju üsna samad kõigil.
Miks raami tugevust taga ajan? Murdus ühe GT hübriidi oma just keevise juurest ära. Rohkem ei tahaks.
Eelarve ka seal ütleme 500-900 vahel.
Üks asi, milest kindlasti ei tahaks loobuda, on ketaspidurid. Paljud sellised nö matkarattad on paraku ilma.
Olen ka 29* peale mõelnud, et äkki neil on raam tugevam? Samas sõiduasendid jne on tiba imelikud mu jaoks. Pakiraami muidugi vist osadele ikka lubatakse, et saab paigaldada. Nt Scotti Aspect seeria: https://www.hawaii.ee/et/aspect-950-269 ... ce=0%2C900
Kuidas suhtude nendest nö Ida-Euroop kaubamärkidesse (Kross, Drag)? Just raami mõttes? Muud komponendid ju üsna samad kõigil.
Miks raami tugevust taga ajan? Murdus ühe GT hübriidi oma just keevise juurest ära. Rohkem ei tahaks.
Re: Ostuabi: hübriidratas
Tuleks selgeks teha, miks raam katki läks. Metallraamidele on väsimus omane ja ajaga võib nii mõnigi keevitatud koht järgi anda.
Samuti võivad alu raamid teatud kindlatest kohtades katki minna suurtel ja rasketel meestel. Raami purunemist soodustab mittesobiv kasutus, näiteks liiga väike raami suurus (liiga pikk sadulatoru).
Vähem tuntumatel brändidel pole häda midagi aga need on lihtsalt kaalult raskemad. Samuti tuleks veenduda, et spetsiifilised varuosad oleks ka mitu aastat hiljem kättesaadavad. Aga kas nüüd odavam ja tõenäoliselt väiksemate kuludega tehtud raam peaks siis olema vastupidavam, mina hästi ei usu.
See katki minemine tundub hetkel lihtsalt aja ja väsimuse küsimus. Ainuke mis sind aitab on eluaegse garantiiga raam. Sellisel juhul tuleks vaadata mõne väiketootja titaanraami aga hind tuleb hoopis teisest suurujärgust.
Ma nüüd ei tea, mis sa hübriidi ja 29" vaheks pead, sest mõlemal on sama 622mm diameetriga pöiad (veljed). 29" ja 28" tähistab lihtsalt rehvi välisläbimõõtu
Samuti võivad alu raamid teatud kindlatest kohtades katki minna suurtel ja rasketel meestel. Raami purunemist soodustab mittesobiv kasutus, näiteks liiga väike raami suurus (liiga pikk sadulatoru).
Vähem tuntumatel brändidel pole häda midagi aga need on lihtsalt kaalult raskemad. Samuti tuleks veenduda, et spetsiifilised varuosad oleks ka mitu aastat hiljem kättesaadavad. Aga kas nüüd odavam ja tõenäoliselt väiksemate kuludega tehtud raam peaks siis olema vastupidavam, mina hästi ei usu.
See katki minemine tundub hetkel lihtsalt aja ja väsimuse küsimus. Ainuke mis sind aitab on eluaegse garantiiga raam. Sellisel juhul tuleks vaadata mõne väiketootja titaanraami aga hind tuleb hoopis teisest suurujärgust.
Ma nüüd ei tea, mis sa hübriidi ja 29" vaheks pead, sest mõlemal on sama 622mm diameetriga pöiad (veljed). 29" ja 28" tähistab lihtsalt rehvi välisläbimõõtu
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Ostuabi: hübriidratas
Ma olen ligi 100 kg, "liiklen linnas ja matkan". (Mõni võistlus tuleb ka vahele, aga need on maastikul ja teise rattaga.)
Nii leebete soovide jaoks sobib IGA ratas. Ainus päriselt tähtis asi on sõiduasend. Kas sa eelistad madalal istuda ja "panna", või pea kõrgel hoida ja liiklust / maastikku vaadata? Asendit aga internetis proovida ei saa. Tuleb päriselt jalgratas pepu alla võtta ja ise proovida.
Mu oma eelistus nii linna ja matkamise jaoks on jäigas seades maastikuratas. Sile rehv ja 4 at rõhku.
Ta on aeglasem kui maanteekas / gravel, kuid sellega võib sõita mistahes kruusal või metsateel. Matkates tahad ju ikka näha kohti või objekte, mis on asfaldil eemal. Või tahad suvel metsajärve ujuma minna. MTB-ga ei pea ma rada planeerides mõtlema, et mis teekate kus on - olen kindel, et saan igalt poolt läbi ja igale poole ligi. Lisaks on MTB sõiduasend mõnus "keskmine", ma näen ümbrust ja ei maga kitse / põtra / kirikut / teeäärset tšikki maha.
Mu naisel on sama otstarbe jaoks "hübriid" ja tema on väga rahul.
Ketaspidur pole matkarattal minu arust väärtus. Korras V-pidur töötab väga hästi.
Pakiraami kinnitamise võimalus on aga hädavajalik ja seda tuleb enne ratta ostu kontrollida.
Kui päris matkamiseks läheb, siis võib kiigata spetsiaalsete matkarataste poole. Kuulutustes oli just üks Surly müügis.
Nii leebete soovide jaoks sobib IGA ratas. Ainus päriselt tähtis asi on sõiduasend. Kas sa eelistad madalal istuda ja "panna", või pea kõrgel hoida ja liiklust / maastikku vaadata? Asendit aga internetis proovida ei saa. Tuleb päriselt jalgratas pepu alla võtta ja ise proovida.
Mu oma eelistus nii linna ja matkamise jaoks on jäigas seades maastikuratas. Sile rehv ja 4 at rõhku.
Ta on aeglasem kui maanteekas / gravel, kuid sellega võib sõita mistahes kruusal või metsateel. Matkates tahad ju ikka näha kohti või objekte, mis on asfaldil eemal. Või tahad suvel metsajärve ujuma minna. MTB-ga ei pea ma rada planeerides mõtlema, et mis teekate kus on - olen kindel, et saan igalt poolt läbi ja igale poole ligi. Lisaks on MTB sõiduasend mõnus "keskmine", ma näen ümbrust ja ei maga kitse / põtra / kirikut / teeäärset tšikki maha.
Mu naisel on sama otstarbe jaoks "hübriid" ja tema on väga rahul.
Ketaspidur pole matkarattal minu arust väärtus. Korras V-pidur töötab väga hästi.
Pakiraami kinnitamise võimalus on aga hädavajalik ja seda tuleb enne ratta ostu kontrollida.
Kui päris matkamiseks läheb, siis võib kiigata spetsiaalsete matkarataste poole. Kuulutustes oli just üks Surly müügis.
Re: Ostuabi: hübriidratas
Tont seda teab. Iseensest hakkasi ka kahtlustama seda, et äkki on ühkes teguriks ka see, et vahetasin eelmisel aastal amrodi kõvakahvli vastu ja see teeb natuke madalama sõiduasendi.Omiar kirjutas: ↑14. 05. 2020. 09:29Tuleks selgeks teha, miks raam katki läks. Metallraamidele on väsimus omane ja ajaga võib nii mõnigi keevitatud koht järgi anda.
Samuti võivad alu raamid teatud kindlatest kohtades katki minna suurtel ja rasketel meestel. Raami purunemist soodustab mittesobiv kasutus, näiteks liiga väike raami suurus (liiga pikk sadulatoru).
Käisin mööda poode kolamas ja võtan vist Stevens'i. Muud jupid on kõik head, loodetvasti siis Saksa raam kaOmiar kirjutas: ↑14. 05. 2020. 09:29Vähem tuntumatel brändidel pole häda midagi aga need on lihtsalt kaalult raskemad. Samuti tuleks veenduda, et spetsiifilised varuosad oleks ka mitu aastat hiljem kättesaadavad. Aga kas nüüd odavam ja tõenäoliselt väiksemate kuludega tehtud raam peaks siis olema vastupidavam, mina hästi ei usu.
Suurus sama jah, aga üldiselt tootjad ju kipuvad need 29nerid panema maastikurataste kategooriasse ja ongi vähe teise kujuga raamidega kui hübriidid.
Re: Ostuabi: hübriidratas
29er kasutatakse tõesti peamiselt maastiku suunitlusega rataste puhul. Võrreldes hübriidiga on vahe sõiduasendis nagu juba siin mainitud ja ilmselt ka selles kui laia rehvi saab alla panna. Ma ise ei oleks nõus ilmselt üle 4h matkasõitu sellise sõiduasendiga tegema. Maanteerattaga oleks teine tera, selle sõiduomadused on paremad ja asendit saab varieerida.
Kui need matkasõidud pole just sellist tüüpi kus telk ja katelok kaasas on, siis tasuks mõelda ka kõvera lenksu ja paksude kummidega ratta peale. Sõidu dünaamika on teine ja vajadusel saab ka kiiresti edasi liikuda. Pakiraami võimalus on neil mõnedel olemas.
Kunagi kohtusin ühe Soome rattamatkajaga, kellel oli tavaline maanteeratas ja oma telki ja kõike muud kraami vedas ta sellises madalas järelhaagises mis kinnitus tagumise jooksu võlli vahele. Otsevaates ei saanudki aru et miskit järel veeres.
Kui need matkasõidud pole just sellist tüüpi kus telk ja katelok kaasas on, siis tasuks mõelda ka kõvera lenksu ja paksude kummidega ratta peale. Sõidu dünaamika on teine ja vajadusel saab ka kiiresti edasi liikuda. Pakiraami võimalus on neil mõnedel olemas.
Kunagi kohtusin ühe Soome rattamatkajaga, kellel oli tavaline maanteeratas ja oma telki ja kõike muud kraami vedas ta sellises madalas järelhaagises mis kinnitus tagumise jooksu võlli vahele. Otsevaates ei saanudki aru et miskit järel veeres.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Ostuabi: hübriidratas
No ma tegin oma valiku ära olen nüüd paarsada km juba sõitnud.
Siiani ei saa kurta, minu hetkevajaduste jaoks paras.
Eelmisega võrreldes sõiduasend isegi paranes. Avaldub see kenasti ka samade distantside läbimisel keskmistes kiirustes.
https://proshop.ee/huebriidrattad/3468- ... -grey.html
Siiani ei saa kurta, minu hetkevajaduste jaoks paras.
Eelmisega võrreldes sõiduasend isegi paranes. Avaldub see kenasti ka samade distantside läbimisel keskmistes kiirustes.
https://proshop.ee/huebriidrattad/3468- ... -grey.html
Re: Ostuabi: hübriidratas
Milliseid hübriid rattaid soovitaksite? Ja millistest brändidest tasuks hoiduda?
Re: Ostuabi: hübriidratas
Teises teemas kurdad Trek FX seeria puudumise üle Eesti turul.
Otsid hübriidi (amordiga) või fitnessi (amordita, nagu Trek FX).
Terminoloogia on selles segmendis muidugi suhteliselt laialivalguv.
Viimase puhul tasub vaadata näiteks Canyoni Roadlite seeria poole.
Re: Ostuabi: hübriidratas
Esiamorti ei taha sest lisab rattale ainult kaalu.Sõidan ainult asfaldil.Pealegi amort läheb kergelt rivist välja.
Samas ratas peaks olema tugev kuna olen ülekaalus.Trek FX on kuni 135 kilostele.Mis sobiks
Mulle meeldib klassikalise raamiga ratas.Mingeid veidraid raame ei tahaks.Eelarve kuni 600 euri.
Samas ratas peaks olema tugev kuna olen ülekaalus.Trek FX on kuni 135 kilostele.Mis sobiks
Mulle meeldib klassikalise raamiga ratas.Mingeid veidraid raame ei tahaks.Eelarve kuni 600 euri.