Rummusisene käikar metsateedel?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Rummusisene käikar metsateedel?
Plaanin osta uut ratast.
Seni olen sõitnud pikemaid ühest linnast teise läbi metsa otsi vana 26 tollise mtb-ga, esiamordid jms. Praegune ratas on sisse kulunud ja näiteks Ida-Viru ülikruusastel metsasihtidel täitsa ok, paraku asfaldilõikudel on väga aeglane ja ebapraktiline tunne.
Esialgu oli mõte osta puhtalt gravel ratas, näiteks Merida Silex (praegu pole seda saada nkn). Kuid erinevaid variante kaaludes jäi silma Cube Hyde, mis tegelikult mõeldud linnakaks. Saaksin drop-barid peale panna ja kummid ära vahetada.
Küsimus ongi, kas lintülekanne ja rummusisene käiguvahetus kannatab ka kruusal ja kergetel juurikatel sõitmist?
Asfaldil kiirust kui palju? On näiteks Shimano Nexus 8spd võrreldav nt 48/11 ülekandega?
Seni olen sõitnud pikemaid ühest linnast teise läbi metsa otsi vana 26 tollise mtb-ga, esiamordid jms. Praegune ratas on sisse kulunud ja näiteks Ida-Viru ülikruusastel metsasihtidel täitsa ok, paraku asfaldilõikudel on väga aeglane ja ebapraktiline tunne.
Esialgu oli mõte osta puhtalt gravel ratas, näiteks Merida Silex (praegu pole seda saada nkn). Kuid erinevaid variante kaaludes jäi silma Cube Hyde, mis tegelikult mõeldud linnakaks. Saaksin drop-barid peale panna ja kummid ära vahetada.
Küsimus ongi, kas lintülekanne ja rummusisene käiguvahetus kannatab ka kruusal ja kergetel juurikatel sõitmist?
Asfaldil kiirust kui palju? On näiteks Shimano Nexus 8spd võrreldav nt 48/11 ülekandega?
Re: Rummusisene käikar metsateedel?
Võrdluseks on USAs selline ratas nagu Priority Apollo-Gates, mis on gravel ja rummusisese vahetsega. Aga sellel on Shimano Alfine, mis on ka Cube Hyde Racel olemas. Arvamusi?
Re: Rummusisene käikar metsateedel?
Kui paned drop-bari, siis millist shifterit plaanid kasutada? Tasub üle vaadata ka geomeetria numbrid - lenksust kinnihoidmise koht ja selle kaugus sadulast on flatbari ja oinasarvede puhul erinev. Võimalik, et pead ka stemmi välja vahetama, et õige asend taastada. See aga muudab omakorda juhitavust.
Rihm iseenesest ei tohiks probleeme valmistada - seda kasutatakse ka enduroratastel. Käiguvahetuse osas ei oska kommenteerida kuna puudub kogemus Alfine või teiste rummusiseste lahendustega.
Rihm iseenesest ei tohiks probleeme valmistada - seda kasutatakse ka enduroratastel. Käiguvahetuse osas ei oska kommenteerida kuna puudub kogemus Alfine või teiste rummusiseste lahendustega.
Re: Rummusisene käikar metsateedel?
Alfine vist tuleb miskise revoshiftiga. Põhimõtteliselt võib ka see sama jääda kui suudan selle kuidagi dropi lenksu keskpoole väntsutada läbi kaarte (peab siis ümar olema), mulle pole käiguvahetuskoht väga oluline, sest ei võistle ja järske muutusi vähe. Mul pole aimugi, kas pidurihoova-vahetid selle rummuvahetusega toimivad, eelpool nimetatud USA-rattal on tavapärane käiguvahetuslink igatahes, seega peaks saama. Stemi vahetusega olen arvestanud, aga ei tea, kuidas sobivat pikkust/lenksu asukohta arvestada.
Re: Rummusisene käikar metsateedel?
Ridley kasutab oma uutel gravelratastel (nt. Kanzo Fast) üsna nutikat kombineeritud lahendust - 1x käigusüsteem koos 2-speed tagarummuga, mis lisab siis justkui väikese esihammaka rummusisese ülekandena. Peaks olema töökindel ja väga kompaktne lahendus, aga kättesaadavus ja hind võivad osutuda probleemseks.
Zero the Hero
Re: Rummusisene käikar metsateedel?
Eks palju oleneb eelarvest, ma sõidan oma Shimano Nexus 7 rummusisese klassikalise rattaga edukalt ka kruusal ja nv-l sain isegi Aegviidu radadel sõidetud, kuigi alumist otsa jäi puudu.
Alfine 8 ja 11 on 150-300 euro rummusiseste vahetajate preemium klass, kuigi reviewsi on mõlemasse suunda. Kellel laguneb ja kes on rahul. Samas kasutatakse ka elektriratastel.
Ise vaatasin eelmise aasta lõpus omale ka Cube Hyde, siis oli neid saada ka veel.
Alfine 8 ja 11 on 150-300 euro rummusiseste vahetajate preemium klass, kuigi reviewsi on mõlemasse suunda. Kellel laguneb ja kes on rahul. Samas kasutatakse ka elektriratastel.
Ise vaatasin eelmise aasta lõpus omale ka Cube Hyde, siis oli neid saada ka veel.
Re: Rummusisene käikar metsateedel?
Kui Sram kunagi Sachi ära ostis, siis sai ta rummusisese+välise vahetaja. Sram tiba tootis 3x7 ja arendas edasi 3x8, 3x9 tagarummu ning siis suretas välja.
Neid kombosid veel liigub järelturul.
3x7
https://line.17qq.com/articles/dgldlmgdv_p2.html
3x8, 3x9
https://line.17qq.com/articles/cmmplmocov.html
Neid kombosid veel liigub järelturul.
3x7
https://line.17qq.com/articles/dgldlmgdv_p2.html
3x8, 3x9
https://line.17qq.com/articles/cmmplmocov.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Rummusisene käikar metsateedel?
Metsateed ja rummusisene käiguvahetus - mul pole mingit probleemi olnud. Parendatud fitness-linnarattal on Alfine 8 di2 rumm, xt käiguvahetaja ja näidik. Taga 28, ees 42, rihm. Alfine kõige madalam käik võrdub sellise ülekande puhul maastikuratta 42 taga, 32 ees. Continenental ride tour 42 rehvid on all, olen nendega igasugused teekatted ära sõitnud. Samas, kui maastiku osakaal läheks üle 75%, umbkaudu muidugi, siis asendaks need üsna siledad rehvid millegi sobivamaga, näiteks terra seeriast midagi...