Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Tere
Olen uue ratta otsingul kuid valik on keerulisem kui oleks osanud arvata.
Peamiselt sõidan maanteed, kuid tahaks ka osaleda mõnel gruusasõidul, sinna otsa üks-kaks 24h sõitu ning lisaks ka TM rattaralli kevadel ning rattamaraton sügisel (esimene mitte gravel tuli sellel aasta kusagil 100. ratturi paiku?). Seni olen viimast läbinud maastikurattal.
Ehk suuresti seisneb valik kas aero gravel (3T exploro racemax nt) millele juurde osta maanteejooksud või siis aero maanteeratas millele juurde osta graveli jooksud. Maanteeratastest silma jäänud Ridley Falcn, Canyon Endurance/Ultimate mis võiksid ka mahutada kruusarehvi.
Ise kalduksin viimase variandi poole kuna enamuse aega ajast hakkaks ratas siiski maanteel elama.
Kiitke laitke jagage kogemusi, pakkuge mis rattad võiks sellistele kriteeriumidele vastata.
Miks ainult üks ratas mitte gravel ja maantee eraldi? Sest ruumipuudus ja maastikuratast asendada ei plaani.
Hinnaskaala võiks olla seal 5k ish kandis.
Olen uue ratta otsingul kuid valik on keerulisem kui oleks osanud arvata.
Peamiselt sõidan maanteed, kuid tahaks ka osaleda mõnel gruusasõidul, sinna otsa üks-kaks 24h sõitu ning lisaks ka TM rattaralli kevadel ning rattamaraton sügisel (esimene mitte gravel tuli sellel aasta kusagil 100. ratturi paiku?). Seni olen viimast läbinud maastikurattal.
Ehk suuresti seisneb valik kas aero gravel (3T exploro racemax nt) millele juurde osta maanteejooksud või siis aero maanteeratas millele juurde osta graveli jooksud. Maanteeratastest silma jäänud Ridley Falcn, Canyon Endurance/Ultimate mis võiksid ka mahutada kruusarehvi.
Ise kalduksin viimase variandi poole kuna enamuse aega ajast hakkaks ratas siiski maanteel elama.
Kiitke laitke jagage kogemusi, pakkuge mis rattad võiks sellistele kriteeriumidele vastata.
Miks ainult üks ratas mitte gravel ja maantee eraldi? Sest ruumipuudus ja maastikuratast asendada ei plaani.
Hinnaskaala võiks olla seal 5k ish kandis.
Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Kas see hinnaskaala peab mahutama nii ratta kui ka topelt-jooksud kõikide lisadega - rehvid, pidurikettad, kassett?
Ma vaataksin BMC Kaius'e poole. Peaks geomeetrialt olema enam-vähem tema puhtaverelise maantee sõsara Teammachine kruusa versioon. Netis on hinnad küll pigem 6k kandis aga jumal teab mis hindadega praegu poed reaalselt tehinguid teevad.
Ma usun, et sõidetud saad ühe rattaga kõik. Eks käikude-ülekannete teema tekib, maanteel on kruusale sobivad ülekanded aeglased või ebasobiva kadentsiga ning kruusal taas vastupidi.
Kindlasti vali mudel, mis lubab raami maksimaalset rehvilaiust koos esikäikariga. Paljudel ratastel on see maksimum võimalik vaid ees ühe hammasrattaga.
Ma vaataksin BMC Kaius'e poole. Peaks geomeetrialt olema enam-vähem tema puhtaverelise maantee sõsara Teammachine kruusa versioon. Netis on hinnad küll pigem 6k kandis aga jumal teab mis hindadega praegu poed reaalselt tehinguid teevad.
Ma usun, et sõidetud saad ühe rattaga kõik. Eks käikude-ülekannete teema tekib, maanteel on kruusale sobivad ülekanded aeglased või ebasobiva kadentsiga ning kruusal taas vastupidi.
Kindlasti vali mudel, mis lubab raami maksimaalset rehvilaiust koos esikäikariga. Paljudel ratastel on see maksimum võimalik vaid ees ühe hammasrattaga.
Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Jooksud tuleks veel lisaks siis.
Mainimata jäi, et grupp peaks olema 2x skeemiga.
BMC poolt on silma jäänud BMC Kaius 01 Three muidu küll.
Mainimata jäi, et grupp peaks olema 2x skeemiga.
BMC poolt on silma jäänud BMC Kaius 01 Three muidu küll.
Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Miks mitte Ridley Grifn? Road versioon võtab kuni 38mm rehvi vastu.
Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Soovitaks pigem gravel raami poole vaadata, mis vähemalt 40mm rehvi lubab. Turul ka tipptasemel maanteerehve saadaval 40mm laiuses
3T Exploro, BMC Kaius olid ka mul valikus kuid lõpuks jäi Kanzo Fast peale, mis küll ainult 1x konfiguratsioonis. 2x poole mina enam ei vaata ka puhtal maanteerattal. Kanzo Fast kindlasti soovitan, väga mõnus ükskõik mis pinnasel.
Kaius jäi minul valimata põhjusel, et ei müüda raamikomplekti eraldi ning värvivalikud on... olematud. Kui need asjad ei sega, siis anna minna
Ka Wilier Rave SLR võimalik 5k hinnapiiri sisse mahutada.
3T Exploro, BMC Kaius olid ka mul valikus kuid lõpuks jäi Kanzo Fast peale, mis küll ainult 1x konfiguratsioonis. 2x poole mina enam ei vaata ka puhtal maanteerattal. Kanzo Fast kindlasti soovitan, väga mõnus ükskõik mis pinnasel.
Kaius jäi minul valimata põhjusel, et ei müüda raamikomplekti eraldi ning värvivalikud on... olematud. Kui need asjad ei sega, siis anna minna
Ka Wilier Rave SLR võimalik 5k hinnapiiri sisse mahutada.
Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Mina olen nüüd ühe hooaja sõitnud Bianchi Impulso Compiga (mis on nende gravel seeria kõige madalama otsa mudel) ja väga rahul.
Kõige kangemal (Bianchi Impulso RC) on Di2 käiguvahetus ja kvaliteetsemad jooksud & komponendid.
Tegemist on aero raamiga graveliga ja käitub kenasti nii maanteel kui kruusal.
Kõige kangemal (Bianchi Impulso RC) on Di2 käiguvahetus ja kvaliteetsemad jooksud & komponendid.
Tegemist on aero raamiga graveliga ja käitub kenasti nii maanteel kui kruusal.
-
- Rattur
- Postitusi: 4
- Liitunud: 04. 03. 2024. 13:38
Re: Ratas kõigeks ei kõlba lõpuks millekski?
Ma olin hooaja alguses täpselt sama valiku ees ja sõelale jäi Giant Defy. Aga... tegu on siiski peamiselt endurance maanterattaga millega kannatab siledamat kruusa sõita. Hetkel all 35mm Schwalbe G-ONE RS ja tagarehvi lahutab esikäikarist 2mm kuigi tehase andmetel peaks mahtuma kuni 38mm.
Kui tahta TRR'l ja TRM'l oma täit potentsiaali realiseerida, siis ma julgen väita, et selleks on ikka kahte eraldi ratast vaja. Nagu ülalpool mainutud on lisaks rehvi laiusele erinevused ka ülekannetes.
Arvestades, et MTB jääb alles ja sõidad suurema osa maanteed, siis ma soovitaksin kaaluda nt. Ridley Grifn või Specialized Roubaix'd.
Kui tahta TRR'l ja TRM'l oma täit potentsiaali realiseerida, siis ma julgen väita, et selleks on ikka kahte eraldi ratast vaja. Nagu ülalpool mainutud on lisaks rehvi laiusele erinevused ka ülekannetes.
Arvestades, et MTB jääb alles ja sõidad suurema osa maanteed, siis ma soovitaksin kaaluda nt. Ridley Grifn või Specialized Roubaix'd.
Viimati muutis TubalaTallaja, 22. 10. 2024. 14:36, muudetud 1 kord.