Maanteeratta valik
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Maanteeratta valik
Lugesin kõik eelnevad maanteerattavalikuid käsitlevad commentid läbi.
Sain hulga targemaks, nimelt oluline on ratta juures
* hea raam (midaiganes see tähendab?)
* head jooksud (midaiganes see tähendab?)
* ja vähemalt Shimano 105 vahetajad.
OK, minu nõuded/vajadused maanteeerattale oleksid sellised, et selle sadulas oleks normaalne ca 200km sõita. Millele peaksin tähelepanu pöörama, et ennast hästi tunda nii pikal sõidul?
Sadul? nö. lamamisasend kätele?
Kuna mul kogemus puudub, siis mille järgi peaksin oma valikuid tegema?
Sain hulga targemaks, nimelt oluline on ratta juures
* hea raam (midaiganes see tähendab?)
* head jooksud (midaiganes see tähendab?)
* ja vähemalt Shimano 105 vahetajad.
OK, minu nõuded/vajadused maanteeerattale oleksid sellised, et selle sadulas oleks normaalne ca 200km sõita. Millele peaksin tähelepanu pöörama, et ennast hästi tunda nii pikal sõidul?
Sadul? nö. lamamisasend kätele?
Kuna mul kogemus puudub, siis mille järgi peaksin oma valikuid tegema?
Re: Maanteeratta valik
Hästi palju tuleb sõita/treenida, et nii pikk maa sadulas norm oleks olla.SEpp kirjutas:OK, minu nõuded/vajadused maanteeerattale oleksid sellised, et selle sadulas oleks normaalne ca 200km sõita. Millele peaksin tähelepanu pöörama, et ennast hästi tunda nii pikal sõidul?
Ehk et ->
hangi endale plekkper*e ja puust mun*d nagu vanarahvas ütleb.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Re: Maanteeratta valik
paras raam, õige passatka, sobiv sadul... muu on juba boonus.SEpp kirjutas:OK, minu nõuded/vajadused maanteeerattale oleksid sellised, et selle sadulas oleks normaalne ca 200km sõita. Millele peaksin tähelepanu pöörama, et ennast hästi tunda nii pikal sõidul?
Sadul? nö. lamamisasend kätele?
Kuna mul kogemus puudub, siis mille järgi peaksin oma valikuid tegema?
Re: Maanteeratta valik
Mul küll tagumik pärast 192km 8 tunni jooksul tunda ei andnud.... väsinud olin muidugi, aga istumine hiljem probleem ei olnud. Sadul ja püksid ei ole midagi erilist - võib-olla kompenseerib neid rasvakiht Sõitnud olin enne seda u. 500km (sellel hooajal)Andrus K kirjutas:Hästi palju tuleb sõita/treenida, et nii pikk maa sadulas norm oleks olla.
Ehk et ->
hangi endale plekkper*e ja puust mun*d nagu vanarahvas ütleb.
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: Maanteeratta valik
Jäta ratas ostmata , siis tunned end hästi. 200 kilomeetri viimasel kolmandikul tunned (kui mitte juba peale esimest komandikku, ei tea Su "harjumusi") end sadulas nii või teisiti vähe "imelikult".SEpp kirjutas:Millele peaksin tähelepanu pöörama, et ennast hästi tunda nii pikal sõidul?
Aga asjalikuks minnes - kõige alus on passatka. Ei ole kasu ka sigakallitest jooksudest, kui passatka on paigast ära ja pärast õlad, selg või põlved tuld löövad. Seega on kõige olulisem õige suurusega raam ja just Sinule õige pikkusega stem jne. Seega alusta raamist.
Mis sadulasse puutub, siis oma kannikate vastupidavust tead Sa ainult ise. Aga ära sadula pärast niiväga alguses põe.
Käisin läbi mõned kohad.
Hawais sain head konsultatsiooni, et nii pikal sõidul muutub väga oluliseks ratta kaal ja seal soovitati mul vaadata järgmise aasta CR1 team ratast - 7,8kg. Jupid on selle küll Shim105 - kuid see polevat oluline.
Velodroomi rattapoes öeldi mulle, et "vaata et sa nende shimano juppidega ei osta" - ainukesed õiged jupid olevat maanteerattale ikkagi campagnolo ja seal soovitati mulle järgmise aasta mudelit Cannondale R900 - pidavat väga hea raamiga ja kaaluga olema.
Rademaris olid suured allahindlused ja seal mees küsis, et mis juppidega ratast tahan "kas 105 või paremad?" - üldiselt polnud sedamoodi mees kellega maanteeratta teemal arutleda - ja nii tulin üsna kähku sealt ära.
Nõmmel vaatasin Bianchisid, mis jätsid taas sümpaatse mulje - lisaks oli seal suhteliselt kompetentne müüa. Müüa pakkus ka enda Bianchit hinnaga 32tuh, mingi väga hea raami ja jooksudega ratas olevat ja rääkis samuti sellest, et Campagnolo käikarid on tegijad.
No igatahes sain aru, et kevadeks pean suurema seljakotitäie raha varuma
Hawais sain head konsultatsiooni, et nii pikal sõidul muutub väga oluliseks ratta kaal ja seal soovitati mul vaadata järgmise aasta CR1 team ratast - 7,8kg. Jupid on selle küll Shim105 - kuid see polevat oluline.
Velodroomi rattapoes öeldi mulle, et "vaata et sa nende shimano juppidega ei osta" - ainukesed õiged jupid olevat maanteerattale ikkagi campagnolo ja seal soovitati mulle järgmise aasta mudelit Cannondale R900 - pidavat väga hea raamiga ja kaaluga olema.
Rademaris olid suured allahindlused ja seal mees küsis, et mis juppidega ratast tahan "kas 105 või paremad?" - üldiselt polnud sedamoodi mees kellega maanteeratta teemal arutleda - ja nii tulin üsna kähku sealt ära.
Nõmmel vaatasin Bianchisid, mis jätsid taas sümpaatse mulje - lisaks oli seal suhteliselt kompetentne müüa. Müüa pakkus ka enda Bianchit hinnaga 32tuh, mingi väga hea raami ja jooksudega ratas olevat ja rääkis samuti sellest, et Campagnolo käikarid on tegijad.
No igatahes sain aru, et kevadeks pean suurema seljakotitäie raha varuma
SEpp kirjutas:Nõmmel vaatasin Bianchisid, mis jätsid taas sümpaatse mulje - lisaks oli seal suhteliselt kompetentne müüa. Müüa pakkus ka enda Bianchit hinnaga 32tuh, mingi väga hea raami ja jooksudega ratas olevat ja rääkis samuti sellest, et Campagnolo käikarid on tegijad.
No igatahes sain aru, et kevadeks pean suurema seljakotitäie raha varuma
See pädev müüja teadis mida räägib.Ja campa jupp mnt rattal on tõesti parim lahendus.Kui ma nüüd ei eksi on/oli seal nõmmel ka üks 17k maksev (mõni km pruugitud bianchi) pädevate Campa Veloce sarjaga ja Vento jooksudega.Kui sul aga suuremad plaanid siis vaata juba Choruse ja Recordi poole. Campa toodetega võid tutvuda siit: http://www.campagnolo.com
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Seda, et pekske kui tahate, aga julgen sügavalt arvata, et algajale pole esimese ratta puhul campa jupp absull oluline. Olen ka ise maanteka otsingutel ja selle olen omale selgeks teinud, et enne tuleb tugevaks saada ja siis on mõtet valima/pirtsustama hakata. See, et kaupmees oma kiidab on loomulik. Samuti on loomulik, et vana rattahunt kiidab oma lemmikut. Seal Järve kandis on ka üks pood, kus mulle kunagi tehti selgeks, et vahet pole mis ratas (mtb, mnt, kolmerattaline jne), aga peab olema itaallane , sest vaid seal osatakse tõelisi rattaid teha .
Muuseas on minu otsingud viinud ka selleni, et pea alati tuleb sadul parema vastu vahetada. Jooksud ja kõik muu võib olla ok, aga sadulad kipuvad olema miskipärast jamad "odavamatel" ratastel.
Muuseas on minu otsingud viinud ka selleni, et pea alati tuleb sadul parema vastu vahetada. Jooksud ja kõik muu võib olla ok, aga sadulad kipuvad olema miskipärast jamad "odavamatel" ratastel.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
keegi polegi väitnud et campa juppi ainult proffid kasutavad.Nii nagu shimano jupiga sõidavad igasuguse tasemega sõitjad nii ka campaga.Aga kui juba raam on itaallane (colnago,pina,bianchi jt) siis võiks ka sellel olevad jupid olla itaaliast pärit.Mati kirjutas:Seda, et pekske kui tahate, aga julgen sügavalt arvata, et algajale pole esimese ratta puhul campa jupp absull oluline.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Olen sinuga nõus, et algajale ei ole tarvis mingit erivinget ratast - KUI ta algajaks jääbki ja piirdub aastas Tartu RR ja veel mõne üksiku sõiduga.Mati kirjutas:Seda, et pekske kui tahate, aga julgen sügavalt arvata, et algajale pole esimese ratta puhul campa jupp absull oluline. Olen ka ise maanteka otsingutel ja selle olen omale selgeks teinud, et enne tuleb tugevaks saada ja siis on mõtet valima/pirtsustama hakata.
Minul on päris tõsised plaanid, mis siis et täna olen maanteka peal algaja (arvestamata vanu turisti-sossi aegu 10 ja enam aastat tagasi).
Plaan on nimelt selline, et 2008 - võibolla ka varem - ära teha täispikk Ironman (3,8 ujumist, 180 ratast, 42 jooksu). See tähendab pikki tunde sadulas istumist ja väntamist ning pakun et nn. algaja staadiumist kasvab ühe hooajaga välja.
Samuti on mul põhimõtted - üks nendest ütleb seda, et viletsa asjaga pole võimalik trenni nautida ja korraliku tulemuseni jõuda. Kehtib iga asja kohta - jooksutossud, rulluisud, mtb, riietus jnejne. Näiteks sel kevadel soetatud ligi 15k maksva MTB-ga plaanin õige hooldamise korral sõita 3-4 hooaega.
nii et läheb siis Campagnolo Record jupp,Colnago Master (või Carbonissimo) raam ja Campagnolo Bora jooksud???SEpp kirjutas:
Minul on päris tõsised plaanid, mis siis et täna olen maanteka peal algaja (arvestamata vanu turisti-sossi aegu 10 ja enam aastat tagasi).
Plaan on nimelt selline, et 2008 - võibolla ka varem - ära teha täispikk Ironman (3,8 ujumist, 180 ratast, 42 jooksu)...
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
erikr kirjutas:... jooksud 650C
650C jooksud on juba mõnda aega teisejärguline teema ja paljud triatleedid sõidavad ka tavalise mnt rattaga.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Triatleetidele on jah olemas spetsrattad - näiteks Cannondale-l. Vaata seda http://www.cannondale.com/bikes/05/ce/model-5RM2.html.erikr kirjutas:mees ju ütles, et tehab triatloni teha. tria jaoks on oma geomeetria ja jooksud 650C
Kuid nende spetsratastega on see häda, et nendega ei või näiteks Tartu RR-l sõita - ja no nii rikkad on vähesed, et iga võistluse jaoks oma ratas osta.
TRRil võib vast ikka sellise rattaga sõita. Sellel aastal sõitis TRRil spets eraldistardi (meeskonnasõidu) ratas (ketasrattad, eraldistardi lenks). Starti ei lastaks sellist ratast vast teistele mnt võistlustele. Stardiks on avatud vaba klass, kus sõidavad põhiliselt mtb-d.SEpp kirjutas:Kuid nende spetsratastega on see häda, et nendega ei või näiteks Tartu RR-l sõita - ja no nii rikkad on vähesed, et iga võistluse jaoks oma ratas osta.
Mine vaata Rocca HE-sse. Hiljuti rippus seal Schwinn Fastback - 105 jupid ja hinne minu mäletamist mööda 8 või 9000 krooni. Endal jäi see ratas ostmata vaid ebasobiva raami kõrguse pärast. Sulle peaks see paras olema. Raami suurus oli jälle mälule tuginedes L.
kui nüüd SEpp ütleks palju tal raha on selle ratta jaoks siis saaks hakata ka pädevamad soovitused tulema. sest näha, et ei vajata niisama vaid tõsise plaani elluviimiseks. ilmselt mõistlik sõita paar aastat mingi korraliku rattaga ja siis kui tase hakkab looma, teha uus investeering või korralik taastus/upgrade.
NRP Hanno ja LOOKi pakutavad rattad on päris pädevad. ühest müügis olevast colnaxist on mulle ka vihjatud. ka oleks mõeldav ehitada vene titaanraami külge ratas. Toomas Kirsipuu näitas sel suvel päris head minekut sellisel.
NRP Hanno ja LOOKi pakutavad rattad on päris pädevad. ühest müügis olevast colnaxist on mulle ka vihjatud. ka oleks mõeldav ehitada vene titaanraami külge ratas. Toomas Kirsipuu näitas sel suvel päris head minekut sellisel.
Praegu teen luuret - rattaostu tahan kevadel teha. Rahahulk - see on mõnes mõttes suhteline. Selles mõttes, et kui näiteks Cannondale R900, mille letihinnaks kevadel kujuneb ca 33-34 saan kätte 24-25-ga - siis sellise raha ehk leian. Rohkem kindlasti mitte.erikr kirjutas:kui nüüd SEpp ütleks palju tal raha on selle ratta jaoks siis saaks hakata ka pädevamad soovitused tulema.
Kasutatud ratast hästi ei usaldaks - peaasjalikult garantiitingimuste pärast. Kuid "never say no".
Ahjaa, pikkust 175 ja kaal 70.