K: Rattasoovitusi raskekaallasele?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
K: Rattasoovitusi raskekaallasele?
Rattasõit on haigus, nagu isegi teate! Paranemislootused on vist olematud.
Kolm aastat on Optimat tallatud. Meeldima hakkas. Nüüd tahaks millegi uue järgi ringi vaadata ja rattamatku veidi tõsisemalt ette võtta. Probleem selles, et kaalu on priilt käes ja parematel päevadel peaks suksu kandma nii 150 kilost kasulikku koormat. Mille poole üldse vaadata? Kummid, veljed, sadulad jne. Mida silmas pidada? Kas on mõttekas ise koostada? Ratastest suurt ei tea aga muidu mehaanikaga head suhted.
Niisiis matkaratas, usaldusväärne, suure kandejõuga ja peamiselt kruusal ja muul kahtlasel teekattel veerev. Kõik ideed ja soovitused teretulnud. Ja ega seda rahapuru ka ülearu ole...
Kolm aastat on Optimat tallatud. Meeldima hakkas. Nüüd tahaks millegi uue järgi ringi vaadata ja rattamatku veidi tõsisemalt ette võtta. Probleem selles, et kaalu on priilt käes ja parematel päevadel peaks suksu kandma nii 150 kilost kasulikku koormat. Mille poole üldse vaadata? Kummid, veljed, sadulad jne. Mida silmas pidada? Kas on mõttekas ise koostada? Ratastest suurt ei tea aga muidu mehaanikaga head suhted.
Niisiis matkaratas, usaldusväärne, suure kandejõuga ja peamiselt kruusal ja muul kahtlasel teekattel veerev. Kõik ideed ja soovitused teretulnud. Ja ega seda rahapuru ka ülearu ole...
Viimati muutis sumo, 11. 09. 2005. 15:41, muudetud 1 kord.
kindlasti topeltseinaga veljed.
Alu-raam sest see on uuena jäigem kui teras, kuigi väsib aastatega.
Raske mehe puhul on oluline väntade-kesjooksu jäikus.
amort võiks ka korralikum vist pehmemat sorti olla et randmeid ei tapaks.
mnt-ratta puhul soovitaks 28mm kumme,
mtb puhul vist pole eriti laiusel vahet. tuleb ainult kummi rõhku jälgida, et läbilööki ei saaks.
Alu-raam sest see on uuena jäigem kui teras, kuigi väsib aastatega.
Raske mehe puhul on oluline väntade-kesjooksu jäikus.
amort võiks ka korralikum vist pehmemat sorti olla et randmeid ei tapaks.
mnt-ratta puhul soovitaks 28mm kumme,
mtb puhul vist pole eriti laiusel vahet. tuleb ainult kummi rõhku jälgida, et läbilööki ei saaks.
ja raamide kohta niipalju, et jumala eest mitte alumiiniumraami, kuna alustuseks ei ole need uuena jäigemad kui korralikud terasraamid, ja teiseks võib sellise raskuse all alu-raam paari aastaga jäikuse kaotada...
samuti oleks kasulik valida 36 kodaraga jooksud, mis on 32 kodaraga variantidest tunduvalt jäigemad, suhteliselt marginaalse kaaluvahe juures...
ja lõppkokkuvõtteks soovitan seda ostetavat ratast rohkelt kasutada, siis võib ka kaal kaduma hakata
samuti oleks kasulik valida 36 kodaraga jooksud, mis on 32 kodaraga variantidest tunduvalt jäigemad, suhteliselt marginaalse kaaluvahe juures...
ja lõppkokkuvõtteks soovitan seda ostetavat ratast rohkelt kasutada, siis võib ka kaal kaduma hakata
Konal on omaette "suurte poiste" rattad - Hoss ja Hoss Dee-Lux vist. Spetsilt kõvem raam ja vastupidavamad pulgad. Kuidas neid Eestist (Surfhousest) saada on ei oska öelda, tellida äkki saab.
Amortidest niipalju et Hossid on DirtJump amortidega, mis on teadupärast vähe jäigemad ja tugevamad. Et kui ise hakkad kokku panema siis siin oli väike vihje.
http://www.konaurope.com leiad ka tehasemüügi osakonna kus on sellised rattad:
05 Hoss 18" 830 ? Test bike
05 Hoss 18" 885 ? New with dent on down tube
Neile saad krediitkaardiga maksta ja saad ratta TNT-ga kätte.
Amortidest niipalju et Hossid on DirtJump amortidega, mis on teadupärast vähe jäigemad ja tugevamad. Et kui ise hakkad kokku panema siis siin oli väike vihje.
http://www.konaurope.com leiad ka tehasemüügi osakonna kus on sellised rattad:
05 Hoss 18" 830 ? Test bike
05 Hoss 18" 885 ? New with dent on down tube
Neile saad krediitkaardiga maksta ja saad ratta TNT-ga kätte.
Üldistamise plaani pole mul ollagi. Lihtsalt on jäänud mulje, et ühe KORRALIKU amordi hinna eest saaks ehk nagu minu vajadustele vastavad rattad alla.
Kindlasti kaitseb amort kogu kupatust aga kuna mingit ekstreemi ei planeeri ja kiiret kusagile pole siis ehk ei ole see kriitiline. Rohkem olen mures vibrast tulenevast käte tuimusest kruusateid sõites. Ja mingist erilist rattatunnetust ei ole enda puhul ka kahjuks täheldanud. Seega pole ka vist midagi kaotada. Eks oma osa ole ka minu 45-l eluaastal ja vahepealsel 30 aastasel sõidupausil. Õnneks vähemalt ei vänderda sõites nagu ennesõjaaegse põlvkonna daamed.
Kindlasti kaitseb amort kogu kupatust aga kuna mingit ekstreemi ei planeeri ja kiiret kusagile pole siis ehk ei ole see kriitiline. Rohkem olen mures vibrast tulenevast käte tuimusest kruusateid sõites. Ja mingist erilist rattatunnetust ei ole enda puhul ka kahjuks täheldanud. Seega pole ka vist midagi kaotada. Eks oma osa ole ka minu 45-l eluaastal ja vahepealsel 30 aastasel sõidupausil. Õnneks vähemalt ei vänderda sõites nagu ennesõjaaegse põlvkonna daamed.
Toetan arvamust kõvakahvliga ratta osas. Amordil puudub siinkohas mõte. Raskemale sõitjale sobib tegelikult tavaline ratas mõningate mööndustega. Soovitaks valida kindlasti nimega brandide hulgast. Esimesene turgatas meelde ntx Trek 3xxx või 4xxx seeria. Aga miks mitte ka Merida või Scott. Edasi oleneb kaupmehe vastutulelikusest ratta ümberkomplekteerimisel. Võimalusel panna alla 36 kodaraga jooksud. Kodar 2mm ja pöid miskine tugevam. Rummu osas ei oska soovitust anda, kuid reeglina on 36 auguga rummud disainitud tugevamad. Pedaalid võiks lasta panna võibolla sellised mida "hüppajad" poisid kasutavad. Need peaksid olema tugevamad. Kui kliplesse ihakad, siis ei näe erilist vahet. Mingid Time'd näiteks. Eks kaupmees peab vaatama mis parasjagu võimalik võtta on. Ülejäänud kola nagu vändad, vahetajad jms võivad vabalt need olla mis parasjagu peale satuvad. Võimalik, et raskema sõitja all hakkab tavalisest varem loksuma/läbi minema kaelalaagrid ja keskjooks. Sellegeipoolest ei tasu neid vidinaid kohe ostes ümber vahetama hakata. Kui kuluvad, siis vahetad ja võib vaadata mingit vastupidavamat varianti. Kõige tähtsam ratta vastupidavuse seisukohast on ikka korrapärane hooldus.