ma nüüd otseselt seda soovi maha ei materdaks, jalgrattasõit on siiski midagi enamat pakkuv kui jõusaali tuim trena?ööri kerimine. Vahest hakkab meeldimagi. Pealekauba võib jalgratast pidada järjest enam autot asendavaks transpordivahendiks, eriti praegusi liiklustingimusi silmas pidades.
Sinu etteantud tingimustele vastavaid rattaid nimetatakse cruiseriteks, need on suht laia sadula ja rahuliku sirge seljaga kulgemise vahendid. Ei ole sobivad sajakilomeetrisele distantsile, aga linnavahel poeskäigu või tööle-tagasi otsa teevad vabalt ära. Ehk mitte väga kiiresti, aga kindlasti mõnusalt:) Need on asjandused, millel võib kulgeda ülikonnastatult ja lipsuga ja see ei tundugi sobimatu. Loomulikult sõidab sellisel rattal inimene, kes ei karda hallist massimaitsest erineda.
Jalgratast treeningvahendina kasutav tegelane muidugi kirtsustab nina, rattapoe müüjatel tekib kerge irve näole kui sellist küsida, aga ometigi on neil riistapuudel oma kindel kasutajaskond olemas, järelikult on ka nõudlust.
Konkreetset mudelit ma küll pakkuda ei oska, eelkõige peaks valik lähtuma ennustatavast läbisõiduhulgast ehk ratta koormamisest. Kehtib cruiserite puhul sama teooria nagu võistlusratastegi puhul, kallimatest juppidest on vastupidavamad, aga ma ei julgeks küll väita, et päevas 3km liikuv inimene peaks väga vastupidavate juppide eest rasket raha letti panema, käib ilmselt midagi odavamast otsast küll. Kui hakkab rattasõit meeldima ja distantsid kasvavad, saab alati parema ja kallima vastu ringi vahetada.
Linnacruiser on sageli üldse ilma käiguvahetajata, või siis rummusisese vahetajaga, mis linnatingimusis on isegi ehk õigustatum, saab vahetada käiku suvalises asendis, ka paigalseistes ja servast-serva. Foori taga seistes väga mugav, saab kohe liikumist õige käiguga alustada, tavavahetajaga peab alati paar käiku ette mõtlema. Viimasel ajal ei peeta nende konstruktsiooni ja töökindlust tavavahetajatega võrreldes sugugi halvemaks, selge eelis on, et kuluvad detailid asuvad kinnises rummus pori ja liiva eest kaitstult. Ei mingit ketiraginat käiguvahetustel, lihtne ja lollikindel, keera vaid käepide sobiva käigu peale. Minu naisel on ja käib kui kellavärk. Siiski arvatakse, et suurt koormust selline vahetussüsteem ei talu, liiga palju pisikesi vidinaid, samuti on rummusisene ülekanne mõnevõrra suurema hõõrdeteguriga, sellest lisatakistus väntamisel, see on tõesti tajutav, aga kui kiiret pole ja stopperi peale sõit ei käi...
Välja näeb üks keskmine cruiser umbes selline:
http://www.electrabike.fr/electra-bike- ... _relic.htm