1. leht 1-st

Jalgratas arsti soovitusel

Postitatud: 11. 05. 2006. 08:23
Postitas Velosepedist
Vaja siis jalgratas selleks otstarbeks, et jalale PISIKEST liikumist tekitada. Metsas plaanis käia ei ole, nii et peaks olema mingi linnaratas. Päeva keskmine kilometraash tuleks ilmaselt kuskile 1km kanti. Iga rattapood ajab oma jura ja siiani pole midagi sellist leidnud mis kohe kutsuks asja ära ostma.

Nõuded jalgrattale oleks.

Kerge raam
Porilauad
Linnarehv
Suuremat sorti sadul
Esiamort
Sadula voi tagaamort.
Sirge istumise asend (eeldab esilenksu nurga regulli voimalust)

Käikude arv ei ole määrav.
Hind võiks olla kuskil 5-6k , kui on aga vaja võin ka üle 10k maksta, et head asja saada

Mis firmat eelistada, oskab keegi äkki mingit mudelit soovitada?
Igasugune info on teretulnud.

Postitatud: 11. 05. 2006. 10:17
Postitas riho
Mitu minutit päevas soovitas arst Sul rattaga sõita? Väääga rahulikus tempos (a?la tüdrukuga mererannal jalutamas) võtab 1 km läbimine ratta seljas 5 minutit. Sa saad suurema füüsilise koormuse riiete vahetamisest ja ratta garaazhist välja veeretemisaest ning keti õlitamisest kui 1 km rahulikust sõidust.

Sul on parameetrid kirjas, soovitan ära unustada taga- ja sadulaamort ning kõndida läbi oma kodukoha rattapoed. Küsi müüjate käest näidata nendele parameetritele vastavaid rattaid, tee erinevate ratastega tiir poe ees. Millise seljas Sa ennast kõige mugavamalt tunned ongi Sulle parim. Ka siis kui Sa plaanid oma kirja pandud kilometraazhi kümnekordistada.

Postitatud: 11. 05. 2006. 11:09
Postitas superior
Linnarattal sul küll tagaamorti vaja pole :/

Postitatud: 11. 05. 2006. 11:23
Postitas Velosepedist
riho kirjutas:Mitu minutit päevas soovitas arst Sul rattaga sõita?
no sellest otseselt juttu ei olnud, lihtsalt igapäev ma nüüd vaevalt viitsin sõita ehk siis tulebki siuke 2-3km korrale, mis peaks piisav olema. Ahjaa, asukoht on Tallinn.

Postitatud: 11. 05. 2006. 12:04
Postitas SK
riho kirjutas:Sul on parameetrid kirjas, soovitan ära unustada taga- ja sadulaamort .
Sadulaamorti ei soovitaks päris maha materdada, mu vanal Spezialized'i hübriidil on selline ja aitab järsemate asfaldiaukude puhul päris hästi läbilööke vältida, kahju ta kindlasti ei tee. Kasu pole tast ainult siis, kui sadula enda serva all juba on silikoonpadjad või vedrud ja sadul ise lai nagu potikaas.

Velosipedistile soovitaksin kindlasti 28" ratastega hübriidi või siis 26" komfortratast, nendega saab enamik sõite tehtud.

Re: Jalgratas arsti soovitusel

Postitatud: 11. 05. 2006. 12:26
Postitas m6mm
Velosepedist kirjutas:Vaja siis jalgratas selleks otstarbeks, et jalale PISIKEST liikumist tekitada.
Vaadates neid vajadusi.... äkki oleks kepikõnd teema? Ses mõttes et korralikud jalanõud, kepid, moekas dress ja i-Pod KOKKU on 6 tuhat..

Tean inimesi, kel on kodus sõudeergomeeter ja velodrenazhöör, jalgratas, espandrid, hantlid ja suusad... aga tegelikult meeldib neile rohkem lugeda...

Ratas on nagu koduloom, see kurat tahab tegelemist.

Postitatud: 11. 05. 2006. 12:26
Postitas Antti
Kui plaanid ka edaspidi rattaga sõita, mitte ainult arsti soovituse pärast, siis anna tuld ja mine vali enda tagumiku järgi poest ratas välja. Ise selga istumine ütleb kenasti kuidas sina ja ratas sobite.

Kui sa aga kavatsed kuu või paar jooksul kord nädalas 2-3km sõita ja rohkem ratast ei puutu, siis minu soovitus oleks pigem kusagile spordiklubisse spinningurattale või trenazöörile kerima minna - säästad ennast rattaostmise vaevast, säästad raha lisavarustuse arvelt (kiivri peaks ikka ostma, kui endast lugu pead) ja ei sõltu väljas olevast ilmast (mis nõuab veel raha lisavarustuse näol).

2-3km on aeglase (15kmh) tempo juures ~10 minutit sõitu.

Postitatud: 11. 05. 2006. 13:07
Postitas Velosepedist
Antti kirjutas:Kui plaanid ka edaspidi rattaga sõita, mitte ainult arsti soovituse pärast
ärge seda arsti soovitust nii väga tõsiselt võtke, soovitajaks oli tuttav arst. aga ratast oleks vaja ka vahel poes käimiseks jne. kuna praegu on olemas üks rauast raamiga maastiku oma, siis see mulle hästi ei sobi ja tahaks endale midagi lihtsamat. aga nagu keegi tark on ütelnud, ma ei ole nii rikas, et odavat asja osta. nii et päris prahti ka ei taha

Postitatud: 11. 05. 2006. 13:20
Postitas tarzic
aga palun... siit leiad merida tänavarattad, 28" ratastega, ja paljudel on sadula-amort. Hinnad on seinast seina...
NB! mina soovitaksin näiteks seda isendit. See on Deore jupiga ning ilmselt väntad sellega muretult aastaid :)

Postitatud: 11. 05. 2006. 14:16
Postitas viktor54
ma nüüd otseselt seda soovi maha ei materdaks, jalgrattasõit on siiski midagi enamat pakkuv kui jõusaali tuim trena?ööri kerimine. Vahest hakkab meeldimagi. Pealekauba võib jalgratast pidada järjest enam autot asendavaks transpordivahendiks, eriti praegusi liiklustingimusi silmas pidades.
Sinu etteantud tingimustele vastavaid rattaid nimetatakse cruiseriteks, need on suht laia sadula ja rahuliku sirge seljaga kulgemise vahendid. Ei ole sobivad sajakilomeetrisele distantsile, aga linnavahel poeskäigu või tööle-tagasi otsa teevad vabalt ära. Ehk mitte väga kiiresti, aga kindlasti mõnusalt:) Need on asjandused, millel võib kulgeda ülikonnastatult ja lipsuga ja see ei tundugi sobimatu. Loomulikult sõidab sellisel rattal inimene, kes ei karda hallist massimaitsest erineda.
Jalgratast treeningvahendina kasutav tegelane muidugi kirtsustab nina, rattapoe müüjatel tekib kerge irve näole kui sellist küsida, aga ometigi on neil riistapuudel oma kindel kasutajaskond olemas, järelikult on ka nõudlust.
Konkreetset mudelit ma küll pakkuda ei oska, eelkõige peaks valik lähtuma ennustatavast läbisõiduhulgast ehk ratta koormamisest. Kehtib cruiserite puhul sama teooria nagu võistlusratastegi puhul, kallimatest juppidest on vastupidavamad, aga ma ei julgeks küll väita, et päevas 3km liikuv inimene peaks väga vastupidavate juppide eest rasket raha letti panema, käib ilmselt midagi odavamast otsast küll. Kui hakkab rattasõit meeldima ja distantsid kasvavad, saab alati parema ja kallima vastu ringi vahetada.
Linnacruiser on sageli üldse ilma käiguvahetajata, või siis rummusisese vahetajaga, mis linnatingimusis on isegi ehk õigustatum, saab vahetada käiku suvalises asendis, ka paigalseistes ja servast-serva. Foori taga seistes väga mugav, saab kohe liikumist õige käiguga alustada, tavavahetajaga peab alati paar käiku ette mõtlema. Viimasel ajal ei peeta nende konstruktsiooni ja töökindlust tavavahetajatega võrreldes sugugi halvemaks, selge eelis on, et kuluvad detailid asuvad kinnises rummus pori ja liiva eest kaitstult. Ei mingit ketiraginat käiguvahetustel, lihtne ja lollikindel, keera vaid käepide sobiva käigu peale. Minu naisel on ja käib kui kellavärk. Siiski arvatakse, et suurt koormust selline vahetussüsteem ei talu, liiga palju pisikesi vidinaid, samuti on rummusisene ülekanne mõnevõrra suurema hõõrdeteguriga, sellest lisatakistus väntamisel, see on tõesti tajutav, aga kui kiiret pole ja stopperi peale sõit ei käi...
Välja näeb üks keskmine cruiser umbes selline:
http://www.electrabike.fr/electra-bike- ... _relic.htm

Postitatud: 11. 05. 2006. 15:41
Postitas Rings
Linnarataste poolepealt on, tõesti, Meridaja Authori täiesti mõistlikud kaubamärgid.

Meridast juba räägiti, aga Authoril jääb 6k kanti mudel Stratos SX. Mul endal oli kunagi selline ja linnas veeremiseks oli see 28'' rataste ja maastikurattast peenemate ning siledamate kummide tõttu päris hea.

Cruiseriga on nii, et seda vist armastatakse ('nii nunnu', 'stiilne') või vihatakse ('kohmakas', 'raske').