1. leht 1-st

Kona Stuff või Caldera? võitis hoopis Scrap!

Postitatud: 29. 06. 2006. 09:56
Postitas scrapper
Ok, ma olen selle teemaga väga lootusetult ämbris. Kuna surfhouse mul metsas sõita ei luba ja linnas nii hinnata ei saa siis ei oska absoluutselt valida nende vahel.
Mul on vaja ühte ratast kõigeks. Millega saaks liikuda vajaduselt linnas, millega saab rahulikel metsateedel sõita, millega saab juurikate vahel nikerdada ja millega saab täie rauaga allamäge põrutada nii et hambad lagisevad. Mul on mõttes kas väiksema raamiga Caldera et rohkem kontrolli saaks või siis L(XL?) raamiga Stuff et täitsa dirt ratas poleks.

Mul on juhe väga koos, ostaks mõlemad kui saaks. Palun aidake.
Kas keegi oskab kommenteerida 05' ja 06' Caldera raami erinevusi?

Postitatud: 29. 06. 2006. 10:09
Postitas Villem T
Caldera 06 raam on "backcountry" raam, ehk siis väidetavalt tugevam aga pea sama kerge kui xc raamid. Väljanägemist sa ilmselt tead, et on selline kandlilisem ja ägedam?

Stuff on ju dirtjumper? Mismõttes "et täitsa dirt ratas poleks"??

Postitatud: 29. 06. 2006. 10:12
Postitas ErikT
Üldiselt on need ühesuguse geomeetriaga mõlemal aastal. Kui ütled oma pikkuse oskan soovitada raami suurust. Olen ise aastaid Kona ratastega sõitnud. Caldera on korralik valik. Sellega kannatab ka uhkelt võistelda. Vähemalt eelmise aasta mudel oli ka lahedat värvi. Korralikude ketaspiduritega ja amordiga. Stuffiga muidugi pole metsas midagi teha. Julgen soovitada Calderat. Kui veel alles on siis eelistaksin eelmise aasta Calderat http://www.konaworld.com/shopping_cart/ ... rentid=182

Postitatud: 29. 06. 2006. 10:14
Postitas scrapper
Hehe, ma teadsin et sina oled esimene kes vastab :D

Raami kuju on ägedam jah aga värv on küll rõve :?

Mitte nii väga Dirt ratas selles mõttes, et sellega kannataks ka pikemaid otsi sõita, rahulikumat stiili harrastada.

Erik, selge see et kui ma Stuffi kasuks otsustaks siis võistelda poleks mõtet, aga tähtis on et lõbus oleks. Arvad, et ma caldera pöidasid kohe eesti juurikarohketel radadel sodiks ei sõida? Kuidas Caldera esihark käitub?
Muuseas, mu hetke lemmikrada on jõulumäe MTB rada kooss selle laskumise ja väikse hüppega. Ratas peaks seal nii hakkama saama et minu funfactor oleks põhjas. :)

Postitatud: 29. 06. 2006. 10:28
Postitas Gunnar
Esimesest postist võib välja lugeda, et sa tahad siiski universaalsemat ratast, ja nendest kahest on just Caldera universaalsem. Mulle 05 geomeetria meeldib, minuteada pole geomeetria tegelt märkimisväärselt muutunud viimased väga mitu aastat. Amorti ei oska kommenteerida, juurikatest pöiale ohtu ei ole, hüppeid/droppe tehes pead asjale loogikaga lähenema. Aga muidu on Caldera raam väga ergas ja ronib/laskub hästi.

Postitatud: 29. 06. 2006. 11:29
Postitas scrapper
Selles ma ei kahtle, et Caldera universaalsem on. Poes öeldi aga, et ma lõhun pöiad ja esihargi kähku ära, Stuffil märksa parem hark. (Stuffi pöidad, Ditch Witch, ei kannata aga erilist kriitikat).

minu silmis on rattad praegu nii:
1. Caldera
+universaalne ratas mis kannatab natuke kõike
+xt tagakäikar
+XC võistlustel oleks ok
+ok kaaluga
-õrn esihark
-õrnad pöiad
-õrn keskjooks
-kuna raam on kõrge siis kontrolli vähem = less fun
2. Stuff
+hea metsas laamendamiseks
+vastupidav esihark
+tugev keskjooks
+laiad lenksud ja madal raam = rohkem kontrolli ja fun'i
+sõiduasend hea laskumisteks
-kehv tõusudel
-raskevõitu
-alivio
-kehvad pöiad
-XC võistlemise võib unustada

Nagu ma aru nüüd saan, on Calderaga keskmiselt hea igalpool ning Stuffiga on hea hea hullematel radadel sõita, kuid klassikalisemaid stiile harrastada nii lõbus pole.

Kooli valik pole ka kunagi nii keeruline olnud kui see.
Ma kardan, et pean neid rattaid vahtima kuni ma ühesse neist armun :?

Postitatud: 29. 06. 2006. 11:53
Postitas Villem T
Ära seda Caldera õrnust niiväga karda, õrnad on need tükid ainult võrreldes Stuffiga, mis on mõeldud täismõõtudes paugutamiseks. Kui su hüpetel ja droppidel normaalsed maandumised on, ei juhtu Calderaga ka midagi. Caldera on Kona geomeetriaga ehk "sõidab nagu Kona" ja fun on temaga igal juhul - kergemat ratast on on parem põneval singlil ringi loopida ka.

Muidugi saab ka Stuffiga sõita rohkem ainult kui dirtparki ja tagasi, aga ta on raskem ja ikkagi suhteliselt spetsiifiliselt hüppamiseks tehtud - kokpitt on kompaktsem (loe: põlved on vastu lenksu) ja pikkadel sõitudel mitte nii mugav, samuti on ta raskus abiks hüpetel stabiilsuse säilitamiseks, mitte eriti abiks metsas...

Postitatud: 29. 06. 2006. 12:02
Postitas scrapper
ok, konakona võttis asja kokku. (y)

Põlved vastu lenksu no ma arvan ikka siis kui raam väiksem on.
Peale tööd lähen sõidan mõlemaga nats poe ümber ja siis teen lõpliku otsuse. Ma loodan, siiralt loodan, et teen :D
Annan teile teada ka. Ja muidugi suur tänu tagasiside eest!

Postitatud: 29. 06. 2006. 12:08
Postitas m6mm
Kaalud äkki ka tagaamordiga ratast? Pöia tervisele aitavad kaasa vedrustus ja jämedamad kummid, mis teravaid lööke summutavad. Käiguvahetuses võid rahulikult Deore peale seisma jääda. Kona back country teema on Dawg, ent ma ei tea, kas seda ka sel aastal maale toodi.

Eelmise aasta Calderat proovisin ise ka ja mina seda küll õrnaks rattaks pidada ei oska. Pigem oli ta natuke vedela olemisega, ent see tuleb minu eelistustest võistlusratta komponentide kasuks (kitsas sirge lenks, väike sadul, lühikese käiguga jäigem amort). Ja langeva ülatoru ehk rohkema funfaktoriga on kõik Konad.

Postitatud: 29. 06. 2006. 12:16
Postitas scrapper
Hehe, teed poole dawgi hinnast välja?

Ma ei ole mingi rikas mees, vastasel juhul oleks ostnud ühe XC ratta ja teise nt. Stinky :)
Ja kui ma eriti rikas oleks.. siis ostaks veel .... :P

Postitatud: 29. 06. 2006. 13:16
Postitas Villem T
scrapper kirjutas:ühe XC ratta ja teise nt. Stinky
Väga hea valik, kuigi Stinky on ilmne liialdus - tõenäoliselt piisaks ka Coilerist.

Kui tahad Kona, aga muretsed vastupidavuse pärast, on neil tegelikult ka Hoss, mis on raskete poiste XC ratas, osad komponendid (nt kahvel) on just vastupidavusele mõeldes laenatud DJ ratastelt. Iseasi on kui palju neid siin kohapeal valida on. Samas on sul võimalus ise tellida või Surfhouse'i kallutada tellima siit.

Postitatud: 29. 06. 2006. 23:09
Postitas scrapper
Nonii, sain oma valiku tehtud!
Peale proovimist otsustasin Kona Scrap'i kasuks hoopis.
Ta oli palju odavam kui Stuff ja esihargi kavatsen igal juhul välja vahetada, ei näinud mõtet kallimat osta.
L raam on hea suur, ei käi põlved vastu 8)
Pikemat otsa sõites oli jah vähe imelik et sõiduasend tagapool on, kui sadul kõrgele sai pandud siis tundsin ennast aga väga koduselt. Muidugi on ratas raskevõitu kuid see on hea trenn :wink:
Harjumist vajab kindlasti ka lenksu laius ja nurk.

Kui nüüd aus olla siis see ratas lihtsalt võlus ära...näeb välja nagu sellega saaks puid langetama minna :lol:

Homme katsun kuhugi singlile ronida ja siis proovida kui erinev see mu vanast puhtast XC rattast on.

Ja muide, '05 caldera tundus mullegi vedel.

EDIT:
HAHAHA...ma panin nüüd tähele ka seose oma kasutajanime ja ratta vahel..