1. leht 1-st

Hübriidiga maastikul

Postitatud: 21. 09. 2006. 08:47
Postitas Öine Patrull
Järgmist suve silmas pidades ja võibolla et uut ratast otsides uurin hübriidiomanike kogemusi. Hübriid öeldakse ju suutvat mõlemat, nii maantee- kui maastikusõitu. Kui võimekas aga see peenikeste kummidega hübriid (nt Merida Crossway) maastikul tegelikult on? Kas maastik tähendab hübriidile vaid kuiva ja siledat männimetsaalust?

Postitatud: 21. 09. 2006. 10:32
Postitas mart
Tänavu mais tõstsid sama teema ülesse:
viewtopic.php?p=78977&highlight=#78977
Miks pole viitsinud/suvatsenud suve jooksul hübriidi eelistesse ja puudustesse süveneda :x
Kas oled otsingut kasutanud?
search.php
kui toksid sinna hübrii* ja valid foorumiks ratas, paiskub sealt välja ca 100 samalaadset arutelu.

aga, kui tahad veel hübriidi teemasid tekitada, siis annan vihjeid:
1. hübriidiga hüppamine
2. hübriidiga mudas
3. hübriidiga liivas
4. hübriidiga kividel
5. hübriidiga juurikatel
6. hübriidiga käbidel
7. hübriidiga kändudel
8. hübriidiga mäest alla
9. hübriidiga mäest ülesse
10. hübriidiga sisekurvis
11. hübriidiga väliskurvis
12 hübriidiga misiganes
13. hübriidiga kusiganes

Postitatud: 21. 09. 2006. 10:39
Postitas Öine Patrull
Kumb su väärtuslikku aega rohkem raiskab, mõnedest võibolla eelmistega veidi sarnastest teemadest ülelibisemine või neile pika mürgise vastuse konstrueerimine?

See kevadine küsimus ei puudutanud kuidagi hübriidi maastikuvõimet. Suvi on mul kulunud siiani u 2500 km sõitmisele vana rattaga. Ei siit foorumist ega poodidest pole hübriidi kohta mõistlikke soovitusi tõesti leidnud. Pealegi, poed ju ei anna ratast maastikul proovimiseks, niisama ukse ees tiirutamisest pole kasu.

Postitatud: 21. 09. 2006. 10:48
Postitas Enzo
Näiteks Rakvere EEC-l pani üks vanem härra kollases särgis ja vist Author Reflex'iga väga edukalt edasi, nägin teda ka teisel ringil sadulas. Leidsin ka pildi temast.

Hübriidi võimekusest

Postitatud: 21. 09. 2006. 11:07
Postitas Külaline
Öine Patrull kirjutas:Kumb su väärtuslikku aega rohkem raiskab, mõnedest võibolla eelmistega veidi sarnastest teemadest ülelibisemine või neile pika mürgise vastuse konstrueerimine?

See kevadine küsimus ei puudutanud kuidagi hübriidi maastikuvõimet. Suvi on mul kulunud siiani u 2500 km sõitmisele vana rattaga. Ei siit foorumist ega poodidest pole hübriidi kohta mõistlikke soovitusi tõesti leidnud. Pealegi, poed ju ei anna ratast maastikul proovimiseks, niisama ukse ees tiirutamisest pole kasu.
Ma arvan, et kõik sõltub Sinu treeningprotsessi spetsiifikast, püstitatud eesmärkidest, rahalistest võimalustest jne. Kui Sa kavatsed sõita vaid TRR ja TRM ning treenida samakattelistel teedel, siis saab hübriidiga väga hästi hakkama.

Postitatud: 21. 09. 2006. 11:14
Postitas mart
Öine Patrull kirjutas:hübriidi maastikuvõime... siit foorumist...pole hübriidi kohta mõistlikke soovitusi tõesti leidnud. .
Pilt

Postitatud: 21. 09. 2006. 14:14
Postitas urmas97
Olen siis Trek 7300FX omanik. Peamiselt sõidan linnas ja maanteel(kasutan transpordi vahendina). Hübriidi valisin selleks, et oleks kõige kiirem ja mugavam nii linnas kui ka maanteel liikuda. Rattal on all 35x700 ilma külgnagadeta rehvid. Olen 2 aastat seda ratast omanud. Minu nägemus hübriidist maastikul on järgmine. Ilma külgnagadeta on suhteliselt raske sõita mäest alla/üles, kui mägi ise langeb ka külje pealt. Kõva kattega teel liigub edasi isegi paremini kui MTB. Samas kui ma lähed kruusaka peale, kus suuremad kivid jne. on äärmiselt kurnav ja tüütu nende rehvidega sõita.
Minu hübriidil asetsevad pedaalid nii palju madalamal, et kurvis tihti peale läheb pedaal vastu maad.
Üldiselt, kui sa tahad maastikku sõita siis vali ikka MTB. Olen ise viimase nädala sõbra MTB-ga sõitnud Tartus Toomemäel, lõbu, adrenaliini jagub ikka kordades rohkem kui hübriidiga samal rajal.

Postitatud: 21. 09. 2006. 14:52
Postitas Külaline
ise ostsin mai alguses scott sportsteri ja mina olen rahul. Samas nagu eespool mainitud, siis see, kas ta sind rahuldab, sõltub sinu vajadustest.
Enda kogemustest võin öelda, et tartu rattamaratonil oli ainus ebameeldiv koht see paksu liivaga lõik, kus MTB mehed mööda läksid (aga ma rumala peaga vajusin ka tee keskele ja siis pidin jala maha panema), samas kruusal, ka kividega kruusal olin MTB meestest kiirem (mulle tundus).
Olen käinud ka tartu lähedal Vooremäel sõitmas, kus on päris korralikud ja tehnilised laskumised, hätta pole jäänud. Sama on ka tõusudel, kus pole väga liivane.

Postitatud: 21. 09. 2006. 15:20
Postitas tarzic
Olen veendunud, et "korraliku" ehk siis MTB suunitlusega hübriidiga saab eesti maratonidel täiesti hakkama. Näiteks Author'i kallima otsa hübriid Synergy peaks metsas müttamist kenasti kannatama. Hübriidile on võimalik soetada päris asiseid MTB mustriga kumme. Kui mälu ei peta, siis on Richey Speedmax Alpha/Omega olemas ka 28" jooksude tarbeks. Erinevad tootjad pakuvad hübriididele ka korralike lukustatavaid esiamorte. Enamus ülejäänud pulkasid on nii-ehk-nii tuttavad MTB ratastelt.

Kui vajad ratast millega sõita nii metsas, linnas kui ka maanteel, siis sobib sulle "hübriid".

Eel-pool on toodud mõned ekstreemsemad näited Toomemäest ja Rakvere EEC'st :? Ilmselt jääks seal hübriidiga kül ellu, kuid sellegipoolest külastaksin neid radu pigem MTB'ga...

Postitatud: 21. 09. 2006. 17:41
Postitas eedu
2004 Author Zenith, trenn maanteel peene kummiga, TRM 700x40C 2:45:... koos keti remondiga. Author Reflex sama, TRM 2:50:...
2005 Author Zenith, TRM 2:33:..., Author Reflex TRM 2:45:...
Mõlemal aastal originaal jupid ratastel.
2006 Author Zenith, TRM 3:51:..., Author Reflex TRM 4:01:...
Mõlemal rattal esi hammakad koos pedaalidega vahetatud 22:32:42 vastu.
Kiiruses ei kaotand midagi. Mõlemad poisiga sõitsime uued MAX kiiruse rekordid nii asfaldil kui kruusa laskumistel. Lõpu ajad muidugi oleks võind olla paremad, kuid pooltõbistena ei võind üle pingutada.
Laiem kumm oleks võind sel aastal olla, vihma korral oleks kindlasti pidanud olema. Authori universaalratas igati korralik asi, keskmisel tasemel kõlbab sõita nii maastikul kui maanteel.
2004 ja 2005 tali samadel ratastel läbitud TRR siledate kummidega ilma probleemideta!

Postitatud: 22. 09. 2006. 21:06
Postitas Rings
Mudas või juurikatel müttamiseks pole hübriid võib-olla parim valik, aga kui enamus su teekonnast on mööda asfalti/kruusa/kuiva metsarada, on hübriid omal kohal.

Peenikestelt kummidelt erilist haardevõimet loota pole, samuti pole mumeelest hübriidide raamid (geomeetria, võib-olla ka tugevus) mõeldud hardcode maastikusõiduks.

Ise sõidan Author Airline nimelise rattaga ja olen üsna rahul.

Kirjutasin kunagi midagi sellest: http://rings.pri.ee/wp/?p=234

Postitatud: 22. 09. 2006. 23:30
Postitas Soobel
Suurim erinevus peaks 26tollil ja 28tollil olema pööranguvõime. Mäletan vanu aegu, kui sai metsa all mütatud Desna ja meestekaga. Teljevahe oli enamvähem sama, aga meestekas oli tunduvalt kohmakam oma suurte rataste pärast. Eks sama vahe ent väiksema kontrastiga ole ka hübriidi ja maastikuratta vahel. Pakun, et 26tolli on inseneride arvutatud ideaalne suurus mullas müttamise jaoks.

Postitatud: 27. 09. 2006. 11:14
Postitas tsimpa
Soobel kirjutas:Suurim erinevus peaks 26tollil ja 28tollil olema pööranguvõime. Mäletan vanu aegu, kui sai metsa all mütatud Desna ja meestekaga. Teljevahe oli enamvähem sama, aga meestekas oli tunduvalt kohmakam oma suurte rataste pärast. Eks sama vahe ent väiksema kontrastiga ole ka hübriidi ja maastikuratta vahel. Pakun, et 26tolli on inseneride arvutatud ideaalne suurus mullas müttamise jaoks.
välismõõdult ei erine 26" ratas (=559 ERTRO + ca 2x55 mm=~670mm) kuigi palju 700c rattast (622 ERTRO+ca 32mm=~685mm)
seda võib igaüks kontrollida pannes mtb ja mnt ratta kõrvuti

hõõrdeteooria järgi ei ole ka pidamisel kummi laiusega suurt pistmist.

enda kogemus ütleb et lai kumm on parem pehmel sitkel pinnasel - ntx saepuru või liiv või märg kruus.

kui pind on vedel ja lögane siis ei ole enam vahet kuna nii lai kui ka kitsas kumm lähevad sama edukalt augu põhja.

märjal rohul on laiusest olulisem kummimustri servade teravus

asfaldi veeretakistus sõltub rohkem kummi rõhust kui laiusest (tüüpiliselt küll laiemal kummil ~3-4 atm, ja kitsamal 7 kanti)

Postitatud: 27. 09. 2006. 11:35
Postitas elli
Olen hübriidiga (Trek 7500) sõitnud kaks aastat. Eesti maratonid saab selle rattaga vägagi edukalt läbida. Lihtsalt vaja vastavalt rajale ja ilmale kummid vahetada. Niipalju kui kõrvalt maastikuratast proovinud olen, tundub hübriidiga manööverdamine veidi kohmakam, samuti on raskem sõita liivas ja lahtisel kruusal. Rohkem eriti midagi. Lauged laskumised ja maanteesõit on võrreldes MTB-ga lausa lust! :D

Postitatud: 27. 09. 2006. 11:43
Postitas Soobel
tsimpa kirjutas: välismõõdult ei erine 26" ratas (=559 ERTRO + ca 2x55 mm=~670mm) kuigi palju 700c rattast (622 ERTRO+ca 32mm=~685mm)
Ei saa neid nii võrrelda, kuna mütates erinevad 55mm ja 32mm kumm kaunis palju. Võrdle neid ikka nii, et paned mõlemale veljele kas 55 või 32mm kummid.

Korra vedasin Tartusse müüki mingit korralikku Merida mtb agregaati, sellest distants kodu-depoo käis omal käigul. Timmisin küll kõrgused-lenksud enda järgi ja pumpasin kummid kõvaks, aga ikkagi läks sõit oma veerand tundi kauem ja kohale jõudes olin poolsurnud. 1935-nda aasta tuunitud sportratas, mis on vähemalt poole raskem, jooksis sama distantsi veerand tundi kiremini ja vaid katuse sain endal kergelt niiskeks...

Postitatud: 28. 09. 2006. 08:55
Postitas tsimpa
Soobel kirjutas:
tsimpa kirjutas: välismõõdult ei erine 26" ratas (=559 ERTRO + ca 2x55 mm=~670mm) kuigi palju 700c rattast (622 ERTRO+ca 32mm=~685mm)
Ei saa neid nii võrrelda, kuna mütates erinevad 55mm ja 32mm kumm kaunis palju. Võrdle neid ikka nii, et paned mõlemale veljele kas 55 või 32mm kummid.
sel juhul tuleb võrrelda kolme võimalikku varianti:
26" pöid + 2.x" kumm
700c pöid + 27-35 mm krossimustriga kumm
29er, ehk 700c pöid + 2.x" kumm

enamik hübriididest on ikka suht kitsa kummiga

Markko