1. leht 1-st

Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 15:09
Postitas SEpp
Olen siin valiku ees, et kas Carbon või Aluraamiga.
Ilmselt iga teine ütleks, et võta carbon.

Kui aga asi puudutab seiklussporti ning seal saavad rattad hoopis teist laadi vatti kui miskil maratonil.
Tegelikult traandub küsimus sellele, et kui palju ma peaksin kartma selle raami pärast, et mingi laksud ja kolksud raamile haiget teevad ?

Näiteks ühtses hunnikus köiega kinniseotult viibivad rattad (kui vaja kuskil neli ratast miski parvega üle järve sõidutada) ning minu ratas kõige alumiseks satub või kuskil köiel rippudes käib ratas kolks-kolks vastu kaljut ?

NB! tahan madala kaaluga tugevat ratast :-)
Mida soovitate ?

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 15:21
Postitas Villem T
Süsinik on teravate löökide suhtes väga tundlik (kui kaal on mõistlik ja või jaksad Scott Ransomiga vändata). Terasraam oleks kõige keevitatavam - kindlalt nende valik kes on rohkem seiklejad ja vähem sportlased. Aga sul vist NII seikluseks ei lähe.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 15:37
Postitas Mati
Otstarbekuse kontekstis antud juhul kindlalt ALU :!: Aluraamid on tänapäeval juba väga kerged ja kaalujälgimiseks on rattal veel hulga komponente.

Samas võiks muidugi küsida, et mis on sinu jaoks madal kaal?

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 16:47
Postitas SEpp
Mati kirjutas:Samas võiks muidugi küsida, et mis on sinu jaoks madal kaal?
Poodi minekul oli eesmärk saada 10kg kaaluv isend. Carbon-raamiga see isegi õnnestuks.
Aga alu-raamiga jääks sinna 10-11 kg vahele.

Kas oleks mõni konkreetne isend soovitada ?

Nõmmel pakuti ka seda veidra raamikujuga Corrateci ratast. Mul mingi kõhutunne ütleb, et parem kui oleks traditsioonilise raamiga.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 17:00
Postitas Veiko V
SEpp kirjutas:
Mati kirjutas:Samas võiks muidugi küsida, et mis on sinu jaoks madal kaal?
Poodi minekul oli eesmärk saada 10kg kaaluv isend. Carbon-raamiga see isegi õnnestuks.
Aga alu-raamiga jääks sinna 10-11 kg vahele.

Kas oleks mõni konkreetne isend soovitada ?

Nõmmel pakuti ka seda veidra raamikujuga Corrateci ratast. Mul mingi kõhutunne ütleb, et parem kui oleks traditsioonilise raamiga.
Saab ka alu raamiga alla 10 kilo ratta kui kergemad jupid külge laduda. Näiteks oli mu HFS 2000v merida 11kg suhtkoht originaalis!
Rahakest on saab kõike!

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 18:13
Postitas Mati
SEpp kirjutas:...Kas oleks mõni konkreetne isend soovitada ?...
Letikonfis ei oska soovitada. Ise ehitades saaks kindlasti.

Samas kui on oluline vastupidavus, siis ei ole mõtet kaalujälgimisega lolliks ka minna.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 20:38
Postitas erikr
carbon või alu vastuseks sinu püstitatud ülesande puhul on titaan. 1,5 kg raami külge teeb 10 kg ratta ära. kui aga see vastus ei sobi, siis alu.

samas pead mõtlema ka sellele, et sead justkui raamile kõrged kukkumis- ja loopimiskindluse nõuded, samas peaks see kehtima ka teatavatele muudele osadele (lenks, jooksud...)

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 21:39
Postitas Rivo
Carbon
+ kerge
+ jäikuse ja flexi combo
- hind
- ei kannata isegi väiksemaid teravaid "kõkse"

Alu
+ hind
+ kaal (suht väike vahe carboniga)
+ kannatab ilusti ära pisemad "loopimised"
- sinu vaatevinklist pole siia nagu miskit kirjutada

Titaan
+ jäik, samas ka flexi
+ eluaegne
+ väga tugev
- hind

Teras
+ ülimalt jäik
+ vägagi tugev
- kaal

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 22:50
Postitas SEpp
Siit threadist saab hea vastuse kokku erinevate raamide suhtes.

Titaan on õigeim vastus, kuid jah, minu rahakoti jaoks sobimatu.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 11. 02. 2008. 23:13
Postitas siim_s
peaaegu nagu alu, aga vist päris mitte, on skandiumraamid. Näiteks selle aasta kona kula deluxe ja supreme (sama raam mõlemal). raami kaal eelmiste aastate alusel peaks olema kuskil 1,3 - 1,4 kg kanti.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 12. 02. 2008. 00:01
Postitas Mati
siim_s kirjutas:peaaegu nagu alu, aga vist päris mitte, on skandiumraamid...
Nn ratta-skandiumist loe nt siit

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 12. 02. 2008. 00:08
Postitas erikr
SEpp kirjutas:Titaan on õigeim vastus, kuid jah, minu rahakoti jaoks sobimatu.
Never say "never". Ega titaan ei pea olema tingimata Litespeed või Merlin. Ja kasutatud titaan on Sinu puhul parem kui uus alu.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 12. 02. 2008. 00:22
Postitas Mati
erikr kirjutas:
SEpp kirjutas:Titaan on õigeim vastus, kuid jah, minu rahakoti jaoks sobimatu.
Never say "never". Ega titaan ei pea olema tingimata Litespeed või Merlin. Ja kasutatud titaan on Sinu puhul parem kui uus alu.
Ei pea jah nimega, aga ei pea olema ka kasutatud. Nt see isend tuleks Eestisse ca 8700.- eest! Kallim kui alu, kuid odavam kui karbon.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 12. 02. 2008. 13:38
Postitas m6mm
siim_s kirjutas:Näiteks selle aasta kona kula deluxe ja supreme (sama raam mõlemal). raami kaal eelmiste aastate alusel peaks olema kuskil 1,3 - 1,4 kg kanti.
1,4 on tõene. Leivole ka väike vihje allpool :wink: ...

Ma ise vaataks ka terasraame pikemalt, haaratava jämedusega ülemine toru (top tube) ja voolikusse aetud trossid teevad ratta tassimise palju mugavamaks.

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 12. 02. 2008. 14:43
Postitas Villem T
08 Kula Supreme (skandium) raam on 620 euri, Explosif (Dedacciai Com 12.5 Cromoly) on 580 euri.

Kui pead pikalt sadulas olema võiksid mõelda äkki tagamordi peale, kaaluvahed pole enam suured ja mugavama rattaga kestad oluliselt kauem / kiiremini. Amorditehnoloogia on ka pikki samme teinud.

Tehaseandmed Kona näitel: Kula Deluxe 11.32 kg, Hei Hei 12.08 kg, Four Supreme 12.51 kg.

Kellelegi teisele ratta ostmine on ikka lahe!

Re: Carbon või Alu ?

Postitatud: 12. 02. 2008. 22:50
Postitas SEpp
Tänan kõiki heade soovide eest :-)

Küll ma siis märku annan mis lõplikult välja tuli.