1. leht 1-st
Ratta kaal
Postitatud: 26. 06. 2003. 21:55
Postitas Corrosion
tavaliselt on poodides ratta kaal märgitud nt Scot Comp Racing 12.4.
Kas see on pedaalide või ilma pedaalideta?
ja kas ratturite keeles on ka kaal mõeldud sellisena nagu poest saadud, igast pedaalide ja jubinateta või siis pärast kõige stuffi kylge kruvimist?
Postitatud: 26. 06. 2003. 22:12
Postitas Ereliukas
Tavaliselt on ratta kaal väikseima võimaliku raami kaal ja ilma pedalideta.
Kataloogides on sageli ka märge: "vitaut pedals"
Postitatud: 27. 06. 2003. 00:10
Postitas Kirsa
Kui pedaalid on komplektis, siis on kaal koos pedaalidega. Osad firmad märgivad ka ära mis raamisuuruse puhul kaal antud on. Authori puhul ntx 19" raami kaal antud, ehk yldse mitte väiksem vaid keskmine.
Ja loomulikult on kaal ilma pudelihoidjate ja spidomeetri ja muu nännita.
Postitatud: 27. 06. 2003. 07:27
Postitas Kuldar
Kuna soomlased on kange kalarahvas, siis nö. fillariüritustel on tihti kohale tassitud selline kalade kaalumise riistapuu, millel on diginäidikud. Iga soovija võib oma ratta sinna stemmipidi üles riputada ja näha oma ratta võistluskaalu. Pilt on igastahes objektiivsem, kui nö. tehaseandmed. Pole Eesti üritustel sellist lõbu nagu silma jäänud, aga huvilisi vist oleks murdu...
Postitatud: 27. 06. 2003. 10:11
Postitas mart
tavaline jobu kirjutas: kalade kaalumise riistapuu, millel on diginäidikud. Iga soovija võib oma ratta sinna stemmipidi üles riputada ja näha oma ratta võistluskaalu. Pilt on igastahes objektiivsem..
Olen kusagil enne maininud üht suht käepärast kaalumise varianti: astud inimesekaalule ja fikseerid näidu. Seejärel teed sama ratas näpus. Misjärel lahutad viimasest tulemist esimese. Saadud vahe ongi ratta kaal. Olen toda retsepti kasutanud kümneid kordi, tavaliselt aiapidudel, kui teemaks tuleb kohalolijate rataste kaal. Loomulikult on kaalumise täpsus sõltuv konkreetse kaalu täpsusest, kuid ca +/- 200 gr kõikumist ei tohiks rattaomanikku minestusse viia
.
Postitatud: 27. 06. 2003. 10:35
Postitas Rom
mart kirjutas:tavaline jobu kirjutas: kuid ca +/- 200 gr kõikumist ei tohiks rattaomanikku minestusse viia
.
Mine sa hulle tea mis teevad kui su kaal näitab et nende ratas polegi alla kümne kilo
Postitatud: 27. 06. 2003. 10:51
Postitas mart
Rom kirjutas:mart kirjutas:tavaline jobu kirjutas: kuid ca +/- 200 gr kõikumist ei tohiks rattaomanikku minestusse viia
.
Mine sa hulle tea mis teevad
sa pead silmas (ratta)kaalujälgijaid
. Mul selliseid grillõhtule tavaliselt ei tule, mul rohkem tavaratturid, kel rattasõit on fun. aga kaalumise teema on sageli puhtpraktiline. Ntx auto katusetorul on märge max 35 kg, st kaks toetustoru kannatavad 70 kgd. Kui katusel on 4 raami, siis on kasulik rattad üle kaaluda
. eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.
Postitatud: 27. 06. 2003. 10:57
Postitas Rom
mart kirjutas: eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.
mnjaaa ja eriti veel siis kui autokatuse max kandevõimeks on märgitud 40 kg, nagu olen juhtunud nägema
Postitatud: 27. 06. 2003. 11:12
Postitas mart
Rom kirjutas:mart kirjutas: eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.
mnjaaa ja eriti veel siis kui autokatuse max kandevõimeks on märgitud 40 kg, nagu olen juhtunud nägema
Kus kohast sa seda kandevõimet loed. Mulle on selline inf täielik uudis
seni olen ainult kandetalade numbreid jälginud.
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:19
Postitas taivos
Auto manual'is tavaliselt vist sellekohane märge
..aga kes ikka seda loeb
samas ei ole ju asja kaal sugugi ainus kompanent mis määrab katusele mõjuva jõu ... tuuletakistus peaks ka oma osa mängima
Postitatud: 27. 06. 2003. 12:47
Postitas Rom
mart kirjutas:Rom kirjutas:mart kirjutas: eriti kui tegemist matkaratastega, mille kaal kipub 20-25 kg kanti.
mnjaaa ja eriti veel siis kui autokatuse max kandevõimeks on märgitud 40 kg, nagu olen juhtunud nägema
Kus kohast sa seda kandevõimet loed. Mulle on selline inf täielik uudis
seni olen ainult kandetalade numbreid jälginud.
Juhtusin uue Honda CRV manuaali lugema ja seal sellised numbrid olid,
kuigi ei te mis kohapeale see 40 kg mõeldud oli.
Selle autoga katusepeale küll maanduda ei tahaks
Postitatud: 27. 06. 2003. 14:31
Postitas mrtn
kui natuke hallollust liigutada, siis ei ole keeruline mõista, et autoga sõites ei mõju raamikinnitustele ainult gravitatsioonijõud maakera keskme suunas, vaid ka kesktõmbejõud kurvis, inerts pidurdamisel ja kiirendamisel, mis on otseselt seotud raamile kinnitatud koorma massiga. need kinnituskohad peavad selle üle elama.