1. leht 1-st

Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 10:25
Postitas algaja2
Seis järgmine: hetkel sõidan Trek 7200-ga, hübriid. Matkal on temaga väga hea käia ja linnavahel ka vajadusel logistada. Viimasel ajal olen mõtlema hakanud, et mööda maanteid õhtuti vahest oleks maanteerattaga kindlasti mugavam sõita? Peenemad kummid ja kergem ratas peaks sõitu ju mugavamaks/kergemaks tegema?

Siinkohal tekib küsimus, kas on mõistlik mõelda miskise Authori A-3300 või Trek 1.2 peale. Need ühed odavamad mis mõeldud maanteesõiduks, või pole mõtet nendest kumbagi vaadata, sest õigest maanteerattast on need odavad üsna kaugel?

Teie arvamus? Või hoopis on mõistlikum jätkata maanteedel sõitmist edasi senise rattaga.
Loodan et ei saa suure sõimu osaliseks, nagu nimest võite lugeda - algaja. :)

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 10:36
Postitas algaja2

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 11:13
Postitas erikr
Pakun, et osta sama raha eest (9-10K) kasutatud maanteekas. Saad normaalse ratta vähemalt 105 juppidega. just möödunud nädalal läks siin näiteks tiptop korras Merida 906 12K-ga kaubaks.

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 11:42
Postitas algaja2
Kas need A-3300 jupid (Shimano Sora?) on siis väga viletsad?

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 12:05
Postitas erikr
algaja2 kirjutas:Kas need A-3300 jupid (Shimano Sora?) on siis väga viletsad?
pane foorumi otsingusse sora.

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 12:28
Postitas Tonis_T
algaja2 kirjutas:Kas need A-3300 jupid (Shimano Sora?) on siis väga viletsad?
Ei ole väga viletsad. Käigud vahetavad ära ja kõik toimib täitsa kenasti. Mul sõber täitsa sõidab soraga ja on rahul (praeguseks on küll ratas mõne aasta seisnud ja ta pole leidnud viitsimist ratta selga ronida kuid see ei ole seotud sellega, et rattajupid kehvad oleksid või ei töötaks). Teine sõber sõidab tiagraga ja on ka rahul. Käib isegi võistlemas selle rattaga ja kui tahab, siis paneb mul särgi lurtsti püksi (mul on ultegra).

105 on natuke parem, töötab pehmemalt ja vahetab täpsemalt kui sora ja Tiagra.

Üldlevinud arusaama kohalt peaks shimano MNT gruppide puhul 105-st algama see parem seeria, millega kannatab harrastajatel juba võistlemisega tegeleda.

RBR foorumis tõstatati kunagi küsimus, et kui suur erinevus on reaalses kasutuses 105 ja ultegra seerial. Siis mitmed võistlejad ütlesid, et koht, kus vahet märgatakse on püsti spurtides ja siis täispinge all käike vahetades. Siis pidi ultegra natuke paremini vahetama kui 105. Igatahes ei pidavat vahe mitte mingil juhul nii suur olema, et selle pärast võistlusel ükski koht kaduma läheks.

Nii palju kui erinevaid MNT foorumeid lugenud olen, siis on 105 - ultegra - dura ace omavahelised vahed üsnagi väikesed. Hüpe sora - Tiagra->105 peaks andma oluliselt märgatavama edasimineku kui 105->ultegra.

See, kui hästi käigud vahetuvad, sõltub paljudest asjadest, mitte ainult sellest mis seeria vahetid sul on. Kui aeg ajalt trosse ja kõriseid vahetad, siis on ka madalamad seeriad täiesti sõidetavad.

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 12:36
Postitas kaarelk
üks võhiklik ot küsimus: kas 105 > ultrega (või siis xenon > veloce vms.) olulisem erinevus ei või olla pigem cranksetis, kassetis, keskjooksus ja pidurites (mitte vahetussüsteemis) ?

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 13:26
Postitas UrmasL
Tonis_T kirjutas:
algaja2 kirjutas:Kas need A-3300 jupid (Shimano Sora?) on siis väga viletsad?
Ei ole väga viletsad. Käigud vahetavad ära ja kõik toimib täitsa kenasti.
Küsimus oli selles kas Trek 7200 vs Sora juppide Author/Trek annaks mingit eelist maanteel. Mina aran, et väheke annaks aga mitte niipalju, et selle jaoks 10k välja käia. Kui mina seisaks sellise valiku ees siis ma kas jätkaksin ainult hübriidiga (vbl paneks ehk kitsamad kummid maantesõiduks) või ostaksin 10k eest kasutatud aga see-eest oluliselt parema maanteeratta. Võin kinnitada, et sõidumõnu on oluliselt suurem.

Kaarlile: 105-ultegra või xenon-veloce vahe ei tule eriti välja kui vaadata ainult linke-vahetajaid või vändakomplekti. Palju suurem erinevus tuleb jooksudest. Samuti tuleb suurem erinevus komponentide vahel välja kiiruse kasvades. 25kmh kerides pole palju vahet. 35+kmh vunkides on vahe jälle palju suurem. Seda tunneb ka kiirendustes ja kurvides. Peamine vahe tegija jällegi jooksud.

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 13:37
Postitas kaarelk
UrmasL kirjutas: Peamine vahe tegija jällegi jooksud.
no seda loomulikult, aga need ei kuulu ju otseselt grupi koosseisu.

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 14:20
Postitas UrmasL
kaarelk kirjutas:
UrmasL kirjutas: Peamine vahe tegija jällegi jooksud.
no seda loomulikult, aga need ei kuulu ju otseselt grupi koosseisu.
Kõigil neil gruppidel on rummud olemas. Campal vist Veloce puhul terve jooks sarjas.

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 14:36
Postitas erikr
kaarelk kirjutas: no seda loomulikult, aga need ei kuulu ju otseselt grupi koosseisu.
ei peagi kuuluma. tavaliselt koosneb lihtsalt mingi näiteks 105 tasemega ratas ka muudest parematest (kergematest, jäigematest jne) osadest kui Tiagra tasemega ratas.

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 14. 07. 2008. 16:49
Postitas algaja2
võtab pildi selgemaks kohe.

Ühesõnaga: detailid nendel ratastel on viletsad, eriti suur vahe on tuntav käiguvahetite puhul (?)
Nüüd siis tekib küsimus, kas sellisele A3300 -le või Trek 1.2 -le on võimalik hiljem mingid teised käiguvahetajad peale osta (siis vist peab vahetama ka kasseti), kui nõudmised ratta suhtes peaks kunagi veelgi enam kasvama? Või see pole mõtekas?

Re: Author A-3300, Trek 1.2, mida neist arvata?

Postitatud: 15. 07. 2008. 09:03
Postitas marion
algaja2 kirjutas:Nüüd siis tekib küsimus, kas sellisele A3300 -le või Trek 1.2 -le on võimalik hiljem mingid teised käiguvahetajad peale osta (siis vist peab vahetama ka kasseti), kui nõudmised ratta suhtes peaks kunagi veelgi enam kasvama? Või see pole mõtekas?
ei ole erilist mõtet, tavaliselt on koos nirude käiguvahetajatega ka niru ning raske raam ja nirud ning rasked jooksud, st upgreidima ehk välja vahetama pead ikka terve ratta. ja ratas ei alga kindlasti mitte käikaritest, vaid raamist-jooksudest