1. leht 1-st

Kona 2009

Postitatud: 16. 07. 2008. 21:06
Postitas siim_s
http://www.soulbiker.com/de/photos/albu ... kona-2009/

erinevalt paarist viimasest aastast väga kena töö raamide disainimisel ja värvivalikul!

Re: Kona 2009

Postitatud: 16. 07. 2008. 21:41
Postitas Rivo
Jätkuvalt, pole ükski Kona raam valmistatud ..... :?:

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 09:01
Postitas Villem T
Rivo kirjutas:Jätkuvalt, pole ükski Kona raam valmistatud ..... :?:
Karboonjumist? King Zing ja Zing Deluxe on ju (vastavalt Dedacciai Scuro HCR ja Dedacciai Nero Corsa).

Mis offroad ratastesse (sh XC ja CX) puutub siis skandiumi kasutamise põhjendust loe siit: http://www.konaworld.com/08_tech_scandium.htm. Lühidalt kokku võttes tuleks Kona arvates piisavalt tugev offroad süsinikraam raskem ja kehvemate sõiduomadustega kui skandiumsulamist raam.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 13:18
Postitas Rivo
Villem T kirjutas: Karboonjumist? King Zing ja Zing Deluxe on ju (vastavalt Dedacciai Scuro HCR ja Dedacciai Nero Corsa)
Ohh mind otukest...ma maantekaid ei vaadanud. Aga siis vähamalt, on tulevikus ka mtb austajatel lootust :wink:

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 13:51
Postitas Villem T
Rivo kirjutas:
Villem T kirjutas: Karboonjumist? King Zing ja Zing Deluxe on ju (vastavalt Dedacciai Scuro HCR ja Dedacciai Nero Corsa)
Ohh mind otukest...ma maantekaid ei vaadanud. Aga siis vähamalt, on tulevikus ka mtb austajatel lootust :wink:
Kui mõtled lootust süsinikraamiga Kona maastikurattale siis ära hinge kinni hoia. Nt praegune CX skandiumraam on kergem kui mingil aastal figureerinud süsinikraam. Kui siis lisada materjali suurem sobivus (Kona arvates) siis vähemalt lähitulevikus midagi sellist ei sünni. Ja süsinkiraamiga Kona mnt rattaid on juba mitu aastat nähtud.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 14:57
Postitas vaikija
Nende scandium võib ju kergem olla(paarsada grammi sinnatänna on savi)aga kas ka sõidumõnu hea carboniga sarnane on??

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 15:25
Postitas Rivo
vaikija kirjutas:Nende scandium võib ju kergem olla(paarsada grammi sinnatänna on savi)aga kas ka sõidumõnu hea carboniga sarnane on??
Justament ! Olin mitmed head aastad vankumatu FS austaja. Aga just carbon raamiga HT'l pikem proovisõit metsas purustas selle usu :!:

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 15:36
Postitas UrmasL
Rivo kirjutas: Aga just carbon raamiga HT'l pikem proovisõit metsas purustas selle usu :!:
OT:
http://foorum.usk.ee
Teeme sinna oma sektsiooni Carboni, Metalli, FS, HT jms teemal! Rivo tee eneseleidmisele sobiks hästi.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 15:46
Postitas Kuldar
Rivo kirjutas: Justament ! Olin mitmed head aastad vankumatu FS austaja. Aga just carbon raamiga HT'l pikem proovisõit metsas purustas selle usu :!:
ennustan sulle 3ndat avanemist - karbon FS.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 16:14
Postitas Villem T
Rivo kirjutas:
vaikija kirjutas:Nende scandium võib ju kergem olla(paarsada grammi sinnatänna on savi)aga kas ka sõidumõnu hea carboniga sarnane on??
Justament ! Olin mitmed head aastad vankumatu FS austaja. Aga just carbon raamiga HT'l pikem proovisõit metsas purustas selle usu :!:
1. paarsada grammi sinna-tänna ei ole savi
2. valik paarsada grammi kergema ja raskema vahel ei ole liiga keeruline

Sõidumõnu jaoks ühikuid ei ole, aga (veidi) vedrutava raamiga on mugavam sõita, mis lõpuks väljendub suuremas kiiruses. Superjäik süsinikraam tekitab tunde 101% efektiivsusest - kogu pauk läheb otse edasiviimiseks - aga mõõda kellaga mitte tagumikuga. Harku kraaviäärne singel peaks tõe jalule seadma. Iseasi muidugi kui proua ei ole nõus sind spänkima, aga natuke karmi armastust ikka tahaks.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 16:29
Postitas UrmasL
Villem T kirjutas:Harku kraaviäärne singel peaks tõe jalule seadma. Iseasi muidugi kui proua ei ole nõus sind spänkima, aga natuke karmi armastust ikka tahaks.
Kui kunagi avatakse VCEE muuseum (kasvõi virtuaalne), siis lisaks Kirsa mustale märkmikule ja Kuldari talverattale tuleks sinna kindlasti panna ka Villemi aforismid.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 17:27
Postitas Rivo
Villem T kirjutas: Sõidumõnu jaoks ühikuid ei ole, aga (veidi) vedrutava raamiga on mugavam sõita, mis lõpuks väljendub suuremas kiiruses. Superjäik süsinikraam tekitab tunde 101% efektiivsusest - kogu pauk läheb otse edasiviimiseks - aga mõõda kellaga mitte tagumikuga. Harku kraaviäärne singel peaks tõe jalule seadma. Iseasi muidugi kui proua ei ole nõus sind spänkima, aga natuke karmi armastust ikka tahaks.
Oot oot, nüüd oled nati valesti aru saanud. Karbon raam on küll jäik, kuid summutab päris eduliselt vibratsiooni, mille pärast kunagi sai FS peale kolitud. Ei tahtnud minagi enne pikemat proovisõitu uskuda, et carbon raam selleks võimeline on. Süsiniku eelis siin välja tulebki, et osad torud saab teha ülijäigaks, teised (nt. chainstay) jälle kergelt läbi vetruvaks. 101% ülijäik raam oli mul kunagi Jamis Dragon (853 Reynolds torudest) - tõesti oli jäik.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 17:50
Postitas Villem T
Rivo kirjutas:Oot oot, nüüd oled nati valesti aru saanud. Karbon raam on küll jäik, kuid summutab päris eduliselt vibratsiooni, mille pärast kunagi sai FS peale kolitud. Ei tahtnud minagi enne pikemat proovisõitu uskuda, et carbon raam selleks võimeline on. Süsiniku eelis siin välja tulebki, et osad torud saab teha ülijäigaks, teised (nt. chainstay) jälle kergelt läbi vetruvaks.
Ma ei ole mitte valesti aru saanud vaid pole vist üldse aru saanud. Seda et süsinikku saab ladumise suuna jms-ga teha jäika või vetruvat ma olen läbi purjelauapoomide ja -mastide kogenud. Nüüd ma olen kelgult maas miks nii kangesti süsinikraami vaja on kui ta käitub nagu metallraam aga ei ole kergem..

Ma mõtlesin et süsinikraamiga on just see teema et saad kogu jõu kadudeta otse maha panna. Ja sealt edasi, et kui siis vastassuunas midagi tuleb siis on ebamugav.

Re: Kona 2009

Postitatud: 17. 07. 2008. 20:24
Postitas Rivo
Villem T kirjutas:Nüüd ma olen kelgult maas miks nii kangesti süsinikraami vaja on kui ta käitub nagu metallraam aga ei ole kergem..
Ei olegi oluliselt kergem, aga käitumine võrreldes alumiinium segudega hoopis erinev. Just käitumine ongi carboni argument. Vaikselt hakkab ka kaalu eelis peale suruma.
Villem T kirjutas:Ma mõtlesin et süsinikraamiga on just see teema et saad kogu jõu kadudeta otse maha panna. Ja sealt edasi, et kui siis vastassuunas midagi tuleb siis on ebamugav.
Eks on ka carbon raame, mis igas suunas ülimalt jäigad. Eraldistardi raamid nt. Maastikurataste puhul see ülim jäikus ristisuunas nii oluline pole ja tehaksegi kerge "flexiga" nii raamid, kui ka jooksud. Kiires ja konarlikus/logistavas kurvis nt. annab see stabiilsust ja võib nii mõnegi sõitja tehtud pisivea "andestada".
Asi läheb juba päris kaugele Kona 2009 teemast.

Re: Kona 2009

Postitatud: 18. 07. 2008. 08:56
Postitas Villem T
Rivo kirjutas:Maastikurataste puhul see ülim jäikus ristisuunas nii oluline pole ja tehaksegi kerge "flexiga" nii raamid, kui ka jooksud. Kiires ja konarlikus/logistavas kurvis nt. annab see stabiilsust ja võib nii mõnegi sõitja tehtud pisivea "andestada".
Asi läheb juba päris kaugele Kona 2009 teemast.
Enamasti räägitakse sellist andestamise juttu teras(- ja titaan)raamidest, see mind üllataski.
Ses mõttes ei lähe teemast eemale, et jutt algas et jätkuvalt pole jne.

Re: Kona 2009

Postitatud: 05. 08. 2008. 11:09
Postitas Villem T
http://www.konaworld.com/09_bikes_en.htm

Uue One20 platvormi rattaid millegipärast kohe ei näidata, otsides leiab.