1. leht 1-st
olukord eesti velopoodides
Postitatud: 08. 07. 2003. 20:25
Postitas UrmasL
Kuna sel sügisel või järgmisel kevadel seisab ees ratta vahetus siis kuulsaks meelsasti siinsete tegelaste vaateid asjale. Omad ideed on mul olemas kuid kõrvalseisjate ideed oleks samuti abiks.
Pange end nüüd minu olukorda ja algandmed oleks järgmised:
Uue ratta (MTB) hinnaklass 20-30 keek, kasutusaeg 2 hooaega/~12000km
Tulemuseks peaks olema xt-xtr süsteemil ratas, crossmax, lukuga amort.
Crossmaxid telliks netist ja nende hind tuleks ~7500 eek. Muu kompoti võtaks ilmselt Eesti kaupmehelt. Kaupmees peaks olema nõus müüma mittekomplekset ratast ja nõus sellega kui osad jupid ise tahan panna (loe: odavamalt netist tellida).
Teie ettapanekuid ootaks:
1. barebone (doonoriks osutuv ratas)
2. kaupmees/kauplus (sõltub ilmselt rattast)
3. kas vaataksid selle hooaja mudeli peale või teeksid ettetellimuse järgmise aasta mudelile (vihje: uus XT sari 2004 aastal)
4. veel mingid poindid mida jälgida?
Re: olukord eesti velopoodides
Postitatud: 08. 07. 2003. 20:51
Postitas erikr
UrmasL kirjutas:Kuna sel sügisel või järgmisel kevadel seisab ees ratta vahetus siis kuulsaks meelsasti siinsete tegelaste vaateid asjale. Omad ideed on mul olemas kuid kõrvalseisjate ideed oleks samuti abiks.
suure isemõtleja ja isetegijana hangiks siit raami (Merida Mag, Giant XtC, Trek mingi) ca 6000 eegu eest (vajadusel vastavates poodides pidamist omavaid kodanikke kuritarvitades) ja muu hangiksin netist ja kruviksin kokku. Ise nii tegin kuigi ka raam tuli rootsist võtta. vaid pidurid on NRP-st ja amort Ermo käest.
Re: olukord eesti velopoodides
Postitatud: 08. 07. 2003. 21:17
Postitas UrmasL
erikr kirjutas:suure isemõtleja ja isetegijana hangiks siit raami (Merida Mag, Giant XtC, Trek mingi) ca 6000 eegu eest (vajadusel vastavates poodides pidamist omavaid kodanikke kuritarvitades) ja muu hangiksin netist ja kruviksin kokku. Ise nii tegin kuigi ka raam tuli rootsist võtta. vaid pidurid on NRP-st ja amort Ermo käest.
Sinu point arvesse võetud. Olen ise ka seda kaalunud.
Postitatud: 08. 07. 2003. 22:30
Postitas Kirsa
Eraldi kokku pannes tuleb ju kallim, isegi kui läänest jupid võtta.
Endalgi idee järgmine kevad uus ratas soetada ning plaan oleks osta terve ratas eestist kaupmehe käest, mõne jupi saab ju ikka ümber vahetada.
Lihtsalt vaatan enda jaoks sobivate juppidega ratta pakutavast valikust.
Postitatud: 08. 07. 2003. 22:39
Postitas UrmasL
Kirsa kirjutas:Eraldi kokku pannes tuleb ju kallim, isegi kui läänest jupid võtta.
Ei pruugi tulla. Peab täpselt kalkuleerima. Crossmaxid saan kindlalt odavamalt. Samas amorti arvatavasti mitte.
Sellepärast olekski tarvis sellist enamvähem asjalikku skeletti millelt ebavajalik asendada. Osaliselt teeks seda kaupmees, osaliselt ise.
Ahjaa, ma tean ühte tegelast veel kes järgmiseks hooajaks uut ratast ihkab. Kui mõni veel tekib siis juhuste kokku langedes ehk annab mõnda kaupmeest suurema ühistellimusega moosida...
Postitatud: 09. 07. 2003. 08:35
Postitas Mati
Ega ka barebone idee pole paha. Ülejäävad jupid ju võimalik maha müüa, uued
. Ja kui arvestada asjaolu, et täiskomplekteeritud rattalt müües peaks õnnestuma vast isegi nati letikast odavamalt pakkuda, siis oleks võtjaid küll. Isegi ntx oleks järgmiseks hooajaks huvitatud vast ühest korralikumast, kuid mitte highend amordist, siis veel pidurid jne. Jõudu sebimiseks
.
Tegelt olen mõelnud ka seda, et kui vähegi võimalik, siis läänes (ntx saksa) ära käia ja sealt ratas tuua, on vist isegi odavam (eriti offseason'il), või ...
Samas mäletan, et omal velo.ee-s soovitati sebimise asemel osta uus, komplekteeritud ratas (soovitajateks vist isegi siinsed kodanikud
). Hinnaklass oli muidugi teine.
Postitatud: 09. 07. 2003. 08:36
Postitas charlie
head hinda võib rattapoodidest saada kui sügisel osata juba 2004 aasta ratas. s.t. kataloogi alusel vaatad ratta, maksad ettemaksu ja nii mõningate kuude pärast saad kätte. kuna kaupmehel kaob müügiga kaasnev risk, on nad nõus alet tegema. 30% on suht reaalne.
samas jääb risk, et pildil olev ratas ei pruugi tegelikkuses sama kena välja näha.
Postitatud: 09. 07. 2003. 08:42
Postitas N
Ma ei oskaks ette kujutada, et peaks terve ratta ostma. Olen paadunud ise kokku keeraja tüüp.
Samas kui kaine mõistusega võtma hakata, siis raam ja vahetuse jupid uuelt rattalt vast vahetust ei vaja. Sama kehtib ka BB, Käpa kohta.
Mis tavaliselt "lendaksid" oleks jooksud, kindlasti sadul (imelik et seal kokku hoitakse), võib olla ka igast torud - stem, leist, sadularotu.
Järgmiselt rattalt ootaksin kindlasti ka ketaspidureid.
Kui nii vaadata võiks isegi komplekse ratta ostmise peale mõelda.
Eks väike kalkulatsioon annab ülevaate kumb mõistlikum on.
Kui keegi viitsib, võiks võtta mingi näite ja leida ca 15-20% soodusega hind. Siis aga sama tasemega ratas netihindadega raamipõhiselt vaid koostada.
Krt, mul pole isegi aimu, mis rattad maksavad praegu...
Postitatud: 09. 07. 2003. 08:46
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 07. 2003. 08:49
Postitas priidik
Läänest ostes võib tekkida jamasid garantiiga. Kui seda üldse saab ja kui saab siis võib suhtlemise-selgitamise ja ümbervahetamise peale minna arutult palju aega. Raami murdumine võib osutuda suurimaks mureks. Seetõttu plaan raam kohalikust poest ja jupid läänest minu arust söödav variant. Viimase ratta võtsin siiski 100% saksast sest nii rikas ei ole et Eestist osta (hoidsin u. 15-20k kokku).
Postitatud: 09. 07. 2003. 08:52
Postitas tarmo
priidik kirjutas: Viimase ratta võtsin siiski 100% saksast sest nii rikas ei ole
et Eestist osta (hoidsin u. 15-20k kokku).
kuidas sa kätte said ratta? käisid ise või tõi keegi, või tuli pakiga?
Postitatud: 09. 07. 2003. 09:05
Postitas N
Ermo kirjutas:
Igal juhul soovitan ratas osta komplektselt ja Eestist. Osa juppe võib juba eos ( st. poes ümber lüüa ), osa tellida netist. Tegin ise nii, kui GF MT Tam-i ostsin. Siis kaalusin ka varianti, et ratta osadest kokku ostmist, kuid hind ja mis peamine - garantii, kaalusid asja üles.
Üldiselt on ikka nii, et kui käid kogu aeg ühe mehhaaniku juures, siis ta tunneb ja teab su ratast, oskab soovitada mida teha ja hoiab korras. Ratas vajab samuti regulaarset hooldust, nagu auto ning suur tähtsus on ennetaval hooldusel
.
Lisaks amort, seegi on soovitav kohapealt osta
Rattapoode on neli : Rademar, NRP, Hawaii ja Veloplus.
Vot selline on minu arvamus.
Ma leian et eestist on hädavajalik soetada raam. Amort poleks ka paha, kuigi teine kord võid tellida endale 2 amorti eesti hinnaga võrreldes. Teise võtad varuosadeks. Ülejäänud on savi. Shimano juppidele niikuinii mingit garantiid vaja ei ole, sest kui on, siis see ei toimi e. ei lähe garantii alla vms.
Aga Ermo, kui suur vahe tuli, kui ise oleksid kokku lapanud ratta?
Postitatud: 09. 07. 2003. 09:07
Postitas priidik
Ohh, krt see ratta kättesaamine on tegelt keeruline ja närvesööv ning nõuab suurt usaldust valitud rattapoe suhtes. Ma ostsin maanteka. Eestist Colnago ostmine teeb vaeseks. Eestis küsiti juba raami eest 30k, saksast sain raami 18.5k eest jne, jne. Esmalt kammisin läbi
http://www.roadbikereview.com, lugesin inimeste arvamust ja valisin välja kõik jupid (Colnago müüb raami ja ratta pead ise kokku komplekteerima
a la carte - ei kujuta ausalt öeldes teisiti ettegi sest nii sain sellise atta nagu tahtsin). Siis kammisin läbi kõik saksa rattapoed kelledel oli ka neti variant. Sain hea kontakti sellise rattapoega
http://www.hergarden.de. Ning meilisin neile oma soovid paar nädalat ette ja sõitsin saksamaale. Kohal selgus, f..k et jupid saab küll kohe aga raamiga läheb 3 kuud aega sest tavaliselt isegi seal Colnagod letis ei ripu. Vormistasime tellimuse ja tulin eestisse koos juppide ja ilma raamita tagasi. Aga mul oli õnneks päästerõngas - saksas elab mul õde. Ta ostis sealt samast mulle raami hiljem ära (tegelt vist ootasin kokku 5 kuud) ja siis sai saksamaal ühe tuttava rekkamhega kokku kes tema kodukoha lähedalt mööda sõitis ja raam toodi Eestise ära. Ratta ostuks mõtte tekkimisest kuni kättesaamiseni kulus kokku aasta.
Postitatud: 09. 07. 2003. 09:14
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 07. 2003. 10:17
Postitas erikr
Ermo kirjutas:
Rattapoode on neli : Rademar, NRP, Hawaii ja Veloplus.
jah, igast poest ostes ei pruugi oma garantiiprobleemidele lahendust saada, viimase aja karmim näide 2002 Kona Kula sadulapostid, crossrock jooksud ja keskjooksud.
Postitatud: 09. 07. 2003. 10:40
Postitas N
Ermo kirjutas:
Amordiga on nii, et odavalt saab vana mudelit ja tavaliselt ( eeldades evolutsiooni põhitõe paikapidavust ) on uus parem. Lisaks juhtub, et on amortidel praakpartii ja 2 ühesugune viga - hell what then ???
Tegelikult peaks vist paljudel asjadel olema rahvusvaheline garantii. Pole küll proovinud selle paikapidavust, kuid idee järgi peaks see töötama, kui on ostudokument. Vähemalt minu töövaldkonnas töötab küll
Siis oli vahe pea 250-300 $ Eesti kasuks.[/quote]
Amordi maailmas ei muutu aastaga midagi. Kui tuleb uus tehnoloogia, siis see jääb paariks aastaks. TPC süsteem koos õhuga manitoul kasutusel mitmeid aastaid. Muutub jala disain, lisandub lock out ehk, aga amort ei muutu eriti. "Mineva suve" mudelit julgeks osta küll. Praaki ei tahaks muidugi saada. selle pärast ongi mineva suve omad isegi paremad, on teada tüüpvead.
Postitatud: 09. 07. 2003. 10:42
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 07. 2003. 11:10
Postitas UrmasL
Ok. Enamvähem samad poindid mis teie heietustest läbi käivad, olen isegi läbi mõelnud. See on enamvähem kindel, et doonor-ratas tuleb eesti kaupmehelt. Välja viskan sealt rattad ja vajadusel upgraden üht-teist.
Kas keegi julgeb täna poodides pakutavatest ratastest mingit mudelit soovitada millest asja ehitama hakata? Mõningad (siis 2003 mudelid)on mul juba silmapiirile jäänud aga jätaks esialgu omateada.
Postitatud: 09. 07. 2003. 11:51
Postitas Ruve
UrmasL kirjutas:Ok. Enamvähem samad poindid mis teie heietustest läbi käivad, olen isegi läbi mõelnud. See on enamvähem kindel, et doonor-ratas tuleb eesti kaupmehelt. Välja viskan sealt rattad ja vajadusel upgraden üht-teist.
Kas keegi julgeb täna poodides pakutavatest ratastest mingit mudelit soovitada millest asja ehitama hakata? Mõningad (siis 2003 mudelid)on mul juba silmapiirile jäänud aga jätaks esialgu omateada.
mis specialized epic'ust arvad?
Postitatud: 09. 07. 2003. 12:00
Postitas taivos
Specialized Epic .. on V+'is letihinnaga 40 TEEK'i ..kuid juttu tehes sain aru, et realistlik müügihind võiks olla kuskil 25-30 TEEK'i vahel
Eelmisel sügisel oli Rademaris vist ka üks GF Sugar 2 müügil hinnaga 26 TEEK'i
Sügisel ratta ostmisel võib aga takistuseks saada õige suurusega raami leidmine ...
Postitatud: 09. 07. 2003. 12:44
Postitas Ermo
.
Postitatud: 09. 07. 2003. 12:57
Postitas tarmo
UrmasL kirjutas:Ok. Enamvähem samad poindid mis teie heietustest läbi käivad, olen isegi läbi mõelnud. See on enamvähem kindel, et doonor-ratas tuleb eesti kaupmehelt. Välja viskan sealt rattad ja vajadusel upgraden üht-teist.
Kas keegi julgeb täna poodides pakutavatest ratastest mingit mudelit soovitada millest asja ehitama hakata? Mõningad (siis 2003 mudelid)on mul juba silmapiirile jäänud aga jätaks esialgu omateada.
kas sa ostad ratta ilma jooksudeta eestist? ma pole kuulnud, et keegi niimoodi müüks ratast, kui sa just uusi jookse samast poest ei osta.
mida sa üldse otsid - hardtaili või FS-i? minu valikud oleksid Trek 9.8 või Fuel 98 või 100.
mujalt vaataks kindlasti midagi specialize?i toodangust, aga kuna saan rademarist kindlalt parema hinna, siis jään truuks oma senisele poele
Postitatud: 09. 07. 2003. 13:54
Postitas UrmasL
tarmo kirjutas:kas sa ostad ratta ilma jooksudeta eestist? ma pole kuulnud, et keegi niimoodi müüks ratast, kui sa just uusi jookse samast poest ei osta.
Ma ei usu, et see võiks takistuseks saada. Ja peale jooksude viskaks ilmselt välja ka sadula ja võibolla veel üht-teist. Nagu ma mainisin, siis algsest rattast läheks nii mõnigi jupp vahetusse ja mõnda juppi ei võtaks üldse (ostan mujalt))
tarmo kirjutas:mida sa üldse otsid - hardtaili või FS-i? minu valikud oleksid Trek 9.8 või Fuel 98 või 100.
mujalt vaataks kindlasti midagi specialize?i toodangust, aga kuna saan rademarist kindlalt parema hinna, siis jään truuks oma senisele poele
Jään siiski hardataili peale. Eks näis mida järgmised kaks aastat toovad. Täna käisin Rademarist läbi. Trek 8500 oli hinnatud 24900 peale ja Trek 9.8 34900 peale.
Kuna 9.8 jääb hinnaskaalast välja siis 8500 najal saaks midagi juba aretama hakata. Huvitav mis hinda oleks võimalik selle pealt saada kui ma loobuksin jooksudest (bontrager tubeless) ja asendaksin Fox kahvli Sid Teamiga (9.8 alt näiteks)?
Postitatud: 09. 07. 2003. 14:02
Postitas tarmo
UrmasL kirjutas:Huvitav mis hinda oleks võimalik selle pealt saada kui ma loobuksin jooksudest (bontrager tubeless) ja asendaksin Fox kahvli Sid Teamiga (9.8 alt näiteks)?
kahvli hinda saab kindlasti küsida, aga ma hästi ei usu, et nad ilma jooksudeta seda müüvad. kui konkreetne huvi on, siis ma võin küsida.
Postitatud: 09. 07. 2003. 15:04
Postitas N
tarmo kirjutas:kas sa ostad ratta ilma jooksudeta eestist? ma pole kuulnud, et keegi niimoodi müüks ratast, kui sa just uusi jookse samast poest ei osta.
mida sa üldse otsid - hardtaili või FS-i? minu valikud oleksid Trek 9.8 või Fuel 98 või 100.
mujalt vaataks kindlasti midagi specialize?i toodangust, aga kuna saan rademarist kindlalt parema hinna, siis jään truuks oma senisele poele
Treki kangeim FS-d oli carbon raamiga (kas see oli9.
, unustaksin kohe.
Ja see on tõsi et kaupmehed ei ole aldid loobuma jooksudest, samas ei tahaks ma ühtegi ratast kaasa tulevate jooksudega (räägime ikkagi ca 30k) ratastest. Hea meelega loovutaks need kaupmehele, nooda aga pakuvad jubedat hinda - ütlevad säh 2000EEK ja ole rahul.