1. leht 1-st

Look vs Time

Postitatud: 23. 02. 2009. 20:50
Postitas neeger
Lugupeetavad,

Nagu igal aastal, hakkavad kevade lähenedes peal käima maanteeratta soetamise hood. Kisub vägisi sinna suunda, et see aasta tuleks see tükk ära teha. Olen suurtes piirides tutvunud kohalikus kaubandusvõrgus ja ka kaugemal pakutavaga, ning minu jaoks on sõelale jäänud Look ja Time.

Tegemist oleks minu esimese maanteerattaga, millega ma arvatavasti eriti võistlema ei tiku. Jääb põhiliselt trennirelvaks. Sestap on raamivaliku esmaseks lähtekohaks mugavus, et kannataks ilma suuremate vaevusteta sõita pikemaid otsi.

Nüüd soovikski teadjamate arvamusi/võrdlusi Look 566 ja Time Edge Pulse osas. Ma saan aru küll, et 566 on selle aasta raam, aga küllap ta ikka igatpidi Look on, niiet vast sobib ka võrdlusmoment 555-ga. Mis hindasid puudutab, siis tuleks 105 grupiga Look tibakene odavam, kui Ultegraga Time. Ma küll ei usu, et minusuguse sepiku jaoks 105-l ja Ultegral hirmsuurt vahet on. Küll aga oleks Time kohe võtta, Looki peaks tellima.

Ideepoolest võib välja pakkuda ka muid alternatiive, aga selle juures ei maksa hulluks minna, olen enda jaoks tõmmanud eelarvepiirangu 40k juurde ja iga mõistliku kompromissi piires väheminvesteeritud kroon on kuldaväärt :)

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 01:13
Postitas mart2
No tellides võiks saada ka odavamalt ja kannatab ka võistelda
http://www.canyon.com/rennraeder/bike.html?b=819

Canyon-tega sõidab sel aastal Silence-Lotto meeskond (tõsi, neil on carbon rattad).

Pakun lihtsalt lisavariandiks ...

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 09:26
Postitas erikr
khm... 40K eest saaks ju hullult trenniratast.
näiteks
http://www.rademar.ee/index.php?lang=es ... uct_id=121
kokku hoitud raha eest saad veel viimase peal pedaalid, kingad jne.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 12:41
Postitas neeger
Jah muidugi, 40k eest saab rattaid nagu mäge.

Kindel on see, et ratas peab olema karbonraamiga. Seega kõik alu-variandid jäävad välja.

Mis Trek Madone'i puutub, siis pelgan selle geomeetria natuke agressiivse olevat. Ses mõttes oleks mõni püstisema sõiduasendiga ja vähem jäik entry-level raam äkki turvalisem valik?

Ah soo, nii Look 566 105 compactil, kui Time Edge Pulse Ultegral on pedaalid juba komplektis.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 15:04
Postitas Rivo
Ei ole küll kummagi sinu kadalippu läbinud raamiga kogemust, aga netiavarustest loetud info põhjal valiks Look 566'e, tänu selle nö. pühapäevakasutajale mõeldud geomeetriale. Too valmistatud eeskätt mugavust silmas pidades. Kui plaan mugavalt kilomeetreid koguda, siis go for it.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 15:37
Postitas Mati
Ma saan aru, et keski või miski on sulle pannud pähe Look'i või Time kiiksu, kuid soovitan tõsiselt kaaluda muid (odavamaid) variante, saades selle raha eest ka muud jupid normaalsed. Passatkat annab püstisemaks sättida kasvõi stemmiga.

Sry, aha shefid Look või Time võiksid olla shefid lõpuni välja, st ka käigusüsteemi ja muude juppide (nt jooksud) osas. Muidu asi rohkem selline mersu kere ja opeli juppidega pill.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 16:01
Postitas neeger
Nojah, samas on nii 566, kui Edge Pulse nende tootjate entry-level raamid. Nende külge mingite super-record pulkade kruvimine oleks ka veits naljakas ja praktilisest seisukohast suht mõttetu kõvatamine.

Mati, kas sa arvad, et 105-st või Ultegrast jääb tavalisele inimesele väheks? Või mis osas nad ebanormaalsed on?
Mis jooksusid puudutab, siis tehase poolt komplekteeritud Looki Aksium ja Edge Fulcrum 5 ei ole tõesti midagi erilist, nii et nende upgrade peale võib isegi mõelda.

Ma tegelikult vaatasin Bianchit ka - 928 C2C 105 compact on täpselt sama hinnaklass.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 16:55
Postitas Mati
neeger kirjutas:...Mati, kas sa arvad, et 105-st või Ultegrast jääb tavalisele inimesele väheks?...
Kisub teemast välja, aga 105 on trenniks piisav ja Ultegra võistlemiseks piisav. Minu jutt käis obligatoorse karbonraami ja muu ümber. A võib-olla on karbon tänapäeval juba nii must have, et muu kraam selle juures pole oluline.

Pigem siis küsiks, et kas karbonraami eelistuse puhul on mingi konkreetne põhjus või lihtsalt popp värk.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 17:52
Postitas Rivo
Variant oleks veel Cervelo RS
Samuti selline one for all maanteraam. Eelarve saab aga suure tõenäosusega "tiba kahjustada" :wink:

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 18:31
Postitas KaupoR
Kuulge! Teemaalgataja küsis, kas Time või Look. Ei küsitud Cervelo, Canyoni, Merida, Scotti, Treki, Gianti, Specialized'i, Ridley ega millegi muu kohta. Ärge tehke valikut nii keeruliseks :)

Kahjuks ma ei oska soovitada ühte ega teist.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 19:15
Postitas Kuldar
oma eelistusi peale suruma ei hakka, aga 40 tonnine suurte poiste mänguasi võiks ikka integr.postiga olla.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 19:48
Postitas erikr
Kuldar kirjutas:oma eelistusi peale suruma ei hakka, aga 40 tonnine suurte poiste mänguasi võiks ikka integr.postiga olla.
ah ära hakka jälle pihta...
KaupoR kirjutas:. Ei küsitud Cervelo, Canyoni, Merida, Scotti, Treki, Gianti, Specialized'i, Ridley ega millegi muu kohta. Ärge tehke valikut nii keeruliseks :)
Küsis küll. Esimese postituse viimane lõik.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 20:36
Postitas talukas
Kuldar kirjutas:oma eelistusi peale suruma ei hakka, aga 40 tonnine suurte poiste mänguasi võiks ikka integr.postiga olla.
tegelt ka (kui sellised rattamargid juba valitud)- pole mõtet autoteemal näituseks osta Lexust plekkvelgede, ilma kliimata ja 1,4l kubatuuriga (iseenesest ju funkab tööriist, aga...)

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 21:02
Postitas raulk
No aga tegelikult võiks ju lahata et kui hind 40 000 siis kuidas võiks see jaotuda
raami, jooksude, grupi jms vahel.
Kas raam 10, jooksud 10, grupp 10 ja muu ... ??? on ok.
Ilmselt nii Look kui Time (karbon raamiga) läheva sellest proportsioonist välja ! ?

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 21:24
Postitas Kuldar
erikr kirjutas: ah ära hakka jälle pihta...
oi, unustasin et pean hoidma energiat teemaks "kõlar rattale" või "pikad ja siledad rajad Harjumaal"

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 21:38
Postitas neeger
Mati kirjutas:Pigem siis küsiks, et kas karbonraami eelistuse puhul on mingi konkreetne põhjus või lihtsalt popp värk.
Eino eksta põhiliselt on muidugi popp värk, sest need vibratsioonisummutuse ja muu vertical compliance'i jutte on üpris laialdaselt vaidlustatud. Samas, kogu see raamivärk liigub ikka karboni poole ja niipea ei oleks plaanis velo välja vahetada. Ehk põhiline on see, et süda rahul oleks ja midagi kripeldama ei jääks.
Kuldar kirjutas:oma eelistusi peale suruma ei hakka, aga 40 tonnine suurte poiste mänguasi võiks ikka integr.postiga olla.
Milline 40k vokk on integreeritud postiga? Ma pakun, et Lookilt ja Time'lt saaks integr. posti puhul 40k eest ainult raami.
talukas kirjutas:tegelt ka (kui sellised rattamargid juba valitud)- pole mõtet autoteemal näituseks osta Lexust plekkvelgede, ilma kliimata ja 1,4l kubatuuriga (iseenesest ju funkab tööriist, aga...)
Mu meelest see võrdlus pole kohane. Pigem võiks automaailmaga paralleele luues küsida, et mis point võiks olla 1. seeria BMW, või Audi A3 eksistentsil, kui on olemas Golf, või Megane. Kuigi näiteks Look 595 või 586 puhul oleks ma nõus, 105 pulk nende raamide küljes oleks kentsakas.

Re: Look vs Time

Postitatud: 24. 02. 2009. 21:47
Postitas talukas
neeger kirjutas:Mu meelest see võrdlus pole kohane. Pigem võiks automaailmaga paralleele luues küsida, et mis point võiks olla 1. seeria BMW, või Audi A3 eksistentsil, kui on olemas Golf, või Megane. Kuigi näiteks Look 595 või 586 puhul oleks ma nõus, 105 pulk nende raamide küljes oleks kentsakas.
kah õige, nii et mõelge,................

Re: Look vs Time

Postitatud: 25. 02. 2009. 09:12
Postitas Kuldar
neeger kirjutas: Milline 40k vokk on integreeritud postiga? Ma pakun, et Lookilt ja Time'lt saaks integr. posti puhul 40k eest ainult raami.
Scott Addict R4, Giant TCR Advanced, Kuota Karma Ultra... kui just 2009 mudel ei pea olema. Muidugi pole integreeritud post eesmärk omaette, ei tasu teha järeleandmisi gruppo või jooksude arvelt... lihtsalt trendivärk mille võiks ära tabada.

Re: Look vs Time

Postitatud: 01. 04. 2009. 20:40
Postitas neeger
Kui kellelegi peaks korda minema, millega mu dilemma päädis, siis resultaat on see: http://www.bike24.com/images/products/p0410123.jpg

Suurus M ja konf on täpselt nagu pildil.

Re: Look vs Time

Postitatud: 01. 04. 2009. 20:53
Postitas Rivo
neeger kirjutas:Kui kellelegi peaks korda minema, millega mu dilemma päädis, siis resultaat on see: http://www.bike24.com/images/products/p ... .jpgSuurus M ja konf on täpselt nagu pildil.
Pühapäevasõitjale (loe, mugavust hindavale treenijale) hea valik. Jooksude pärast ei maksa samuti "saagi käima tõmmata". Kui ratas saab olema mõnusaks ja mugavaks ajaveetmiseks, siis pole erilist vahet, kas sinu kesmine liikumiskiirus on mingi "mõõdetava karva jagu" suurem, või väiksem.

Re: Look vs Time

Postitatud: 01. 04. 2009. 20:58
Postitas kristjan07
Sinu eelarve on ikka ulme kõva. 40 kiloga saad korraliku võistlemise relva ka. Ja kuna see oleks sinu esimene mnt ratas siis usumind pole vahet kas LOOK või Time. Võta see kus paar jubinat on paremad kui teisel rattal. Ära piina ennast niipalju ja nagu eespool öeldi et asendit saad kõrgemaks kasvõi stemmi reguleerimisega. Ja 105 grupiga võid väga eduliselt ka võistelda.

Re: Look vs Time

Postitatud: 01. 04. 2009. 21:48
Postitas Kuldar
uhh, pea 43 tonni ratta eest kus Fulcrum 5 jooksud ja Ultegra SL gruppo... mnjaaa.

Re: Look vs Time

Postitatud: 01. 04. 2009. 22:04
Postitas Mati
Kuldar kirjutas:uhh, pea 43 tonni ratta eest kus Fulcrum 5 jooksud ja Ultegra SL gruppo... mnjaaa.
Et siis äkki üks hea näide sellest kui palju maksab kiri raamil :roll: ?

Re: Look vs Time

Postitatud: 01. 04. 2009. 22:15
Postitas neeger
Mati kirjutas:
Kuldar kirjutas:uhh, pea 43 tonni ratta eest kus Fulcrum 5 jooksud ja Ultegra SL gruppo... mnjaaa.
Et siis äkki üks hea näide sellest kui palju maksab kiri raamil :roll: ?
Eeei, vanad, nii hull see asi ka ei ole. Lähteülesandes oli ju kirjas, et 40keek on piir. Ja piirini jäi ikka varu... See nö masu on muutnud meie kaupmehed tavapärasest palju-palju kokkuleplikumaks.
Kuigi pm on Matil õigus.

Kes see ütleski, et harrastajat ei saa hukka mõista, kuna ratta omamine on tema hobi?

Re: Look vs Time

Postitatud: 01. 04. 2009. 22:21
Postitas Kuldar
neeger kirjutas: Kes see ütleski, et harrastajat ei saa hukka mõista, kuna ratta omamine on tema hobi?
selles osas on sul tuline õigus. Asjaarmastajal peavadki head asjad olema, sest ta armastab ju neid asju. Profid sõitku rimakatega, neil pohh - peaasi et leib lauale tuleb.

Re: Look vs Time

Postitatud: 02. 04. 2009. 08:10
Postitas Rivo
Mati kirjutas:
Kuldar kirjutas:uhh, pea 43 tonni ratta eest kus Fulcrum 5 jooksud ja Ultegra SL gruppo... mnjaaa.
Et siis äkki üks hea näide sellest kui palju maksab kiri raamil :roll: ?
Siin foorumis teemasid küllaga, kus me kõik räägime, et RATAS ALGAB RAAMIST !!! Nüüd aga tuleb välja, et poogen see raam, peaasi et Dura-Ace sari R-Sys jooksud ?

Re: Look vs Time

Postitatud: 02. 04. 2009. 08:39
Postitas OBK
Kuldar kirjutas:uhh, pea 43 tonni ratta eest kus Fulcrum 5 jooksud ja Ultegra SL gruppo... mnjaaa.
rattapoodides ringi vaadates tundub, et selle 43 eest muud ei saagi, hea kui sellegi saab?

Re: Look vs Time

Postitatud: 02. 04. 2009. 10:53
Postitas sk8erboi
neeger kirjutas:
Mati kirjutas:
Kuldar kirjutas:uhh, pea 43 tonni ratta eest kus Fulcrum 5 jooksud ja Ultegra SL gruppo... mnjaaa.
Et siis äkki üks hea näide sellest kui palju maksab kiri raamil :roll: ?
Eeei, vanad, nii hull see asi ka ei ole. Lähteülesandes oli ju kirjas, et 40keek on piir. Ja piirini jäi ikka varu... See nö masu on muutnud meie kaupmehed tavapärasest palju-palju kokkuleplikumaks.
paljuga said siis?

Re: Look vs Time

Postitatud: 02. 04. 2009. 11:27
Postitas neeger
sk8erboi kirjutas:paljuga said siis?
Ei ole avaliku foorumi teema. Minu ja kaupmehe vaheline asi.
Rivo kirjutas:Siin foorumis teemasid küllaga, kus me kõik räägime, et RATAS ALGAB RAAMIST !!! Nüüd aga tuleb välja, et poogen see raam, peaasi et Dura-Ace sari R-Sys jooksud ?
Seda küll, aga Mati jutus ikka teatav point on. Kolm peotäit sütt ei maksa ju midagi. Loogiline, et maksab silt söetüki küljes. Sellele on väga raske vastu vaielda.

Mis aga puudutab uusi maanteepüsse, siis alla 40k eelarvega enamasti saabki Ultegra gruppoga (või sama taseme Campa pulgaga) voki. (Võib olla mõni no-name pakuks paremat gruppi.) Jooksud võivad küll vähe ärevamad olla kui Fulcrum 5, aga vahe ei ole mäekõrgune. Seda enam, et on väga kahtlane, kas tippklassi jooks minu ratta küljes mingit muud efekti, peale platseeboefekti, annaks.

Re: Look vs Time

Postitatud: 02. 04. 2009. 11:58
Postitas UrmasL
neeger kirjutas:See nö masu on muutnud meie kaupmehed tavapärasest palju-palju kokkuleplikumaks.
Meie kaupmehed? Kes meil siin eestis Look'idega kaupleb?

Aga muidu väga ilus ratas. Arvestades hinnaks alla 40k, ei ütleks liiga palju makstud. Hea raamiga rattad maksavadki nii palju. Raami hind on umbes pool kogu ratta hinnast. Jooksud pole muidugi tipp, kuid treeninguks paras.

Kui ma peaks mingil põhjusel "S"le truudust murdma, siis mnt osas oleks LOOK või Time kindlasti järgmised valikud!

Re: Look vs Time

Postitatud: 02. 04. 2009. 12:34
Postitas neeger
UrmasL kirjutas:Meie kaupmehed? Kes meil siin eestis Look'idega kaupleb?
Prükkel.

Re: Look vs Time

Postitatud: 02. 04. 2009. 14:04
Postitas Kuldar
OBK kirjutas:
Kuldar kirjutas:uhh, pea 43 tonni ratta eest kus Fulcrum 5 jooksud ja Ultegra SL gruppo... mnjaaa.
rattapoodides ringi vaadates tundub, et selle 43 eest muud ei saagi, hea kui sellegi saab?
miks nii?
Math Saldeni käest tuleks nõks lahjem Look 566 kätte ca 28000-ga.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=2008&catid=2920
Kui mnt sõit ikka istuma hakkab ja raam sobib, siis selle peale võib rahulikult tasapisi korraliku asja ehitada.

Re: Look vs Time

Postitatud: 03. 04. 2009. 10:33
Postitas neeger
Kuldar kirjutas:miks nii?
Math Saldeni käest tuleks nõks lahjem Look 566 kätte ca 28000-ga.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=2008&catid=2920
Kui mnt sõit ikka istuma hakkab ja raam sobib, siis selle peale võib rahulikult tasapisi korraliku asja ehitada.
Kuldar, see ju demagoogia. Kolm asjaolu:
1. OBK pidas silmas seda, et 43k ei saa midagi kangemat kui Ultegra. 105 loomulikult saab, Sorast-Tiagrast rääkimata.
2. 28k ratast tuunima hakates, tuleb lõplik eelarve tõenäoliselt suurem kui 43k.
3. Look 566 ei ole see raam, mille peale midagi ehitada kannataks - see ju entry-level. Ehitamisväärsed raamid oleksid ikka tippraamid. Looki puhul siis 586 ja 595, millest 595 tulebki ainult frameset'ina.

Re: Look vs Time

Postitatud: 03. 04. 2009. 15:39
Postitas Kuldar
neeger kirjutas: Kuldar, see ju demagoogia.
vaevalt küll, pigem aritmeetika. Ultegra SL ja 105 gruppo hinnavahe ilma rummudeta on vist 2500.- Ma ei viitsi isegi edasi arvutama hakata.
Tegelikult on nii, et ratta said ju kohe kätte, õues kisub kevadeks ja kõik on rahul. Neeger, Prüka ja mina. Karneval.