1. leht 1-st
Kaalujälgimisest
Postitatud: 11. 03. 2009. 22:04
Postitas alkonoom
Tere.
Sai endale soetatud Scott Scale 30
http://www.scott-sports.com/gb_en/produ ... 9/scale_30 aga kuna suusailm ei taha taganeda ja samas rannahooaeg läheneb meeletu kiirusega tahaks veidi kaalu kärpida.
Kuna ise pole selle teemaga varem eriti tegelenud, siis millest alustada. Oma loogikaga pakuks, et sadul pedaalid oleks esimesed mis vahetaks välja. Aga mis järgmiseks... stem, lenks? Kindlasti on inimesi kes head nõu teavad anda.
Ja esialgu oleks eesmärk 10kg ja majanduskriisis pole raha kunagi palju
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 11. 03. 2009. 22:19
Postitas siim_s
jooksud! upgrade saab küll ilmselt üks kallimaid olema, aga samas on see kaalulangetamine kõige efektiivsem (pöörlev raskus on kõige kehvem raskus). Kui juba sealkandis sebimiseks läheb, siis ilmselt pole ka sisekummid just kõige kergemad. Võid ka proovida ise tubelessi teha ja üldse sisekummidest loobuda.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 11. 03. 2009. 22:40
Postitas alkonoom
Jooksude+kitsama kergema tublessi peale olen kahh mõelnud aga pole väga tahtnud selle hinna peale mõelda
Kas kergetel jooksudel vastupidavus probleemi ei teki? Samas ma oma 70 kiloga ei tohiks jooksu jaoks vist õudusunenägu olla.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 11. 03. 2009. 22:49
Postitas Rivo
alkonoom kirjutas:Jooksude+kitsama kergema tublessi peale olen kahh mõelnud aga pole väga tahtnud selle hinna peale mõelda
Kergel kaalul üsna jõhker hind ! Seda absoluutselt kõiki juppe silmas pidades. Enda harimist "kaalunälgimisel" saad alustada
SIIT Kõik oma säästud saad ära kulutada näitesks
SIIN
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 11. 03. 2009. 22:58
Postitas siim_s
alla 350 grammi kaaluvatel notubes ZTR Olympic pöidadel on soovituslik max sõitja kaal 79 kg. jooksud ise siis alla 1400 gr kui mingeid kergeid rummusid ja kodaraid kasutada. ma usun, et tänapäevaste (üli)kergete jooksude puhul pole vastupidavus 70 kg meestel probleemiks kui hüppama ei hakka rattaga
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 11. 03. 2009. 23:34
Postitas alkonoom
No päris näljutama hakata kahh ei plaani oma uut ratast kohe:) Aga nohh jooksude poole pealt hoian silmad lahti äkki kuskil pakkuda hea hinna kaalu kvaliteedi suhtega komplekt. Esialgu peab vist piirduma lihtsamini ja odavamlt teosatavate kaalulangetustega. Aga äkki keegi teab palju võiks kaaluda rattal originaalis olevad lenks ja stemm.
Tegelt oleks vist vaja raske rattaga kõigepealt jalad tugevaks sõita ja siis kaalujälgimisega tegeleda:)
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 09:36
Postitas clx
Kui analüüsida cost/benefit ratio't siis väga võimalik et tagakasseti vahetamine annaks alustuseks päris hea efekti.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 09:59
Postitas Pendelejo
Tegelt oleks vist vaja raske rattaga kõigepealt jalad tugevaks sõita...
Selleks pead endale alustuseks mõne raske ratta ostma...antud hetke ratas sul ikka väga kerge ju tegelikkuses
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 10:11
Postitas vigurivänt
Stemm - 160 g
sadul - 276 g
sadulatoru - 294 g
Sellest valikust säästad 200-250 g, kassetiga saad veel 100 g. 5 k eest saad juba 1500 g kaaluvad jooksud, mis annavad kaaluvõitu juba pool kilo. Kusjuures, see on kõige kasulikum kaaluvõit. Kui nüüd viitsida veel ruginaga mässata, siis tavarehvide kasutamisel ja õhukummidest (127 g. tk) loobumisel saad kaalusäästu veel suurendada. Kaasasolnud Rocket Ron kärab küll ja ei kaalu sugugi palju.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 10:20
Postitas UrmasL
Pedaalid:
shima PDM520 - 380gr/paar võid vahetada eggbeater SL vastu mis on 266gr/paar. Kaaluvõit 114gr pöörlevalt raskuselt! Lisaks minuarust parem pedaalitehnoloogi kui SPD. Kaotad vbl veidi vastupidavuses. Vispel tüüpi pedaal reeglina teise hooaja lõpus vajab juba hooldust.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 10:44
Postitas Villem T
UrmasL kirjutas:Pedaalid:
shima PDM520 - 380gr/paar võid vahetada eggbeater SL vastu mis on 266gr/paar. Kaaluvõit 114gr pöörlevalt raskuselt! Lisaks minuarust parem pedaalitehnoloogi kui SPD. Kaotad vbl veidi vastupidavuses. Vispel tüüpi pedaal reeglina teise hooaja lõpus vajab juba hooldust.
Kerged kingad ja õhemad sokid siis läheks ka pöörleva raskuse alla? Ja kindlasti LÜHIKESED püksid - sääreosa ärajätmine on puhas võit! Ja peldikus kindlasti käia! See küll ei pöörle aga võib hakata!
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 11:43
Postitas mart
Palju ta sul hetkel kaalub? Arvatavasti 11,6kg. Et siis vaja vabaneda 1600st grammist. Ise olen leppinud faktiga, et 1 kilo mahavõtmist maksab ca 1g=1€, viimased 100 grammi mahavõtmist on 1g=3€.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 11:54
Postitas Ratt
Mina olen oma 10 kg iseenda arvelt kokku hoidnud.
Kaalun hetkel 61 kg. Maastikuratas kaalub 12,7 kg.
Kõige kasulikum kokkuhoid. Toidu peale kulub ka vähem.
Kriisiaja kostkating.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 11:56
Postitas clx
mart kirjutas:
Palju ta sul hetkel kaalub? Arvatavasti 11,6kg. Et siis vaja vabaneda 1600st grammist. Ise olen leppinud faktiga, et 1 kilo mahavõtmist maksab ca 1g=1€, viimased 100 grammi mahavõtmist on 1g=3€.
Ülevaltoodud link teatab kaaluks 10.35kg. Ei julge Mardi fakte kahtluse alla seada aga mis selle 11.6kg allikas on?
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 12:07
Postitas UrmasL
Villem T kirjutas:Kerged kingad ja õhemad sokid siis läheks ka pöörleva raskuse alla?
Lähevad ju? Katsu sa tuukri saapaga head kadentsi saada!
Alatine dilemma enda kaal vs. ratta kaal. Seda ei saa üks ühele võtta ja mingit kindlat koefitsenti on ilmselt ka raske arvutada. Kindel on see, et -5kg enda kaalust ei võrdu absoluutselt -5kg ratta kaalust! Sauser on öelnud, et kuna ta ise on suhteliselt kerge sõitja, siis seda enam ta tunnetab ratta kaalu.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 12:11
Postitas vigurivänt
Scale 30 vajab vaid pedaalide ja jooksude vahetust, siis küll ratas kiirust takistada ei tohiks. Pedaalid on ka maitse asi. Tahad veel hunniku kaalu kaotada, vaheta amort kõvakahvli vastu, kilo kohe läinud.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 12:16
Postitas mart
mart kirjutas:
Palju ta sul hetkel kaalub? Arvatavasti 11,6kg. .
clx kirjutas:
Ülevaltoodud link teatab kaaluks 10.35kg. Ei julge Mardi fakte kahtluse alla seada aga mis selle 11.6kg allikas on?
Tore kui eksiksin. Mul on 2008 scale 30 L suurus kaalu otsas rippunud. Pilt näitab , et 1156g. Rattal küljes pudelihoidjad, miskid atac pedaalid ja polar.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 12:19
Postitas clx
mart kirjutas:
clx kirjutas:
Ülevaltoodud link teatab kaaluks 10.35kg. Ei julge Mardi fakte kahtluse alla seada aga mis selle 11.6kg allikas on?
Tore kui eksiksin. Mul on 2008 scale 30 L suurus kaalu otsas rippunud. Pilt näitab , et 1156g. Rattal küljes pudelihoidjad, miskid atac pedaalid ja polar.
Ei olnud plaanis üldse nokkida, kui see mulje jäi. Endale sama ratas saabumas ja küsisin sportlikust huvist. 11,6 täis-setupis tundub veidi loogilisem kaal küll kui 10,35.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 13:10
Postitas Pendelejo
...Palju ta sul hetkel kaalub? Arvatavasti 11,6kg. Et siis vaja vabaneda 1600st grammist. Ise olen leppinud faktiga, et 1 kilo mahavõtmist maksab ca 1g=1€, viimased 100 grammi mahavõtmist on 1g=3€.
Päris muhe rahaline stiimul dieedi pidamiseks.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 14:01
Postitas q
alkonoom kirjutas:
Ja esialgu oleks eesmärk 10kg ja majanduskriisis pole raha kunagi palju
Olles saanud oma ratta alla kümne kilo täisvarustuses võin Sulle julgelt lubada, et Sinu eesmärk ning vähesed rahasummad on väga polaarsed nähtused, ülalpool mainitud grammi/euro suhe on üsna hea näide, võibolla isegi veidi optimistlik.
Ja seda ka sebides, mitte LBS'i külastades
Ma saan aru, et uue rattaga tegemist, praegu mina Sinu asemel naudiks veel uut ratast mitte ei hakkaks pooli juppe ümber vahetama.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 16:58
Postitas Villem T
q kirjutas:Ma saan aru, et uue rattaga tegemist, praegu mina Sinu asemel naudiks veel uut ratast mitte ei hakkaks pooli juppe ümber vahetama.
Kui ratas veel täiesti sõitmata on ja jupid uued siis mingeid asju võib ikka vahetada - näiteks SLX krängid XT vastu on suht hea grammi/krooni suhtega jne - juhul kui mõnes poes klemm on kes need raha asemel vastu võtab ja uute pähe maha suudab müüa. Äkki näiteks sama pood kes ratta müüb. Nii saab parema kursiga kui Mart mainis.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 19:41
Postitas AndreK
UrmasL kirjutas:Seda ei saa üks ühele võtta ja mingit kindlat koefitsenti on ilmselt ka raske arvutada. Kindel on see, et -5kg enda kaalust ei võrdu absoluutselt -5kg ratta kaalust!
Minu kõrvu on kostunud väide: 1 ratta kg = 10 sõitja kg
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 19:50
Postitas alkonoom
Ohh kus tuli vastukajasi
Ehk siis esimesena lähevad vahetusse pedaalid ja sadul, need oli nii või naa plaanis vahetada.
Jooksud jäävad esialgu ootele, rahalaeva ootama või nohh las rahalaev kogub ennast veits
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 22:47
Postitas clx
AndreK kirjutas:UrmasL kirjutas:Seda ei saa üks ühele võtta ja mingit kindlat koefitsenti on ilmselt ka raske arvutada. Kindel on see, et -5kg enda kaalust ei võrdu absoluutselt -5kg ratta kaalust!
Minu kõrvu on kostunud väide: 1 ratta kg = 10 sõitja kg
See on sama sügavmõtteline valem kui x=y. Kas ma saan õieti aru, et kui ma kolin üle 10kg asemel 15kg ratta selga, siis peaks olema effekt sama, kui keskmise kondiga preili pakiraamil istuks?
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 23:16
Postitas seen
Passiivselt pakiraamil istuv preili on pigem ratta lisakaal, mitte sõitja oma.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 23:17
Postitas AndreK
clx kirjutas:See on sama sügavmõtteline valem kui x=y. Kas ma saan õieti aru, et kui ma kolin üle 10kg asemel 15kg ratta selga, siis peaks olema effekt sama, kui keskmise kondiga preili pakiraamil istuks?
Seda on väitnud näiteks Ergo Tisler (kui sa tead kellega tegu, siis ehk respekteerid).
See kui sa oma tädi pakikale paned, ei ole absoluutselt sama mis tõsta ratta kaalu. Samahästi võiksid sa tellised seljakotti panna. Kaal jaotub rattal erinevate komponentide vahel. Osa ka pöörlevatele osadele, kus tänu tsentrifugaaljõule muutub kaal kiiruse suurenedes oluliselt mõjukamaks (F=mv
2/R).
Nii, et ma ei arva, et see oleks väga mööda võrdlus.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 23:30
Postitas seen
Millegipärast rattamatkajad ei hooli raskest seljakotist, eelistavad kraami pakiraamile panna. Proovi ise, kas
on vahe.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 23:33
Postitas AndreK
seen kirjutas:Millegipärast rattamatkajad ei hooli raskest seljakotist, eelistavad kraami pakiraamile panna. Proovi ise, kas
on vahe.
Sa räägid hetkel aia august.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 23:46
Postitas Mati
seen kirjutas:Millegipärast rattamatkajad ei hooli raskest seljakotist, eelistavad kraami pakiraamile panna. Proovi ise, kas
on vahe.
Ma ka ükskord vaidlesin ühe mehega sel teemal. Otsustasime katsetada,
tema enne. Ei veennud. Kutsus sõbra ja
proovisid tandemina, ikka ei veennud.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 12. 03. 2009. 23:57
Postitas seen
Teoorias ma tugev ei ole, aga ma ei usu, et keegi läbib maratoniraja 10 kg rattaga, daame pakiraamil, sama
kiiresti kui lihtsalt 15 kg rattaga.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 13. 03. 2009. 07:54
Postitas Villem T
seen kirjutas:Teoorias ma tugev ei ole, aga ma ei usu, et keegi läbib maratoniraja 10 kg rattaga, daame pakiraamil, sama kiiresti kui lihtsalt 15 kg rattaga.
Proovid valemit valepidi keerata, seks ongi raske uskuda. Daam pakiraamil on ju lisakilod rattal? Ehk siis 50 kg võidusõiduproua pakikal teeb sama töö kui sõitja kehakaalu tõstmine 500 kg võrra. 15 kg rattaga sõitmine on sama mis 10 kg rattaga ja sama proua üle sõitja keha laiali määritud (kõlab erutavalt aga raskesti teostatav). Samas on ka see ilmne, et valem käib pigem selle kohta, et võta 5 kg alla ja on samavõrra kergem sõita kui pool kilo kergema rattaga, mitte selle kohta kuidas kergem matkakotte vedada oleks.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 13. 03. 2009. 08:05
Postitas seen
Seda minagi väidan, et 50kg daam pakikal on pigem ratta lisakaal kui sõitja oma. Pole vahet kas naisterahvas
või matkakott. Rattasõit maastikul on nii keeruline protsess, et seda ühe valemiga seletada on lootusetu.
5kg kehakaalu alandamine = 0,5 kg ratta kaalu alandamiseg tundub üsna reaalne, eeldades et saadakse lahti 5kg pekist, mitte reielihasest.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 13. 03. 2009. 11:11
Postitas clx
AndreK kirjutas:
Seda on väitnud näiteks Ergo Tisler (kui sa tead kellega tegu, siis ehk respekteerid).
Vastan su enda sõnadega teisest teemast
AndreK kirjutas:
Väike huumor - litaki jälle silm sinine.
Hakkab vägisi mulje jääma, et tõsised eesti mehed ajavad tõsist eesti asja, mornid näod ees.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 13. 03. 2009. 23:18
Postitas AndreK
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 13. 03. 2009. 23:37
Postitas margus v
Väideti,et 1 kg.ratta kaalus lisa võrdub 5 minutit Elion Capi etapil.Jutt siis kohtadel 100-400.Viie minuti jooksul läbivad finishi 100-200 võistlejat,Järelikult:kui sõidan rattaga mis kaalub 11,6 kg kohale 327 ja siis rattaga mille kaal on 9,3 kg kohtadel 111-185 peab see väide paika.Omal nahal proovitud.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 14. 03. 2009. 00:03
Postitas Rom
margus v kirjutas:Väideti,et 1 kg.ratta kaalus lisa võrdub 5 minutit Elion Capi etapil.Jutt siis kohtadel 100-400.Viie minuti jooksul läbivad finishi 100-200 võistlejat,Järelikult:kui sõidan rattaga mis kaalub 11,6 kg kohale 327 ja siis rattaga mille kaal on 9,3 kg kohtadel 111-185 peab see väide paika.Omal nahal proovitud.
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 15. 03. 2009. 13:16
Postitas Veiko V
margus v kirjutas:Väideti,et 1 kg.ratta kaalus lisa võrdub 5 minutit Elion Capi etapil.Jutt siis kohtadel 100-400.Viie minuti jooksul läbivad finishi 100-200 võistlejat,Järelikult:kui sõidan rattaga mis kaalub 11,6 kg kohale 327 ja siis rattaga mille kaal on 9,3 kg kohtadel 111-185 peab see väide paika.Omal nahal proovitud.
Selle valemi järgi ei tohiks ma ju enda MIS ON VEEL Fullsusser mis kaalub 11,37 kuidagi 225 kanti jõuda
või on see valemi ülim alampiir
Ja on kodanikke kes sõidavad üle 10-12Kg jne ratasetega ja on alla Elionis näiteks kohtadel alla 100 mis neil lisa mootor kuskil peidus
Tee oma valem mulle lollikesele ka selgeks äkki hakkan jagama matsu 1kg VS. 5 mintsa?????
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 18. 03. 2009. 18:59
Postitas Snowhite
hesus,
seda juttu lugedes tekib tunne, et ma ei tohikski oma rattaga rajal sõita, et tekitan mingid kahjustused kuhugi vms.
Ratas koos minuga kaalub 102 kg umbes.
ja mina sellest 86 kg.
okk, on küll väga paksu raamiga ja veel paksemate jooksudega ja 200mm manitou-ga. aga ma usun, et kannatab sõika ikkagi ja mäest alla minnes on mo bike lihtsalt essu kanti kiirem nendest 10 kg kaaluvatest ja vastupidavuse kohta küll, et kui kukud, sis pole vahet eriti, puruks kipuvad nad kõik ikke minema. need on aga lihtsalt sarad, mis juba niisama sõidu ajal katki lähevad. pole ju mõtet oma turvalisuse ja vastupidavuse arvelt teha seda vokki nii kergeks, et näiteks laskumisel stem-i murrad ja ennast surnuks kukud. vms. lihtsalt selline tunne.
siuke 11 kuni 13 kg ratas, millel korralikud tükid ja vb ka porikad küljes ja üks pisike vilkuv tuli ja veel mõni asi on ka ikke rajale täiesti söödav veel.
või?
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 18. 03. 2009. 19:58
Postitas m6mm
Veiko V kirjutas:Selle valemi järgi ei tohiks ma ju enda MIS ON VEEL Fullsusser mis kaalub 11,37 kuidagi 225 kanti jõuda
või on see valemi ülim alampiir ???
Veiko, kui sina sõidad 11,3 rattaga 225 kanti, siis 10,3 lõpetaks sa 5 minutit varem. Teoreetiliselt. Oluline muutuja on sinu kiirus, mitte ratta kaal..
Mulle see teooria meeldib, selle koefitsendiga võiks ma ka saja sisse saada kui ma oma vedruvankrile truuks ei jääks
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 18. 03. 2009. 20:09
Postitas alkonoom
Nojahh, seljuhul peaksin mina uue rattaga elionil aega parandama 20 minutit. See mulle sobiks küll. Kohe peaks välja uurima et palju see kohtade arvus tähendab
Re: Kaalujälgimisest
Postitatud: 18. 03. 2009. 20:21
Postitas Veiko V
m6mm kirjutas:Veiko V kirjutas:Selle valemi järgi ei tohiks ma ju enda MIS ON VEEL Fullsusser mis kaalub 11,37 kuidagi 225 kanti jõuda
või on see valemi ülim alampiir ???
Veiko, kui sina sõidad 11,3 rattaga 225 kanti, siis 10,3 lõpetaks sa 5 minutit varem. Teoreetiliselt. Oluline muutuja on sinu kiirus, mitte ratta kaal..
Mulle see teooria meeldib, selle koefitsendiga võiks ma ka saja sisse saada kui ma oma vedruvankrile truuks ei jääks
Olen pisut trenni teinud ja hea õnne puhul teen mõneks etapiks HT ratta ja kuni 1,4 kilo keregema vähemalt kui hetkel Epic eks siis paistab aga pigem arvan, et on asi rohkem selle pedaali ja lenksuvahelisest lülist kinni.
Jõelähtme on äkki esimene