TURIST tandem
Postitatud: 07. 08. 2003. 00:14
Sai omale kasutatud tandem soetatud. Klepsudel kirjad SPORT ja TURIST.
Ees embleem XB3, seega HV3 või HVZ. Ilmselt Z, nagu "zavod". Sama kiri ka tagavahetajal. Esivahetajal on valida 2 hammasratta vahel ja tagumisel 3 vahel. Oinasarvedega lenks
Kuna mul pole tolleaegsete ega ka uuemate sarnaste ratastega varem kokkupuuteid olnud, siis loodan, et mõni foorumikasutaja pajatab midagi tarka sellise riistapuu tehnilise hoolduse või täiendamise kohta või jagab muidu häid näpunäiteid tandemite või Turist jalgrataste kohta. Kui nõuandeid pole, siis võib muidu kasutult vedelevaid, aga sellele rattale sobivaid juppe pakkuda.
Kuigi ratas on kaua seisnud, ei tõtta ma kohe sellele täishooldust tegema vaid püüan tasapisi. Mingine nimekiri on juba tehtud, järjekord suvaline.
Ees embleem XB3, seega HV3 või HVZ. Ilmselt Z, nagu "zavod". Sama kiri ka tagavahetajal. Esivahetajal on valida 2 hammasratta vahel ja tagumisel 3 vahel. Oinasarvedega lenks
Kuna mul pole tolleaegsete ega ka uuemate sarnaste ratastega varem kokkupuuteid olnud, siis loodan, et mõni foorumikasutaja pajatab midagi tarka sellise riistapuu tehnilise hoolduse või täiendamise kohta või jagab muidu häid näpunäiteid tandemite või Turist jalgrataste kohta. Kui nõuandeid pole, siis võib muidu kasutult vedelevaid, aga sellele rattale sobivaid juppe pakkuda.
Kuigi ratas on kaua seisnud, ei tõtta ma kohe sellele täishooldust tegema vaid püüan tasapisi. Mingine nimekiri on juba tehtud, järjekord suvaline.
- 1. Vanemat tüüpi täppisreguleerimiseta pidurid. Kas saab panna midagi paremat või vahetada ainult klotse, kas sobivaid klotse enam üldse müüakse? Hetkel on klotsid raamist üsna kaugel - kas on trossile halb, kui ma selle nii pingule ajan, et klotsid on lähemal või on muu põhjus, et need nii kaugel on?
2. Käiguvahetamine käib kangidega, milledel pole kindlaid positsioone ja neid tuleb liblikaka fikseerida. Kas seda annab kuidagi mugavamaks seada? Teha kruvi asemele mingi painduv fiksaatorpiludega vidin?
3. Käiguvahetajaid pole vist mõtet vahetada, kui see just käiguvahetuse mugavamakstegemiseks vajalik pole. Kas üldse saam midagi muud panna?
4. Tõenäoliselt tuleb trosse ja kõrisid kontrollida. Millega trosse määrida - mul on laagrimääret litol, õmblusmasina õli ja Motorex Wet Lube ketiõli?
5. Rehvid on ilmselt juba väga vanad, kuigi välja näevad sõidetavad.
Kuna need on ka tühjalt seisnud ja muidu vanad, siis ei või nendele ega sisekummidele eriti kindel olla. 622x32või37, model B-3. Uued rehvid ja sisekummid osta või sõita olemasolevatega kuni kestavad. Kas 27*1-1/4(32-630) rehv sobib?
6. Pöiad pole kõige hullemad, kuigi esimene viskab veidi ja tagumine on lihtsalt roostes. Esimesel kodaraid keerata (kui annab) ja tagumist lihvida ja värvida.
7. Raam on kohati roostes. Roostes kohad puhastada, lihvida, kruntida, värvida lakkida. Tervet raami pole esialgu plaanis töödelda.
8. Rattalaagrid ja jooksude laagrid. Kui asjad liiguvad normaalselt, siis võib nende kontrolli ja määrimise jätta vist hilisemaks?
9. Pedaalid loksuvad piki telge ja tunduvad ka veidi kõverad - sõita saab. Neid peaks proovima sirgeks saada ja laagreid uurida, loksud eemaldada.
10. Ketid ja hammakad paistavad OK, seega kõigest puhastamine ja õlitamine. Peab vaatama, kuidas need lahti käivad. Kas moodne ketivõti sobib ka vene ketile? Millist lääne ketti asemele panna?
11. Istmete jaoks on vaja kiirkinnitusega poldid vaadata.
12. Tagavahetaja littrid - seda ma küll ei oska öelda, kas need vajavad vahetust. Kas, kust ja millist asemele?