1. leht 1-st
Uus ratas
Postitatud: 18. 08. 2003. 15:19
Postitas wazaa13
Hakkasin vaatama endale uut ratast ja jäi silma MERIDA Matts Sport 500,
sellel rattal on alu. raam, hakkasin mõtlema et kas tasub seda osta, sest olen kuulnud et alu. raamid kestavad max. 2 a.
Postitatud: 18. 08. 2003. 15:23
Postitas Ermo
.
Postitatud: 18. 08. 2003. 15:38
Postitas surfar
Asjatud kartused. Kõik on ikka sõitjas kinni. Võin sul ükskõik, mis ainest ratta pehmeks sõita, kui raskelt kividesse hüppeid teen ning raske rauaga tõuse kangutan. Pole veel keegi oma alu raami Emexisse viinud, kuigi alu raamiga rattaid osteti ka 1996/97 aastal. Sõidavad siiamaani.
Postitatud: 18. 08. 2003. 17:43
Postitas cowrider
Lugesin kuskilt, et olnud mingi erinevate raamide testimine ja Cannondale aluraam olnud teistest aluraamidest parem olnud ja ka CrMo raamidele ära pannud. Seega oleneb ka tootmisest. Kui koha üles leian, siis annan märku - jutt oligi seoses aluraamide vastupidavusega, aga ma ei mäleta, kas lühikese aja mõttes või pikemas perspektiivis.
Postitatud: 18. 08. 2003. 20:54
Postitas Jack
Alumiinium on ainus mida ju praktiliselt üldse kasutatakse. Terasest on eriti odavad ja rasked rattad (v.a. mõned erandid mida eestist niikuinii ei saa), magneesiumist ja carbonist aga väga kallid. Minuarust pole küll mõtet alu karta.
Postitatud: 18. 08. 2003. 21:22
Postitas maanus
Sama siin, aluraamiga isendil läheb mul juba kolmas hooaeg ja märkimisväärset pehmenemist pole tundnud(tegelt kogemus kapsast puudub kuna vana CrMo raamiga isendit ka nagu läbi ei sõitnud), kuigi mu aeglane tähelepanuvõime ei luba mitte alati kõigist(loe pooltest)takistustest mööda sõita.
Postitatud: 18. 08. 2003. 21:25
Postitas mart
cowrider kirjutas:Lugesin kuskilt, et olnud mingi erinevate raamide testimine ja Cannondale aluraam olnud teistest aluraamidest parem olnud ja ka CrMo raamidele ära pannud. Seega oleneb ka tootmisest. Kui koha üles leian, siis annan märku - jutt oligi seoses aluraamide vastupidavusega, aga ma ei mäleta, kas lühikese aja mõttes või pikemas perspektiivis.
Mainid vist seda testi:
http://www.efbe.de/defbefrm.htm
Postitatud: 18. 08. 2003. 21:27
Postitas Corrosion
Terasest on eriti odavad ja rasked rattad
On ka väga kalleid ja häid terasraamiga rattaid. nt teras raamiga Marinid algavad 20 000 .Eestis täitsa saadaval
http://marinlolls.com/html/lolls_steel.html
Postitatud: 18. 08. 2003. 21:50
Postitas UrmasL
Ma pakun, et kiirelt väsivad superkerged (õhukesed torud) aluraamid suurte koormuste juures. Need raamid on mõeldud tippvõistlejatele kes võivad vahetada raame isegi mitu korda hooaja vältel. Selline keskmine aluraam keskmise harrastaja käes peab vastu uhkelt. Kindlalt rohkem kui 1-2 hooaega.
Postitatud: 18. 08. 2003. 22:44
Postitas tann
Mul läheb ka juba kolmas hooaeg sama alu raamiga ja 'väsimis' tundemärke pole
Postitatud: 19. 08. 2003. 08:13
Postitas Road
Ma usun et kõiki rattaid mis tehases komplekteeritakse, sobitatakse kui tervikut. Paremal raamil võivad olla madalama klassi jupid, aga mitte vastupidi. Author 4402 raami kohta ei ütle midagi halba. Mulle täiesti piisab. Aga Tiagra vänt on tõesti pehme. Kuid mitte, kui vaadata kelle jaoks see ratas mõeldud on. Võiks ju panna midagi paremat, nt. 105. Aga olen päris kindel et raami elueale see hästi ei mõju. Miski peab ju järgi andma.
Läheb küll natuke teemast välja, aga on keegi kuulnud "raamifirmast" B2 ? Authori raamid olla seal tehtud. 4402 raamitorude mõõdud klapivad täiesti Eastoni torude mõõtudega? Sadulapost on igati identne ELITE-l. kasutatavaga?? Ja Elite kasutab Eastonit. Mis pagana raamid need on? Ja kahvli "lõige" on ka kahtlaselt hea.
Postitatud: 15. 03. 2005. 21:54
Postitas traceur
aga kuidas aru saada, et alumiinium raam on pehme? kuidas seda kindlaks teha?
Postitatud: 15. 03. 2005. 22:04
Postitas Martster
Sellega pead küll arvestama, et õhemal alu raamil mõlgid kerged tulema. Scott Pro Racing raamiga õnnestus üleelmine aasta Otepääl vinge mõlk saada ja polnudki nagu teab mis karm kukkumine. Teine kord toetasin korra vähe hoolimatumalt vastu puud ja jälle väike kõks sees.
Postitatud: 15. 03. 2005. 22:44
Postitas erikr
traceur kirjutas:aga kuidas aru saada, et alumiinium raam on pehme? kuidas seda kindlaks teha?
raiud täiega mäkke voi finishisirget ja tunned kuidas asi on vedel ja kogu jalgadest tulev mats ei lähe ratta edasiajamiseks vaid osa sumbub raami elastsetesse deformatsioonidesse. kui sa sellist tunnet ei tunne siis pole põhjust muretsemiseks.
Postitatud: 16. 03. 2005. 07:56
Postitas maxspeed
minu trek 1400 aluraam muutus märgatavamalt pehmemaks juba peale 5- 6000km.i uuena oli mõnusalt jäik. lihtsalt üks tähelepanek.
Postitatud: 16. 03. 2005. 09:40
Postitas LauriA
erikr kirjutas:
raiud täiega mäkke voi finishisirget ja tunned kuidas asi on vedel ja kogu jalgadest tulev mats ei lähe ratta edasiajamiseks vaid osa sumbub raami elastsetesse deformatsioonidesse. kui sa sellist tunnet ei tunne siis pole põhjust muretsemiseks.
Saan ma õieti aru, et sellest saab alles siis aru, kui jalalihased on piisavalt head? S.t minusugusel on praktiliselt võimatu aru saada...
Postitatud: 16. 03. 2005. 09:55
Postitas erikr
LauriA kirjutas:Saan ma õieti aru, et sellest saab alles siis aru, kui jalalihased on piisavalt head? S.t minusugusel on praktiliselt võimatu aru saada...
umbes nii jah.
kuigi teatud oludes hakkab ka veerevuses vahe sisse tulema. kuigi on raame mis on jäigad kuid ei veere nagu vaja juba uuest peast. go figure.....
Postitatud: 16. 03. 2005. 10:50
Postitas Ruve
mida suurem raam, seda pehmem on ta juba uuena. pikemad torud painduvad rohkem kui lühemad. kui torud juba nagunii veidi painduvad, siis nad ka väsivad kiiremini.
Postitatud: 16. 03. 2005. 22:04
Postitas traceur
Selline lugu on, et on ainult raam. Kui ma painutan seda kohta kuhu taguratas käib, kas see näitab midagi? Kas mingit sellist head nippi pole? Oleks vaja teada, mis seisus raam on.
Postitatud: 16. 03. 2005. 23:33
Postitas erikr
traceur kirjutas:Selline lugu on, et on ainult raam. Kui ma painutan seda kohta kuhu taguratas käib, kas see näitab midagi? Kas mingit sellist head nippi pole? Oleks vaja teada, mis seisus raam on.
see ei näita midagi. seda tunned ainult sõites, mingeid dünamomeetri lugemeid laboritingimustes pole keegi sulle võimeline andma.