1. leht 1-st
projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 10. 06. 2009. 16:51
Postitas minisvami
Täide läks idioodi
unistus. Valmis lihtne mõnuratas. Doonoriks Harkovi tehase raam, ca 198~.
Ühekäiguline, 56>22, kui mälu ei peta; jalgpidur. Enamus komponente poest, v.a. kaelakausid (ja nendega oli ilge nušš, umbes kolmelt rattalt kokku korjatud ja ikka on kahvlis miski loks). Kogumaksumus kopikas alla 5k. Kui raha tuleb, läheb sadul esimesena vahetusse.
pildid siin
http://hnztyhikoht.blogspot.com/2009/06 ... la_09.html
Sõita on imeline. Esimene päev läks küll selleks, et õppida: ükskõik, kui palju sa ka sõrmi ei kõverda, ratas selle pärast veel ei pidurda.
Ekstra tänud:
kasutaja tarmik siit foorumist ja Velokuur: aeg ja knowhow
Andres Veloplusist: jooksud ja knowhow
Dünamo poe müüjad
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 10. 06. 2009. 18:03
Postitas axxo
....esimene asi, mis ära tuleb vahetada on vist ikka raami värv. Sadul võib oodata.
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 11. 06. 2009. 01:01
Postitas peeterplaaster
Tore näha, et Harkovi tehase rauale uut elu sisse puhutakse, endal mul sama asi käsil.
Ja värv on ju suht maitse küsimus;
Aga äkki kirjutad täpsemalt, mis jubinad sul seal küljes on? - huvitaks just jooksvad osad, mis ülemisest pulgast allapoole jäävad.
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 11. 06. 2009. 07:51
Postitas eerik.mikroob
Hee... Hea kohe näha, et "fixie" sõpru ka Eestis juurde tekib. Ma julgeks küll oma lühikese (umbes 1000 km) fixed-gear pagasiga siiski soovitada esipiduri lisamist. Eriti kui plaanis ka linnas sõita, või muudes tihedama liiklusega kohtades. Kui ikka on vaja äkki pidama saada, siis miskil muul moel on seda raske teha.
eerik (vana Raleigh on muundatud fixed rattaks)
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 11. 06. 2009. 09:12
Postitas minisvami
Kõigepealt, see pole fixie, vaid tavalise jalgpiduriga ühekäiguline. Meestekas, noh. Plaanisin küll alguses fixiet ehitada, aga ei viitsinud hakata väljamaalt juppe otsima (no ma oleks flip-flopi variandi teinud) ja mingil hetkel otsustasin, et las olla jalgpiduriga variant. Vbolla järgmiseks hooajaks hangin fixie rummu ja siis lisan ka esipiduri.
Komponentide kohta ei oska suurt midagi öelda, kuna olen algaja rattaehitaja ja usaldasin ekspertide soovitusi. Pöiad on nt Alexrims Adventurer topeltseinalised, kummid helkurribaga Maxxis Overdrive. Pedaalid miskid odavad Authorid. Lenksutoru ja liigendiga stemm miskine Promax (oli ainuke, mis lähimas poes müügil ja mul hakkas valmis saamisega hästi kiire), sadul kah odav Xmission (eelarve sai otsa).
Jooksud ladus kokku ja keskjooksu keeras sisse Andres Veloplusist.
axxo: see värv on nädalapikkuse hoolika meditatsiooni tulemus. mul on niipalju mune küll, et lilla rattaga sõita ja jõmmide mökitamise üle vaikselt irvitada.
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 11. 06. 2009. 11:00
Postitas Soobel
56/22 ülekandest vajaka ei jää või? Ise põrutan ikka kas 56/18 või 56/19, sellega läheb isegi Tartu Kassitoomel Baeri tänavat pidi üles. Vanasti sain Lükati sillalt Kose sirgele ka tõustud, viimasel ajal pole proovima juhtunud. Ehk ikka, Iru orustki kerib sellise ülekandega läbi. Relvadeks on mul
Sapaka kõrval kaks tagumist - vanaisa 1927.aasta LBC ja RVR lausroostes "Peletis" (talveks siis) Keskjooksud on tavalised vene kiiludega, vändad ja rummud on ennesõjaaegsed.
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 11. 06. 2009. 11:25
Postitas minisvami
Soobel kirjutas:56/22 ülekandest vajaka ei jää või? Ise põrutan ikka kas 56/18 või 56/19, sellega läheb isegi Tartu Kassitoomel Baeri tänavat pidi üles. Vanasti sain Lükati sillalt Kose sirgele ka tõustud, viimasel ajal pole proovima juhtunud. Ehk ikka, Iru orustki kerib sellise ülekandega läbi. Relvadeks on mul
Sapaka kõrval kaks tagumist - vanaisa 1927.aasta LBC ja RVR lausroostes "Peletis" (talveks siis) Keskjooksud on tavalised vene kiiludega, vändad ja rummud on ennesõjaaegsed.
Tjah, on küll natuke leebe; ei tea, mida ma põdema hakkasin. Aga no mis ikka, nüüd on näpud õlised ja nukid verel, oskan juba mutrivõtit õiget pidi kätte võtta. Küllap ma selle projekti kallal edasi nokerdan.
Igavesti uhke eskadrill sul, Soobel!
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 11. 06. 2009. 13:31
Postitas Soobel
Eks see ülekandearv ole igaühe jaoks individuaalne, ehk et kui kõvasti keegi pressida tahab-suudab ja kuidas see võhmale mõjub. Samas paistab, et see sinu masin on mitmeid kilosid kergem, kui minu kolakad ja sa ei kavatse sellega ilmselt 20-kiloseid poekotte ka vedama hakata. Muidu on sellised linnavahel sõitmiseks kaunis kiired riistad, mäletan nii mõndagi juhust, kus sai Peletisega uhkete maastikurataste omanikke ärritatud - kui mõni luhvtivend tuleb lilla värvi pärast pinisema, siis pane temaga korra joonele.
Ideaalne rattatüüp ta siiski minu jaoks ei ole - tasasel teel kipub sellest 56:19 ülekandest vajaka jääma. Vaatad igatsevalt eemalduvate maanteerataste sadulaid, aga ei suuda tuulde pressida, käike ei ole!
Meenus veel seik 15aasta tagant, kui sain sellise ülekandega rattal asfaldil kummigi korraks vilisema. Selleks tuli lisaks ülevaloleva pedali surumisele alumist varbaga üles sikutada. Aga ohvrid olid sellise pulli peale kiired tulema, küll murdus mõni pedaalivõll, küll katkes kett.
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 11. 06. 2009. 16:25
Postitas minisvami
axxo kirjutas:....esimene asi, mis ära tuleb vahetada on vist ikka raami värv. Sadul võib oodata.
Mees, sa ei tea, kui kiiresti ma löön! (ja igasuguste asjadega on mind lööma õpetatud kah).
Vabandust, see oli haledavõitu nali.
Re: projekt BELLA lõpetatud
Postitatud: 12. 06. 2009. 09:52
Postitas Salmiakki
Igati lahe ja stiilne näeb välja, edu nokitsemisel.