1. leht 1-st
Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 22. 06. 2009. 00:38
Postitas Mihkel(Kops)
Tere.
Kuna eelmine ratas varastati just ära (teema
siin), siis oleks vaja ruttu uus asemele soetada. Seoses sellega oleks mul teie nõu ja abi tarvis.
Järgnevalt kriteeriumid, millele ratas peab vastama.
90% linnas võrdlemisi sile asfald 10% kehv/väga kehv asfalt, kruus, metsatee või muu pinnas.
Peab sobima poes käimiseks ja mitte ainult spets rattariietust kandmiseks.
Mida kergem seda parem.
Mida paremini veereb seda parem.
Raami mõõt peab vastama 181cm pikkusele ratturile.
Kui teil tekib mõni küsimus minu eeslistuste või harjumuste kohta, mida kirjas pole, kuid mis aitaksid valikut lihsustada või täpsustada, siis küsige julgelt.
Ise olen mõelnud, et kas amorti on ikka vaja, äkki sobib minu sõitudega jäik kahvel rohkem? Samas mõnes tavalises ratta poes ei saa ju oma äranegemise järgi ratast komplekteerida.
Hinnapiir võiks olla kusagil 18 000 - 20 000eek juhul kui kusagil tõesti head ratast korraliku alega ei saa. Siis võib ülemist piiri mõne tuhande võrra kergitada.
Teie ettepanekuid ja arvamusi ootama jäädes.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 22. 06. 2009. 10:27
Postitas Gost
Ma vaatan sõitsid MTBga, kuid linnas sõitmiseks soobiks hübrid või cyclocross paremini. Eriti kui tahad kergema/kiirema ratta. Samal põhjusel võiksid armordi välja jätta.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 22. 06. 2009. 13:00
Postitas Mihkel(Kops)
Mõni aasta tagasi vaatasin ka Scott'i hübriidrattaid, kuid kaal oli neil minuarust suurem kui MTB ratastel. Võibolla on nüüdseks asi muutunud. Mis vahe on hübriidil ja cyclocrossil? Siiani olen ise vaadanud ikka MTB poole, sest mis siin salata, ka välimus mängib minu jaoks tähtsat rolli. Võibolla kui saaks proovida mõnda cyclocrossi või hübriidi, millega on tõesti märgatavalt mõnusam ja kergem liigelda kui minu ex KONA'ga, siis ehk pigistaks välimuse osas silma natuke kinni.
Esimese postituse täpsustuseks lisan, et rattaga poes käimine ei ole minu põhitegevus (kui keegi sellest nii aru sai). Põhiline on ikkagi Pirital ja sealt edasi kulgevatel teedel sõitmine ja rattaga trennis ja tööl (hetkel küll töötu tänu MASU'le) käimine. Taavaliselt sõidu lõpus lippan ka poest läbi.
PS. Mulle on tulnud ka mitu privaatsõnumit, kuid kahjuks ei jõua teile hetkel vastata. Vabandan.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 22. 06. 2009. 13:27
Postitas veiko
Hübriid on sirge lenksuga, nagu MTB'l. Cyclokas on MNT lenksuga. Ennevanasti, kui veel MTB'd polnud, sõidetigi krosse selliste ratastega.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 22. 06. 2009. 14:21
Postitas Gost
Sellise eelarvega hübriidi kaal läheb kuskil 11-12 kg juurde.
Ja muideks ise tead, aga sellise mitte odava rattaga ma üldse välistaks poes käimine, v.a. kui kegi jääb rattast valvama.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 26. 06. 2009. 00:16
Postitas Mihkel(Kops)
Tänaseks olen rataste valiku osas silmuse koomale tõmmanud ja esialgu on sõelale jäänud järgmised rattad:
1)
Scott Sportster P2 kaal 13,40kg
2)
Scott Sportster P1 kaal 12,80kg
3)
Scott Sportster Limited kaal 11,85kg
Sportsterite hinnast saab 25% alla. Kui ostusoov oleks kindel saaks võibolla veelgi alla.
4)
Scott Scale 35 kaal 10,60kg. Hind jääb täpselt 20 000eek piirimaile.
5)
Scott Scale 30 kaal 10,35kg. Hind jääb natuke üle 20 000eek
Kõikide Scott rataste kaalud on 17" raamiga.
6)
BeOne Black. Selle aasta raamiga mudeli hind jääb Scale 35 ühte vahemikku, eelmise aasta raamiga, millel on ainult disaini vahe, Scale 30 ühte hinnavahemikku (arvatavasti).
Kõigepealt sooviks teada, milline on parima hinna/kvaliteedi suhtega Sportster. Ning siis sooviks võrdlust BeOne ja Scale rataste vahel soovitavalt koos argumentidega, miks eelistada ühte teisele.
Kas keegi teab ka mõnda juhtumit, kus teraslukuga aheldatud ratas oleks minema viidud? Vaevalt, et seda läbi hammustab. Kui suur on tõenäosus, et peale poes käiku kummitab sama koha peal vaikiv tühjus?
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 26. 06. 2009. 06:15
Postitas erikr
Hakkame siis pihta kõige olulisemast, millest ka varem varastatud rataste teemas juttu olnud.
1. ratast ei jäeta üksinda poe ukse taha
2. pätti ei takista ükski lukk
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 26. 06. 2009. 13:22
Postitas maanus
Teen sulle ideaal valiku kas P1 või Scale 35, juhul kui põed sramipalavikku siis jah, Scale 30.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 26. 06. 2009. 22:07
Postitas Mihkel(Kops)
erikr, eks ma pean oma harjumusi ja elustiili nii kui nii muutma kui uue ratta istumise alla saan.
Maanus, sramipalavikku siiani põdenud ei ole kuna pole kunagi sramiga kokkupuudet olnud. Kuna sa seda küsid, kas on siis mingi põhjus miks peaks põdema? Palun põhjenda ka, miks just need rattad.
Ootaks veel kommentaare.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 26. 06. 2009. 23:21
Postitas mart2
Mihkel (Kops):
Tulles tagasi sinu esialge postituse juurde, siis leian, et Deore tase on täiesti piisav ja üle selle on "kahuriga kärbse tapmine".
Ma pole mingis sarjas eesotsas või keskel sõitja ja minu arvamus on ainult kogemuslik - kas kavatsed võistelda?
Vaadates kuidas välismaal (antud juhul Hollandis, Belgias ja Saksamaal) inimesed ratastega sõidavad, siis pole mõttet edevuse pärast mitut tuhandet vastu taevast visata. Kilo raamist siia-sinna pole tavasõitjale mingi vahe (tasandad toitumisega
), eliit ajab ka 100 grammi pärast juuksekarva lõhki. Olles sõitnud kümmekond sõitu nii mastikurattaga kui maanteerattaga Hollandis (rahvaspordi üritustel, kus osalejaid üle 10 tuhande) võin julgelt väita, et keskmine madalmaalane teeks enamusele eestlastele meie rahvasõitudel ära ka tavalise hübriidiga ...
. On ka minust (maanteerattal) tädikesed linnaratastel (a`15 kg ja 5-8% mäkke) seelikute lehvides mööda kimanud.
Ja nüüd kaupluste esindajad, taguge mind maa sisse ...
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 28. 06. 2009. 14:55
Postitas Mihkel(Kops)
mart2:
Teises postituses täpsustasin enda sõidueelistusi. Võin nii palju juurde lisada, et sõitmas käin nii tihti kui võimalik, kas või iga päev kui ilm lubab, sest vihmaga ratast välja ei aja. Kui muud kohustused ei sega, siis tavaline sõidu ring on ca. 35km. Aastane läbisõit (5-6 kuud) jääb tavaliselt veidi üle 2500 km.
Kona LX tagavahetaja sai oma tööga üsna hästi hakkama. Probleeme oli vahest kõige välimisele hammasrattale vahetamisel. Selle eest esimene Deore vahetaja ei tahtnud sisemisele hammakale kohe üldse vahetada. Töökojas öeldi, et Deore ei suudagi töötada perfektselt terves vahemikus.
Võistelnud siiani ei ole, kuid kindel plaan on kunagi mõnel lühemal rahvaspordi maantesõidu võistlusel kaasa teha.
Netist olen vaadanud ka Veloplussis müüdavate Cube rataste poole.
Maastikurattad:
Cube LTD PRO
Cube LTB RACE
Cube REACTION K18
Hübriidrattad:
Cube NATURE
Cube CROSSS
Kas hübriidide puhul 3000eek hinna vahe õigustab ennast? Ja mida ütlete Cube ratastel kasutatavate pidutitootja(te) kohta?
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 28. 06. 2009. 15:46
Postitas kaarelk
sinu eelistuste juures peaks ju ilmselge valik olema kõvakahvliga baik (+ v-pidurid kaalu kokkuhoiu mõttes). amordi ja ketaste eesmärgipärast kasutamist su eelistused ju ette ei näe, aga nende kaal (ja hind) moodustavad kogu rattast päris suure osa.
sinu hinnaskaalas kõige eesmärgipärasem valik tundub nt >
http://www.hawaii.ee/index.php?id=8502&product=1048
või >
http://veloplus.ee/?show=tooted2&main_i ... 92&id=1894
vms ...
või siis midagi sellises vaimus >
http://scottusa.com/gb_en/category/196/urban
või siis vaata siitsamast foorumist mõni sõitnud võistlusbaik lase kõvakahvel alla panna ja väga kiire ning kerge ratas on olemas selgelt alla 10k.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 28. 06. 2009. 15:59
Postitas mart2
Mihkel(Kops) kirjutas:mart2:... Kona LX tagavahetaja sai oma tööga üsna hästi hakkama. Probleeme oli vahest kõige välimisele hammasrattale vahetamisel. Selle eest esimene Deore vahetaja ei tahtnud sisemisele hammakale kohe üldse vahetada. Töökojas öeldi, et Deore ei suudagi töötada perfektselt terves vahemikus.
Võistelnud siiani ei ole, kuid kindel plaan on kunagi mõnel lühemal rahvaspordi maantesõidu võistlusel kaasa teha. ...
Selleks, et mitte teisi segada, saada mulle privasse teade, millises poes nii öeldi. Teaks eemale hoida!
PS mul lastel ratastel all Aliviod ja Acerad. Olen ise reguleerinud ja aja jooksul mitmeid kette vahetanud, kuid töötavad siiani hästi. Kõrgema otsa käiguvahetajad on kergemad ja veidi täpsemad, kuid nende eluiga on ka lühem.
OT lõpp ja sel teemal enam ei kommenteeri.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 28. 06. 2009. 17:34
Postitas veiko
mart2 kirjutas:Kõrgema otsa käiguvahetajad on kergemad ja veidi täpsemad, kuid nende eluiga on ka lühem.
ps! mardiga nõus. Deore töötab ilusti, kuni ta pole vedelaks muutunud/kulunud.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 28. 06. 2009. 23:23
Postitas Mihkel(Kops)
mart2 kirjutas:Selleks, et mitte teisi segada, saada mulle privasse teade, millises poes nii öeldi. Teaks eemale hoida!
Ei hakka valetama, sest ei mäleta millises töökojas mulle seda öeldi. Ratta ostust ikkagi kuus aastat möödas. Kusagil nurgatatustes kohtades käinud ei ole. Kõik kohad, kus ratast hooldatud on ka siin teemas vähemalt korra mainitud. Igatahes fakt on see, et esimest vahetajat korralikul tööle ei saanud - kord ei tahtnud üles, kord alla vahetada või kui töötaski korralikult, siis käis kett jällegi vastu käiguvahetaja serva. Nii kujuneski aastate jooksul arusaam, et Deore vahetaja jääb minu nõudmistega hätta.
kaarelk
v-pidurit pelgan natuke kuna meie teed ei ole alati kõige paremas korras. Konal viskasid mõlemad rattad viimastel aastatel silmnähtavalt. Kaks kolm aastat tagasi lasin jookse rihtida, kuid viskama jäid nad ikkagi. Ketaspiduriga ei avaldanud see loomulikult mitte mingit mõju. Kuidas oleks olnud lood v-piduriga? Teine pluss oli see, et ketas toimis kõik need aastad täiesti laitmatult, ilma et oleks pidanud midagi vahetama. Isegi klotse ei olnud vaja vahetada. Viimase hoolduse käikus öeldi, et pidurid kestavad veel aastaid. Kaua on v-piduri eluiga?
Homme (kella vaadates, siis juba täna) on plaanis teha "müüjate tüütamise tuur" ja proovida erinevaid rattaid ning siis ka juba lõplik otsus langetada. Loodan, et proovisõidu saan teha pikema, kui poe esisel platsil kümme meetrit edasi-tagasi.
Re: Varastatud ratta asemele vaja uut
Postitatud: 30. 06. 2009. 19:41
Postitas Mihkel(Kops)
Tere.
Täna sai siis peale pikka kaalumist uus ratas ostetud. Otsustasin seekord
hübriidi ära proovida. Ratast täna veel kätte ei saanud, sest olin ise autoga ning ei olnud võimalust ratast ära tuua. Hind tuli kõvasti parem kui Hawaii lehel kirjas.
Tänud kõigile, kes teemas kaasa mõtlesid.
Kui kellegil mingeid küsimusi mulle ei ole, siis võib teema lukku panna.