Üldine arusaam ratastest, erinev raami materjal ja küsimused
Postitatud: 07. 08. 2009. 16:40
Niisiis sai oma ratas üle hulga aja jälle välja võetud ja hooldusesse viidud ning sõitma hakatud.
Igasugu mõtteid on peas komponentide uuendamise ja muu sellise suhtes. Kas midagi vahetada, sõita sama rattaga, müü ratas maha osta uus jne... Mõned tähelepanekud ja arusaamad, kas need on õiged? Lihtsalt ennem kui otsustada mis raam või mis komponente kasutada on hea, teada tagamaid.
Nagu aru olen saanud siis linnas cruisimiseks või combo sõiduks( tiba metsa all sõites+ linn) ei pea olemma Deore, XT käiguvahetus a la Acera Alivio on ok? Kuna mägedest intensiivselt alla üles ei sõida, siis käiguvahetus ei pea taluma suurt koormust ega koormuse all kiirvahetust. Kui on tegu raskemates oludes liikuva rattaga siis peaks ikka vaatama ülemise otsa paremate kergemate käiguvahetajate poole?
V vs ketaspidur.
Jällegi kui linnas + tiba metsas sõitu, siis saab V piduriga ilusti hakkama?
Ketas on tõenäoliselt parim pikal kiirel askumisel, ei kuumene nii üle ning mudas + sodi sees sõidul.
Jääb puhtamaks ning pidurdab paremini vast seal. Linnasõiduks kõlbaks aga ka V pidur? Kas odavama ja kallima otsa V pidurli on ka vahe sees, milles see vahe sõidul avaldub? Pidurid ju töötavd sarnase põhimõtte järgi ainult meterjalid on erinevad.
Küsimus ka ketaspidurite kohta. Olen kuulnud, et nn. odavamad ketaspidurid pidurdavad sama hästi/halvasti kui V. Alles kallma otsa ketas on oma nime vääriline. Tõsi või vale?
Raami materjal. Hetkel on mul CromMolybden raamiga ratas aga ning siiani olen aru saanud järgmist.
Chrome Moly raam peaks olem üks parimaid tavasõiduks, kuna on ta alumiiniumist märksa tugevam. Alu raami eelis CM raami ees on ainult väike kaalu vahe. Kui soov saada CM raamiga samaväärne tugev alu raam, siiis peaks raami torude seinad olema paksemad ning Alu raami kaalu eelis kaob. Samuti ei vääna metsas deformeerunud Alu raami enam sirgeks, tavaliselt see raam puruneb. CM raami saab enam vähem sõidetavaks tagasi väänata, saab vähemalt sihtpunkti sõita. Alu raam kannatab vast sõita ja hüpata kui on nii esi kui tagaamort, et vältida üleliigselt pinget raamile. Hard-tail Alu raamiga vast väga hüpata ei tasu? Titaan raamid samuti oleamas aga need on vast vähem levinud. Carbon raam jääb võidusõidu rataste pärusmaaks, metsas või combot sõites pole sellega vast midagi teha. Kerge, kallis ja spetsiifiline raam. On mul arusaam enam vähem õige?
Kui keegi asjatundjam ütleks, et olen õieti aru saanud, siis lihtsam otsustada mida oma rattaga edasi teha. Soov sõita combot aga võibolla tulevikus ka vähe agresiivsemat sõitu metsas.
Plaan oli algselt panna XT vahetajad ette taha, V ümber teha ketaspiduriks.
Viimasest loobusin, sest raam on mõeldud V piduritele ning mu praeguse combo sõidu juures ei oma vast ketaspidur suurt tähtsust. Acera on muidu linnas ok käiguvahetus aga just kusagil mäkke tõusul ei vaheta ta sujuvalt käiku, vahepeal on tunne, et esi ja tagavahetaja ei toimi nagu koos( nii ees kui taga on sams Acera x vahetaja). Kas on aga käiguvahetaja up-grade mõtekas, sest selle rattaga vast nii või naa väga agresiivselt raskemates tingimustes sõita ei saa- pidurid ei ole nii sobivad.
Põhimõtteliselt jääks praegusest rattast alles ainult raam, sadul, lenks- ülejäänu peaks välja vahetada agresiivse sõidu jaoks. Pigem siis osta juba uus ratas?
Igasugu mõtteid on peas komponentide uuendamise ja muu sellise suhtes. Kas midagi vahetada, sõita sama rattaga, müü ratas maha osta uus jne... Mõned tähelepanekud ja arusaamad, kas need on õiged? Lihtsalt ennem kui otsustada mis raam või mis komponente kasutada on hea, teada tagamaid.
Nagu aru olen saanud siis linnas cruisimiseks või combo sõiduks( tiba metsa all sõites+ linn) ei pea olemma Deore, XT käiguvahetus a la Acera Alivio on ok? Kuna mägedest intensiivselt alla üles ei sõida, siis käiguvahetus ei pea taluma suurt koormust ega koormuse all kiirvahetust. Kui on tegu raskemates oludes liikuva rattaga siis peaks ikka vaatama ülemise otsa paremate kergemate käiguvahetajate poole?
V vs ketaspidur.
Jällegi kui linnas + tiba metsas sõitu, siis saab V piduriga ilusti hakkama?
Ketas on tõenäoliselt parim pikal kiirel askumisel, ei kuumene nii üle ning mudas + sodi sees sõidul.
Jääb puhtamaks ning pidurdab paremini vast seal. Linnasõiduks kõlbaks aga ka V pidur? Kas odavama ja kallima otsa V pidurli on ka vahe sees, milles see vahe sõidul avaldub? Pidurid ju töötavd sarnase põhimõtte järgi ainult meterjalid on erinevad.
Küsimus ka ketaspidurite kohta. Olen kuulnud, et nn. odavamad ketaspidurid pidurdavad sama hästi/halvasti kui V. Alles kallma otsa ketas on oma nime vääriline. Tõsi või vale?
Raami materjal. Hetkel on mul CromMolybden raamiga ratas aga ning siiani olen aru saanud järgmist.
Chrome Moly raam peaks olem üks parimaid tavasõiduks, kuna on ta alumiiniumist märksa tugevam. Alu raami eelis CM raami ees on ainult väike kaalu vahe. Kui soov saada CM raamiga samaväärne tugev alu raam, siiis peaks raami torude seinad olema paksemad ning Alu raami kaalu eelis kaob. Samuti ei vääna metsas deformeerunud Alu raami enam sirgeks, tavaliselt see raam puruneb. CM raami saab enam vähem sõidetavaks tagasi väänata, saab vähemalt sihtpunkti sõita. Alu raam kannatab vast sõita ja hüpata kui on nii esi kui tagaamort, et vältida üleliigselt pinget raamile. Hard-tail Alu raamiga vast väga hüpata ei tasu? Titaan raamid samuti oleamas aga need on vast vähem levinud. Carbon raam jääb võidusõidu rataste pärusmaaks, metsas või combot sõites pole sellega vast midagi teha. Kerge, kallis ja spetsiifiline raam. On mul arusaam enam vähem õige?
Kui keegi asjatundjam ütleks, et olen õieti aru saanud, siis lihtsam otsustada mida oma rattaga edasi teha. Soov sõita combot aga võibolla tulevikus ka vähe agresiivsemat sõitu metsas.
Plaan oli algselt panna XT vahetajad ette taha, V ümber teha ketaspiduriks.
Viimasest loobusin, sest raam on mõeldud V piduritele ning mu praeguse combo sõidu juures ei oma vast ketaspidur suurt tähtsust. Acera on muidu linnas ok käiguvahetus aga just kusagil mäkke tõusul ei vaheta ta sujuvalt käiku, vahepeal on tunne, et esi ja tagavahetaja ei toimi nagu koos( nii ees kui taga on sams Acera x vahetaja). Kas on aga käiguvahetaja up-grade mõtekas, sest selle rattaga vast nii või naa väga agresiivselt raskemates tingimustes sõita ei saa- pidurid ei ole nii sobivad.
Põhimõtteliselt jääks praegusest rattast alles ainult raam, sadul, lenks- ülejäänu peaks välja vahetada agresiivse sõidu jaoks. Pigem siis osta juba uus ratas?