1. leht 1-st
Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 27. 08. 2009. 22:02
Postitas anryo
Hei,
Ma pole sellel alal (veel) eriti kodus, kuid oleks jube soov midagi ratta juures "tuunida", et saaks ehk mõnedsajad grammid alla kaalust ja ehk ka nati paremaks veel. Sõita on ka pragu jube hea, aga...
Ühesõnaga setup on praegu selline:
Raam - Ridley Scorpion 21"
Amort - Rock Shox Recon + lukk lenksul
Pöiad + kodarad - DT Swiss XR 4.1 Ceramic
Rummud - DT Swiss 240s
Kummid - Michelin XC Dry2, 26 x 2.0", isetehtud tubeless
Vändad ja keskjooks - Shimano XT
Pedaalid - Exustar PM25, SPD
Piduri- ja käiguvaheti heeblid - Shimano XT, Dual Control
Pidurid - Avid Single Digit 5R
Käiguvahetajad - Shimano XT
Kõrid - Shimano XTR
Kett - Sram PC-991
Kassett - Sram PG-990, 11-32
Stem - FSA OS-170, 31.8mm, 6 kraadi
Lenksutoru - FSA XC-180, 120mm
Sadulatoru - FSA SL-K, carbon
Sadul - Fizi:k Gobi XM Wingflex
Kogu kompott kaalub praegu kokku 11.26kg.
Kas on üldse mõeldav nii suure aluraami puhul 10...10.5kg ratta tegemine ja mis siin oleks kõige parema EEK / gramm suhtega jupp, mida võiks vahetada?
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 27. 08. 2009. 22:28
Postitas seen
Amordi leiaks kas või Et Bikest tunduvalt kergema. Sõltub sellest, palju sa mõnesaja grammi eest oled valmis välja
käima. DT Swiss kaalub 1380 g.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 27. 08. 2009. 23:16
Postitas kristjan07
Ma vaataks neid jubinaid üle: amort, vända süsteem, pedaalid, käikarid?, stem, lenks, sadul.
Amordiks soovitaks näiteks Manitou R7 MRD Carbonit.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 08:36
Postitas anryo
See Manitou amort maksab sama palju ju, kui kogu mu ratas....
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 09:01
Postitas marion
anryo kirjutas:See Manitou amort maksab sama palju ju, kui kogu mu ratas....
sellistel enam-vähem ratastel on ju ikka lihtne valem olnud: -1kg=+10 000eeku
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 09:17
Postitas Cly/Suva
Ise kaalust alla võtta 1kg, peaks oluliselt vähem maksma, isegi kui selleks mingeid isuvähendajaid või rasvapõletajaid kasutada. 11kg ratta puhul peaks tulemus suht sama olla, täitsa normaalne kaal MTB jaoks kui sa ise just alla 45kg ei kaalu siis see 1kg on küll suht sihitu.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 09:35
Postitas Gost
anryo kirjutas:See Manitou amort maksab sama palju ju, kui kogu mu ratas....
Ei pea just poest uuena ostma, kasutatud saab poole odamavalt soeatada. Või veel parem (kaalu mõttes) - pane alu või karboon kahvli amordi asemel. Kilo või isegi kohkem kohe alla.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 09:44
Postitas anryo
Ise olen 75kilo (ja seda 192 pikkuse juures) - seega ega sealt suurt alla ei võta midagi. Pigem tahaks juurde...
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 09:50
Postitas UrmasL
kristjan07 kirjutas:Ma vaataks neid jubinaid üle: amort, vända süsteem, pedaalid, käikarid?, stem, lenks, sadul.
Amordiks soovitaks näiteks Manitou R7 MRD Carbonit.
Ja mis järgi jääks? Raam ja määre? Selline totaalne upgrade on täiesti mõtetu. Pigem kogu ratas vahetada. Kiire googel näitas et, juba raam kaalub 1,6kg. Sellele raamile 10.5kg ratast ehitada on väga kallis.
Minu pakkumine "suht" odavaks ja mõistlikuks kaalujälgimiseks oleks selline:
pedaalid (vispel) -110gr
sadul (slr) -90gr
stem (wcs) -60gr
lenks (wcs) -60gr
Idee!: vaata palju su kingad kaaluvad?
Võidad umbes 320gr. Samas ka see upgrade maksab 3000-4000 eek. Niiet Marioni paktud 1kg->10000eek on tõele väga lähedal. Kui sul on see raha välja käia, siis ma enne ikka mõtleks kas upgradeda juppe või vahetada kogu ratas järgmiseks hooajaks. Kui uue ratta jaoks ei jagu, siis ma isiklikult vahetaks ehk ainult pedaalid ja koguks raha ülejärgmiseks hooajaks.
Ja veel seda et ratta vs. ratturi kaalujälgimine on kaks hoopis eri asja. Ühega teist õigustada või mitte õigustada pole mõtet. Sellest on siin varasemates teemades aastate jooksul palju juttu olnud.
Urmas - 75kg
Specialized MTB - 9.7kg
Specialized R - 7.4kg
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 10:09
Postitas anryo
Minu pedaalid kaaluvad ka muide 275g, seega vispli vastu vahetus suurt ei aita. 110g ei hoia kuidagi kokku sealt.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 28. 08. 2009. 16:15
Postitas Kirsa
Selle ratta jupid on suhteliselt hästi tasakaalus ja sobivad omavahel. Et kõige lihtsam on tõesti terve ratas vahetada.
Aga amort tundub nagu muust kolast odavam ja raskem. See on ju ligi 2kg amort. Kindlasti leiab ka 5000 krooni eest 1.5kg kanti amorte, mis on ka paremad kui see recon.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 07. 09. 2009. 19:48
Postitas anryo
Kas on olulist vahet ka 25.4mm ja OS stem'ide ja lenksude osas? Pean silmas just jäikust ja tugevust - kaaluvahe on loomulikult OS kahjuks.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 16. 09. 2009. 09:39
Postitas anryo
Kas keegi oskab (umbes) öelda, palju kaalub komplekt käiguvahetaja ja piduritrosse koos kõridega? Minu rattal peaks olema tefloniga kaetud XTR trossid, kui see info abistab.
Ning, palju võiks kaaluda komplekt ühe ratta jagu kodaraid ja nipleid? Ma ei saa kuidagi "tabelis" sama tulemust, kui kaaludes.
Esijooks on mul kaalu järgi 1586g ja peaks sisaldama:
- Esirumm, DT Swiss 240s - 96g
- Pöid, DT Swiss XR 4.1 Ceramic - 440g
- Kodarad + niplid, 1kmpl - ???g
- Kumm,Michelin XC Dry2, 26 x 2.0", ilma sisekummita - 590g
- Ventiil - 9g
- Pöiapael, DT Swiss - 3g
- Lateks - 40g
See teeks kokku liites 1178g, seega kodarate niplite peale jääks 408g. Palju natuke? Tagajooksuga on muide sama teema....
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 16. 09. 2009. 11:12
Postitas mart
anryo kirjutas:Kas keegi oskab (umbes) öelda, palju kaalub komplekt käiguvahetaja ja piduritrosse koos kõridega? Minu rattal peaks olema tefloniga kaetud XTR trossid, kui see info abistab.
Ning, palju võiks kaaluda komplekt ühe ratta jagu kodaraid ja nipleid? Ma ei saa kuidagi "tabelis" sama tulemust, kui kaaludes.
Käiguvahetuskõride kaal per meeter:
Alligator I-Link: 27g/m
Nokon: 36g/m
Powercordz:39g/m
Shimano: 34g/m
Proovi täita seda "tabelit", võib-olla saad numbrid klappima:
http://www.prowheelbuilder.com/custommt ... step=start
Mis sul tagajooksu kaaluks näitab? Võrdluseks minu customized variant - 1830g:
tagajooks FSA 300XC, poolkeraamiliste laagritega, tehtud dtswissiga tubelessiks
kumm Shwalbe Rocket Ron 2.1"Evo, non-ust, volditav
rootor Alligator Cirrus, 160mm, titaanpoltidega
kassett Recon 11-34 alu
kiirkinniti Dtswiss RWS
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 16. 09. 2009. 11:30
Postitas anryo
DT Swissi enda lehel ka "Spokes calculator" nimeline programm olemas, ka seal ei saanud asja klappima. Ei tea ju täpselt ka, et mis kodarad mul on....
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 29. 09. 2009. 13:12
Postitas anryo
Oma ratta küsimused ikka oma teemasse...
Kas Shimanol on ainsana DualControl lingid (õliga) ketaspiduritele?
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 29. 09. 2009. 13:50
Postitas mart
anryo kirjutas:Oma ratta küsimused ikka oma teemasse...
Kas Shimanol on ainsana DualControl lingid (õliga) ketaspiduritele?
Et jutt siis kombo variandist, kus ühes tükis
õlipidur+käiguvahetus?
õli lahendust teeb vaid shimano.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 29. 09. 2009. 14:05
Postitas anryo
Seesama süsteem jah. XT sarjas on ka olemas lingid.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 29. 09. 2009. 14:20
Postitas mart
anryo kirjutas:Seesama süsteem jah. XT sarjas on ka olemas lingid.
Deore õlikombo on samuti olemas vt 2 alumist:
Aga sina küsisid ju õlikombo alternatiivi, mitte konkreetset shima mudeli.
Re: Ridley Scorpion paremaks / kergemaks?
Postitatud: 29. 09. 2009. 14:33
Postitas anryo
Alla XT minna ei tahaks. Ma pigem uurisin et kas "laiema" silmaringiga meestel meenuks ka midagi uud peale Shimano...
Mina sain vastuse kätte. Suured tänud!