Elu esimese maanteeratta ostmine
Postitatud: 07. 09. 2009. 19:13
Esiteks tervitus foorumirahvale, olen ennast viimase kuu jooksul teie abiga rattamaailmas oluliselt harinud, loodan, et aitate ka selle minu jaoks olulise küsimuse juures.
Kunagi 3-4 aastat tagasi sai ostetud hübriid Merida 8900 Crossway. Alguses oli tarbesõidukiks tööle ja koju saamisel, 2008/2009 on tegu olnud pigem trennivahendiga ca 40km otsade tegemiseks. Pühapäeval sai ära proovitud ka elu esimene võistlus Tallinna Rattaralli, ise tulemusega täitsa rahul, sai rahvasõidu arvestuses kusagile keskele sõidetud. Samas grupis sõites nägin ainult ühte mittemaanteratast ja maanteeratta minek tundus asfaldil minu omaga võrreldes ikka hoopis teisest puust :S.
Ühesõnaga, tekkis soov samuti maanteeratta järele ja püüan endale selgeks teha, mida ma otsima lähen. Pikkus 188.5, kaal - huhh - 98kg).
1) Raami suuruse saan ma nende (teistes peatükkides läbi käinud) linkide abil endale välja mõõta:http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htm või http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
1.1) Raami materjal? Süsinik kõlab seksikalt aga kus ta tegelikult võitu annab? Kas ta on ainult kergem või on tal muid positiivseid omadusi? Väidetavalt on tipp-aluraamid paremad kui algelised carbonraamid, miks?
2) Lugedes erinevaid positusi, olen aru saanud, et ma ei ole nii rikas et odavat asja osta (ja hiljem upgrade'ma hakata). Seega, paluks abi seletamaks, miks on/kui kriitilise tähtsusega erinevad jupid (ja nende tasemed) maanteeratta juures:
2.1) "grupp" (vahetajad, pidurid, keskjooks jne). Kui tahaks edaspidi võistlustel osaleda, siis milles seisneb näiteks 105 ja Ultegra komponentide vahel põhiline erinevus?
2.2) Jooksud? Näiteks miks on Fulcrum racing 7 ja Reynolds Attack 32c hinnavahe 14000 EEKI?? on see ainult kaal või on seal veel mingisuguseid olulisi omadusi?
2.3) Kummid? Kas clincher vs tubular? saan aru, et oluline on torkekindlus, aga kas tubular veereb ka paremini?
3) Saan aru, et eri ratastel on erinev "tunne", mille kirjeldamiseks kasutatakse sõnu nagu: "stabiilsus", "kontrollitavus", "jäikus" kuid samas ebatasasel teel "teatud vetruvus" (tean, et kõlab naljakalt aga, sellist teksti võib lugeda kõikidest erinevatest revjuudest). et siis millist "tunnet" peaks oma esimese maanteerattaga otsima?
4) Kui oluline on ratta kaal? kas asjaarmastaja tasemel tasub mul taga ajada ratta kaalu juures iga viimast grammi või on juppe, mille maksimaalne kergus annab konkurentsivõimele tublisti juurde (võiksin oma kaalu arvestades rahulikult ühe tubli ratta jagu kaalu alla saama - nii 10kg - ja ma ei muutuks sellest düstroofikuks )?
5) kas maanteeratta soetamisel tuleks koheselt üle minna ka maanteekingale? (korralikult ja mugavad MTB kingad olemas)
Kui nüüd konkreetsete rataste juurde minna, siis absoluutseks hinnapiiriks oleks 25 tuhat eestimaa raha. olen vaadanud järgmisi:
1) http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Focus ... 360037590/ Ultegra juppidega, või natuke "lahjem" sugulane http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Focus ... 360037591/ 105 juppidega. muide sellest poest peaks eesti toimetamine olema alla 500 eegu.
2) http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/-_-/5360037396/ 105 juppidega
3) http://www.boardmanbikes.com/road/road_team_carbon.html SRAM Rival juppidega,
4) http://www.hawaii.ee/index.php?id=8501&product=1047 , mõtlen seda 14 tonnist pakkumist, siis tundub hea hinna/ väärtuse suhe.
5) http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... m-09-34093 105 juppidega.
Üks **** oskab rohkem küsida kui 10 tarka vastata
Tänud abistajatele juba ette.
Kunagi 3-4 aastat tagasi sai ostetud hübriid Merida 8900 Crossway. Alguses oli tarbesõidukiks tööle ja koju saamisel, 2008/2009 on tegu olnud pigem trennivahendiga ca 40km otsade tegemiseks. Pühapäeval sai ära proovitud ka elu esimene võistlus Tallinna Rattaralli, ise tulemusega täitsa rahul, sai rahvasõidu arvestuses kusagile keskele sõidetud. Samas grupis sõites nägin ainult ühte mittemaanteratast ja maanteeratta minek tundus asfaldil minu omaga võrreldes ikka hoopis teisest puust :S.
Ühesõnaga, tekkis soov samuti maanteeratta järele ja püüan endale selgeks teha, mida ma otsima lähen. Pikkus 188.5, kaal - huhh - 98kg).
1) Raami suuruse saan ma nende (teistes peatükkides läbi käinud) linkide abil endale välja mõõta:http://www.strawberrybicycle.com/frames-custom.htm või http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO
1.1) Raami materjal? Süsinik kõlab seksikalt aga kus ta tegelikult võitu annab? Kas ta on ainult kergem või on tal muid positiivseid omadusi? Väidetavalt on tipp-aluraamid paremad kui algelised carbonraamid, miks?
2) Lugedes erinevaid positusi, olen aru saanud, et ma ei ole nii rikas et odavat asja osta (ja hiljem upgrade'ma hakata). Seega, paluks abi seletamaks, miks on/kui kriitilise tähtsusega erinevad jupid (ja nende tasemed) maanteeratta juures:
2.1) "grupp" (vahetajad, pidurid, keskjooks jne). Kui tahaks edaspidi võistlustel osaleda, siis milles seisneb näiteks 105 ja Ultegra komponentide vahel põhiline erinevus?
2.2) Jooksud? Näiteks miks on Fulcrum racing 7 ja Reynolds Attack 32c hinnavahe 14000 EEKI?? on see ainult kaal või on seal veel mingisuguseid olulisi omadusi?
2.3) Kummid? Kas clincher vs tubular? saan aru, et oluline on torkekindlus, aga kas tubular veereb ka paremini?
3) Saan aru, et eri ratastel on erinev "tunne", mille kirjeldamiseks kasutatakse sõnu nagu: "stabiilsus", "kontrollitavus", "jäikus" kuid samas ebatasasel teel "teatud vetruvus" (tean, et kõlab naljakalt aga, sellist teksti võib lugeda kõikidest erinevatest revjuudest). et siis millist "tunnet" peaks oma esimese maanteerattaga otsima?
4) Kui oluline on ratta kaal? kas asjaarmastaja tasemel tasub mul taga ajada ratta kaalu juures iga viimast grammi või on juppe, mille maksimaalne kergus annab konkurentsivõimele tublisti juurde (võiksin oma kaalu arvestades rahulikult ühe tubli ratta jagu kaalu alla saama - nii 10kg - ja ma ei muutuks sellest düstroofikuks )?
5) kas maanteeratta soetamisel tuleks koheselt üle minna ka maanteekingale? (korralikult ja mugavad MTB kingad olemas)
Kui nüüd konkreetsete rataste juurde minna, siis absoluutseks hinnapiiriks oleks 25 tuhat eestimaa raha. olen vaadanud järgmisi:
1) http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Focus ... 360037590/ Ultegra juppidega, või natuke "lahjem" sugulane http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Focus ... 360037591/ 105 juppidega. muide sellest poest peaks eesti toimetamine olema alla 500 eegu.
2) http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/-_-/5360037396/ 105 juppidega
3) http://www.boardmanbikes.com/road/road_team_carbon.html SRAM Rival juppidega,
4) http://www.hawaii.ee/index.php?id=8501&product=1047 , mõtlen seda 14 tonnist pakkumist, siis tundub hea hinna/ väärtuse suhe.
5) http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... m-09-34093 105 juppidega.
Üks **** oskab rohkem küsida kui 10 tarka vastata
Tänud abistajatele juba ette.