1. leht 2-st
Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 07. 10. 2009. 23:20
Postitas martk
Tere,
Tänasel vihmasel kolmapäeval kirjutan oma linnaratta projektist.
Kunagi, kui toimusid veel Rock Summerid, ostsin ma endale kuulutuse kaudu võiduka. Ise olin noor ja rumal, pimestatuna ilusast oranzist värvist ja valge-sinisest lenksupaelast sai kiirelt ostetud. Edasi viis ta mind küll mõnusalt kiiresti. Päris mitu päeva järjest sai linnas ringi uhatud tuul kõrvus vihisemas ja uhke nägu ees. Ainus viga, mis ma leidsin oli see, et igal hommikul olid kummid pooltühjad. Kuna mul endal pumpa ei olnud, pidin iga päev pooltühjade kummidega kesklinnast ettevaatlikult Pirita Velotreki poodi veerema ja kummid uuesti täis laskma. Poemees võis mind küll üpris imelikult vaadata, kui ma iga päev pumpamas käisin.
Mingiks ajaks oli ahvivaimustus kadunud ja ratas jäi seisma.
Kui vaimustus uuesti peale tuli, tahtsin ratta uuesti üles putitada ja võimalikult originaalilähedase tulemuse saavutada. Värvisin raami üle, ostsin uued liimitavad kummid, määrisin, laagerdasin, õlitasin, timmisin.
Kodust 20 km kaugusel maanteeääres katkist kummi põrnitsedes tulevad küll igasugused kurjad mõtted pähe.
Jälle ratas seisis mõned aastad.
Nüüdseks on vanast võidukast saanud mu linnas sõitmise ratas. All uued jooksud, loomulikult sisekummidega kummid, raam taas üle värvitud, tagakäikar asendatud odava otsa Sramiga, ees vaid üks hammasratas. Stiili pärast on ka vaid tagapidur.
Ja eks ajapikku saab veel üht-teist ümber teha.
Mart.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 07. 10. 2009. 23:34
Postitas Etsike
Täitsa tore asjake, isiklikust maitsest lähtuvalt poogiks asjale külge kõrgema lenksu et saaks inimese kombel sirgema seljaga sõita ja ringi vaadata.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 08. 10. 2009. 01:29
Postitas MartV
Meeldiv vaatepilt. Võibolla läheb puhtuse nimel ka tagumine käiguvahetaja maha?
Mul on samuti linnarattaks Start Sosse, keskjooksu kohalt kääksub kohutavalt
Mind huvitab, kuidas raami värvimisega nii kenasti hakkama said? Kas lasid kusagil spetsialistide käes teha?
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 08. 10. 2009. 08:07
Postitas Etsike
Kuidas pidurdamisega on, ei saa vist väga hea olla, tagapidur ja minimaalne kontaktpind teega. Maanteel veel saaks aga linnas tuleb äkkpidurdusi palju ette.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 08. 10. 2009. 09:41
Postitas martk
Tere,
Vastan tekkinud küsimustele:
Tulevikus on küll plaan ratas ühekäiguliseks ehitada, see on tema praegune hetkeseis.
Pidurdamisega on küll nii, et kiita ei saa, kuid siiani olen pidama saanud ning tahes tahtmata hakkad ajapikku arvestama sellega, kui hästi pidur võtab. Kui ratta ühekäiguliseks teen, tuleb taha jalgpidur ja ette võibolla käsipidur (aga võibolla ka mitte).
Kõrgem lenks mulle ei meeldi, ratas võiks ikka jääda võiduka väljanägemisega.
Värvimise tegin ise. Värvisin spray värviga ja peenemad kohad pintsliga. Mul ei ole veel korralikku värviruumi, seega riputasin detailid traadiga töökoja lakke ja uhasin värviga üle. Värvi peale panin veel lakki ka.
Tänud vastanutele,
Mart
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 08. 10. 2009. 09:55
Postitas Villem T
Ainult ESIpiduriga saaks
a) kiiremini pidama
b) välimuse puhtamaks
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 08. 10. 2009. 10:27
Postitas Etsike
Põhimõtteliselt on mul samatüübilie ratas nagu sul plaanis. Kerge raam, 28" kitsad jooksud, ühekäiguline, jalgpidur jne. Rehv on mul paar pügalat laiem (622-32) ja seega pidurdab ka vähe kobedamini, kuid siiski kehvasti. Algul tundsin ka esipidurist puudust aga siis harjusin ära.
Mis linnas sellega liikled?
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 08. 10. 2009. 13:06
Postitas martk
Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.
Ja Etsike`le, Tallinnas sõidan.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 08. 10. 2009. 14:51
Postitas Cly/Suva
Ainult esipiduriga sõidavad enamasti fiksi vennad, ei jäänud sellest threadist nagu muljet, et fiksit ehitada tahetaks. Tagumine pidur on küll vähemefektiivne aga samas ka ohutum kasutada.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 09. 10. 2009. 09:03
Postitas Jaazza
Soovitaksin
see tekst läbi lugeda. Annab suht hea ülevaate, kumba pidurit ja millal neid kasutada.
Lühiülevaade: konkurentsitult kiireim viis (kuivades tingimustes) on kasutada vaid esipidurit, kuna pidurdusjõu mõjul hakkab tagaratas õhku tõusma ega aita pidurdusele kaasa.
Tagapidurit peaks kasutama vaid libedates või künklikes oludes.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 13. 10. 2009. 09:56
Postitas peeterplaaster
päris lahe värvikombo, toob seda terasraami paremini esile, aga puhtuse mõttes soovitaks tagutule sadula alla kruttida - kui õige nurga all, siis ei kaota funktsionaalsuses aga võidab väljanägemises. Mis jooksud sul all on, kui küsida tohib?
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 15. 10. 2009. 16:08
Postitas martk
Jooksude pealt lugesin CXF Mach 1 superlight technology.
Sadulatootjad võiks hakata mõtlema selle peale, et tagatuli juba sadulasse sisse peita. Saaks veel puhtama tulemuse. Või olen ma ajast maha jäänud ja selline toode juba välja töötatud.
Mart
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 15. 10. 2009. 16:16
Postitas siim_s
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 15. 10. 2009. 16:24
Postitas martk
See teine variant oli juba see, mis ma mõtlesin. Esimene oli ikka eraldi sadulast.
Mart.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 13:21
Postitas UrmasL
Võtan teema üle, kui lubate
Olen ka hetkel algstaaadiumis projektil Start Shosse -> Singlespeed. Hetkel on soss lahti lammutatud ja on mõned mõtted ning küsimused:
Mõtted:
Tahan jätta originaalsadula (Brooks kloon venemoodi). Koos originaalpostiga. Ilgelt raske on, aga muidu enam-vähem.
Lenksu keeraks teistpidi ja saeks "bullhorn" tüüpi
Keskjooks tuleks nelikant, millele istutaks korrektse SS vända. Ilmselt käin V+ selle teemaga läbi.
Küsimused:
Millised pidurid? Jätaks originaalid + paneks uued lingid stem'i kõrvale. Kuskohast ja milliseid linke otsida?
Milline vänt? Mis pikkust ja ülekannet tavaliselt kasutakse?
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Eelarve tahaks "säästuka" hoida. Arutelud ja soovitused teretunud.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 13:39
Postitas oldmoped
UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Antud eksemplar küll mitte sossi vaid crescenti raamis, aga vahet pole. Tagarattaks tekitasin alexrimsi 622-18 velje, Shimano RM-30'ne ja ühe ketiratta + spacerite koosluse.
Algselt oli käigus laialilammutatud kasettist võetud sobiva hammastearvuga ketiratas aga nüüdseks on see asendatud ss omaga - käiguvahetuseks mõeldud ketiratastel on hambad lühemad ja enamusel need ka käiguvahetuse hõlbustamiseks küljesoontega ja ei ole hambad ka ühes reas ning seal püsib ss ketirattaga võrreldes kett tunduvalt halvemini peal ja kipub maha tulema.
Halflink ketti tarvis vaid imelühikeste dropoutide puhul, kui reguleermaad paarislüli kaupa muutuva ketipikkuse reguleerimiseks ei jätku. Sossi raamiga seda vajadust küll ei ole.
Eks paljudel juhtudel on halflink rohkem edevuse pärast pandud.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 13:56
Postitas UrmasL
oldmoped kirjutas:UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Antud eksemplar küll mitte sossi vaid crescenti raamis, aga vahet pole. Tagarattaks tekitasin alexrimsi 622-18 velje, Shimano RM-30'ne ja ühe ketiratta + spacerite koosluse.
Tänan. Vahepeal juhiti mu tähelepanu sellele, et tagarumm ei tohiks olla laiem kui 130mm. Veel parem kui 123-126mm oleks. Seega tavaline linnaratta tagajooks/rumm ei klapi...
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 13:56
Postitas eerik.mikroob
UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate
Millised pidurid? Jätaks originaalid + paneks uued lingid stem'i kõrvale. Kuskohast ja milliseid linke otsida?
Milline vänt? Mis pikkust ja ülekannet tavaliselt kasutakse?
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Eelarve tahaks "säästuka" hoida. Arutelud ja soovitused teretunud.
*Lingid sobivad stemmi kõrvale Tektro RL720 (Velo+ -s oli veel hiljuti saada).
*Vänt? Vändapikkus sõltub su oma (jala-) pikkusest ? (170 või 175, enamasti pole muud Eestis kohapeal saadagi)
Singelspeedi puhul tavaline ülekanne 42/16 (uuemal ajal palju ka 46/18).
*Linnajooksud sobivad, aga lähevad ka MNT jooksud - kitsamale veljele saad ka pisut laiema kummi (28-30 mm) panna (piirab pigem see, kuidas pidurite vahelt läbi mahub). Sossi raami tagakahvlit tuleb sul ilmselt laiemale venitada, kui tänapäevast MNT 130mm või MTB 135 tagarummu kasutada plaanid...
*Halflink ketil mingi mõte vaid lühikese dropoudi puhul (ei saa hästi ketti pingutada) ja/või ilge kangutamise korral...
Sulle sobib täitsa tavaline kett...
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 13:59
Postitas eerik.mikroob
UrmasL kirjutas:oldmoped kirjutas:UrmasL kirjutas:Võtan teema üle, kui lubate
Jooksud. Sebida kusagilt linnaratta 28" jooksud? Kas sobivad? Tagarummule siis peotäis spacereid + sobilik hammaks?
Kett. Kas peab halflink olema või saab ka standartsega?
Antud eksemplar küll mitte sossi vaid crescenti raamis, aga vahet pole. Tagarattaks tekitasin alexrimsi 622-18 velje, Shimano RM-30'ne ja ühe ketiratta + spacerite koosluse.
Tänan. Vahepeal juhiti mu tähelepanu sellele, et tagarumm ei tohiks olla laiem kui 130mm. Veel parem kui 123-126mm oleks. Seega tavaline linnaratta tagajooks/rumm ei klapi...
Klapib ikka... Terasraami saab koduste vahenditega täitsa kenasti väänata:
http://sheldonbrown.com/frame-spacing.html
Kui ise ei julge, siis mõni töökoda ikka on nõus tegema...
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 14:50
Postitas peeterplaaster
UrmasL kirjutas:
Eelarve tahaks "säästuka" hoida. Arutelud ja soovitused teretunud.
Nagu iga vana asja parendamisel, ei saa su eelarve lõpuks eriti säästukas olema. Olen ise kogenud ja sõbra pealt näind, kes sossile uut eluvaimu sisse on puhunud. Aga vaikselt pusimine lubab eelarve veidi pikemale ajale jaotada, kui kohe mingi püssi ostmine.
Ja originaal-lenksust bullhorni tegemine - eile sain just siukest proovida, tundus üpriski mugav ja ergonoomiline.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 15:20
Postitas oldmoped
peeterplaaster kirjutas:Ja originaal-lenksust bullhorni tegemine - eile sain just siukest proovida, tundus üpriski mugav ja ergonoomiline.
Sõitsin sellise ise ümberlõigatud lenksuga sossi linnarattana kasutades '80ndate teisel poolel kaks aastat ringi ja olin väga rahul. Enamus ümberkaudseid inimesi pidas millegipärast mu ratast aga imelikuks ja näitas näpuga, kui mööda sõitsin.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 18:33
Postitas E30
Mis mõõdus kaasaegne keskjooks istub shosseele?
Kust võib leida soodsalt esimest hammakaid + pedaale (vähemalt 46t) ?
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 19:23
Postitas slinki
122,5 Täispadrun keskjooks... suured kullinokad ja keskjooksuvõti. Jõuga keerad vene keerme inglise keermeks üle.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 06. 2010. 19:36
Postitas andresle
130-135 rummu saab alati seibe teisaldades 125-ks teha.
Tektro lingid on eelpollnimetet poes saadaval, keskjooksu keeran 200 EEK eest üle ja sama raha eest keeran Sinu eng keermega Kjooksu ka sisse, Halflink ketti pole vaja. Keskjooks 110, maks 114. Iga vihmase ilmaga saan aidata
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 12. 06. 2010. 13:00
Postitas UrmasL
andresle kirjutas:130-135 rummu saab alati seibe teisaldades 125-ks teha.
Tektro lingid on eelpollnimetet poes saadaval, keskjooksu keeran 200 EEK eest üle ja sama raha eest keeran Sinu eng keermega Kjooksu ka sisse, Halflink ketti pole vaja. Keskjooks 110, maks 114. Iga vihmase ilmaga saan aidata
Suurepärane
Mis laiusega keskjooksu padrun peab olema? 110 on ju võlli pikkus. Kas vanakooli campa keskjooksud sobiksid?
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 12. 06. 2010. 13:07
Postitas oldmoped
standartne 68-70mm peaks sobima
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 16. 06. 2010. 11:11
Postitas minisvami
martk kirjutas:Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.
Ühinen selle soovitusega. See projekt
http://hnztyhikoht.blogspot.com/search?q=bella algas suhteliselt samamoodi: et olgu võimalikult lihtne ja ainult jalgpiduriga. Nüüdseks on tagarumm vahetatud vabajooksulise vastu ja ette pidur pandud (Stardi-poe Kristjani poolt) ja asjal on hoopis teine hingamine. Ei ole need odavad jalgpiduriga tagarummud ikka õiged asjad sellise poolvõiduka puhul.
Piltidega võrreldes on muidugi palju muid komponente kah vahepeal vahetusse läinud.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 16. 06. 2010. 11:54
Postitas UrmasL
minisvami kirjutas:martk kirjutas:Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.
Ühinen selle soovitusega. See projekt
http://hnztyhikoht.blogspot.com/search?q=bella algas suhteliselt samamoodi: et olgu võimalikult lihtne ja ainult jalgpiduriga. Nüüdseks on tagarumm vahetatud vabajooksulise vastu ja ette pidur pandud (Stardi-poe Kristjani poolt) ja asjal on hoopis teine hingamine. Ei ole need odavad jalgpiduriga tagarummud ikka õiged asjad sellise poolvõiduka puhul.
Piltidega võrreldes on muidugi palju muid komponente kah vahepeal vahetusse läinud.
Uurisin minagi seda ratast Start! poes.
Enda rattal plaanin siiski "bullhorn" lenksu panna. Jooksude poolelt jääb sama lahendus kui sul, ehk tavalisel mnt tagarummul ajab seibidega chainline korrektseks. Sinul oli ees 52T hammakas ja taga vist 21T? Proovin endale 48/16 sebida. Pidurite poolt veel kaalun kas jääda ainult esipiduri peale või panna ka tagumine.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 16. 06. 2010. 14:34
Postitas minisvami
UrmasL kirjutas:minisvami kirjutas:martk kirjutas:Võtan ja panen Villem T soovituse ainult esipidurit kasutada kõrva taha. Proovin.
Ühinen selle soovitusega. See projekt
http://hnztyhikoht.blogspot.com/search?q=bella algas suhteliselt samamoodi: et olgu võimalikult lihtne ja ainult jalgpiduriga. Nüüdseks on tagarumm vahetatud vabajooksulise vastu ja ette pidur pandud (Stardi-poe Kristjani poolt) ja asjal on hoopis teine hingamine. Ei ole need odavad jalgpiduriga tagarummud ikka õiged asjad sellise poolvõiduka puhul.
Piltidega võrreldes on muidugi palju muid komponente kah vahepeal vahetusse läinud.
Uurisin minagi seda ratast Start! poes.
Enda rattal plaanin siiski "bullhorn" lenksu panna. Jooksude poolelt jääb sama lahendus kui sul, ehk tavalisel mnt tagarummul ajab seibidega chainline korrektseks. Sinul oli ees 52T hammakas ja taga vist 21T? Proovin endale 48/16 sebida. Pidurite poolt veel kaalun kas jääda ainult esipiduri peale või panna ka tagumine.
Oli mul kah bullhorn alguses, aga ei sobind mulle. Ülekande asjus on sul õigus. Pidurdamise koha pealt: päevake sõitu Tallinnas näitas, et ainult esipidur on täiesti piisav, vähemalt minu jaoks. Kuna tahan ratta võimalikult puhta hoida, siis tagapidurit ikka ei panegi.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 16. 07. 2010. 10:55
Postitas UrmasL
Mul asi niikaugel, et raam+kahvel on puhastatud ja värvitud. Lasin teha Sauel Arco's. Lisaks lasin raamilt maha lõigata kõik SS jaoks mittevajalikud kõrihoidikud, pumbahoidikud, tagakäikari kinnituse jms. Vändaks tuleb Campa record mis istub Campa choruse padrunil. Paar küsimust on ka tekkinud:
Mis läbimõõt on orig. sossi lenksul? Tal on keskosal isegi mingi muhv peal. Endal pole suplerit käepärast. Võimalik, et bullhorni asemel tahan kitsast riser lenksu. Siis teaks mis läbimõõduga otsida. Lisaks on vaja 135 BCD hammakat Campa vändale. 48T oleks ilmselt sobilk. Kust otsida?
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 17. 07. 2010. 19:08
Postitas /////ALPINE
UrmasL, palju raha värvimise eest taheti?
Hakkasin ka täna üht SS-i putitama. Raam on küll enam-vähem korralik aga võiks ilusam siiski olla.
Kas SS-i originaal jooksudele saab peale panna siselohviga rehve?
Praegu on olemas üks originaalrehv,mis on siselohvita ja pöiale peale kleebitud.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 17. 07. 2010. 21:09
Postitas UrmasL
/////ALPINE kirjutas:UrmasL, palju raha värvimise eest taheti?
Hakkasin ka täna üht SS-i putitama. Raam on küll enam-vähem korralik aga võiks ilusam siiski olla.
Kas SS-i originaal jooksudele saab peale panna siselohviga rehve?
Praegu on olemas üks originaalrehv,mis on siselohvita ja pöiale peale kleebitud.
Kogu töö koos liivpritsi ja värvimisega oli 400 eek.
Sossi originaaljooksudele muid kui kleebitavaid rehve peale panna ei saa. Puudub rant.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 17. 07. 2010. 22:53
Postitas /////ALPINE
Aga kust ma neid leida võiks?
On üldse selliseid rehve müüa?
Tahaks ratta võimalikult originaaliks jätta.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 18. 07. 2010. 07:09
Postitas erikr
/////ALPINE kirjutas:Aga kust ma neid leida võiks?
On üldse selliseid rehve müüa?
Tahaks ratta võimalikult originaaliks jätta.
Kummiteemas on seda mitmeid kordi arutatud. Ehk leiad sealt vihjeid.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 18. 07. 2010. 20:41
Postitas peeterplaaster
/////ALPINE kirjutas:Aga kust ma neid leida võiks?
On üldse selliseid rehve müüa?
Tahaks ratta võimalikult originaaliks jätta.
mitmetes rattapoodides on odavama-otsa tubularid olemas, ise olen Schwalbe montellodega kärutanud. kestavad nii- ja naa, üks peaaegu aasta, teine kaks päeva. Noh, eks saatus oli ka mängus. Ma mõtlesin oma sossil ka et jube kerged jooksud ja mõnusalt veerevad, aga nad lähevad maru ruttu vedelaks ja noh, äärmisel juhul vist säilitakski sealt pöia, kui tahad just tubularide peale jääda. Kodarad on neil alumiiniumist ja rummud on ka paras saast, kui kasvõi mingeid Taiwani shimano rumme vaadata. Ma sõitsin aasta ära oma jooksudega, ja lõpuks loobusin. Aga nad on muidugi kerged, mis annab sossile olenemata oma antiiksest olemisest siukse hea boonuse. Kui tahad et jooks ikka maru peen välja näeks, sebi äkki kuskilt korralikumad tubular- pöiad või komplektsed jooksud, ka siin keegi vilksamisi pakkus kunagi. Või siis mine clincherite peale, aga see originaal kaua ei sõida, hakkab pikkamisi närvidele käima.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 06. 08. 2010. 14:53
Postitas martk
Hea lugeda, et teema ei ole soiku jäänud.
Leidsin netiavarustest sellise lahendusega ülekande:
Huvitav kas sellel on samasugune eesmärk, nagu offrõudi mehed kasutavad vintsiga tõmbamisel plokki, mis võimendab vintsi tööd. Kui nii, siis saab vist ees päris suurt hammasratast kasutada.
Tundub, et ka Sossi raamile ehitatud.
http://www.rennrad-news.de/forum/showth ... p?p=724492
Panen ka lingi. Miski saksakeelne foorum, jutust ei mõika miskit.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 07. 08. 2010. 10:57
Postitas Soobel
Vägagi omanäoline lahendus.
Tõenäoliselt Esiplaanil olev tagahammakas on tirri peal ja tagaplaanil suurem käib tühjalt ringi ning kogu selle puntra mõtteks on võimalus esihammakatel ketti, st käike vahetada.
Vähemtõenäoline võimalus on see, et taga on kaks iseseisvat tirri kummagi hammaka all ning edaspidi vändates töötab väiksem ja saab kiiremini edasi; tagurpidi vändates töötab suurem hammasratas ja saab tõuse võtta.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 07. 08. 2010. 11:32
Postitas tommike
Soobel kirjutas:Vägagi omanäoline lahendus.
Vähemtõenäoline võimalus on see, et taga on kaks iseseisvat tirri kummagi hammaka all ning edaspidi vändates töötab väiksem ja saab kiiremini edasi; tagurpidi vändates töötab suurem hammasratas ja saab tõuse võtta.
Kasutades google translatorit tundub see vähemtõenäoline ikka tõelisem olema .
Jutu sees ka paar videolinki oli
http://www.youtube.com/watch?v=DT-2H_aWrkg
http://www.youtube.com/watch?gl=DE&feat ... cTgbPQonVc
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 09. 09. 2010. 11:19
Postitas UrmasL
UrmasL kirjutas:Mul asi niikaugel, et raam+kahvel on puhastatud ja värvitud. Lasin teha Sauel Arco's. Lisaks lasin raamilt maha lõigata kõik SS jaoks mittevajalikud kõrihoidikud, pumbahoidikud, tagakäikari kinnituse jms. Vändaks tuleb Campa record mis istub Campa choruse padrunil.
Ja valmis ta ongi:
"Lumivalguke"
Start Shosse baasil ühekäiguline ratas. Originaalsest sossist on järel raam, sadul koos postiga, kahvel, stem ja esipidur. Lenks on keeratud teistpidi ja saetud "bullhorn"iks. Pidurilink BMX tüüpi. Jooksud on Fulcrum 7. Kummid Nokia 700x27. Vänt Campagnolo Record. Ülekanne 49x18.
Natuke on veel jäänud tuunida. Esikahvel on veits kõver ja vajab väänamist. Esipiduri tahan asendada korraliku campa piduriga. Ilmselt läheb vahetusse ka sadul ja post. Kui leian, siis asendan ka stemmi korraliku lääne analoogi vastu.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 19. 09. 2010. 08:51
Postitas martk
Kena Lumivalgekese oled küll valmis saanud. Ikka on segaseks mulle jäänud, milline keskjooks sinna sobib? Sadul on mõnus retro.
Enda linnakale panin taha ühese tirri, kuid kett ei lähe kokku Sossi esihammakaga. Lähiajal peab ka keskjooksu ja esihammaka mõne tänapäevase vastu vahetama.
Sebisin endale paar päeva tagasi veel kaks Sossi raami
nii, et kollektsioon täieneb.
..... ja teema jätkugu......
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 19. 09. 2010. 22:27
Postitas UrmasL
martk kirjutas:Kena Lumivalgekese oled küll valmis saanud. Ikka on segaseks mulle jäänud, milline keskjooks sinna sobib? Sadul on mõnus retro.
Keskjooks on campa chorus. Selle keerab sinna tunde, määrde ja natukese toore jõuga sisse. Ilma, et peaks raami keeret üle keerama. Campa puhul tasub tähele panna, et record ja chorus keskjooksu padrunid on lühemad kui ülejäänud campa ning tahavad siis vastavalt record või chorus käppa. Centaur ja allapoole on ilusti ristkasutatav.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 05. 12. 2010. 11:40
Postitas martk
Upitaks teemat ja räägiks, mis vahepeal toimunud. Sügisel kui jälle linna kolisin, võtsin ka ratta kaasa.
Sai ta siis ka singlespeediks tehtud. Algul võtsin lihtsalt kasseti lahti ja jätsin vaid ühe hammaka. See siiski ei toiminud, kuna käiguvahetuse jaoks mõeldud hammakad on nudid. Tulemuseks loopis ketti pidevalt maha. Seejärel panin ühekäigulise tirri. Sellega koos ka uue keti.
Tagumise piduri võtsin ära ja paningi vaid esimese. Täidsa töötab, saab ilusti pidama.
Keskjooksu ei jõudnud vahetada, et panna moodsamad vändad. Ja võibolla ei panegi sellele rattale. Järgmisele kindlasti
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 05. 12. 2010. 12:06
Postitas Monty
Fixie ja kiilud ei sobi just hästi kokku. Need kuluvad ilmselt üsna ruttu läbi. Kui sul sossi originaal pedaalid on, siis miks korve pole soetanud? Fixie-vennad sõidavad tavaliselt korvidega, sest nendega mugavam. Muidu on väga tubli töö! Täitsa ilus näeb teine välja, võib-olla trekilenks teeks ratta veelgi kenamaks.
Ise sain ka aastaalguses ühe sossi raami. Jooksud ja käiguvahetajad said välja vahetatud, aga kõik muu jäi samaks ja sõitma ta saigi. Alguses oli liimitavaga jube mõnus sõita, aga kuna kohati tuleb ka kruusateid ette, siis ükshetk käis räige kõmakas ja puru ta oligi. Fixie ehitamisele olen ka mõelnud, aga hetkel pole ühtegi vaba raami.
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 3c5f72.jpg
Mul on sossil mingid odavad korvid all, aga ajavad asja ära küll!
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/3 ... 20cc28.jpg
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 05. 12. 2010. 13:11
Postitas Road 2
Pole küll minu asi, aga kiilud pannakse tavaliselt teistpidi.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 05. 12. 2010. 13:26
Postitas Monty
Road 2 kirjutas:
Pole küll minu asi, aga kiilud pannakse tavaliselt teistpidi.
Nii see on. Esimesel pildil on juba õieti. Üldiselt ega sel erilist vahet pole mis pidi sa need sisse paned, aga kui tavaliste pükstega sõita, siis võib lõhki tõmmata. Tookord sai kiiruga sisse löödud ja sõitma mindud
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 05. 12. 2010. 13:47
Postitas Road 2
Asi pole pükstes. Teistpidi pandult ei suru kiilu sõites välja.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 05. 12. 2010. 19:34
Postitas martk
[quote="Monty"]Fixie ja kiilud ei sobi just hästi kokku. Need kuluvad ilmselt üsna ruttu läbi. Kui sul sossi originaal pedaalid on, siis miks korve pole soetanud? Fixie-vennad sõidavad tavaliselt korvidega, sest nendega mugavam. Muidu on väga tubli töö! Täitsa ilus näeb teine välja, võib-olla trekilenks teeks ratta veelgi kenamaks.
Eeee... aga mul ei ole ju fixie
Taga on tirr. Fixie tuleb mu järgmine ratas ilmselt.
Sossi originaal pedaalid on küll ja kunagi ostes olid isegi korvid peal, kuid mulle need ei sobinud ja maha nad ma kruttisin. Tegelt on plaan välja vahetada BMX laiade pedaalide vastu, kuna sossi pedaal lõhub jalanõud pikapeale ära
Kui tahad ma annan korvid sulle, täidsa niisama saaksid
rihmasi ei ole, on vaid metallosad.
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 11. 05. 2012. 20:56
Postitas martk
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 17. 05. 2012. 18:38
Postitas oldmoped
Leidsid muhvidele mingi pintseldusvärvi, mis pärast pulberlakki selga kannatab või lakkisid üle lahustipõhisega?
Re: Start Sošše linnaratas.
Postitatud: 17. 05. 2012. 19:55
Postitas martk
Kasutasin mudellennundus poe müüdavat värvi. Pulberlakkimisel hakkas kergelt jooksma küll. Eks kuumutamisele peab vastu ikka vaid pulber ise