1. leht 1-st

Talv + Ratas

Postitatud: 24. 10. 2003. 20:05
Postitas tann
Kuna talv tuleb vägisi peale, aga rattaga tahaks sõita, siis huvitab selline asi, et mis keegi talve tuleku puhul oma rattaga ette võtab. Kas on mõnel suve ratas ja talve ratas eraldi või sõidetakse mingi vana rattaga talvel, millega enam suvel võistelda ei kõlbaks või lihtsalt porikad peale, kõvakahvel alla ja tuld :wink: :?: Tahaks mõnest "tuunitud" talvevelost pilti ka näha, kui võimalik.
Ise sõidan sama rattaga millega suvel, aga jooksud sai ära vahetatud, amorti asendab nüüd mõned kuud kõvakahvel(seda just sellepärast, et libe on ja kardan puruks kukkuda, mitte et õlid liiga paksuks läheksid) ja mingi muda kumm alla, sest talvemõnusid pole üldse nii fun naeltega nautida :P A ja mul nüüd boonus ka.....suured metallist porilauad :P , lähen puhtalt :arrow: tulen puhtalt :lol: kui just ülevalt poolt midagi kaela ei tule :roll:
Püüan paari päeva jooksul pilti ka teha, siis panen võrdluseks suvise ja talvise variandi, aga uskuge mind suvine näeb nagu kobedam välja :P :lol: :wink:

Re: Talv + Ratas

Postitatud: 24. 10. 2003. 20:33
Postitas erikr
tann kirjutas:Kuna talv tuleb vägisi peale, aga rattaga tahaks sõita, siis huvitab selline asi, et mis keegi talve tuleku puhul oma rattaga ette võtab. Kas on mõnel suve ratas ja talve ratas eraldi või sõidetakse mingi vana rattaga talvel, millega enam suvel võistelda ei kõlbaks või lihtsalt porikad peale, kõvakahvel alla ja tuld :wink: :?: Tahaks mõnest "tuunitud" talvevelost pilti ka näha, kui võimalik.
album_page.php?pic_id=1
talvel sõidan naeltega, luuseri värk, ärge ainult kibuvitsapõõsasse visake :oops:
tegelikult vahetan ka jooksud ära ise kokkukeeratute vastu. porikas on ees SKS shockboard ja taga aretatud 2-st plastmassporikast eelkõige esikäikari ja esihammakate kaitseks. tagumikku kaitseb eraldi sadulatoru külge käiv SKS porikas. sel talvel mõtlen taha panna korraliku plekkporika. kuna raamil porikakinnitused puuduvad siis olen puurinud porikatesse 3 mm auke vajalikesse kohtadesse ja kinnitus raami külge kaablisidemetega. raami kulumise vältimiseks on raamil kõik porikaga ja sidemetega kokku puutuvad kontaktpinnad sisse mässitud TESA tekstiilteibiga.
amordis (Marz Z2 Atom Sport Air) loksub Motorexi multi grade suspension fork oil. keti peal käib roheline Pedro's Syn Lube ATB.
täielik toimivus testitud temperatuuril -18 .
kes endale seda lubada saab, sõidab loomulikult talvel mingi muu veloga kui võistlusrattaga.
PS kuidas on võimalik talvel amort rohkem puruks kukkuda kui suvel :? mitte ei mahu pähe. siiamaani olen kukkunud vaid suvel ja amordi asemel olen ise katki läinud 8)

Re: Talv + Ratas

Postitatud: 24. 10. 2003. 20:57
Postitas tann
erikr kirjutas:PS kuidas on võimalik talvel amort rohkem puruks kukkuda kui suvel :? mitte ei mahu pähe. siiamaani olen kukkunud vaid suvel ja amordi asemel olen ise katki läinud 8)
No ma arvan, et talvel libedaga on ju suurem tõenäosus kukkuda, ntx täna käisin sõitmas harkus ja sain külje valgeks, aga see oli tingitud mu oma rabistamisest, kuna läksin jääs kurvi liialt suure hooga......aga suvel olen ma ühe amordi puruks kukkunud ja kuna praeguse amordi alla sai terve varandus pandud(sid race carbon 2002), siis hoian, naudin parem suvel :)

Re: Talv + Ratas

Postitatud: 24. 10. 2003. 21:02
Postitas erikr
tann kirjutas: No ma arvan, et talvel libedaga on ju suurem tõenäosus kukkuda, ntx täna käisin sõitmas harkus ja sain külje valgeks, aga see oli tingitud mu oma rabistamisest, kuna läksin jääs kurvi liialt suure hooga......aga suvel olen ma ühe amordi puruks kukkunud ja kuna praeguse amordi alla sai terve varandus pandud(sid race carbon 2002), siis hoian, naudin parem suvel :)
külili maha lennates on tõenäosus amorti lõhkuda väga väike. eelkõikge läheb amort puruks mingisse auku või kraavi sisse sõites. samas hindan su kaalutlust hoida nii hinnalist amorti juhuslike jamade eest.

Postitatud: 24. 10. 2003. 22:54
Postitas ares
Porikummid all ja leidsin ,et porilauast ei ole suurt kasu olenemata mis asendisse sa selle topid seega ehitasin ise keti-hammakate-käikari porikaitse, korralikust ühest tükist plastik leht mis on vormi aetud vastavalt raamile ja kinnitatud korralikult raami ja tagumise porika külge.
Tagant pole peale seda enam mingit sodi tulnud, ainult esiporikaga tuleb veel midagi peale hakata, pikemaks teha or smth.

Postitatud: 25. 10. 2003. 08:10
Postitas koomahai
Peale naelkummide ja porikate (tagumine ka ise aretatud,et käikarit kaitsta) lisamise võtan clipless pedaalid küljest ära ning asendan tavalistega. Talvel tuleb ikka tunduvalt tihemini jalga maha panna.

Postitatud: 26. 10. 2003. 21:43
Postitas tann
Nüüd siis pildid tehtud ja siin siis suvine ja talvine versioon minu GT'st :wink:

Postitatud: 26. 10. 2003. 22:29
Postitas priidik
Porikad peaksid madalamale ulatuma. See eesmine porikas vaevalt et jalgu kaitseb. Kui muidugi lume sees sõidad siis pole vahet aga kui maanteel hakkad sõitma siis porikad maani + lapatsid.

Postitatud: 27. 10. 2003. 17:44
Postitas tann
priidik kirjutas:Porikad peaksid madalamale ulatuma. See eesmine porikas vaevalt et jalgu kaitseb. Kui muidugi lume sees sõidad siis pole vahet aga kui maanteel hakkad sõitma siis porikad maani + lapatsid.
Tean jah et mingid kummi asjad tuleb sinna esimese porilaua külge veel ehitada, aga maanteele ei tiku ja siiamaani on hea olnud :)

Postitatud: 28. 10. 2003. 09:18
Postitas charlie
ma ise mõtlesin talveks oma vanale start shossee-le eluvaimu sisse puhuda ja sellega maanteel käia. metsavahele vaevalt et ronikski. pikad metallist porikad peale ja arvan, et kärab küll :)

Postitatud: 18. 01. 2004. 22:28
Postitas KHS
Mul taga naelad ees hea kärm ja annab minna küll :D

Postitatud: 25. 01. 2004. 17:33
Postitas Green_Day
On üldse mõtet talvel sõita? Pole mina elus veel oma ratast talveks välja ajanud.... Mul üks ja ainuke ratas ja seegi juba pikemat aega. Ei tahaks rikkuma hakata. Pärast kahju suurem kui kasu. :roll: Nagunii ei saaks täiega panna ju.

Postitatud: 25. 01. 2004. 17:36
Postitas tarmo
green_day kirjutas:On üldse mõtet talvel sõita? Mul üks ja ainuke ratas ja seegi juba pikemat aega. Ei tahaks rikkuma hakata. Pärast kahju suurem kui kasu. :roll: Nagunii ei saaks täiega panna ju.
Kas üldse on mõtet sõita :?: :roll:
See kas sa sõidad talvel või ei sõida, näitab sinu kirge rattasõidu osas. proovi ära ja sa ei kahetse, sest lumi ja jää teevad sõidu eriliseks. 8)

Postitatud: 25. 01. 2004. 18:25
Postitas priidik
Kui tahad suveks enam-vähem vormi saada siis tuleb hiljemalt märtsi alguses sõitma hakata. Puruandekad võivad hiljem aga enamus siiski veel varem. Kuna talv kestab eestis sisuliselt märtsi lõpuni, siis ju nagu vähemalt 1 kuu pead talvel sõitma. Kui nii asjale vaadata siis talvel lausa peab rattaga sõitma. Ise ei naudi seda lume ja jää värki, pigem üritan üle elada. Tegelt ei häiri külm vaid jube tihe ja ohtlik liiklus maanteedel.

Postitatud: 25. 01. 2004. 20:04
Postitas tarmo
priidik kirjutas:Tegelt ei häiri külm vaid jube tihe ja ohtlik liiklus maanteedel.
kas siis tartu kandis mingeid lumiseid kruusakaid pole, kus saaks vändata? ise olen alati sõitnud talvel kas metsas või kruusakatel. maantee tundub tõesti libe ja ohtlik sel aastaajal.

Postitatud: 25. 01. 2004. 21:10
Postitas Rom
green_day kirjutas:On üldse mõtet talvel sõita?........................................... Nagunii ei saaks täiega panna ju.

Oleksid võinud täna proovida siis oleks aru saanud miks sõita.........super ilm....ja tagumikku oli raske sadulasse sundida et mitte täiega panna :wink:

Postitatud: 25. 01. 2004. 21:24
Postitas priidik
tarmo kirjutas:
priidik kirjutas:Tegelt ei häiri külm vaid jube tihe ja ohtlik liiklus maanteedel.
kas siis tartu kandis mingeid lumiseid kruusakaid pole, kus saaks vändata? ise olen alati sõitnud talvel kas metsas või kruusakatel. maantee tundub tõesti libe ja ohtlik sel aastaajal.
Hmm, ma ei tea. Vbla on st. kindlasti on aga hing kisub maanteele ja seal saab kergelt kerida. Ma arvan et kui ma kruusakale või veel hullem metsa roniks oleks pulss laes. Ma kevadel rasvas ja kehvas vormis. Suudan maanteelgi ainult 20 km/h sõita, metsas vist 10 km/h? Närvid ütleksid üles selle peale. Käiks juba parem jala.

Postitatud: 25. 01. 2004. 22:04
Postitas surfar
Rom kirjutas: Oleksid võinud täna proovida siis oleks aru saanud miks sõita.........super ilm....ja tagumikku oli raske sadulasse sundida et mitte täiega panna :wink:
Ma laupäeval lasin Otepääl kerget ringi. Ilm oli super ja enesetunne mõnus. Pidamisega oli natuke probleeme, aga see kõik enda süü. Oleks pidanud suuski paremini määrima. :D

Postitatud: 25. 01. 2004. 22:13
Postitas Kuldar
priidik kirjutas: Ma arvan et kui ma kruusakale või veel hullem metsa roniks oleks pulss laes. Ma kevadel rasvas ja kehvas vormis. Suudan maanteelgi ainult 20 km/h sõita, metsas vist 10 km/h? Närvid ütleksid üles selle peale.
Lihtne lahendus. Talverattal pole spidot, pulsokas kodus nagis. Sõidan, kuidas tuju ja ilma on. Tavaliselt 1,5...2,5 tundi korraga, läbisõit pole oluline. Tappa ennast pole mõtet, tunned ju hingamisest ära kui pulss üle 150 läheb. Spido löön nullist käima kevadel, kui jälle mnt ratta selga saab.

Postitatud: 26. 01. 2004. 00:44
Postitas huko
priidik kirjutas:Ma kevadel rasvas ja kehvas vormis. Suudan maanteelgi ainult 20 km/h sõita, metsas vist 10 km/h? Närvid ütleksid üles selle peale. Käiks juba parem jala.
Kui talvel ratta peal pekki põletada, siis kevadeks sulab ära?!

Ma käisin kah täna 1,5 tundi krossitamas. Oli mõnus, suusatajad veitsa imelikult vaatasid, ei tea, mis neil viga oli... :lol: