1. leht 1-st
Kasutatud rattad
Postitatud: 15. 07. 2010. 16:33
Postitas Genry
Küsimus, et kas hea ratta väärtus väheneb kuude ja aastatega pigem moraaslelt või tõesti on tegu instrumendiga mis oma võlu kaotab, doesnt do the trick any more?
Kas süüdi on odavalt müüjad ja odavalt ostjad mis kasutatud ratta hinnataseme hävitavad või ongi kasutatud ratta odavalt müümise põhjus tema väärtuse langemine. Kas võiks deoreetiliselt anda hinnangu kui suurtes protsentides langeb raami, jooksude, amordi ja juppide väärtus 1 ja enama hooaja jooksul. Raami puhul võiks see olla 10% ja juppide puhul 30%-100% aastas?( alustades siis rummudest, keskjooksust ja käikaritest ja lõpetades kasseti, hammakate ja keti ning piduriklotsidega).
Tahaksin aru saada milline on kasutatud ratta objektiivne turuhind erinevatel juhtudel, niipalju kui see vähegi võimalik. Kas 2 aastat vana süsinikraami turuhind on 20% või 80% alghinnast? Miks tarbija toetab rattatööstuste ajupesu?
Tahan vaid oma küsimusega aidata kasutatud ratta ostjat ja samas müüat, et ta enesele liiga ei teeks. Millal keegi viimati vahetas välja raami, sadula, käpa või jooksud mis tõepoolest vajasid väljavahetamist tehnilistel põhjustel?
Kõik subjektiivsed arvamused teretulnud.
Re: Kasutatud rattad
Postitatud: 15. 07. 2010. 21:54
Postitas maksipoiss
Genry kirjutas: Millal keegi viimati vahetas välja raami, sadula, käpa või jooksud mis tõepoolest vajasid väljavahetamist tehnilistel põhjustel?
Täna, stemm tuli välja vahetada kuna vanale oli pragu sisse tekkinud.
Re: Kasutatud rattad
Postitatud: 15. 07. 2010. 22:35
Postitas kaarelk
kõik mis liigub kulub. kõik mis liigub mudas kulub kohutava kiirusega.
Re: Kasutatud rattad
Postitatud: 16. 07. 2010. 08:41
Postitas Genry
Jepp, jupid kuluvad, arusaadav. Aga kuidas väheneb raami ja muude mitte hõõrdejõudude surve all olevate vidinate väärtus? A la 60 k maksva ´mnt ratta väärtus võiks olla peale 2 hooaega 40k? kui lahutada sealt maha 100% ulatuses komponentide väärtus, Dura-Ace grupp vms.. kas see oleks õige lähenemisloogika? Paraku on sellised rattad müügis 15-20 kiloga. Seega mismoodi väheneb raami ja muude pulkade omadus, kas on dendents, et tootja teeb iga aasta nt tipp mudeli juba odavama hinnaga, seljuhul jah tuleks tunnistada, et 3 aastat vana tippraam ei ole konkurentsis 2010 aasta omaga kuna viimase saab 50% odavamalt tutikana? aga nii see ju pole..
ps, ise eelistan osta rattaid kasutatult, seega pigem kaevan endale auku kui küsin, et miks väärtused nii madalad on.. but why they are. Kas jupid ja varuosad "surevad" välja vahetuva aastkäiguga?
Re: Kasutatud rattad
Postitatud: 16. 07. 2010. 09:16
Postitas hybro
Ratas on väga hästi võrreldav autoga.
On tehniline amortisatsioon ja on moraalne amortisatsioon. Miks inimesed ostavad uusi autosid? Sest turundus räägib neile, et uus on parem. Sama on ratastega. Ja enamasti vahetavad uue auto ostnud inimesed selle ~2-5 aasta pärast välja, sest nende jaoks on see moraalselt vananenud (ja nad saavad seda endale lubada).
Teine asi on nö "lemon market". Nii nagu kasutatud auto ostmisel sa tegelikult kunagi ei tea, milliseid kõrvaldamist vajavaid vigu võid selle küljest leida, ei tea seda ka ratta ostmisel. Eriti kui inimene ostab oma esimest head ja kallist, aga kasutatud, ratast.
Kui ostad uue asja, saad garantii, kui ostad kasutatud asja ja midagi läheb tuksi, oled ise loll, et enne ei kontrollinud.
Näiteks ostad kasutatud "poes sada tonni" maksnud ratta ja siis avastad, et kosmosekarbonist raamis on pragu ja sõita sellega enam ei saa. Müüja ütleb, et "ise tegid" ja nii oledki mädas- kui ostad uue raami teeb sama välja, mis oleks ostnud juba uue ratta (selle vahega, et praegune ratas on juba mujalt ka tehniliselt väsinud - vajab kiiremini uusi laagreid, kõrisid, trosse, piduriklotse, ketti, kassetti jne. Lisaks sõidab "naabrimees" uue pilliga, aga sinul on vana mudel. Inimesed diskonteerivad neid riske väga suurelt.
Tehnilise väsimuse koha pealt on väliselt raske öelda, kui palju ratas on läbi sõitnud (eriti MNT rattal). Väljast näeb 5+ välja, aga tegelikult on juba 25000 läbi lasknud. Sellise läbisõidu juures on vahetamist vajavaid juppe juba hulga rohkem kui näiteks 5000 läbi sõitnud rattal. Lisaks, viimases TMis räägiti Taaramäe rattast ja tema vahetab raami iga 30000km järel, kuna siis muutub see pehmeks. Kellelegi ei meeldi teadmine, et nad sõidavad juba "pehme" raamiga, kuigi lihtsurelik seda "pehmust" vast kunagi ei taju.
Minu kaks senti...
Re: Kasutatud rattad
Postitatud: 16. 07. 2010. 09:57
Postitas UrmasL
Enamuse põhjustest oled sa välja toonud aga keeldud neid tunnistamast!?
Re: Kasutatud rattad
Postitatud: 16. 07. 2010. 11:48
Postitas SHOXi
asi selles ka, et rikas ostab endale nt 50k maksva ratta, pärast üritab müüa seda nt 30k'ga. samas sellisele rattale on ostjaid eestis päris vähe ja rikas kes on võimeline ostma sellist ratast ostab ikka uue, mitte kasutatud.
ehk siis kokkuvõtvalt nõudlus on väiksem kui pakkumine, seega hind lähebki alla