1. leht 1-st

stringbike

Postitatud: 23. 09. 2010. 20:00
Postitas aivar06
Stringbike, uus lähenemine - ilma keti ja hammasratasteta:
http://forte.delfi.ee/news/teadus/video ... 3&l=fplead

Re: stringbike

Postitatud: 25. 09. 2010. 10:02
Postitas anryo
Väntamine on kõike muud kui sujuv - ja need pedaalide juures olevad "liugurid" küll muda- ja sodikindlad pole.... Aga huvitav idee ikkagi.

Re: stringbike

Postitatud: 29. 09. 2010. 13:37
Postitas _KRIS_
tekkis sama mõte, et miks sellise jamaga tegeleda on vaja :twisted:

Re: stringbike

Postitatud: 29. 09. 2010. 23:42
Postitas Etsike
Las insenerid nuputavad lahendusi välja. Kriitikuid leidus ka siis kui kettülekanne välja mõeldi. Mine sa tea, teevad täiustusi süsteemile ja äkki on kümne aasta pärast kõik rattad sellise ülekandega.

Re: stringbike

Postitatud: 30. 09. 2010. 18:51
Postitas Soobel
Igasugu põrkmehanisme, küll trosside, küll edasitagasi käivate kettide, küll hammaslattide ja kiikuvate pedaalidega prooviti 19.sajandi lõpupoole, kui saadi aru, et ämbliku kombel lihtsalt pedaalidega ratast ringi ajades kaugele ei jõua. Ja nagu näha, klassikaline kettülekanne jäi sõelale...

Kui tahta imesid leiutada, siis võiks ilmastiku ja sopatuisu mõttes parimal juhul taas proovida kardaanülekannet kinniste õlikarteritega käigukastide ja reduktoritega, tänapäevaste materjalidega on seda teha võimalik nii, et ratta kaal adekvaatsuse piiresse jääks.

Re: stringbike

Postitatud: 30. 09. 2010. 19:08
Postitas eerik.mikroob
Soobel kirjutas: Kui tahta imesid leiutada, siis võiks ilmastiku ja sopatuisu mõttes parimal juhul taas proovida kardaanülekannet kinniste õlikarteritega käigukastide ja reduktoritega, tänapäevaste materjalidega on seda teha võimalik nii, et ratta kaal adekvaatsuse piiresse jääks.
"Kepivedu" on küll hea ja pommikindel, kuid paraku ei ole häda ainult kaalus, vaid ka ülekande efektiivsus jääb ketile alla. Hammasrihmaga ülekanne võiks ju ka turgu võita - aga sel jälle omad hädad (raam peab "pooleks" käima - rihma ju ei jupita, (hammas-) rihmarataste valik ka nadi, ainult rummusisesed käigud).
Lõpuks on ehk sama seis kui tsiklitel - kett-, kardaan- ja rihm ülekanne eksisteerivad kõik sõbralikult koos.

Aga kui kardaanülekannet jalgrattale igatsed, siis telli siit: http://www.sussex.com.tw/shaft-drive.html

Re: stringbike

Postitatud: 30. 09. 2010. 20:03
Postitas Gunnar
eerik.mikroob kirjutas: Hammasrihmaga ülekanne võiks ju ka turgu võita
Aga võidabki, visalt aga kindlalt, esialgu on tegemist siiski kallimate linnaratastega või ka ühekäiguliste maastikuratastega.