1. leht 1-st

MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:01
Postitas Kert1800
Tere,kuna see aasta sai sõidetud oma maastikurattaga esimene asvaldiralli(Mulgi Rattaralli 2011) ja oli tunda et kui tahan häid tulemusi selle rattaga,siis tuleb natukene teda ehitada paremaks,muidugi ise pean ka treenima :D ,tegin hiljuti väikese nimekirja mis rattale on vaja...
1)lenksupikendus
2)slick kummid(võimalikult siledad ja kitsad+sisekummid )
3)raamikaitse
4)sarved
5)uued hammakad(praegused on väga korralikud,aga üle 30kmh hakkad juba nagu elektrijänes väntama,tahan selliseid hammakaid nagu 48T(nii neid igatahes kutsutakse),ise ei tea mis see 48T tähendab :? ,vist peaks tähendama hammasrataste arvu?

Öelge mulle et umbes mis arvega võin poes arvestada,kui need asjad soovin ära osta,mõned nipetnäpet asjad jätsin välja.


Kert.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:10
Postitas AndreK
Kui kiiresti sa plaanid oma rattaga sõitta? Mis sa arvad, mis su maksimum kiirus võiks asfaldil sileldal maal olla?

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:18
Postitas Kert1800
AndreK kirjutas:Kui kiiresti sa plaanid oma rattaga sõitta? Mis sa arvad, mis su maksimum kiirus võiks asfaldil sileldal maal olla?
Ma ei oska öelda kahjuks kui kiiresti aga tahaks praeguse keskmise kiiruse mis on 22kmh,natukene paremat tulemust,sirgel maal sain laiade kärnadega 52kmh sisse siis olin surnud kuna käike jääb väheks :D

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:23
Postitas Alfonze
Peaaegu surmkindel on, et sul praegugi on lenksupikendus rattal olemas, samuti kiiruslikke ja sõiduomadusi oluliselt ei muuda sarvede lisamine, ega ka raamikaitse:-)
Slick kummiga pole jälle päris metsavahele suurt asja, mõne kruusalõigu ja siledama metsatee ehk kannatab.
48T näitab hammaste arvu hammasrattal, kui vahetad suure hammasratta, võib tekkida olukord, kus esivahetaja ei suuda enam vahetada korralikult, kuna suure ja järgmise hammasratta hammaste vahe on liialt suur, seega see vahetus võib lõppeda terve hammasrataste komplekti vahetusega (ei pruugi tingimata, sõltub praegusest konfiguratsioonist ja vahetajast).

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:25
Postitas erikr
Kert1800 kirjutas:Tere,kuna see aasta sai sõidetud oma maastikurattaga esimene asvaldiralli(Mulgi Rattaralli 2011) ja oli tunda et kui tahan häid tulemusi selle rattaga,siis tuleb natukene teda ehitada paremaks,muidugi ise pean ka treenima :D ,tegin hiljuti väikese nimekirja mis rattale on vaja...
1)lenksupikendus
2)slick kummid(võimalikult siledad ja kitsad+sisekummid )
3)raamikaitse
4)sarved
5)uued hammakad(praegused on väga korralikud,aga üle 30kmh hakkad juba nagu elektrijänes väntama,tahan selliseid hammakaid nagu 48T(nii neid igatahes kutsutakse),ise ei tea mis see 48T tähendab :? ,vist peaks tähendama hammasrataste arvu?

Öelge mulle et umbes mis arvega võin poes arvestada,kui need 5 asja soovin ära osta.


Kert.
1) Lenksupikendus (stem) on sul ka praegu olemas. 0 €
2) näiteks http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=39338 . Oman selliseid ja olen kasutanud. Väga hea minek kui max rõhk sisse lüüa. ca 70 €, kui hästi läheb, saad 50 € hakkama
3) mida ja mille eest kaitsta soovid? Minu piiratud kujutlusvõime MNT sõiduks raamikaitseid ei võimalda ette kujutada. 0 €
4) kümnekaga peaks juba midagi saama küll. http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=199 10 €
5) 48T on 48 hambaga hammakas (BCD 104). Olen samuti kasutanud ja annab juurde küll. Silmas peab pidama 2 olulist asja:
- esikäikar tuleb kõrgemale tõsta
- ketti ei tohi mingil juhul risti lasta või tuleb pikem kett panna
Näiteks http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19105 17€

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:31
Postitas Kert1800
erikr kirjutas:
Kert1800 kirjutas:Tere,kuna see aasta sai sõidetud oma maastikurattaga esimene asvaldiralli(Mulgi Rattaralli 2011) ja oli tunda et kui tahan häid tulemusi selle rattaga,siis tuleb natukene teda ehitada paremaks,muidugi ise pean ka treenima :D ,tegin hiljuti väikese nimekirja mis rattale on vaja...
1)lenksupikendus
2)slick kummid(võimalikult siledad ja kitsad+sisekummid )
3)raamikaitse
4)sarved
5)uued hammakad(praegused on väga korralikud,aga üle 30kmh hakkad juba nagu elektrijänes väntama,tahan selliseid hammakaid nagu 48T(nii neid igatahes kutsutakse),ise ei tea mis see 48T tähendab :? ,vist peaks tähendama hammasrataste arvu?

Öelge mulle et umbes mis arvega võin poes arvestada,kui need 5 asja soovin ära osta.


Kert.
1) Lenksupikendus (stem) on sul ka praegu olemas. 0 €
2) näiteks http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=39338 . Oman selliseid ja olen kasutanud. Väga hea minek. ca 70 €, kui hästi läheb, saad 50 € hakkama
3) mida ja mille eest kaitsta soovid? Minu piiratud kujutlusvõime MNT sõiduks raamikaitseid ei võimalda ette kujutada. 0 €
4) kümnekaga peaks juba midagi saama küll. http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=199 10 €
5) 48T on 48 hambaga hammakas (BCD 104). Olen samuti kasutanud ja annab juurde küll. Silmas peab pidama 2 olulist asja:
- esikäikar tuleb kõrgemale tõsta
- ketti ei tohi mingil juhul risti lasta või tuleb pikem kett panna
Näiteks http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19105 17€
1) http://gilickibike.pl/sklep/images/kellysviper.jpg siin ma ei leia lenksupikendust(stem)
2) http://www.rattad.com/3/schwalbe-schwal ... e//brand// kummide all mõtlen sellist
3)ketikaitse pidavat kaitsema ketti ja ratta vaiksemaks tegema(kuulsin nii)

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:34
Postitas Alfonze
Sellel rattal on vanema tüübi stem, ehk quill stem.
Kumm peaks igati ok olema.
Ketikaitse ikka raami kaitseks maastikul, ketti naljalt ei anna lõhkuda vastu raami löömisega:-)

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:35
Postitas Kert1800
Alfonze kirjutas:Sellel rattal on vanema tüübi stem, ehk quill stem.
Kumm peaks igati ok olema.
Ketikaitse ikka raami kaitseks maastikul, ketti naljalt ei anna lõhkuda vastu raami löömisega:-)
mis see quill stem tähendab ja kust ja kuidas see reguleeriminie käib?
kummide all mõtlesid üleval pool toodud Kojak kumme?

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:36
Postitas Mati
Kert1800 kirjutas:...3)ketikaitse pidavat kaitsema ketti ja ratta vaiksemaks tegema(kuulsin nii)
Mis ta nimi on kellelt maanteesõidu osas sellist väidet kuulsid?

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:37
Postitas erikr
Kert1800 kirjutas: 1) http://gilickibike.pl/sklep/images/kellysviper.jpg siin ma ei leia lenksupikendust(stem)
2) http://www.rattad.com/3/schwalbe-schwal ... e//brand// kummide all mõtlen sellist
3)ketikaitse pidavat kaitsema ketti ja ratta vaiksemaks tegema(kuulsin nii)
1) Pikendada pole siin siis kahjuks midagi. on nagu on.
2) hinda tead siis ju ise. pakkusin oma kogemusest, mis on tõesti järeleproovitult hea.
3) maanteel on nii sile minek, et kett piki raami ei kolise.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:37
Postitas Kert1800
Mati kirjutas:
Kert1800 kirjutas:...3)ketikaitse pidavat kaitsema ketti ja ratta vaiksemaks tegema(kuulsin nii)
Mis ta nimi on kellelt maanteesõidu osas sellist väidet kuulsid?
Ta ei sõida maanteed ja ta ei sõida võistlustel,lihtsalt ütles et ketikaitse pidavat ratta vaiksemaks tegema.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:40
Postitas Alfonze
Kert1800 kirjutas: mis see quill stem tähendab ja kust ja kuidas see reguleeriminie käib?
kummide all mõtlesid üleval pool toodud Kojak kumme?
Mida sa seal üldse reguleerida tahad? Keerad pealt poldi lahti ja saad üles alla liigutada, on piisav reguleerimine?

Kojak jah suht ok niisama veeremiseks, pole kõige kiirem, aga pole ka viga (inff pole oma kogemusest vaid kiire google, mida soovitan ka sulle asjade selgeks tegemiseks, vägapalju infot saab selgeks, enne kui küsida jõuad!)

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:44
Postitas Kert1800
Alfonze kirjutas:
Kert1800 kirjutas: mis see quill stem tähendab ja kust ja kuidas see reguleeriminie käib?
kummide all mõtlesid üleval pool toodud Kojak kumme?
Mida sa seal üldse reguleerida tahad? Keerad pealt poldi lahti ja saad üles alla liigutada, on piisav reguleerimine?

Kojak jah suht ok niisama veeremiseks, pole kõige kiirem, aga pole ka viga (inff pole oma kogemusest vaid kiire google, mida soovitan ka sulle asjade selgeks tegemiseks, vägapalju infot saab selgeks, enne kui küsida jõuad!)
Mul lenks nii madalal kui saab,aga ikka on minu jaoks liiga kõrgel asend(eks see tuleb minu suurest kasvust 1.8m)

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:49
Postitas DeeJott
Kui tahad kuidagi aerodünaamilisem olla, siis sulle oleks selliseid sarvi vaja nagu videos 1:35 alla tuleval tüübil on http://www.youtube.com/watch?v=qL4fAy-2Xwo

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 20. 06. 2011. 23:49
Postitas erikr
Kert1800 kirjutas: Mul lenks nii madalal kui saab,aga ikka on minu jaoks liiga kõrgel asend(eks see tuleb minu suurest kasvust 1.8m)
Sellisel juhul viskad kogu oma quill stemi minema ja paned asemele selle
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=6254
ja lisaks mingi sobiva pikkuse ja nurgaga stemi.

Lisaks tundub olevat sul riser lenks.
Selle asemele tuleks panna sirge.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 21. 06. 2011. 09:37
Postitas brg
Ja enne kui esihammakaid hakata vahetama, tuleks vaadata mis hambad seal taga kasseti peal on?
Sellisel rattal võib vabalt olla 7-käiguline, kus kõige väiksem hammakas on 14.
14 -> 11 taga annab 2x suurema effekti kui 42(44) -> 48 ees.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 21. 06. 2011. 10:50
Postitas chad
Sarvedega on ka selline lugu, et maantevõistlustel maksab tegelikult MTB sarvi vältida, päris ohtlik lugu, kui need juhtuvad kõrvalsõitja oinasarvedesse takerduma. Kiiruse poolest ei anna need ju midagi juurde vaid kätele paar lisaasendit.
Teine asi, kas ei oleks mitte mõtekam näiteks kasutatud maantekas osta, kui on tõsine plaan ikka jätkuvalt maanterallidel osaleda. See MTB maantee peale ümber seadistamine maksab peaaegu sama palju ja tulemus ei ole ikka eriti hea, lisaks ei saa ju sellises seades MTB-ga enam kuigi hästi maastiku peal hakkama.
Cyclocross ratas oleks ka teema, kuid need vist hinna poolest pisut kallimadki, kui odavama otsa maantekad. Siitsamast foorumist võib leida ju päris soodsa hinnaga algajale igati sobivaid maanterattaid.
Vaikselt mõtlen isegi maanteka soetamise peale, kuid võistlustel osaleda ei plaani ning siiani pole seda kulutust ka ette võtnud. Lihtsalt trenni mõttes olen siiani MTB-ga ka maanteel kenasti hakkama saanud, eks kiirus on muidugi mõnevõrra väiksem, kuid kas peabki suurem olema. Võib olla järgmine aasta mõtlen tõsisemalt uuesti.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 21. 06. 2011. 11:07
Postitas urmo
Kui sa ehitad oma maastikuratta ümber, on tulemuseks üks ratas, mis ei ole hea ei maastikul ega maanteel. Kui sa kulutad umbes sama palju raha kasutatud maanteeratta peale, on sul nii korras maastikuratas kui ka normaalne maanteekas. Suht ilmne, kumb mõistlikum variant oleks...

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 21. 06. 2011. 12:34
Postitas mart
Kert1800 kirjutas: mis see quill stem tähendab

Mul lenks nii madalal kui saab,aga ikka on minu jaoks liiga kõrgel asend(eks see tuleb minu suurest kasvust 1.8m)
Sinu rattale saab panna madalama ja pikema stemi.
Jälgid kaht mõõtu - 22,2mm on see ots, mis läheb raami/kahvli sisse ja 25,4mm on lenksu läbiminek.
Ideaalis võiks selline olla:
http://cgi.ebay.com/Quill-Stems-120mm-2 ... 20b870d6de

Siin veel näidised nn vanakooli lahendustest:
http://shoppingmadeizzy.co.cc/E_quill%2 ... 025,4.html

Siin konkreetne toode kohe ostmiseks:
Pilt

http://www.bike-components.de/products/ ... dell-.html

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 21. 06. 2011. 14:13
Postitas Lapeteus
ise olen rattarallideks mtb ratast ümber konfinud ja võiks öelda, et kõige olulisemad on kitsad kummid. sellised nagu erkir soovitas on väga head. sinu enda välja valitud 1,35 laiusega kummil on juba tunduvalt suurem veeretakistus. kumm peaks olema selline, millel tootja lubaks vähemalt 7-8 atm rõhku sisse panna.
järgmisena peaks vaatama, et tagumisel kassetil oleks kõige väiksem hammasratas 11 hambaga ja alles peale seda on mõtet ette 48 hambaga hammakas panna. sellega kaasneb muidugi see, et eest jäävad kasutusse ainult suur ja keskmine hammaks. kõige väiksemale ei saa ketti enam vahetada, sest kett jääb siis vastu käiguvahetit lohisema.
tavalise mntb lenksu võib ka lühemaks saagida. sedasi mahub paremini pundis sõitma ning ka metsas puudevahel on parem manööverdada. mingeid muid ümberseadistusi pole mõtet teha, parem osta siis juba mnt ratas.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 21. 06. 2011. 22:06
Postitas j4lgr477ur
DeeJott kirjutas:Kui tahad kuidagi aerodünaamilisem olla, siis sulle oleks selliseid sarvi vaja nagu videos 1:35 alla tuleval tüübil on http://www.youtube.com/watch?v=qL4fAy-2Xwo
Näh, ma olen igalt poolt neid sarvi taga otsinud, tahaks täiega endale ka neid. Peab vist selle tüübi käest küsima, kust ta need sai, marimetsa kapil peaks ta sõitma number 49 all.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 26. 06. 2011. 13:01
Postitas Kert1800
Tänan kõiki kes andsid infot (y)

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 22. 07. 2011. 20:11
Postitas stw
j4lgr477ur kirjutas: Näh, ma olen igalt poolt neid sarvi taga otsinud, tahaks täiega endale ka neid.
http://netikuller.ee/ee/amazon/us/produ ... _index=All
Kohale tuli kuskil kahe nädalaga.

Re: MTB ümber ehitamine

Postitatud: 22. 07. 2011. 22:30
Postitas pärnu rattur
Oh! Lõpuks ka ühes normaalses netipoes saadaval. Vist ostan nüüd endalegi.