1. leht 1-st
Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 05. 04. 2004. 21:55
Postitas Nero
Huvi maanteerattanduse vastu näitab tõusu tendentsi ja mõtted liiguvad rahakogumise suunas
Küsimus selline:
Mis hinnaklassiga tuleks arvestada, kui tahta ratast nii 8/10 max tasemest. Kus teha järeleandmisi ja kus ei tohiks kokku hoida?
Tahaks muidugi parimat, aga eelarve natuke piirab.
Postitatud: 05. 04. 2004. 22:02
Postitas huko
Euroaeg on tulekul ja umbes 4000 eurot peaks olema 8/10.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 05. 04. 2004. 22:02
Postitas maxspeed
Nero kirjutas:Huvi maanteerattanduse vastu näitab tõusu tendentsi ja mõtted liiguvad rahakogumise suunas
Küsimus selline:
Mis hinnaklassiga tuleks arvestada, kui tahta ratast nii 8/10 max tasemest. Kus teha järeleandmisi ja kus ei tohiks kokku hoida?
Tahaks muidugi parimat, aga eelarve natuke piirab.
arvan, et kohalikes oludes otsides peaks 30-40ga hakkama saama küll...
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 06:47
Postitas Hanno
Nero kirjutas: Kus teha järeleandmisi ja kus ei tohiks kokku hoida?
Kõige olulisemad on raam ja jooksud. Muu pealt võid juba natuke järgi anda. Viimasepeal juppidega ei kompenseeri kunagi halba raami. Ratas ei hakkagi sõitma...
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 07:55
Postitas marion
Hanno kirjutas:Nero kirjutas: Kus teha järeleandmisi ja kus ei tohiks kokku hoida?
Kõige olulisemad on raam ja jooksud. Muu pealt võid juba natuke järgi anda. Viimasepeal juppidega ei kompenseeri kunagi halba raami. Ratas ei hakkagi sõitma...
Nii et siis pigem eelistada Soraga Bianchit 105 seeriaga Authorile? Ainult iseenda pärast küsin.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 07:59
Postitas erikr
marion kirjutas:
Nii et siis pigem eelistada Soraga Bianchit 105 seeriaga Authorile? Ainult iseenda pärast küsin.
kas eelistaksid alivioga bianchit deorega authorile?
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 08:05
Postitas marion
erikr kirjutas:marion kirjutas:
Nii et siis pigem eelistada Soraga Bianchit 105 seeriaga Authorile? Ainult iseenda pärast küsin.
kas eelistaksid alivioga bianchit deorega authorile?
MTB-ga on teine asi. Aga MNT võiks-peaks olema itaallane. Pidasin tegelikult silmas pigem seda, et hiljem saab sora asemele midagi muud panna, aga raam on olemas. Mu endagi eelistus kalduks pigem 105-ga Authori poole.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 08:08
Postitas erikr
marion kirjutas:
MTB-ga on teine asi. Aga MNT võiks-peaks olema itaallane. Pidasin tegelikult silmas pigem seda, et hiljem saab sora asemele midagi muud panna, aga raam on olemas. Mu endagi eelistus kalduks pigem 105-ga Authori poole.
arvan, et sellises hinnaklassis ei tule itaallase eelised veel selgelt esile. kes
teab, et tulevad, see öelgu.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 09:09
Postitas huko
marion kirjutas:Nii et siis pigem eelistada Soraga Bianchit 105 seeriaga Authorile? Ainult iseenda pärast küsin.
Kui osta poekonfiga Bianchi, siis ilmselt Soraga komplekteeritud ratas on ka viletsa raamiga. Teine asi on kui saad kuskilt hea raami ja paremate juppide jaoks raha ei jää ja lased Sora/Xenoni külge keerata. Kui raha juurde tekib, vahetad jubinad paremate vastu.
Postitatud: 06. 04. 2004. 10:57
Postitas harles
Mis on see 'hea raam'? Alu raami nagu lugeda võib ei ole mõtet osta. Mida veel raami juures arvestada või oskab suisa keegi öelda poe/raami margi mida kuhugi ostma minna. Isiklikult ntx. tippratats ei vaja, sõidaksin ca 5000 aastas ja oluline oleks, et ratas vastu pekas ja saaks 3-4 pikemat võistlust probleemideta kaasa teha.
Postitatud: 06. 04. 2004. 11:46
Postitas maxspeed
harles kirjutas:Mis on see 'hea raam'? Alu raami nagu lugeda võib ei ole mõtet osta. Mida veel raami juures arvestada või oskab suisa keegi öelda poe/raami margi mida kuhugi ostma minna. Isiklikult ntx. tippratats ei vaja, sõidaksin ca 5000 aastas ja oluline oleks, et ratas vastu pekas ja saaks 3-4 pikemat võistlust probleemideta kaasa teha.
No räägitakse et kvaliteetne terasest raam või titaanraam peaksid nii kestvuselt, kui sõiduomadustelt parimad olema
Ah jaa, suuruselt täpselt paras peaks raam ikka olema... Alternatiivina kiidetakse, ka magneesium lisandiga raame, ei tea pole proovinud. Kui aga hakkad midagi ostma, võib kergesti masendus peale tulla
Postitatud: 06. 04. 2004. 16:14
Postitas Karikas
maxspeed kirjutas:No räägitakse et kvaliteetne terasest raam või titaanraam peaksid nii kestvuselt, kui sõiduomadustelt parimad olema
Hõm. Ja mina juba praakisin oma valikust
Marin Muirwood-si välja, kuna ta ei ole alumiiniumraamiga. Kuna tegemist sisuliselt harrastaja maanteerattaga, siis on kroomsulam raam põhjendatud? Samas ei olnud ta just kõige kergem vaatamata sellele, et esihark amordita.
Kas tõsiselt võetavad maanteerattad on kõik ümara toruga? Tollel on raami ristlõige rombjas, äkki see eeldab paksemat seina ja tõstab kaalu?
Muidu kiirem ülekanne (48/11) ja siledamad kummid panid kaaluma võrreldes MTB-ga.
Henry
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 16:43
Postitas Corrosion
marion kirjutas: Aga MNT võiks-peaks olema itaallane.
Mis eelist see Itaalia brand annab? Geomeetria, jäikust et vaevalt.
Jäikuse osas pani Merida Mag elite mnt raam kõikidele tuntud Itaalia brandidele ära. Odavam on ta ka kõvasti.
Postitatud: 06. 04. 2004. 17:01
Postitas Mati
Karikas kirjutas:maxspeed kirjutas:No räägitakse et kvaliteetne terasest raam või titaanraam peaksid nii kestvuselt, kui sõiduomadustelt parimad olema
Hõm. Ja mina juba praakisin oma valikust
Marin Muirwood-si välja, kuna ta ei ole alumiiniumraamiga. Kuna tegemist sisuliselt harrastaja maanteerattaga, siis on kroomsulam raam põhjendatud? ...Muidu kiirem ülekanne (48/11) ja siledamad kummid panid kaaluma võrreldes MTB-ga.Henry
Kulla mees, see ju puhas bike ehk MTB ehk maastikuratas, aint lahjema otsa oma, ilma amordita jne. Vaata ratta mõõtu - 26"
48 hammakaga variante on ka mtb ratastel olemas ja võimalus selle puudumisel ka sinna up'ida, kasvõi XTR tasemeni
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 18:31
Postitas KristjanS
marion kirjutas:Nii et siis pigem eelistada Soraga Bianchit 105 seeriaga Authorile? Ainult iseenda pärast küsin.
avaldan sulle tõe.105 juppidega author on columbus torude peal ja see author on sinna lihcalt peale kleebitud/värvitud.ja columbus kehva raami ei tee.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 18:32
Postitas kalev
Corrosion kirjutas:
Jäikuse osas pani Merida Mag elite mnt raam kõikidele tuntud Itaalia brandidele ära. Odavam on ta ka kõvasti.
Lahmid umbes või on sul mõni konkreetne võrdlustest välja pakkuda? Mulle piisaks ka mõnest lingist või siis viitest artiklile. Lihtsalt jutust, et naised saunas midagi rääkisid jääb väheks.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 18:38
Postitas KristjanS
kalev kirjutas:Corrosion kirjutas:
Jäikuse osas pani Merida Mag elite mnt raam kõikidele tuntud Itaalia brandidele ära. Odavam on ta ka kõvasti.
Lahmid umbes või on sul mõni konkreetne võrdlustest välja pakkuda? Mulle piisaks ka mõnest lingist või siis viitest artiklile. Lihtsalt jutust, et naised saunas midagi rääkisid jääb väheks.
see oi vist jah umbes lahmitud sest kahtlen et merida saab näiteks selliste hirmude vastu nagu pinarello,colnago,basso jne jne.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 18:44
Postitas Corrosion
kalev kirjutas:
Lahmid umbes või on sul mõni konkreetne võrdlustest välja pakkuda? Mulle piisaks ka mõnest lingist või siis viitest artiklile. Lihtsalt jutust, et naised saunas midagi rääkisid jääb väheks.
Miskipärast arvan, et sina kui korralik Merida omanik oled seda juba lugenud
test report
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 18:55
Postitas maxspeed
test report[/quote]
mina ei soovitaks siiski seda juttu väga tõsiselt võtta, ega ka mag. raami halvustada, vastupidiselt "kliiniliste katsete" tegijatele, kes tegid mõnuga itaalia kvaliteetbrände maha
ütlen ausalt, mulle see plära ei mõjunud positiivselt. alati on võimalik katseid teha niimoodi, et oleks millegiga kekata, konkurentide ees! ka nn. "rattaajakirjad" on äraostetavad suurtootjate poolt, seda tasub arvesse võtta
Postitatud: 06. 04. 2004. 19:04
Postitas Road
Mul ei ole midagi Columbuse vastu, kuid raamitorusid tehakse ka mitmele sihtgrupile. Ja kõnealuse Authori valmistamiseks on kasutatud amatööridele mõeldud Zonalit. Proffidele on mõeldud Ultrafoco ja mittesümmeetriline Zona.
Nii et alumiiniumil ja alumiiniumil on vahe.
Ma ei taha nüüd küll odavaimaid raame maha teha. Ise sõidan 4402 - ga. ja rattaga jumala rahul. Vähemalt maanteerataste puhul on Authoril hinna ja kvaliteedi suhe soodne.
Ja miskipärast klapivad mul raami torude mõõdud Eastoniga. Kahtlaselt täpselt. Kes sellest tõesti jagab, võiks mind valgustada.
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 19:12
Postitas Corrosion
maxspeed kirjutas:
mina ei soovitaks siiski seda juttu väga tõsiselt võtta,ütlen ausalt, mulle see plära ei mõjunud positiivselt.
Jutt käis ainult jäikusest aga Treki kesised tulemused jäikuse osas on arusaadavad karbon raami pärast, millel on muidugi palju muid häid omadusi peale jäikuse. Oleksin ilmselt isegi pahane kui omaksin mõnda Colnat või Treki
Re: Hea maanteeratta hind?
Postitatud: 06. 04. 2004. 19:16
Postitas Antti
Corrosion kirjutas:
Miskipärast arvan, et sina kui korralik Merida omanik oled seda juba lugenud
test report
Korrektne link oleks
selline.
Postitatud: 06. 04. 2004. 19:56
Postitas UrmasL
Road kirjutas:Mul ei ole midagi Columbuse vastu, kuid raamitorusid tehakse ka mitmele sihtgrupile. Ja kõnealuse Authori valmistamiseks on kasutatud amatööridele mõeldud Zonalit. Proffidele on mõeldud Ultrafoco ja mittesümmeetriline Zona.
Hmmm...aga Columbus Squadra Corse?
Postitatud: 06. 04. 2004. 20:09
Postitas Road
Jah, loomulikult ka Squadra Corse. Ja nähtavasti midagi veel. Ma tahtsin juhtida tähelepanu sellele et Zonal pole kõige vingem.
Ja toru üksi ei tee veel raami, vähemtähtis pole keevituse kvaliteet. Jne. jne........
Postitatud: 06. 04. 2004. 20:46
Postitas Hanno
Eks need arvamused on individuaalsed ja enamusel, ma loodan, põhinevad kogemusel. Kui küsimus on 8/10 max tasemest, siis Sorast või Xenonist pole mõtet nagu rääkida. Kui käiakse 30-50tuh ratta eest välja, siis kindlasti ei tohiks põhikriteerium olla taguvahetaja. Kui selle järgi otsustada, siis... Millegipärast tundus kõigile, et ma ühe lausega tegin maha kõik muud margid ja vihjasin, et osta Bianchi. Saite valesti aru. Häid rattaid on palju ja vähemalt kolme väga head marki saab ka Eestist. Kui vaatad selle hinnaklassiga ratast, siis kõige olulisem on tõesti raam. Kõige kallim raam ei pruugi parim olla. On raame, mis on mõeldud 65kg mägederonijatele, millega 85kg mees kriti ei saagi sõita näiteks. Pehme on. Sama asi jooksudega. Need asjad on primaarsed, mile puhul ei tohi silma kinni pigistada. Ülejäänud on sekundaarne. Kas sul on Chorus või Ultegra või Record või mis iganes, see juba su enda otsustada. Enamusele meist pole üle 105 või Centauri niikuinii vaja. Vahet lihtsalt ei tunne.
Postitatud: 06. 04. 2004. 20:58
Postitas LauriA
Kui palju siis MNT ratta puhul raam loeb, kui füüsilised eeldused ei võimalda TRR-i pikal distantsil esi 500 sisse tulla? Ehk kas ma peaks oma pead vaevama, et kas mu Gitane on juba pehme või mitte
Kas ka algaja teeb vahet 80000 vs 20000 MNT ratta puhul s.t kas näiteks kõige kallimad jooksud Eesti oludes teevad sõitmise oluliselt vähem väsitavaks? Kui võrrelda autodega..... siis kõige uuema 700 seeria BMW kõrvalistmel nüüd 100x parem küll ei olnud kui võrrelda 83'a Opeliga
Lauri, oma sini-puna-valge Gitanega tegelikult rahul.
Postitatud: 06. 04. 2004. 21:07
Postitas Hanno
Hea MNTratta omadused tulevad tegelikult välja alles kiirusel. Eriti jooksude omadused. 50-60km/h. Kui 30nega loksud, siis pole üldse vahet, on sul seal Ksyrium või midagi muud. Ja kui ostad endale hea ratta, siis sellest su koht ei olene TRR'il. Trenni tuleb teha, kui ettepoole tahetakse saada
Postitatud: 06. 04. 2004. 21:33
Postitas priidik
Postitatud: 06. 04. 2004. 22:35
Postitas Arbo
LauriA kirjutas:Kui võrrelda autodega..... siis kõige uuema 700 seeria BMW kõrvalistmel nüüd 100x parem küll ei olnud kui võrrelda 83'a Opeliga
BMWs istudes võib petta tunne, et sa oled valesse kohta sattunud... rattaga võib liiga hea ratas ka ratsionaalse mõtlemise välja lülitada
Postitatud: 07. 04. 2004. 09:40
Postitas maxspeed
Asi taandub lõpuks sellele, et kui tahad head raami, on valida a)osta komplekteeritud rattana, kuid tegelikkuses on hea raam komplekteeritud ka kõigi väga heade juppidega-seega ilgelt kallis lõbu, b)osta eraldi raam ja head pöiad (jooksud), ning laduda kasvõi sora v. xenon peale (vähemalt esialgu) Igaljuhul on mõtekam hea raam ja low-end jupid, kui vilets raam upgreiditud high-end juppidega. Järgmine mure, kustkohast ja millise hinnaga siin eestis on võimalik häid brändiraame üldse saada (vot see teema võibki esialgset hoogu maha võtta), mõtlen eelkõige teras- ja titaanraame.
Postitatud: 07. 04. 2004. 13:19
Postitas Bimmer
No eraldi tippraamraam+sora osta on igal juhul kallim kui võtta 105-ga ratas ja vajadusel paremad jooksud. Normaalsed rattatootjad ei pane ju 105-ga rattale mingit nii sitta raami, et sellega (eesti karvajalgadel) kehv sõita oleks. Lisaks näeks mingi Pinarello või Colnago raami peal mõjub see Sora ikka eriti nõmedalt ja jätab sõitjast jõhkra ketsi mulje.
Postitatud: 10. 04. 2004. 20:32
Postitas erikr
siin colnago terasraame võileivahinnaga
Postitatud: 10. 04. 2004. 21:45
Postitas Corrosion
Hea hinna/kvaliteedi suhtega vokk on Merida Magnesium Shima 105 jupi, Ritchey torude ning jooksudega. Hind miskit 20 kilo aga sealt annab ka alla kaubelda.
Postitatud: 10. 04. 2004. 23:57
Postitas KristjanS