Ernesto ajalooviktoriin
Postitatud: 28. 05. 2012. 22:53
Olen võtnud omale nõuks taastada originaalilähedaseks või ajastukohaseks ühe Colnago MNT ratta. Saab see siis teos paari kuuga või paari aastaga, pole vahet. Kõigepealt tahaks aga selgeks teha selle eluka algupärase olemuse. Raamil ilutsevad kleebised mis viitavad Colnago Masterile. Samas on ju kõigile Colnagofiilidele teada, et esimene Master nägi ilmavalgust 1983 aastal. Enne seda olid erinevad Mexicod ja Superid. Samas raami detaile vaatades ja võrreldes tundub tegu olema mitte Master elukaga. Pigem sarnaneb Nuovo Mexico. Siit-sealt ilma uurides on silma jäänud, et komponendid näikse olevat eri aatakäigu omad.
Et väheke selgust saada, panen siia valiku pilte detailidest ja raamist. Ehk keegi tark teadjam oskab öelda, kes-kus ja mis.
Üldine pilt:
Pildil värvkate must, "chain-stay" kroomitud, mõlemil pool sisse pressitud Colnago.
Sadulaklamber ja "seat-stay":
"Seat-stay" peale pressitud kiri Colnago, aluspind ei ole mitte sissepoole kumer vaid "sile".
"BB-shell":
Nagu näha, on raami sisse lõigatud Colnago logo (rist). Samuti jooksevad käigutrossid raami alt.
Esihark:
Esihargi "kroonile" pressitud C ja Colnago logo. Logo sisse on sulatatud mingit plastikut, näikse olema originaalis, sest sama "ollus" oli ka logost allpool olevas süvises. Kroon ei ole mitte maaga paralleelne vaid jookseb nurga all.
Käiguheeblid ja "head-tube" ühendus:
Raamitorude ühenduse sisse pressitud Colnago logo, värvus kollane.
Käiguheeblite ühel pool on Colnago logo ja mingi graveering ja teisel pool...
...kiri Colnago ja profiil täidetud eelpool mainitet musta "ollusega" (mingi plastik).
Tagavahetaja:
Campagnolo Super Record, litrid plastikust, igale võimalikule poldile/mutrile pandud kiri Campagnolo.
Vändad:
52/46 hammasrattad. Hammaka ja vända poldil kirjad Campagnolo.
Pidurid:
Mõlemil piduril sama ornamentika, mis käiguheeblitel. Nii pidurikummil kui "kingal" peal kiri Campagnolo. Trossipingutusmutter on koonusekujuline, peal kiri Camagnolo. Peab olema pärit enne 1983-e, sest sellest aastast oli pingutusmutter teine, samuti teistsugune piduri "laiendushoob".
Tagarumm:
Tagarummul kiri Campagnolo Record, peal 7-ne tirr.
Lenksupikendus:
Eest
Tegemist 3T pikendusega. Nagu näha, ilutseb ees Colnago logo.
Küljelt
Küljel kiri Colnago ja logo.
Pidurilingid Mavic:
Lingikummid "näritud" kollased. Internet annab mudeliks 430 SSC.
Hetkel puudulik esikäigu vahetaja, küll see ka ükskord tuleb.
Kes jagab biiti? Netist olen kõiksugust infot töödelnud, ent tõe jälile pole saanud. Leiame ehk siit abi?
Samuti ootan ettepanekuid värvkatte ja pisidetailide osas. Ratas peaks mingi hetkel välja hakkama nägema kui uus, mis tähendab, et kõik detailid saavad ükshaaval menetletud-uuendatud.
Konkurss avatud!
Et väheke selgust saada, panen siia valiku pilte detailidest ja raamist. Ehk keegi tark teadjam oskab öelda, kes-kus ja mis.
Üldine pilt:
Pildil värvkate must, "chain-stay" kroomitud, mõlemil pool sisse pressitud Colnago.
Sadulaklamber ja "seat-stay":
"Seat-stay" peale pressitud kiri Colnago, aluspind ei ole mitte sissepoole kumer vaid "sile".
"BB-shell":
Nagu näha, on raami sisse lõigatud Colnago logo (rist). Samuti jooksevad käigutrossid raami alt.
Esihark:
Esihargi "kroonile" pressitud C ja Colnago logo. Logo sisse on sulatatud mingit plastikut, näikse olema originaalis, sest sama "ollus" oli ka logost allpool olevas süvises. Kroon ei ole mitte maaga paralleelne vaid jookseb nurga all.
Käiguheeblid ja "head-tube" ühendus:
Raamitorude ühenduse sisse pressitud Colnago logo, värvus kollane.
Käiguheeblite ühel pool on Colnago logo ja mingi graveering ja teisel pool...
...kiri Colnago ja profiil täidetud eelpool mainitet musta "ollusega" (mingi plastik).
Tagavahetaja:
Campagnolo Super Record, litrid plastikust, igale võimalikule poldile/mutrile pandud kiri Campagnolo.
Vändad:
52/46 hammasrattad. Hammaka ja vända poldil kirjad Campagnolo.
Pidurid:
Mõlemil piduril sama ornamentika, mis käiguheeblitel. Nii pidurikummil kui "kingal" peal kiri Campagnolo. Trossipingutusmutter on koonusekujuline, peal kiri Camagnolo. Peab olema pärit enne 1983-e, sest sellest aastast oli pingutusmutter teine, samuti teistsugune piduri "laiendushoob".
Tagarumm:
Tagarummul kiri Campagnolo Record, peal 7-ne tirr.
Lenksupikendus:
Eest
Tegemist 3T pikendusega. Nagu näha, ilutseb ees Colnago logo.
Küljelt
Küljel kiri Colnago ja logo.
Pidurilingid Mavic:
Lingikummid "näritud" kollased. Internet annab mudeliks 430 SSC.
Hetkel puudulik esikäigu vahetaja, küll see ka ükskord tuleb.
Kes jagab biiti? Netist olen kõiksugust infot töödelnud, ent tõe jälile pole saanud. Leiame ehk siit abi?
Samuti ootan ettepanekuid värvkatte ja pisidetailide osas. Ratas peaks mingi hetkel välja hakkama nägema kui uus, mis tähendab, et kõik detailid saavad ükshaaval menetletud-uuendatud.
Konkurss avatud!