1000 km Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29
Postitatud: 07. 06. 2012. 20:50
Aprillis sin kätte oma uue 29'er-i. Suurest rõõmust tegin siiagi postituse, mis pälvis toona foorumlaste pahameelt kuna postitasin vaid tootja enda pildid, lisaks veebist võetud tehnilised andmed jne. Täna on mul täitunud selle rattaga 1000 kilomeetrit ja teen nüüd "korraliku" postituse. Need 1000 kilti on olnud ausad MTB kilomeetrid, mitte mingid alfalti nühkimised. Elan Viimsis ja siit hakkavad head metsateed, singlid jne. Lisaks olen sõitnud sellega ka Samsung Cup'i raames Kõrvemaa Tallinna maratoni ja võistluseväliselt Rõuge maratoni raja. Minu sõite näeb sellel Endomondo lehel http://www.endomondo.com/profile/401791.
Selline on mu ratas tavaliselt peale sõitu. Olles aus, pesen ma teda üle mitme kasutamise ning pedantselt puhtaks ei küüri ma teda kunagi. Specialized Stumpjumper Expert Carbonil on nagu nimestki nähtub kerge FACT IS 8m carbon HT raam ning Roval Control wheelset. Kasutan tubeless Specialized S-Works Renegade kumme. Mõned peavad neid liiga kiireteks ja libedateks, mulle nad meeldivad. Liiga nublulised lähevad muda täis ja muutuvad raskeks. Kaalu on rattal ca 9,7 Kg.
Expert Carbon mudelil on carbon käpp ja eest kaks hammakat 39/26, käike vahetab SRAM X7, 10-speed. Kes arvavad, et 39 on ees suure hammaka kohta liiga vähe,m need peavad arvestama et ka jooks on suurema läbimõõduga, sellest veidi väiksem esihammakas.
Taga on SRAM PG-1050 10-speed kassett, 11-36 ja SRAM X0, 10-speed, mid cage;
Vahetajateks on SRAM X9, 10-speed trigerid. Siiani kasutasin SRAM Gripshifte, kuid kohanemine toimis kiiresti ning täna juba eelistan pigem neid;
Piduriheeblid on Custom Formula R1 S hydraulic, mida saab ilma tööriistadeta reguleerida;
160 mm rootorid, Custom Formula R1 S hydraulic;
Üks parimaid abimehi on Garmin Edge 500. Selle eelisteks on väiksus, odavus (võrreldes Edge 800 mudeliga) ja erakordselt suur nutikus. Aku peab kaa kenasti. Puuduseks on kaarti puudumine, mida mina vaatan telefonist vajadusel.
Absoluutselt kõige suuremaks positiivseks üllatuseks on Specialized ja RockShox koostöös valminud SID Brain esiamort, töötab inertsklapi abil automaatselt lukustades (mis ka reaalselt töötab!!!) ning 90 mm käiguga. Võimaldab mistahes momendil sadulast püsti hüpata ja väntama hakata ning tunnetada, kuidas jõud ei lähe esiamordi pumpamisse, vaid edasiliikumise kiirusesse.
Last, but not least. Nii häid joogipudeli hoidjaid mul pole mitte kunagi olnud. Söön mütsi ära, kui siit pudel kaduma läheb, samas ülikerge ja mugav kasutada. Mudelit ei tea, Specialized Concept Stores Erki Kukk keeras omal algatusel just need külge (hoidjaid tahtsin), rohkem rahul ei saa nedega olla.
Siin foorumis on olud palju suhteliselt mõtetut ja kohati naeruväärset vaidlust 26 vs 29'eri teemadel. Tavaliselt on vaidlejad varustatud mingite teoreetiliste väidete ja pseudofaktidega. Praktilisest kasutusest tingitud kogemusi pea-aegu polegi näinud. Oma kogemusest ütlen, et 29'er on tulnud, et jääda. Mina ei lähe kunagi enam tagasi 26-sele. Kuigi eelmine ratas oli kallim ja full suspension tüüpi Trek Fuel. Mulle see 29'er sobib igas aspetkis. Tänu suurematele jooksudele õige elastsusega raamile saab loobuda tagavedrustusest. Siit tuleb oma 1 kg kokkuhoidu ning €€€ osas samuti. Ratas käitub rahulikult ja on keerulises maastikus täpselt juhitav. Vähemaks on jäänud igasugu tõmblemised ja must sõit. Suur eelis on tõusudel. Konkreetne ja ümberlükkamatu fakt on see, et 29'er-iga saan üles sealt, kui 26-ga ma üles ei saanud. Suuresti tuleb see kagakummi suuremast puutepinnast maaga, mis tagab parema haardumise. Jooksude suuremast raadiusest tulenevat täiendavat inertsi ma ei tunneta. Aga tõsi see on, et 29'er-i puhul on oluline saada head ja kerged jooksud.
Mina maksin oma ratta eest veidi üle 3000 € aga võimalikele soovijatele pean kurvastuseks ütlema et seda mudelit kindlasti ei saa, kuna nõudlus uute rataste järgi on suurem kui pakkumine.
Selline on mu ratas tavaliselt peale sõitu. Olles aus, pesen ma teda üle mitme kasutamise ning pedantselt puhtaks ei küüri ma teda kunagi. Specialized Stumpjumper Expert Carbonil on nagu nimestki nähtub kerge FACT IS 8m carbon HT raam ning Roval Control wheelset. Kasutan tubeless Specialized S-Works Renegade kumme. Mõned peavad neid liiga kiireteks ja libedateks, mulle nad meeldivad. Liiga nublulised lähevad muda täis ja muutuvad raskeks. Kaalu on rattal ca 9,7 Kg.
Expert Carbon mudelil on carbon käpp ja eest kaks hammakat 39/26, käike vahetab SRAM X7, 10-speed. Kes arvavad, et 39 on ees suure hammaka kohta liiga vähe,m need peavad arvestama et ka jooks on suurema läbimõõduga, sellest veidi väiksem esihammakas.
Taga on SRAM PG-1050 10-speed kassett, 11-36 ja SRAM X0, 10-speed, mid cage;
Vahetajateks on SRAM X9, 10-speed trigerid. Siiani kasutasin SRAM Gripshifte, kuid kohanemine toimis kiiresti ning täna juba eelistan pigem neid;
Piduriheeblid on Custom Formula R1 S hydraulic, mida saab ilma tööriistadeta reguleerida;
160 mm rootorid, Custom Formula R1 S hydraulic;
Üks parimaid abimehi on Garmin Edge 500. Selle eelisteks on väiksus, odavus (võrreldes Edge 800 mudeliga) ja erakordselt suur nutikus. Aku peab kaa kenasti. Puuduseks on kaarti puudumine, mida mina vaatan telefonist vajadusel.
Absoluutselt kõige suuremaks positiivseks üllatuseks on Specialized ja RockShox koostöös valminud SID Brain esiamort, töötab inertsklapi abil automaatselt lukustades (mis ka reaalselt töötab!!!) ning 90 mm käiguga. Võimaldab mistahes momendil sadulast püsti hüpata ja väntama hakata ning tunnetada, kuidas jõud ei lähe esiamordi pumpamisse, vaid edasiliikumise kiirusesse.
Last, but not least. Nii häid joogipudeli hoidjaid mul pole mitte kunagi olnud. Söön mütsi ära, kui siit pudel kaduma läheb, samas ülikerge ja mugav kasutada. Mudelit ei tea, Specialized Concept Stores Erki Kukk keeras omal algatusel just need külge (hoidjaid tahtsin), rohkem rahul ei saa nedega olla.
Siin foorumis on olud palju suhteliselt mõtetut ja kohati naeruväärset vaidlust 26 vs 29'eri teemadel. Tavaliselt on vaidlejad varustatud mingite teoreetiliste väidete ja pseudofaktidega. Praktilisest kasutusest tingitud kogemusi pea-aegu polegi näinud. Oma kogemusest ütlen, et 29'er on tulnud, et jääda. Mina ei lähe kunagi enam tagasi 26-sele. Kuigi eelmine ratas oli kallim ja full suspension tüüpi Trek Fuel. Mulle see 29'er sobib igas aspetkis. Tänu suurematele jooksudele õige elastsusega raamile saab loobuda tagavedrustusest. Siit tuleb oma 1 kg kokkuhoidu ning €€€ osas samuti. Ratas käitub rahulikult ja on keerulises maastikus täpselt juhitav. Vähemaks on jäänud igasugu tõmblemised ja must sõit. Suur eelis on tõusudel. Konkreetne ja ümberlükkamatu fakt on see, et 29'er-iga saan üles sealt, kui 26-ga ma üles ei saanud. Suuresti tuleb see kagakummi suuremast puutepinnast maaga, mis tagab parema haardumise. Jooksude suuremast raadiusest tulenevat täiendavat inertsi ma ei tunneta. Aga tõsi see on, et 29'er-i puhul on oluline saada head ja kerged jooksud.
Mina maksin oma ratta eest veidi üle 3000 € aga võimalikele soovijatele pean kurvastuseks ütlema et seda mudelit kindlasti ei saa, kuna nõudlus uute rataste järgi on suurem kui pakkumine.