1. leht 1-st

Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)

Postitatud: 16. 05. 2004. 16:18
Postitas Külaline
On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.

Postitatud: 16. 05. 2004. 17:08
Postitas Andres L

Postitatud: 16. 05. 2004. 17:14
Postitas Road
Selles hinnavahemikus vaataksin Meridat. Ja mitte ainult pildi pealt.

Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)

Postitatud: 16. 05. 2004. 17:24
Postitas festor
algren kirjutas:On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.
Mine näiteks kristiine Hawaii expressi ( või ka mõni muu HE) seal on päris mõistusega müüjad

Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)

Postitatud: 17. 05. 2004. 10:37
Postitas garu
algren kirjutas:On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.
Enne mõtle täpselt läbi kuidas ja kus sa sõidad. Mida sa maastikul sõidu all mõtled? Kui lihtsalt kruusa- ja metsavaheteid siis võta parem hübriid. Väga vähesed pühapäevasõitjad lähevad oma maastikuratastega sellisele maastikule kus tõesti maastikuratast vaja on. Ja kole on vaadata kui tegelased mudakummidega asfaldil ägavad.

Selles hinnaklassis pole konkreetset mudelit mõtet soovitada, mõtle läbi oma ootused ratta kohta ja lase poes sobivat soovitada.

Postitatud: 17. 05. 2004. 11:54
Postitas Karikas
Kirjutaks siia mõned nõuanded, millele mina soovitan odava ratta puhul tähelepanu pöörata.
* Mida vähem vilesid ja vigureid küljes, seda parem. Taga-amordid, ketaspidurid jms. sh. Isiklikult põlgaksin ka kirjusust ja kirjaderohkust.
* Tuleb teha selgeks käiguvahetajate brändid ja mille poolest üks teisest üle on. Selle raha eest Aliviot või Deoret ilmselt ei saa, Accerat aga küll. Muul juhul tuleks täpsemalt uurida. Hea, kui lingid, esivahetaja jms. samast brändist.
* Tuleb hoolikalt läbi mõelda, kus sõidad ning rattast sõltumatult valida vastav kumm. Mitte ainult mustri poolest, vaid ka paksuselt. Algajale abiks jäme, kuid sile - veereb hästi ja ei löö lohakal kasutusel läbi. Kummid lased ostu käigus ära vahetada.
* Kui rattasõit tõsisemalt huvi pakub, siis tuleks jälgida mõningaid pisidetaile, mis eristavad sõitjate rattaid harrastajate omadest. Näiteks et lenks on stem-iga, mitte keevitatud - saab paremini häälestada. Pedaalid aluminiumist, mitte plastikust (ja soovitatavalt korvitatavad). Sadul sportlikum. Topeltpöiad. Kiirkinnitusega rummud. Pidurid oleksid V tüüpi.
* Kui vedrupulk, siis reguleeritav - mitte häälestamisvajaduse pärast, vaid näitab natukegi kvaliteeti. Ise eelistaksin amordita kahvlit, kuna saad siis sama raha eest muid asju rohkem. Amordi ostad kunagi niikuinii parema.
* Pööra tähelepanu trossikõridele. Vaata, et nad üheski asendis (sh. ümber häälestades) ei nühiks vastu raami. Parem on, kui trossid pealtpoolt toru lähevad.
* Ja kõige olulisem - kui oled eelvaliku teinud, siis laena sõbra käest head ratast, sõida mõned õhtud tunnetuse saamiseks ja proovi kõik rattad poodides läbi. Tagumik on kõige targem otsustaja ;)

Rõhutan veel, et ennem rataste võrdlust proovimise teel peaks olema mingi tunnetus. Eriti, kui pole tükk aega sõitnud. Üks talv juba paneb põntsu, mis siis 10a rääkida. Ja ainult tagumiku tundega ei peaks piirduma, vaid on nüansse, mida peaks teadlikult jälgima.

Nende nüasside abil peaks ka võhik oskama rataste keskel orienteeruda.
Henry

Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)

Postitatud: 17. 05. 2004. 14:01
Postitas tarts
algren kirjutas:On soov nii kuu aja pärast osta ratas. Hinna piirid oleks 3000-4000kr. Kasutatut ei soovi. Sõita kavatseks linnas kui ka maastikul. Oleks siis esialgu pühapäevasõitja. Viimati ratast omasin lapsena üle 10 aasta tagasi. Selle aja sees on vahel saand väga harva tuttavate ratastega sõidetud. Tehnilise poole pealt ka väga tugev ei ole.
Minu kogemused ütlevad, et sellest hinnaklassist alustades ja sisuliselt olematut rattasõidu treenitust arvestades, tuleb osta võimalikult odav ratas ja aasta või kaks sellega trenni teha ja alles siis võiks mõelda ratta sõiduomaduste peale ning asjadele mis seal peaksid või võiksid küljes olla. Kui tahad tõsisemalt sõita, siis osta kohe ka klõpsuga pedaalid, rattakingad ja rattasõidupüksid. Kui tahad ainult rattale minna metsa ja merd näidata, siis kogemused ütlevad, et selleks sobib igasugune ratas mis vastab sinu kehamõõtmetele ja maksab üle 900.- krooni.

Postitatud: 17. 05. 2004. 15:04
Postitas Alan B'Stard
Karikas kirjutas: Parem on, kui trossid pealtpoolt toru lähevad.
Miks ?

Postitatud: 17. 05. 2004. 15:34
Postitas Karikas
Alan B'Stard kirjutas:Miks ?
Miks trosse toru peale pannakse? Pakun, et tassida on parem. Saad õlale võtta, ilma et trossid sooniksid. Hooldada on pealtpoolt lihtsam. Ruumi on rohkem kõride paigutuseks.

Omal on näiteks all ja tagantjärgi põen, et kohe sellele tähelepanu ei osutanud. Muidu on hea, et suure raami puhul ei hõõru kubet, kuid tassimiseks on võimalused piiratud. Trepist alla minnes saan sadula otsa õlale toetada. Ülesse minnes pean aga ratta tagumise otsa ette keerama ja kaenla alla võtma ning vända juurest alumise toru alt kinni hoidma. See koht võib aga väga porine olla ja mäest ülesse tassides oleks parem õlaga toetada.
Henry

Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)

Postitatud: 17. 05. 2004. 16:22
Postitas Alan B'Stard
tarts kirjutas:Kui tahad ainult rattale minna metsa ja merd näidata, siis kogemused ütlevad, et selleks sobib igasugune ratas mis vastab sinu kehamõõtmetele ja maksab üle 900.- krooni.
No ei sobi, kõveraks ja katki lähevad

Postitatud: 17. 05. 2004. 19:56
Postitas Antti
Karikas kirjutas:Trepist alla minnes saan sadula otsa õlale toetada. Ülesse minnes pean aga ratta tagumise otsa ette keerama ja kaenla alla võtma ning vända juurest alumise toru alt kinni hoidma. See koht võib aga väga porine olla ja mäest ülesse tassides oleks parem õlaga toetada.
Einoh ... ma ikka ei saa aru, mis teadus nüüd selle rattatassimise taga on? Mis sul on raam monoliitne metallikamakas, et ei anna kätt ülemise toru alt läbi panna ja sealt teda õlale toetada?

Postitatud: 17. 05. 2004. 20:11
Postitas Overkilla
algren kirjutas:Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
Otsisin ja otsisin, leidsin aga ainult 15 tonnise:
http://www.ingramrollers.com/images/as315_thumb3.jpg
Midagi ratta taolist 3 tonni jaoks:
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... ics/01.JPG
Ja peaaegu viimasena: 3 tonnine
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... -F%7E1.JPG
http://www.rememuseum.org.uk/vehicles/wrv/vehchev.jpg
Veelgi:
http://www.aristocraft.com/catalog/part ... 0truck.jpg
Ja veel ja veel rattaid 3 tonniseid:
http://www.tractorpulling.com/result/2001/ahoy.html

Postitatud: 17. 05. 2004. 20:45
Postitas Rivo
Overkilla kirjutas:
algren kirjutas:Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)
Otsisin ja otsisin, leidsin aga ainult 15 tonnise:
http://www.ingramrollers.com/images/as315_thumb3.jpg
Midagi ratta taolist 3 tonni jaoks:
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... ics/01.JPG
Ja peaaegu viimasena: 3 tonnine
http://www.leblancauction.com/HANSEN/ha ... -F%7E1.JPG
http://www.rememuseum.org.uk/vehicles/wrv/vehchev.jpg
Veelgi:
http://www.aristocraft.com/catalog/part ... 0truck.jpg
Ja veel ja veel rattaid 3 tonniseid:
http://www.tractorpulling.com/result/2001/ahoy.html
Ärme nüüd päris sedasi kah küsijat tümitama hakka. Tegelikult saame ju kõik aru, et küsijat huvitas ratta juures 3000-4000 EEK hinnaklass, mitte raskusühik. Kõik ei näe vajadust omada võistlustasemega ratast. Milleks peab niisama kulgema ja nt. paar tänavat/kilomeetrit eemal sõbra juures käima Deore juppidest pungil rattaga? Siit ka algse postitaja küsimus, mis ka igati õigustatud. Ainus probleem vast see, et siin ei osata sellise hinnaskaala rattaid niivõrd hästi kommenteerida, kui nt. võistlusklassi rattaid. Vähemalt mina küll ei oska kuni 4k. maksvate (uute) kohta miskit asjaliku kommenteerida.
Algsele postitajale niipalju, et mine poodi, vaata, mis meeldib, proovi natuke sõita. Lõpuks vali see, mis nii välimuse, kui ka sõita proovimismugavuse järgi kõige paremini sobib.

Postitatud: 17. 05. 2004. 21:02
Postitas Road
Proovimine on jah kõige olulisem. Tean üht teist selle hinnaklassi ratastest. Seepärast soovitan ikkagi Meridat. Kalahari 530 SX, või kui on raha rohkem, 555 SX. Mõlemad sobivad ja mahuvad hinna sisse. Raamid on harrastajale piisavad isegi siis kui tuleb tahtmine paremaid juppe külge keerata.

Re: Palun abi ratta valikul (3-4 tonni)

Postitatud: 17. 05. 2004. 21:04
Postitas tarts
Alan B'Stard kirjutas:
tarts kirjutas:Kui tahad ainult rattale minna metsa ja merd näidata, siis kogemused ütlevad, et selleks sobib igasugune ratas mis vastab sinu kehamõõtmetele ja maksab üle 900.- krooni.
No ei sobi, kõveraks ja katki lähevad
Ei tea miskit mul endal mingi 1800.- riistapuu ja läbipainduma hakkas alles 5 aastat pärast ostmist. St., et alguses ma ikka ei viitsinud ekstreemsetes oludes uhada, mööda muda ja kännujuurikaid.
Ja kui katki läheb ostan uue ja sellise mis minu sõidustiiliga juba rohkem sobib.

Ma muidugi loodan, et küsija pole migi 110 kilone mehehakatis.

Postitatud: 18. 05. 2004. 09:16
Postitas Karikas
Antti kirjutas:Einoh ... ma ikka ei saa aru, mis teadus nüüd selle rattatassimise taga on? Mis sul on raam monoliitne metallikamakas, et ei anna kätt ülemise toru alt läbi panna ja sealt teda õlale toetada?
Ei ole monoliitne metallikamakas, vaid trossid lähevad ülemise toru alt! Sai sellest ju kirjutatud, miks peab üle seletama? Lisaks veel selle, et tagurpidi peab keerama selleks, et ühe käega hoida - esiosa ripub taga ja ei vänderda. Aga aitab OT-st...

Siin rahvas kiidab Meridat. Toetan seda soovitust. Täiesti arvestatav ratas (peaks olema 24 käigune) on näiteks Kalahari 550. Näiteks samas hinnas Trek puhul pead loobuma alu raamist (või amordist ja stemist) ning peab leppima vähem tuntud käiguvahetajaga. Tundmatumatest nimedest konkureeriks veel Progear, kuid siis pead peale ostu kõik pulkadeks võtma ja korralikult kokku panema. Ratas ise hea, kuid montaazi ja hoolduse kvaliteet jätab soovida.
Henry

Postitatud: 18. 05. 2004. 14:47
Postitas Alan B'Stard
Karikas kirjutas:Tundmatumatest nimedest konkureeriks veel Progear, kuid siis pead peale ostu kõik pulkadeks võtma ja korralikult kokku panema. Ratas ise hea, kuid montaazi ja hoolduse kvaliteet jätab soovida.
Henry
Kas hind annab põhjust sellega vaeva näha ka, ja kas selle rattaga mõni pood Tallinnas ka tegeleb ?

Postitatud: 18. 05. 2004. 16:18
Postitas Karikas
Alan B'Stard kirjutas:Kas hind annab põhjust sellega vaeva näha ka, ja kas selle rattaga mõni pood Tallinnas ka tegeleb ?
Mul endal ketastega variant ja selleni jõudmisest juttu siin. V piduritega oli ca 1kEEK odavam ja saab ehk kaubelda kah pisut. Alguses pisut põdesin, kuid lõppkokkuvõttes olen rattaga rahul. Kaalub koos kõigi vidinatega 14.3kg ja V piduritega peaks kergem olema. Raam on jäik ja head jupid peal. Eriti kiitmist väärt on rehvid. Suurimaks puuduseks on just Pro-Team poekett, kus neid kokku pannakse ja hooldatakse. Sama ratta hind erinevates poodides erinev, kõikjalt paistab silma kokkuhoid - web-leht puudub, asjatundjast poesellid puuduvad, monteerijad teevad lohakat tööd, garantiiga võib probleeme tulla jne. Niiet parema meelega reklaamiks teisi rattapoode, kus pisut paremad kogemused...

Henry

Postitatud: 24. 05. 2004. 15:18
Postitas aven
Hehh, siin sama st käin ratast selles hinnavahemikus piilumas.Tänaseks on kõik suuremad rattapoed läbi kammitud, proovitud rattaid nii 26-seid kui 28-si, netist lisa uuritud ja tulemuseks on - Merida. Saab kõikse enam selle pisku raha eest.

Postitatud: 27. 05. 2004. 13:38
Postitas Külaline
käidud natuke vahepeal rattaid vaatamas. Silma on praegu jäänud classic legend ja merida kalahari 530 SX, mõlemad esiamordiga.

Postitatud: 27. 05. 2004. 15:59
Postitas aven
kalahari 530 SX vahepeal ostetud.

Postitatud: 11. 06. 2004. 12:09
Postitas Külaline
Sai nüüd lõpuks ratta valik tehtud.
Valik oli väga suur. Mõtlesin kord üht kord teist, aga lõpuks ikkagi valisin Classic Team Alu 21 S-i.
Esimesed sõidumuljed on :D.