1. leht 1-st
Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 19:46
Postitas kapuuts
Plaanis uut ratast uueks hooajaks. 29st odavama klassi carboni. Hind võiks olla alla 2k.
Hetkel silma jäänud Orbea Alma 29 S50.
http://www.orbea.com/gb-en/bicycles/alma-29-s50 X-Spordist ettetellimisega ~1700€
Mõtlesin ka veel Felt-i ja Cube peale aga pole leidnud veel uue hooaja hindu.
Scott-il tundusid ka ettetellimisel muidu head hinnad aga kuna see on rahvaratas,mis igal teisel siis jätaks selle variandi välja(mitte et mul selle margi vastu isiklikult midagi oleks).
Kas antud Orbea jupid,kvaliteet vastavad sellele antud hinnaklassile? Siiamaani pole Orbea kohta miskit halba kuulnud.
Veel mingeid variante samas hinnaklassis?
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 20:18
Postitas erikr
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 21:04
Postitas kapuuts
Ja veel üks küsimus, et kui ratas tellida ja kui amordi asemel carbon kõvakahvlit tahan siis kas hind suureneb või väheneb või sama hinnaklass?
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 21:13
Postitas Vaido32
Mõlema mainitud ratta puhul on hind liiga kallis, nende komponentidega ei peaks üle 1400-1500 maksma. Kauple alla või leia selle raha eest XT sarjaga ratas.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 21:26
Postitas KaupoR
kapuuts kirjutas:Ja veel üks küsimus, et kui ratas tellida ja kui amordi asemel carbon kõvakahvlit tahan siis kas hind suureneb või väheneb või sama hinnaklass?
Mis sa mõtled? Kui kõvakahvel juurde osta siis selle eest tuleb ju maksta? Ükski tootja minu teada kõvakahvlit
stock'is alla ei pane (va Niner).
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 21:29
Postitas siim_s
kapuuts kirjutas:Ja veel üks küsimus, et kui ratas tellida ja kui amordi asemel carbon kõvakahvlit tahan ...
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 21:32
Postitas kapuuts
?
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 07. 09. 2012. 22:37
Postitas veloson
kapuuts kirjutas:?
Et vedrustus on maastikusõidu parendamiseks arendatud ja tootjatel ei ole see kogemata ega ainult hinna tõstmiseks komplekti sisse arvatud.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 08. 09. 2012. 06:52
Postitas kapuuts
Esiteks pole Eestis nii karmi maastikku ja ma ei küsinud seda küsimust ka selle mõttega, et raha sellepealt kokku hoida.
Teiseks sõidan juba üle kuu asendusamordiga,mida saab lukku panna ainult amordi hargilt ja mida suurte kiirustega ja metsavahel väga näppida ei ole tahtnud ja mis ongi mul suht koguaeg lukus olnud. Suht harjunud.
Kolmandaks ma ei pea välja tooma, et 29sel on suuremad rattad,mis ei raputa takistuste ületamisel niipalju kui 26ne.
Ja neljandaks ma uurin hetkel alles maad ja ka vastava kohapealt nii plusse kui miinuseid.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 08. 09. 2012. 07:16
Postitas maksipoiss
Ei ole nii karmi maastikku? Minu arust amordi eelis tuleb välja just treppis või hästi auklikul kruusateel ja singli juurikatel sõites.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 08. 09. 2012. 08:04
Postitas metslane
Mis te norite
ta noor ju alles
Las proovib omal nahal järgi.
http://www.hawaii.ee/index.php?id=86757&product=1871 Näiteks selline asi.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 08. 09. 2012. 08:23
Postitas kapuuts
Noor muidugi sel alal, ei vaidle vastu. Ega ma muidu ei uuriks siin maad aga selle aastaga on kogemusi ja teadmisi ikka omajagu juurde tulnud ja kui off topicuks ja karmi maastiku teemale tagasi pöörduda siis aastaid Norras töötades ja seal mägedes ja metsades ringi sõites julgen küll väita jah, et Eesti pole karmi maastikuga. Vähemalt Norraga võrreldes mitte.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 08. 09. 2012. 08:44
Postitas siim_s
Kui sa karmil maastikul ei sõida, siis võta juba CX ratas. TRM, Aegviidu, Otepää ja Elva SEC jaoks ju täitsa hea.
Üks väike tsitaat Rakke võistluse teemast:
wylde kirjutas:Mõnel põllujupil selg ja randmed anusid piinade lõppu kui maapind risti liikumissunda lainetas aga selle süü peab veeretama jäiga kahvli kapsaaeda
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 08. 09. 2012. 08:58
Postitas snaxez
Radonil tuleb 2013 üks 29" mudel 1999€
täpset speci veel ei ole, aga on teada et tuleb Fox 32 F29 tapered amort, XT grupp, Formula RX pidurid ja Crossride jooksud.
pilt kah antud mudelist:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8970_n.jpg
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 08. 09. 2012. 14:30
Postitas metslane
Hea pikk leistapikendus
Kujutan ette mis tunne on sellisega 29 tollisega sõita
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 12. 09. 2012. 17:02
Postitas kapuuts
Nii vist valik tehtud. Kukrut tuleb küll natuke rohkem kergendada aga isend peaks selline olema
http://www.orbea.com/int-en/bicycles/alma-29-s30/
Lahtised küsimused on veel kas FOX 29 FIT CTD REMOTE QR15 100 või ROCK SHOX SID 29 XX WC REMOTE amort? Plussid,miinused?
Ja siis pakuti veel tellides ~150€ lisa summa eest XT jookse olemas olevatele.See oleks maksimum summa hetkel mida saaksin lisada. Kas see diil tasuks end ära? Või tasub hetkel stockidele jääda ja tulevikus kui raha peaks rohkem kogunema ,midagi paremat vaadata? Üldse XT jooksudest midagi?
Aitäh
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 12. 09. 2012. 17:15
Postitas siim_s
Võta Fox. 15mm võllile üleminek andis isegi minusugusel tsainikul tunda, et esiots on jäigem. 29" puhul peaks vahe veelgi tuntavam olema kuna suurem jooks on kõikide muude asjaolude samaks jäädes vähem jäik. 15mm võll aitab seda kompenseerida.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 13. 09. 2012. 09:09
Postitas Arbaitel
Kui veel ümber tahad mõelda siis Extreme spordist saab selle hetkel 40% soodusega:
http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... &p_id=1179
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 13. 09. 2012. 15:13
Postitas Pirita
Ja miks mitte ka vaadata Specialized rattaid. Ma kevadel ostsin ja pettuma ei ole pidanud. Hinnaklassi mahub ka ilusti.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 13. 09. 2012. 18:12
Postitas kapuuts
Kindlasti on need head rattad aga valik langes seekord Orbeale. Veel väike lisaküsimus, et järsku keegi oskab öelda, mis suurus antud Orbea mudel mulle sobiks (S, M)? Ei leidnud kuskilt Orbea kodulehelt mingit tabelit. Pikkus 177cm ja jala sisem66t 79cm. Tollip6hine m66t peaks kalkulaatori järgi 17.5" olema.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 13. 09. 2012. 22:49
Postitas Tihver
Kui aega on, siis mine ja proovi suurust, hetkel on poes sees hooldusesse toodud Carbon raamiga Alma M suurus.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 14. 09. 2012. 09:24
Postitas RATTUR 73
Olen ise sama pikk no 1cm pikem. Sõidana Cube Aimiga ja raam on 18 " Aga soovitan ennne ikka proovida
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 18. 09. 2012. 08:53
Postitas Pirita
Ma olen ka 177cm pikk ja 17,5 raam on ideaalne.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 18. 09. 2012. 09:30
Postitas kapuuts
Nendele, kes mu küsimust täpselt ei lugenud siis otsin vastust kas S või M suurus, kuna Orbea pakub ratta mõõte ainult tähtedega. Niiet 17.5" = S või M?
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 18. 09. 2012. 09:47
Postitas siim_s
Orbea S on 16.5", M = 18.5".
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 18. 09. 2012. 10:55
Postitas kapuuts
mmk.. siis minu mõõt täpselt kahevahel, mis ei tee asja sugugi kergemaks
Saan aru, et kõigeparem oleks mõne sellise isendiga proovisõitu kuskil teha aga kui sellist võimalust pole siis kumb variant teoreetiliselt paremini sobiks või on see täiesti individuaalne?
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 18. 09. 2012. 11:38
Postitas Rivo
Vaadates Orbea geomeetriat, siis minu jaoks (179cm. pikk) oleks M raam veidi väike ja L raam suur
Nende vahel valides võtaks pigem M raami. S on selgelt väike.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 31. 10. 2012. 11:08
Postitas rein69
Kas siis proovimis võimalust ei olegi?Rasketes tingimustes saad paremini aru mida(kui võimalik) tuleks muuta või mis on alu ja süsinikraami vahe.Või et kui suurel kiirusel miski kraavi maha magad,võtab ikka näo naerule kui taipad milleks süsinik raam suur ratas ja amort.Rein
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 15. 03. 2013. 20:34
Postitas kapuuts
Sain täna oma ratta kätte ja poes ei tulnud kohe kõike pähe, mida küsida. Keegi hea inimene võiks lahti seletada FOX amordist väheke. Mu inglise keel tehnika sõnastuse poole pealt pole kõige parem. Lenksulukul 3 asendit aga esmasel katsumisel nagu ei saa ühegagi neist amorti päris lukku. Ongi nii või saab seda kuskilt sättida? Need kolm asendit on climb,trail,descend? Nende kasutus? Climb peaks ronimisel siis täitsa lukku minema? Trail sirgetel siis pool lukus? Ja descend laskumistel lukust lahti? Millises järjekorras need lenksul on kuna lenksulukul ei leia märgistusi.
Amordi all oleva punase reguleerimiskruvi mõte? Vana ratta õhkamordil oli kiri peal palju sõitja kaalujärgi peaks õhku sees olema aga uuel amordil sellist asja ei leia. Mis valemi järgi, kui palju õhku peab sisse lööma?
Amort on selline
http://www.ridefox.com/product.php?m=bi ... ref=filter
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 15. 03. 2013. 21:09
Postitas Mati
Sinu lingitud lehe all on video, mis ütleb piisavalt ära. Tundub olevat sellise easy-go amort, palju ise mõelda pole vaja.
Täiesti lukku ei lähegi see amort, sest ka kutt videos mainib sõna "firm" ehk jäik (kindel, tugev, püsiv - tõlgenda kuidas tahad).
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 15. 03. 2013. 21:28
Postitas erikr
Narr lugu kipub jah olema, et ratastega amordi manuale enam kaasa ei anta.
Punane niblakas reguleerib sul Reboundi ehk tagasilöögi kiirust.
Manual kah
http://www.ridefox.com/fox_tech_center/ ... 29_32.html
Jäigaks lukustatavaid amorte tänapäeval enam eriti ei tehta.
Mäletan ca 2003-2005 paiku sõideti ka siinmail iga natukese aja tagant
mõne lukustatud Manitou Superi või Skarebi lukustatud soolikad puruks.
Mehaaniline lukustamine on eilne päev tõsiseltvõetavate amortide juures.
Re: Uus ratas, uueks hooajaks.
Postitatud: 16. 03. 2013. 13:18
Postitas kapuuts
Rattal oli amordi manual kaasas aga seal pole paljudest asjadest juttu ja inglise keelt küll suhtlus tasandil jagan aga selle manuali lugemisega jäin küll hätta. Igatähes aitähh infi eest.