1. leht 1-st

29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 14:01
Postitas kuldark
Debatt 26er vs 29er on kindlasti igikestev kuid meile ju sellised mõtteavaldused meeldivad.

Pole ammu oma ratast omanud kuid see sügis on pähe löönud, et peaks ikka olema. Et maanteesõit pole minu rida, siis pigem vaatan MTB. Ka hübriid ei tundu päris see, sest võimalisel sõidaksin pigem metsas, kuid eks mööda asfalti tuleb sinna saada ja sealt koju jälle jõuda.

Defineerin end pigem pühapäevasõitjana, kes võistlusele ei kipu. Samas kui üksi rajal olen (loe: ei ole naisega mõnusat päeva rattaseljas veetmas), siis saab spordipisik võimu ja tuleb ikka end mõistlikuse piires proovile panna. Just seepärast kardan, et hübriid jääb lahjaks...

Esialgu ei osanud 29er vaadata kuid nii kui poes nendele vihjasin läksid müüjad põnevile ja hakkasid kõik neid soovitama. Olgu tegemist Hawaii või Rademari. "29er on tulevik, USA's keegi 26ga ei sõida ja Eestiski enamus mis mägedesse müüakse on 29erid."

Niisiis mõtlen ka mina, et äkki tõesti. Vaadates muidugi netist igasugu reviewsid ja videosid, siis seal keskendutakse võistlusklassi ratastele. Ratas peaks olema stabiilsem, kiirem ja mõnusamalt tõuse võtma. Manööverdamisel jääb ehk 26erile veidi alla...

Minu valiku puhul oleks valikus odavama otsa 29er. Praegu on piisavalt aled käimas, et midagi tõsiselt neist kaaluda (alla 700 eur piiri).

Samas selle raha eest on 26ereid võtta palju rohkem, ilmselt õnnestuks ka sada euri säästa.

Pikk jutt aga kokku võttes, siis mida arvata üldse ideest 29er pühapäevasõitudeks?

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 17:43
Postitas KaRahh
kuldark kirjutas:
Pikk jutt aga kokku võttes, siis mida arvata üldse ideest 29er pühapäevasõitudeks?
Kui sa sellise postituse juba tegid siis enam pääsu ei ole. 26 ostad siis jääb se valik nigu okas hinge torkima. 29er-i pealt kuuldavasti tagasiteed ei ole. Või suudab keegi tuua vastava näite?

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 17:56
Postitas mart
kuldark kirjutas:Debatt 26er vs 29er on kindlasti igikestev kuid meile ju sellised mõtteavaldused meeldivad.

Pole ta midagi igikestev, teema tõusetus eestis aasta tagasi ja nüüd peavad kõik eesti diilerid sama lugulaulu esitama.

Pole ammu oma ratast omanud kuid see sügis on pähe löönud, et peaks ikka olema. Et maanteesõit pole minu rida, siis pigem vaatan MTB. Ka hübriid ei tundu päris see, sest võimalisel sõidaksin pigem metsas, kuid eks mööda asfalti tuleb sinna saada ja sealt koju jälle jõuda.

Mis metsast sa pajatad? Nt tallinna ümbruse metsad pakuvad vägagi tehnilisi kitseradu. Kõrguste vahe on neil väike, kuid ikka võtab tati ripakile.

Defineerin end pigem pühapäevasõitjana, kes võistlusele ei kipu. Samas kui üksi rajal olen (loe: ei ole naisega mõnusat päeva rattaseljas veetmas), siis saab spordipisik võimu ja tuleb ikka end mõistlikuse piires proovile panna. Just seepärast kardan, et hübriid jääb lahjaks...

Kui sa varem pole metsas/maastikul rassinud ja füüsis nõrk/sitt, siis misiganes rattamõõt 26"/27,5" või 29" sind ohutumalt/kiiremalt tõuse, kraave, laskumisi läbida ei võimalda.

Esialgu ei osanud 29er vaadata kuid nii kui poes nendele vihjasin läksid müüjad põnevile ja hakkasid kõik neid soovitama. Olgu tegemist Hawaii või Rademari. "29er on tulevik, USA's keegi 26ga ei sõida ja Eestiski enamus mis mägedesse müüakse on 29erid."

Seda müügimeeste luuletust oleme kogu 2012 a kuulnud.

Niisiis mõtlen ka mina, et äkki tõesti. Vaadates muidugi netist igasugu reviewsid ja videosid, siis seal keskendutakse võistlusklassi ratastele. Ratas peaks olema stabiilsem, kiirem ja mõnusamalt tõuse võtma. Manööverdamisel jääb ehk 26erile veidi alla...

Palju sul pikkust on? 188cm on 29" seljas vägagi bro, samas 174cm sõitja näeb väja nigu bibigon krokodilli seljas.

Minu valiku puhul oleks valikus odavama otsa 29er. Praegu on piisavalt aled käimas, et midagi tõsiselt neist kaaluda (alla 700 eur piiri).

Rataste puhul kehtib reegel:
kerge, töökindel, odav - valida saad vaid kaks.
Niiet kui rattavalikul miskit korralikku silma hakkab, siis arvatavasti peab kompromissile minema.

Valiku lihtsustuseks fakt, et enamus inimliku hinnaga rattaid, misiganes firmalt (scott, trek, author, cube, merida), on oma raamid saanud Taiwanist.

Rusikareegel on, et
ratta hinnast moodustab
raam 30%
jooksud 30%
käiguvahetus + vändasüsteem 30%
ja kõik muu pudipadi - lenks, stem, sadul ja sadulapost 10%
+30% poele/diilerile


Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 18:37
Postitas MK777
Kui tahad 29" millega sõitmist ka nautida, siis vaata hinnaklassi alates 1500.-
Odavad 29" on rasked ja ei liigu üldse edasi.

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 18:52
Postitas Tihver
Kustmaalt see raske ja kerge piir jookseb?

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 19:45
Postitas MK777
9 -11 on kerge
11-12,5 on keskmine
12,5 + hakkavad juba raskeks minema

Need on amordiga rataste kaalud, jäiga esihargi harrastajad saavad ratta kaalu parandada veel 700-800g jagu.

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 19:57
Postitas kahwel
MK777 kirjutas:9 -11 on kerge
11-12,5 on keskmine
12,5 + hakkavad juba raskeks minema

Need on amordiga rataste kaalud, jäiga esihargi harrastajad saavad ratta kaalu parandada veel 700-800g jagu.

Full suspensionile ka paluks jaotust - kuis seal kaalukategooriad jagunevad.

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 20:51
Postitas Tihver
MK777 kirjutas:9 -11 on kerge
11-12,5 on keskmine
12,5 + hakkavad juba raskeks minema

Need on amordiga rataste kaalud, jäiga esihargi harrastajad saavad ratta kaalu parandada veel 700-800g jagu.
No sel juhul peaks vastavat hinnaklassid olema:

Kerge alates 1500EUR
Keskmine 1000-1500EUR
Raske Alla 1000EUR

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 21:04
Postitas siim_s
kahwel kirjutas:
MK777 kirjutas:9 -11 on kerge
11-12,5 on keskmine
12,5 + hakkavad juba raskeks minema

Need on amordiga rataste kaalud, jäiga esihargi harrastajad saavad ratta kaalu parandada veel 700-800g jagu.
Full suspensionile ka paluks jaotust - kuis seal kaalukategooriad jagunevad.
Pane 700g - 1kg juurde.

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 21:36
Postitas mart
Ärge teemaalgatajat hullutage hindade ja kaaluga 29" pühapäeva mtb valikul.
Tulevik on eestis suurerattaliste päralt - 29" sõidab ise ja väntamata, nagu oleme siitsamast foorumist küll ja küll lugenud.
Et ajaga kaasas käia, saab tema valik olema 500-700€ eest eestist ja poest (allahindludega 30-40%) ostetud 29" jooksudega ca 15 kg isend, kus küljes shimano alivio või sram x3 grupp ning amort on vedru/elostomeer. Ja inime saab olema igavesti õnnelik kuni garantiiaja või järelmaksu lõpuni.

Jään huviga ootama, mil siinsamas hakatakse arutama 29" pühapäevasõitjate rataste seniks olematute porilaudade, kummide ja amortide teemat.

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 23:20
Postitas ÜlrK
Ma arvan, et osta 29er ära, siis ei jää hinges kripeldama kui naabrimehel suurem on.

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 09. 09. 2012. 23:59
Postitas tripp
Kas sa tahad kohe sõitma hakata ja ratast on vaja juba täna?

Kui ei, siis oota veidi. 29 vaimustus tähendab, et sellega kaasa minejad müüvad oma (siiani täiesti OK) 26" püssid maha. 700 euro eest saab pärast hooaega ilmselt täiesti pädeva MTB - vaata kasvõi siinsamas kuulutusi. 29 maailmas vist nii odavat ratast polegi..

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 10. 09. 2012. 06:04
Postitas kuldark
Tänud mõtteavalduste eest.
Järjest - pikkust 182 cm, nii et päris kirp seal vast ei paista.
Füüsiline vorm pole ka just teab mis halb....

Kiiret ülimalt ei ole. Võib ka tulevaseks hooajaks ajastada ratta hankimise...

eks peab mõtlema-vaatama-proovima, kuidas see 29 tundub....

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 10. 09. 2012. 17:41
Postitas Indreq
MK777 kirjutas:9 -11 on kerge
11-12,5 on keskmine
12,5 + hakkavad juba raskeks minema

Need on amordiga rataste kaalud, jäiga esihargi harrastajad saavad ratta kaalu parandada veel 700-800g jagu.
Selle järgi vaadates aluraamiga rattad valdav enamus "halvad". Eks nad võistleja jaoks olegi ehk, samas pühapäevasõitjal/tervisesportlasel on alu ehk muretum ja lollikindlam, pealegi need vähemkilod mida sa ratast ostes euro/gramm kinni maksad, kaovad ise selle rattaga sõites oma isikliku päästerõnga küljest mitmekordselt. Mina pigem vaataks et kahvel, pidurid ja käiguvahetus oleks adekvaatsed (mitte päris säästukad, samas ei pea ka ülemine ots olema.
26"vs 29" teema sõltub suuresti pinnasest - ise oma 26"-ga surin nädalavahetusel liivastel mägedel kus 29" mehed lausa lendasid, samas harku metsa kõval rajal väga suurt vahet ei kogenud. 29" on stabiilsem (uimasem) ja 26" juhitavus teravam, samas minu repertuaari ei kuulu eriti radasid kus see teravus palju maksvusele pääseb. See peab paika et 26" võrdväärse varustusega saab juba praegu jupi soodsamalt.

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 10. 09. 2012. 19:12
Postitas kuldark
Harkust just tulen ja see osa mis Harku poole jääb, kõvakattega mõnus kulgemisrada, seal oma laenutatud 26sega sõites tõesti mõtlesin, et ei tea kas on suuremat vaja.

Kui aga Nõmme poole jõudma hakkasin, pinnas muutus oluliselt liivasemaks ja tõusud järsemaks tuli 29se mõte uuesti tagasi... ja peab ütlema, et sellisel maastikul sõita mulle meeldib. Kuigi kogumarsruudist moodustas see täna ehk 25%...

Oh valikud valikud...

Re: 29er pühapäevasõiduks?

Postitatud: 18. 09. 2012. 09:45
Postitas brunz
Siin on sulle üks võimalus Saksa brändi "Silverback Vida 3" näol olemas 639€ (ettetellimishind) http://www.hobisport.ee/failid/Silverback_2013.pdf
spesifikatsioon: http://www.silverbacklab.com/2011_websi ... da3_13.htm
Miks see? Hinna ja kvaliteedi suhe on väga hea. Pühapäevaratturile peaks sobima hästi. Isegi lenksult lukustus olemas :D
Kannatab ka "Samsungile" minna, kui tahtmist on.