1. leht 1-st

Abi maanteeratta ostmisel

Postitatud: 29. 06. 2004. 11:04
Postitas ii
Minu vanemal vennal on tekkinud huvi taas alustada maanteerattaga treenimist ja oma taseme määramiseks ka mõneski võistlusest osa võtta. Üldiselt on tal plaan jääda harrastajaks, kes sõidab ratast enda lõbuks.
Rattas on tal plaanis osta aastateks ja seda iga paari aasta tagant vahetada ta ei tahaks.

Olen üritanud talle abiks olla ratta valikul ja nüüd on üks variant leitud .
Schwimm Fastbacki hind on 10.000

Kuna ise väga täpselt maanteeratta osadest (käiguvahetaja jmt) ei tea, siis soovin teilt abi hinnangu saamiseks.

Olen valmis märkustele ja küsimustele vastama.

Re: Abi maanteeratta ostmisel

Postitatud: 29. 06. 2004. 11:11
Postitas Alvaro
ii kirjutas: Olen üritanud talle abiks olla ratta valikul ja nüüd on üks variant leitud .
Schwimm Fastbacki hind on 10.000

Kuna ise väga täpselt maanteeratta osadest (käiguvahetaja jmt) ei tea, siis soovin teilt abi hinnangu saamiseks.
Proovi leida ratas, mis on komplekteeritud vähemalt Shimano 105 või Campa Veloce osadega. Tiagra ei kära võistlustel ja on muidu ka suht pehme junn isegi trenni jaoks. Samas carbon kahvel sellise taseme rattal on küll luksus. Sadul oli kole. See oli esmamulje....... Täpsemalt ei uurinud.

Postitatud: 29. 06. 2004. 11:27
Postitas René
Peaks vaatama ka rattapoodides kasutatud vokke, kui just kinnisideed "uus ratas" pole. Selle raha eest peaks ehk midagi liikuma.
Tiagra kohta ei oska midagi ütelda, aga võiksid siiski ka Campa Mirage osadega ratast vaadata, sest nagu aru saan, on Su venna läbisõit suht tagasihoidlik. Vana Mirage ilmselt siiski ei tasu võtta, kui siis uut.
Aga kui vähegi rahakott kannatab, siis ürita Veloce või Shim 105-te.

Selle Schwinni puhul tekitab küsimusi ka esimese väikseima hammaka mõte - maanteesõidul pole sellega mitte essugi teha.... Vähemalt minu arvates. Minu jaoks on täiesti arusaamatu, miks odavamatele selline vidin külge pannakse. Võib-olla mõni jälle kiidab heaks, kellel selline maantevokk, kus ees kolm hammakat.

Postitatud: 29. 06. 2004. 11:41
Postitas erikr
eestis pole eest kolmesega midagi teha
kui soov on aastateks soetada siis on loogiline, et kestvust saab vaid raha eest osta kui ratas seinal just ei ripu.

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:02
Postitas Alvaro
René kirjutas:Selle Schwinni puhul tekitab küsimusi ka esimese väikseima hammaka mõte - maanteesõidul pole sellega mitte essugi teha.... Vähemalt minu arvates. Minu jaoks on täiesti arusaamatu, miks odavamatele selline vidin külge pannakse. Võib-olla mõni jälle kiidab heaks, kellel selline maantevokk, kus ees kolm hammakat.
Mul on ka see rõvedus ja kasu sellest tõesti pole. Ainult kaalu lisab. Mul on seda vist ainult korra tõesti vaja olnud, see oli trennis, kui pulssi pidi eriti vaos hoidma ja siis kerisin ühte tõusu sellega.

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:09
Postitas KristjanS
jah.alvaroga 100% nõus.shimanolt minimaalselt 105 ja campalt veloce.Campa on muidugi teine teema ja osadele tundub natu kallis.Aga kas on ka mingi hinnapiir millest kallimat ei saa/ei ole võimalik osta :?: Olgem ausad:10000 ei saa ratast mis kestaks aastaid.Sellise ratta saab min alates 15000.Ise soovitan sul vaadata Meridat ja Authorit,ka Trekil on eelmise aasta mudeleid vbla veel saadaval.Kui aga soovid tõesti ratast aastateks soovitaks vbla aastakese raha koguda ja rebida kuskilt siis kas teras või TI raamiga ratas.Alu on algul hea ja jäik aga mõne aasta pärast muutub vedelaks ja siis sõidaks nagu plasteliiniga-ujuv ja väjub igatipidi läbi.Loomulikult on võimalik ka ise ratas komplekteerida.Sellisel juhul tasuks kokkuhoiu mõttes valida väheliikuvad osad (steam,lenks,sadulapost ja selle klamber) valida madalamast otsast et siis saaks käiguvahetusele ja teistele tähtsamatele komponentidele (jooksud,keskjooks,kuulipesad) võtta nõks paremad.Sest need mõjutavad sõidutulemust oluliselt rohkem kui see paarkend grammi lenksul ja steamil.
Et oleks lihtsam siis siin mõned rattad mida soovitan vaadata:
Merida Road 904 hind:17990.-
Autor A 4404 Hind:11500.-
Autor A 5504 Hind:16900.-
Trek 1400 Hind:16900.-
Trek 1500 Hind:19900.-
Colnago Master X Light Hind:Tasub ennast ära
NB!!Minu isiklik lemmik.St et, kui raha oleks rebikskohe ära :wink:

Loomulikult tasub käia ka mööda rattapoode,sest tihti pakutakse sealkas eelmise aasta mudeleid soodsa hinnaga või siis vähekasutatud tõeliselt hea hinnaga PÜSSE.

Head valimist :!: :!: :D :wink:

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:18
Postitas marion
veloman32 kirjutas:Autor A 5505 Hind:16900.-
Et siis nagu järgmise aasta ratas :?:

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:25
Postitas René
marion kirjutas:
veloman32 kirjutas:Autor A 5505 Hind:16900.-
Et siis nagu järgmise aasta ratas :?:
Küll Sa oled laisk, Marion :wink:

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:30
Postitas marion
René kirjutas:
marion kirjutas:
veloman32 kirjutas:Autor A 5505 Hind:16900.-
Et siis nagu järgmise aasta ratas :?:
Küll Sa oled laisk, Marion :wink:
Ära siis kohe hammusta :wink:
Tegelikult olen ma seda ratast, ehk siis A5504, endalegi vaadanud.

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:39
Postitas KristjanS
oh,eh,jah.juhtus väike näpukas.loodan et see minu sõidutulemusi nüüd halvemuse poole ei muuda :wink: 8) nüüdseks viga parandatud

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:48
Postitas ii
Suured tänud teie kommentaaride ja märkuste eest. Olen saanud sellise väikse ajaga suht korraliku pildi maanteeratta valiku jaoks.
Tuli välja, et poes, kus seda ratast pakutakse, on rattal peal Shimano 105 vahetajad.
Minul isklikult on kahtlus selle carbo esikahvlil- kas see liiga kiiresti ära ei väsi, kas võib olla oht murdumis näol (paned asfaldis olevasse auku ja katki)?
Veloman kirjutas, et aluraam ei ole hea variant- kas tõesti võib olla oht, et paari aastaga läheb pehmeks?

Küsisin ka Hawaist Ergo käest selle ratta kohta ja ta soovitas selle raha eest põhimõttelist sama asja aga Maxx pöidadega ja valge raamiga, mis kokkuvõttes tähendab klass kõrgemat ratast.

Postitatud: 29. 06. 2004. 12:55
Postitas erikr
ii kirjutas: Minul isklikult on kahtlus selle carbo esikahvlil- kas see liiga kiiresti ära ei väsi, kas võib olla oht murdumis näol (paned asfaldis olevasse auku ja katki)?
carbon pooleks või alu taastamatult kõver, vahet pole. olen kukkunud sputaga nii, et esipiduri link kukkus lenksu küljest kodaratesse. kõver oli nii kahvel kui raami üla- ja diagonaaltoru, kiirus ca 25 ja kaalu tollal vaid 70. teraskahvli ja -raami sain kruvipressi all taas sirgeks.

Postitatud: 29. 06. 2004. 13:21
Postitas René
ii kirjutas:Veloman kirjutas, et aluraam ei ole hea variant- kas tõesti võib olla oht, et paari aastaga läheb pehmeks?
Pehmeks ta läheb - aga millal nii pehmeks, et hakkab häirima, see sõltub, kui palju sõita ja kuidas sõita. Ma arvan, et tavaline harrastaja, kelle aastane läbisõit maanteel on ca 4000-5000 km, ei peaks küll väga põdema selle pärast. Seetõttu on "paari aastaga pehmeks" suhteline.

Postitatud: 29. 06. 2004. 13:32
Postitas maanus
René kirjutas:
ii kirjutas:Veloman kirjutas, et aluraam ei ole hea variant- kas tõesti võib olla oht, et paari aastaga läheb pehmeks?
Pehmeks ta läheb - aga millal nii pehmeks, et hakkab häirima, see sõltub, kui palju sõita ja kuidas sõita. Ma arvan, et tavaline harrastaja, kelle aastane läbisõit maanteel on ca 4000-5000 km, ei peaks küll väga põdema selle pärast. Seetõttu on "paari aastaga pehmeks" suhteline.
Äkki rahustad mind ja viskad juurde märkuse , et kas ka tugevama kondiga sõitjale aluraam sobib, kuna pealiskaudsel visuaalsel vaatlusel enamus maantekaid on aluraamiga , s.t. antud hinnaklassis.

Postitatud: 29. 06. 2004. 13:42
Postitas mart
veloman32 kirjutas:jah.alvaroga 100% nõus.shimanolt minimaalselt 105 ja campalt veloce.Campa on muidugi teine teema ja osadele tundub natu kallis.:
Campagnolo gruppide hinnad Itaalias:
Campagnolo Record:1300?
Campagnolo Chorus:900 ?
Campagnolo Centaur :600 ?
Campagnolo Veloce 10 S:450 ?
Campagnolo Veloce:400 ?
Campagnolo Mirage:350?
Campagnolo Xenon:300 ?

Postitatud: 29. 06. 2004. 13:52
Postitas KristjanS
mart kirjutas:
veloman32 kirjutas:jah.alvaroga 100% nõus.shimanolt minimaalselt 105 ja campalt veloce.Campa on muidugi teine teema ja osadele tundub natu kallis.:
Campagnolo gruppide hinnad Itaalias:
Campagnolo Record:1300?
Campagnolo Chorus:900 ?
Campagnolo Centaur :600 ?
Campagnolo Veloce 10 S:450 ?
Campagnolo Veloce:400 ?
Campagnolo Mirage:350?
Campagnolo Xenon:300 ?
ei ole ju väga kallis/kirves???

Postitatud: 29. 06. 2004. 14:06
Postitas René
Kui nüüd mälu ei peta, siis ega Sa Maanus nüüd nii kogukas ka ei ole, et sellepärast terasraami vajaksid. Kes muidugi teab, mis vahepeal on toimunud.... :wink:

Kui endale vana MNTratta asemele uut ratast otsisin, siis oli mul samuti raskekaaluline "aluallergia" ja püüdsin vähegi saada terasraami. Aga mis määravaks sai oli see, kui ratastele selga istusin - vahe sõidumugavuses - tegu oli siis kasutatud Olmoga - teras - ja alu Bianchiga. Ei, mitte, et alu materjalina tegi mugavamaks. Rattad on erinevate geomeetriatega. Pisiasjad loevad palju. Pigem kaks-kolm aastat väga head rattatunnetust ja siis hambad ristis uus ratas, kui "kahtlev" sõidumõnu.

Ma ei ole aluraamiga nii palju veel sõitnud, et enda sõidumahu juures oskaksin veel midagi põhjapanevat vastata. Ehk Hanno, priidik ja teised vanad kalad oskavad midagi paremini kosta

Postitatud: 29. 06. 2004. 14:24
Postitas XTRace
mina oma kogemuste põhjal võin öelda: unustage igasugused terasraamid ära :!: , kui te tahate sõitu nautida. olen sõitnud terasraamidega. peale seda sõitnud aluga. enam ei taha näha ka terasraamiga ratast. viimasel ajal sõidan carboniga ja ütleks jällegi sama, et alu raami peale enam istuda ei taha. Aga carbonit tõesti iga mees omale lubada ei saa. Nii et alu igal juhul, aga ka alu raame on erinevate koostistega ja erinevate toru paksustega jne jne. Valida siis soovitan alu ja alu vahel. Kui ratas sõidumõnu nautimiseks planeeritud on. :D

Postitatud: 29. 06. 2004. 14:30
Postitas René
XTRace kirjutas:mina oma kogemuste põhjal võin öelda: unustage igasugused terasraamid ära :!: enam ei taha näha ka terasraamiga ratast
Nüüd ma saan aru, miks Sa oma vana ratta mulle maha ärisid... :P

Äkki peaks tegema uue teema "MNTraam - alu versus teras"....

Postitatud: 29. 06. 2004. 15:35
Postitas vaikija
XTRace kirjutas:mina oma kogemuste põhjal võin öelda: unustage igasugused terasraamid ära :!: , kui te tahate sõitu nautida. olen sõitnud terasraamidega. peale seda sõitnud aluga. enam ei taha näha ka terasraamiga ratast. viimasel ajal sõidan carboniga ja ütleks jällegi sama, et alu raami peale enam istuda ei taha. Aga carbonit tõesti iga mees omale lubada ei saa. Nii et alu igal juhul, aga ka alu raame on erinevate koostistega ja erinevate toru paksustega jne jne. Valida siis soovitan alu ja alu vahel. Kui ratas sõidumõnu nautimiseks planeeritud on. :D
Ei ole turu-uuringuks aega olnud,aga arvan,et polegi enam lihtne uut ja odavat terasraamiga ratast leida ehk vist enam ei toodetagi.
Kui nüüd hinnaklassi tõsta,siis ma enam XTR-racega nõus ei ole,sest ikka tehakse nö terasraame,mis mugavuse,veerevuse,harulduse ja muude omaduste tõttu on võitnud rattagurmaanide südameid.
On ka liikvel aluraame,mille väärtus on alla nulli.

Postitatud: 29. 06. 2004. 17:52
Postitas Hanno
XTRace kirjutas: unustage igasugused terasraamid ära :!:
Sa pole HEA terasraami peal istunud järelikult! :wink: Aga loomulikult 10 000.- eest korralikku terasraami ei saa. Ja ma mõtlen, et ainult RAAMigi ei saa...

Postitatud: 29. 06. 2004. 18:30
Postitas XTRace
siis võiks ju vaadata ka HEA'd alu raami mis maksab sama palju kui too HEA terasraam ja arvatavasti jõuame sama tulemusini. Aga loomulikult ei saa kunagi öelda, et üks on teisest parem. Alati tuleb arvestada erinevate algandmetega jne. jne.

teras peaks tõepoolest vastupidavam olema.

Postitatud: 29. 06. 2004. 19:50
Postitas erikr
Hanno kirjutas: Aga loomulikult 10 000.- eest korralikku terasraami ei saa. Ja ma mõtlen, et ainult RAAMigi ei saa...
http://www.hergarden.de
Colnago Master Olympic 550 EUR
Colnago Master X-Light 599 EUR

Postitatud: 30. 06. 2004. 19:27
Postitas velosipedist
XTRace kirjutas: mina oma kogemuste põhjal võin öelda: unustage igasugused terasraamid ära :!: , kui te tahate sõitu nautida. olen sõitnud terasraamidega. peale seda sõitnud aluga. enam ei taha näha ka terasraamiga ratast.
Ära hakka jälle pihta :D
Mina olen oma Colnago Tecnos terasraamiga küll rahul ja naudin sõitu ka oluliselt rohkem kui vana alu raamiga (mis muide 3 aastaga sugugi mega pehmeks ei muutunud...) :wink:
(muidugi tasuks mainida, et vana alu raamiga velo oli paar korda odavam ka...)

Postitatud: 30. 06. 2004. 19:57
Postitas oi
Ei hakanud uut teemat selle jaoks tegema, aga on selline küsimus, et
kas Campagnolo ja shimano jupid sobivad kokku?
Näiteks esihammasrattad Campagnolo omad ja taguhammakad shimano.

Postitatud: 30. 06. 2004. 20:04
Postitas Corrosion
oi kirjutas: Näiteks esihammasrattad Campagnolo omad ja taguhammakad shimano.
Peaksid sobima küll aga suhteliselt maitselage tuleb, parem juba siis üks või teine.

Postitatud: 30. 06. 2004. 20:10
Postitas tarts
Mis tähendab, et teras raam läheb pehmeks, kas vetrub lihtsalt läbi kui kõvasti talda anda või hakkab ebaloomulikul moel ka pedaalimise energiat soojuseks muundama? Kas ta läheb pehmeks olenevalt vanusest või läbisõidust ja kaua see aega võtab kas alu puhul 3 aastat terasraami puhul 10 aastat? Ehk maakeeli panduna, kui valida on alu ja terasraami vahel, siis kas odavam tuleb alu pehmeks sõitmisel uus alu soetada või lööb pikemas perspektiivis teras alule pika puuga rahalises mõttes ära? Kui mõnelegi küsimusele vastuse saaks, siis teaks kui palju pappi peaks järgmise raami jaoks hakkama kõrvale panema :)

Postitatud: 30. 06. 2004. 23:16
Postitas oi
Corrosion kirjutas:
oi kirjutas: Näiteks esihammasrattad Campagnolo omad ja taguhammakad shimano.
Peaksid sobima küll aga suhteliselt maitselage tuleb, parem juba siis üks või teine.
sellel oleks mõte, kuna Campagnolo esihammakad on odavamad kui shimano ja mingi 400krooni hoiab ikka kokku. (veloce vs. 105)

Postitatud: 01. 07. 2004. 07:02
Postitas Alvaro
tarts kirjutas:Mis tähendab, et teras raam läheb pehmeks, kas vetrub lihtsalt läbi kui kõvasti talda anda või hakkab ebaloomulikul moel ka pedaalimise energiat soojuseks muundama? Kas ta läheb pehmeks olenevalt vanusest või läbisõidust ja kaua see aega võtab kas alu puhul 3 aastat terasraami puhul 10 aastat? Ehk maakeeli panduna, kui valida on alu ja terasraami vahel, siis kas odavam tuleb alu pehmeks sõitmisel uus alu soetada või lööb pikemas perspektiivis teras alule pika puuga rahalises mõttes ära? Kui mõnelegi küsimusele vastuse saaks, siis teaks kui palju pappi peaks järgmise raami jaoks hakkama kõrvale panema :)
Ma ei tea kuidas sinuga on, aga mina ei suuda nt ühte mobiiltelefoni küll 10 aastat kasutuses hoida, juba ühe-kahe aasta järel on kopp ees tast. Mõte selles, et ei ole pointi vaadata, kas raam kestab 10 aastat, sest sa müüd selle ratta kui mitte kolme, siis viie aasta pärast maha niikuinii.

Postitatud: 01. 07. 2004. 11:25
Postitas ii
Nii, nüüd võime selle teema lukku panna- Schwimm Fastback ostetud!
Ratta alg/originaalhind ligi 15.000, praegu 9900.

Käisin analoogset ratast vaatamas ka Pirta Hawais ja peaks ütlema, et täitsa hea nii välimuselt kui ka juppide poolest- vähemalt alustuseks.

Raam alu ja hallikas-valge, esikahvel musta värvi ning carbo. Käiguvahetus edasi pidurikangilt ja tagasivahetus selle alt. Tagakäikar Shimano 105 ja esimene Tiagra. Ees kaks hammakat. Pöiad Maxx. Soovida jättis vaid sadul.

Rohkem täpsemalt ma midagi lisada ei oska. Lisaks: http://www.schwinnbike.com/products/bik ... php?id=309
(arvan, et ostetud ratas on rohkem selle moodi)

Ma loodan, et vend on asjaga rahul ja järgmine hooaeg on MNT võistlustele üks mees lisa oodata :)

Postitatud: 01. 07. 2004. 11:31
Postitas René
Aga vändasüsteem on....?

Postitatud: 01. 07. 2004. 11:55
Postitas ii
René kirjutas:Aga vändasüsteem on....?
Vabandan, aga ei ole meeles :(
Ma arvan et TruVativ Elita nagu lisatud ratta lingi pealt näha.