1. leht 1-st
Trek 3700 disc - kas tasub parendada või osta uus?
Postitatud: 18. 08. 2013. 11:54
Postitas vetu83
Tere! Olen rattamaailmas küllaltki võhik.Ostsin kevadel Trek 3700 selle aasta mudeli
http://www.trekbikes.com/int/en/bikes/m ... eries/3700 Suvel olen sellega sõitnud nii asfaldil kui metsateel aga tundub, et ratas jääb aeglaseks mulle. Elan Soomes ja siin maastik suhteliselt ebatasane - sirget lauskmaad pm minu kandis ei esine - kodu aeg üles-alla.
Enamuse ajast asfaldil sõidan nii, et ees on suurim ja taga väikseim või eelviimane hammasratas kasutuses, vahel tõusudel tuleb taga 4-5 kasutusele võtta. Kiirus jääb sinna 30km/h kanti sõites asfaldil.Ega eriti kiiremini sellise ülekandega ei taha sõita ka kuna jalad vehivad siis juba naljakalt kiirelt.
Siit siis küsimus, kas ja kui palju tekib vahet sisse kui lasta paigaldada taha uus kassett millel siis väikseim on 11 mitte 12 hammast? Või tuleks ka esimesed hammakad üle vaadata? Või oleks mõistlikum osta üldse uus ratas kevadeks. Ja kui osta uus siis milline? Linnas sõitmiseks on mul juba enda vanune Crescent olemas, seega praegusele Trekile kasutust ei oleks kui uus muretseda. Kuigi sõidan enamuse asfaldil siis MNT-d päris ei tahaks...veel.
Kõik ideed ja ettepanekud teretulnud.
Tervitades, Vetu
Re: Trek 3700 disc - kas tasub parendada või osta uus?
Postitatud: 18. 08. 2013. 13:19
Postitas serxx
Kui sul on orignaal 2" kummid all ja ~30km/h sõites on viimane käik (42x12) sees, siis ilmselgelt vajab muutmist hoopis sõidustiil/tehnika.
30km/h, 2.0x26" kumm, 42x12 ülekanne = 60rpm. Seda on ilmselgelt vähe. Pead harjutama kiiremini väntamist. Umbes 90rpm kandis on hea sõita. See on ka parem sinu põlvedele.
Kui suudad ennast treenida 90rpm väntama, on sul sama ülekandega kiiruseks ~45km/h.
Kunagi olin ise sama probleemi küüsis. Tundus nagu ~30km/h on maksimum mis maastikurattast võtta annab ja vaja ette suuremaid või taha väiksemaid hammasrattaid. Täna ei ole probleemiks ~100rpm vändata pikemalt. Ja kipub olema nii, et taga väiksemaid hammasrattaid üldse ei kasuta. Või siis jääb hoopis eest suur hammasratas kasutama.
Võibolla on ka abiks, kui vaatad omale kompuutri, mis pedaalimiskiirust näitab (cadence). Alguses aitab see kindlasti kaasa, kui number silma ees.
Ehk siis edu treenimisel. Ratta osas pole esialgu küll midagi muuta vaja.
Re: Trek 3700 disc - kas tasub parendada või osta uus?
Postitatud: 18. 08. 2013. 20:46
Postitas Lacoste
Ise oman Trek 3700, v-piduritega ja ei saa selle ratta kohta midagi halba öelda.
Asjaarmastajale küll ja veelgi. Isegi SEC'l ajab asja ära.
Re: Trek 3700 disc - kas tasub parendada või osta uus?
Postitatud: 19. 08. 2013. 05:39
Postitas vetu83
Tänud, muudan oma sõidutehnikat.
Re: Trek 3700 disc - kas tasub parendada või osta uus?
Postitatud: 21. 09. 2013. 19:10
Postitas nipel
Tere!
Soovitan soetada uus ratas. Trek 3700 raami geomeetria pole võistlusratta oma, vaid citycruiseri tüüpi
Aga kui soovidki ainult asfaldil veereda, siis soeta 29` tolline rattas, sest see veereb stabiilsemalt ja ületab kõnnitee äärekive lihtsamalt.
Re: Trek 3700 disc - kas tasub parendada või osta uus?
Postitatud: 21. 09. 2013. 19:53
Postitas mart
nipel kirjutas:,,Trek 3700 raami geomeetria pole võistlusratta oma, vaid citycruiseri tüüpi
Aga kui soovidki ainult asfaldil veereda, siis soeta 29` tolline rattas, sest see veereb stabiilsemalt ja ületab kõnnitee äärekive lihtsamalt.
Teemaalgatjaa resideerub soomes, kus tänava äärekivid on juba euroopa standardiga madalaks aetud. Ja kui ei ole, siis 26" ületab neid samuti probleemideta. Asi sõitja oskustes ja kehakaalus kinni.
Re: Trek 3700 disc - kas tasub parendada või osta uus?
Postitatud: 13. 10. 2013. 14:02
Postitas vetu83
mart kirjutas:nipel kirjutas:,,Trek 3700 raami geomeetria pole võistlusratta oma, vaid citycruiseri tüüpi
Aga kui soovidki ainult asfaldil veereda, siis soeta 29` tolline rattas, sest see veereb stabiilsemalt ja ületab kõnnitee äärekive lihtsamalt.
Teemaalgatjaa resideerub soomes, kus tänava äärekivid on juba euroopa standardiga madalaks aetud. Ja kui ei ole, siis 26" ületab neid samuti probleemideta. Asi sõitja oskustes ja kehakaalus kinni.
Nüüdseks elan Ahvenamaal ja siin saan ratta kõiki käike kasutada kuna maastik juba niivõrd vaheldusrikas. Vaatamata on 90+kg kaalule suudan äärekividest üles-alla liikuda nii, et rehv-velg kivi serva ei puutu. Ja ei tasu rääkida, et see ratas selleks mõeldud ei ole, minul ei ole õnnestunud veel midagi ära lõhkuda. Vb on vaja ainult asisemaid rehve, sest kaljudel kipub külgpidamist väheks jääma.
Ühesõnaga muutes ka oma sõidutehnikat vastavalt õpetustele on sellest rattast mulle küll ja veel. Võistlustele ei roni ma nii ehk naa.Linnaratas poes jne käimiseks on mul juba olemas, seega 29" osta pole mõtet, vana 28" ajab asja edukalt ära.