1. leht 1-st

Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšempion?

Postitatud: 22. 10. 2013. 07:55
Postitas meelisp976
tegin samasisulise postituse automoto foorumisse ja panen enda küsimuse siia lingina automoto foorumisse.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=46160

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 22. 10. 2013. 13:28
Postitas andresle
Panen Su puzzle kokku. Raam saab olla Sport (mälu järgi toodeti 1984-1989) Temale eelnevad Tšempion Šosse ja XB3 ei omanud keskjooksu all trossi suunajaid ega raami peal kõri kinniteid-trossi suunajaid ega käigulinkide alust alumisel torul. (kõik võib muidugi olla ka vuffel, olen ise kunagi lasknud teha odavast trekiraamist samasuguse koopia, 36 keevitust ja 2 nädalat viilimist :D ). Keevitus ees muidugi ütleb, et see on originaal, sest enamik Sporte läks samast kohast puruks.
Vändad ei ole komplekti osad, samuti hammakad. Pidurilingid on originaalid, kuid neid toodeti nii seitsmekümnendatel kui üheksakümnendatel samasuguseid. Stem ja pidurid on hilisemast ajast ja ei ole selle raami originaalid. Pidureid kasutati Sportidel alates 1987, stardikatel alates 1990, stemid vastavalt 1988 ja 1990.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 22. 10. 2013. 19:27
Postitas meelisp976
Tänud vastuse ees!
kui tekkis paar küsimust seepeale veel:
Kui Sport oli 70-datel ja 80-datel Turist ratta klassi ratas - Turisti rattad jne, kuid erinevus oli selles, et ees oli kaks hammasratast, siis kas see raam kuulub algupäraselt maanteerattale - mingi Spordi maanteeratta versioonile?

kaalusin huvi pärast seda ratast ja koos uue esikummiga ja pudelihoidjaga, kuid ilma korvideta oli ratta kaal 600 grammi kergem kui tavaline 56 cm sadulatoruga soss koos vändakorvidega.

Ühesõnaga, kas see raam on väärtuslikum kui tavalise sossi raam? - kas mul on mõtet üldse mässata selle raami nö restaureerimisega ja selle peale endale vanakooli maateeratast ehitada? raami suurus on muidugi oluline ja 60cm-se sadulatoruga sossi raami on keeruline leida.

parimat
Meelis

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 22. 10. 2013. 20:46
Postitas riho
meelisp976 kirjutas:Tänud vastuse ees!
kui tekkis paar küsimust seepeale veel:
Kui Sport oli 70-datel ja 80-datel Turist ratta klassi ratas - Turisti rattad jne, kuid erinevus oli selles, et ees oli kaks hammasratast, siis kas see raam kuulub algupäraselt maanteerattale - mingi Spordi maanteeratta versioonile?

kaalusin huvi pärast seda ratast ja koos uue esikummiga ja pudelihoidjaga, kuid ilma korvideta oli ratta kaal 600 grammi kergem kui tavaline 56 cm sadulatoruga soss koos vändakorvidega.

Ühesõnaga, kas see raam on väärtuslikum kui tavalise sossi raam? - kas mul on mõtet üldse mässata selle raami nö restaureerimisega ja selle peale endale vanakooli maateeratast ehitada? raami suurus on muidugi oluline ja 60cm-se sadulatoruga sossi raami on keeruline leida.

parimat
Meelis
Kindlasti on tegu mnt, mitte matkarattaga. Ja kindlasti on see tavalisest Start Šossest kõrgemast klassist raam. Kahju muidugi, et ta keevitatud on.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 23. 10. 2013. 07:13
Postitas meelisp976
Tänud!

Pidurite osas ajas segadusse see, et lingi http://velosov.blogspot.com/2013/01/campagnolo.html all oleval rattal: ХВЗ "Чемпион-шоссе" (Campagnolo), on täpselt samad pidurid (sama logoga) - samas on see ratas vanemast ajast, kuna ülekandeid on taga ainult neli jne. tõenäoliselt on pidurid lihtsalt valed.

Aga selle endal oleva Spordi raamil oleva ratta võtan kevadel töösse, kui kuskilt enne paremat raami ei saa. keevitusjälgede mahasaamine on väike asi tänapäeval. tõenäoliselt tuleb vanad keevitused täiesti maha ja lahti käiata ja uuesti üle keevitada nii, et on võimalik pärast omakorda raami algne väljanägemine taastada, säilitades ka tugevus. vajalikud täited saab teha vasega jne. keevitus on ka keskjooksu juures. Keevitustest ei tohi välja hiljem paista midagi.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 23. 10. 2013. 10:58
Postitas riho
meelisp976 kirjutas: samas on see ratas vanemast ajast, kuna ülekandeid on taga ainult neli jne. tõenäoliselt on pidurid lihtsalt valed.
Tirr võidi ka hiljem välja vahetada kui originaal ära kulus.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 24. 10. 2013. 17:12
Postitas andresle
Pakun meelevaldselt, et nn.maanteeratta tasemel (käikudega) elukaid oli vene ajal 4 tasemeklassi:
1. Turist-Sport-Sputnik. Porilauad, laiad, rasked kummid, tavaliselt 3 või 4 käiku (või 6 ja 8)
2. Start-Šosse, on kandnud ka nime Sport. 10 käiku, liimitavad kummid, Kiiludega raudvändad
3. nn.Spetszakaz - nimed Tšempion Šosse, Velosuper, XB3 ja ülla-ülla Sport. Alu vändad, alu sadulapost, plastmass sadul, oma stemm, oma lenks, oma pidurilingid.
4. Eliit. Põrandaalused ja legaalsed insenerilahendused. Kasutati nii oma juppe-torusid, kui tuntud firmade omi. Ratastel sadu eri nimesid nt.Moskva-80, Tahion, Samoilov, Rus. Nendega kannatas juba maailmatasemel võidu sõita.
Sinu oma kuulub minu jaotuses 3.klassi.
Keevitust Sa ilmselt ära peita ei saa. Liiga palju 80-ndate keevitajaid on seda üritanud.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 09. 08. 2014. 08:43
Postitas meelisp976
aega on palju mööda läinud ja antud teema aluseks olnud jalgratas "Sport" taastamiseni kevadel ei jõudnud. selle asemel komplekteerisin endale ühe Start Šosse, millega olen alates juuli algusest suve jooksul hetkeseisuga ligi 1000 km läbinud. projekti aluseks oli üks sisuliselt tutikas soss aastast 1981, millele panin sellel jalgrattal Sport küljes olnud Campa keskjooksu ja vändad/pedaalid ning 70-date sossi suurte südamikega rattad, mis olid kunagi kellegi poolt turisti pöidade peale ümber tehtud. seega sain panna alla tavalised linnaratta kollaste külgedega Schwalbe rehvid, mis on Turisti enda rehvidest kitsamad, kuid maanteeratta omadest ikka laiemad - turisti pöid ise on ju lai ja see seadis piirid. tagakäiguvahetaja panin samuti mingi campa 70-date oma. muu jäi originaal soss. ka nahksadul. hammakad ees 42/52 ja taga 13, 14, 15, 16, 17. trossid, kõrid panin uued, kõik jooksud pesin puhtaks, panin uued kuulid ja uue määrde. Kunagi Start Šossega trenni teinud inimesed mäletavad, et tegemist on väga kehva rattaga. mul oli soss lihtsalt sõitmiseks ja võrreldes muu tollase kraamiga, mis tavainimesel käes oli, oli see ratas minu jaoks ok. mind ennast üllatas ausaltöeldes, et selle rattaga on täitsa ok sõita ka täna. selle 1000 km kohta pingutasin ma esimese 200 km jooksul esi-, taga- ja keskjooksu korra ja rohkem ei ole ma peale paaril korral keti määrimise midagi teinud. päris palju km läbisin Hiiumaal mööda pinnatud teid ja ka kruusateid sai läbitud omajagu.

minu Sossi raam on 56 cm suurusega, siis tegelikkuses on see mulle väike (184 olen ise pikk). kuna aga Start Šosse'ga on sõidukogemus väga hea, siis 60cm-se raamiga Sport läheb järgmiseks hooajaks töösse. pealegi on originaalseades Sport tehase andmetel 10 kg kaaluga ratas, mis edestab poes olevate odavama otsa maanteerataste oma. eks näis kui palju ma originaaljuppe külge panen ja kui palju 80-date campa juppe (ehk siis samast ajast mis ratta raam). omal ajal mäletan, et kõik trennipoisid kruttisid campa juppe külge alati kui neid kuskilt pudenes (tavaliselt kõvamate meeste täiesti ärasõidetud jupid). kindlasti teen ühed jooksud tubularide jaoks (spordi originaal jooksud) ja teised sisekummiga maanteeratta rehvide jaoks. ratta kaalu võib campa kõvema klassi 1980-date juppidega (jooksud, pidurid, käiguvahetajad) saada ehk isegi 9 kg peale. eks ratta eelarve saab olema campa juppide korral märksa kallim kui poest uue ratta ostmisel, kuid uus ratas ei huvita mind absoluutselt. ja ega hobi ei peagi odav olema.

Raami tahan taastada originaal värvilahendusega - sh logod. Kui ma saan isegi kuskilt uue keevitusvaba korraliku värviga raami, siis ülevärvimise teen ikka. venelaste värvimiskvaliteet on olematu ja iga kõvama kontakti korral tuleb juba värvi maha. aga arengutest talve ja kevade poole.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 12. 08. 2014. 16:20
Postitas andresle
Et Sa liiga pilvedesse oma kaalumisega ei tõuseks, siis mul on 1990 Colnago, kõik pulgad Campad ja kaal 10,4. Seda Vene elukat ei tee Sa ei ussi- ega püssirohuga 9-kiloseks.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 12. 08. 2014. 16:26
Postitas Kert1800
Raami suurus 56cm pole 184cm juures küll suur,see on täiesti sobilik sinu pikkusele.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 13. 08. 2014. 10:03
Postitas meelisp976
andresle kirjutas:Et Sa liiga pilvedesse oma kaalumisega ei tõuseks, siis mul on 1990 Colnago, kõik pulgad Campad ja kaal 10,4. Seda Vene elukat ei tee Sa ei ussi- ega püssirohuga 9-kiloseks.
Ega mul igasugune kogemus puudub - ma vaatan lihtsalt Harkovi rattavabriku kunagist kataloogi, kus on jalgratta Sport juures kaaluks märgitud 10 kg. mulle tundub see ausaltöeldes uskumatult madal number. tehaseseades on Spordil küljes selle sama kataloogi pildi põhjal samad käiguvahetajad nagu sossil, ainult diskid on kapronist. tirr on sama, mis sossil, pidurid, stemm jne on sama, mis uuematel sossidel. vändad ja keskjooks on siis teised. pöiad samad, rummud teised. Spordil on nagu ka sossil raudkodarad. ise pisteliselt vene juppe kaaludes ja campa Super Record omaaegsete juppide kaaluga võrreldes on märkimsiväärsed vahed olemas. Aga eks paistab, kui asjaga tegelema hakkan ja ma tean, et sa tead iga kell sellistest asjadest rohkem kui mina.
hetkel mul olevat sossi, millel campa keskjooks ja vändad/pedaalid aga turisti pöiad ja rasked tavalised rehvid, pole ma kaalunud. aga nii tunde järgi kaalub koos omaaegse pudelihoidjaga vähemalt 12 kg, tõenäoliselt isegi tiba rohkem.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 13. 08. 2014. 10:13
Postitas meelisp976
Kert1800 kirjutas:Raami suurus 56cm pole 184cm juures küll suur,see on täiesti sobilik sinu pikkusele.
Endale tundub küll, et on tiba väike. originaal rauast sadulatoruga on sadul näiteks viimase vindi peal nii alt kui ülevalt kõrgele tõstetud ja orginaal nahksadulaga on isteasend ikka liiga madal. eks sadulatoru pikkus disainiti ikka teatud keskmise kasvu põhjal omal ajal. ja mul on see toru ikka liiga väljas - toru alumine ots ja kinnituspoldi tsenter on samal kõrgusel - nii väänab see pikemal kasutamisel raami kindlasti. lühikese stemmiga (lenks endale lähemal) head asendit ei leidnud, kuid pikem sossi stemm tegi asja palju paremaks. minu pikkus 184 võib olla natuke petlik, kuna jalad on mul enda pikkuse kohta ebaproportsionaalselt pikad.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 13. 08. 2014. 15:42
Postitas Tarxt
Kunagi, 91. aastal, sain endale uhiuue Start Šosse. Rehvid ja võimalik, et ka rehvid olid Turisti omad. Igatahes tõin selle isendi oma vanemate juurest ära, et korda teha. Muidu ratas suht vähe sõitnud aga käiguvahetaja on tuksis. Pole veel lahti teinud aga hammasrattad käivad ringi. Mis sellega teha võiks? On kedagi, kes oskaks remontida või nõu anda?

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 14. 08. 2014. 08:03
Postitas meelisp976
viga siis tirris ehk vabajooksus, kui tagahammakad ei haagi nö vedu taha. Kes remondiks? - vast paljud jalgratta remonditöökojad. usun, et Valdeku tn jalgratta ja autovaruosade poes Männikul saad kindlasti jutule. Kui viid sinna kogu ratta, et tehke korda, siis see töö ei pruugi väga odav tulla. tirri lammutamine ise ja nende vedrude asendamine seal on paras jama. vene rataste varuosi riiulis ju kellegil ei ole.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšemp

Postitatud: 14. 08. 2014. 11:52
Postitas Tarxt
Teen ise lahti, vaatan sisse ja mõtlen edasi.
Ilmad ka sellised, mitte motosõidusõbralikud.

Re: Millega on tegu? Start Šosse Moskva 80, Supervelo, Tšempion?

Postitatud: 21. 06. 2024. 17:44
Postitas zxr
Küsi Teet Laaneotsalt.
Tema teab täpselt Tshempion Shosse eripärasusi.
Ta treenis /võistles vähemalt 1986-1987a. TŠEMPION SHOSSEEGA.