1. leht 1-st
FS rattad
Postitatud: 31. 10. 2013. 13:30
Postitas makaak2
Sees veidi närib ja uurin FS rataste kohta
1) miks on nn xc ja marathon tyypi ratastel osadel mudelitel taga amort kinnitatud "top tube" -ile (nt Spessu Epic) teistel aga all (nt Canyon Nerve)? (vast on arusaadav) ja mis oluline vahe see on- kui on.
2) milline tagumine amort töötab (kogemsulikult) kas Fox või RockShox.
Tänud ette
M
Re: FS rattad
Postitatud: 31. 10. 2013. 13:40
Postitas erikr
Õige konstrueerimise puhul pole vahet, kas tagaamort on üleval või all, loeb tagakiige lahendus.
Üldiselt - all oleva amordi puhul on lihtsam saavutada pikemat käiku, ülemise puhul aga jääb diagonaaltorule koht pudeli jaoks.
Minu kogemuse järgi töötavad taga nii RS (MC1) kui Fox (RP23)
Re: FS rattad
Postitatud: 12. 11. 2013. 00:26
Postitas Indreq
sry rumala küsimuse pärast - mis on xc ja marathon ratta erinevused?
Re: FS rattad
Postitatud: 12. 11. 2013. 00:59
Postitas dh
Hiljuti sattusin PinkBike foorumi asjakohase postituse otsa -
http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... tid4962803 - seletatakse lahti tagaamordi terminoloogia ja eri lahenduste tööpõhimõtted.
Re: FS rattad
Postitatud: 12. 11. 2013. 09:08
Postitas siim_s
Indreq kirjutas:sry rumala küsimuse pärast - mis on xc ja marathon ratta erinevused?
Marathon on mõiste, mida kasutavad osade mudelite kategoriseerimiseks mõned Euroopa taustaga rattabrändid. Üldiselt tähendab see, et amordikäik on veidi pikem kui XC rattal, 110-130mm. Mõte on selles, et kui klassikaline XC sõit on tehnilistel ringidel ja suhteliselt lühike, siis maratoni jaoks on vaja ratast, mis oleks pikema sõidu peal mugavam (=vähem väsimust põrutamisest) ja sellest ka vajadus pikema käiguga ratta järele.
Re: FS rattad
Postitatud: 12. 11. 2013. 18:59
Postitas dh
siim_s kirjutas:Indreq kirjutas:sry rumala küsimuse pärast - mis on xc ja marathon ratta erinevused?
Marathon on mõiste, mida kasutavad osade mudelite kategoriseerimiseks mõned Euroopa taustaga rattabrändid. Üldiselt tähendab see, et amordikäik on veidi pikem kui XC rattal, 110-130mm. Mõte on selles, et kui klassikaline XC sõit on tehnilistel ringidel ja suhteliselt lühike, siis maratoni jaoks on vaja ratast, mis oleks pikema sõidu peal mugavam (=vähem väsimust põrutamisest) ja sellest ka vajadus pikema käiguga ratta järele.
Kas need on need rattad mida ingliskeelsetes kogukondades nimetatakse enduro-ratasteks tihti?
Re: FS rattad
Postitatud: 12. 11. 2013. 19:39
Postitas kask36
Enduro hakkab pigem 130-140mm pealt. Näiteks S-Worksi mudelil on ka xc ja marathoni vahe vist see, et chainstay oli xc omal lühem ja amordil käiku 90 vs 100 mm (siin võin ka eksida, ei viitsi täpsemalt uurima hakata), ehk siis ratas teoorias tiba äkilisema iseloomuga.
Re: FS rattad
Postitatud: 12. 11. 2013. 20:03
Postitas siim_s
kask36 kirjutas:Enduro hakkab pigem 130-140mm pealt. Näiteks S-Worksi mudelil on ka xc ja marathoni vahe vist see, et chainstay oli xc omal lühem ja amordil käiku 90 vs 100 mm (siin võin ka eksida, ei viitsi täpsemalt uurima hakata), ehk siis ratas teoorias tiba äkilisema iseloomuga.
S-Works ei ole mudel vaid tähistab Specializedi tipptooteid. Ilmselt pead silmas Epicut, mida tõesti 2014 aastast kahes variandis toodetakse.
Enduro ja Marathon on ikkagi erinevad mõisted. See pole muidugi lõplik tõde ja iga tootja ning klient näeb seda veidi omamoodi, aga umbes nii võiks vast rattaid jaotada amordikäigu järgi:
XC: 90 - 110mm
Marathon: 100mm - 120mm
Trail/Agressive XC/Saksamaal ka Tour(ing): 110 - 140mm
All-Mountain/Enduro/Saksamaal ka Alpencross: 130 - 160mm
Freeride/Park: 160mm - 200mm
Downhill: 180mm ja rohkem (enamasti 200 kanti)
See kõik on muutunud järjest segasemaks ka seoses erinevate jooksude suurustega. Kui varem 130mm üldiselt Enduro alla ei käinud, siis nüüd on olemas ka 29" jooksude ja 130mm käiguga rattaid, mida võib All Mountain/Enduro alla liigitada.