29" hardtail vs full-suspension
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
29" hardtail vs full-suspension
Aeg siis uut ratast valida kuid pole veel täpselt selgusele jõudnud kas võtta hard-tail või full-suspension , hinnaklass oleks selline ,et hard-taili saaks ca 9kg-se ja full-suspensioni 11kg , kas tagaamort teeb selle 2kg kaaluvahet tasa ?
Enamus sõitu toimuks kolmapäevakutel toimuvatel radadel.
Olen Specialized Epic Comp Carboniga sõitnud ning praeguse 26" hard-tailiga oli küll vahe nagu öö ja päev , igaltpoolt sai ainult täiega peale vändata ja üle lennata Kahjuks pole 29" hardtailiga korralikult sõitnud ja ei oska midagi öelda
Enamus sõitu toimuks kolmapäevakutel toimuvatel radadel.
Olen Specialized Epic Comp Carboniga sõitnud ning praeguse 26" hard-tailiga oli küll vahe nagu öö ja päev , igaltpoolt sai ainult täiega peale vändata ja üle lennata Kahjuks pole 29" hardtailiga korralikult sõitnud ja ei oska midagi öelda
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Noh aga, mine ja proovi siis HT 29" kah pikemalt ära ! Täna, kolmapäevakul, prooviti ca. poole võistluse ringi jagu FS 29" ratast isiku poolt, kes siiani HT 26" peal olnud. Pidi juba veidi vaeva nägema, et ratas tagasi saada
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Lühike legend on umbes sihuke:
1. Kui sulle meeldivad lühemapoolsed ja siledad sõidud (kuni u 3-4h, nagu SEC sari) ning sa oled heas üldfüüsilises vormis, siis osta HT.
2. Kui sulle meeldivad pikad ja tehnilised sõidud (Haanja, Saku, Jõelähtme, Rõuge) ja sa su üldfüüsiline vorm pole nii hea (või on vanusest tingitud mugavusevajadus) siis osta FS.
3. Kõik muud vahepealsed variandid on "kellele ema, kellele tütar" kategoorias, ehk keegi sulle õiget vastust ei ütle, ise pead katsetama ja otsustama.
Üldiselt ma ei ole kuulnud et keegi oleks FSi maha müünud ja HT ostnud - eks see ole kah kõnekas fakt. Aga ma pole rattapoe müüja ka, ehk need teavad mõnda näidet...
1. Kui sulle meeldivad lühemapoolsed ja siledad sõidud (kuni u 3-4h, nagu SEC sari) ning sa oled heas üldfüüsilises vormis, siis osta HT.
2. Kui sulle meeldivad pikad ja tehnilised sõidud (Haanja, Saku, Jõelähtme, Rõuge) ja sa su üldfüüsiline vorm pole nii hea (või on vanusest tingitud mugavusevajadus) siis osta FS.
3. Kõik muud vahepealsed variandid on "kellele ema, kellele tütar" kategoorias, ehk keegi sulle õiget vastust ei ütle, ise pead katsetama ja otsustama.
Üldiselt ma ei ole kuulnud et keegi oleks FSi maha müünud ja HT ostnud - eks see ole kah kõnekas fakt. Aga ma pole rattapoe müüja ka, ehk need teavad mõnda näidet...
Re: 29" hardtail vs full-suspension
No põhi eesmärk on ,et ikka kolmapäevakutel kiirelt sõita ning üldiselt meeldib tehnilistel rajadel sõita , tuim kruusanühkimine pole kindlasti minu teema .
Kahjuks pole ühelgi tuttaval korraliku 29" HT,et proovida
FS 29" vs HT 26" on tõesti metsik vahe , kuigi mu 26" on peaaegu 2kg kergem kui Epic , kuid vähemalt tunne oli küll,et liigun 3x kiiremini edasi
Kahjuks pole ühelgi tuttaval korraliku 29" HT,et proovida
FS 29" vs HT 26" on tõesti metsik vahe , kuigi mu 26" on peaaegu 2kg kergem kui Epic , kuid vähemalt tunne oli küll,et liigun 3x kiiremini edasi
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Olin aasta alguses sama dilemma ees, et 29" vaja aga kumba. Sai kuulatud maad ja patsutatud erinevaid rattaid ja otsus tuli teha. Nüüd võin ühe foorumi kasutaja sõnu tsiteerides öelda ,et ilma mõjuva põhjusetta ma ht peale tagasi ei lähe! FS juurikatel ja metsades ikka ideaalne. Sõidan ka Estonian Cupi selle rattaga ja kuna ma esotsa kindlasti ei pääse (10 a varem olex pidanud alustama ) st. 50 hulka siis naudin pigem sõitu diivanil kui tabureti otsas. Aga nagu ikka siis kellele ema ja kellele tütar.
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Olen sõitnud ühe hooaja XTR FS-ga ja peale seda järgnevad päris mitu hooaega XT HT-ga.Indreq kirjutas: Üldiselt ma ei ole kuulnud et keegi oleks FSi maha müünud ja HT ostnud - eks see ole kah kõnekas fakt. Aga ma pole rattapoe müüja ka, ehk need teavad mõnda näidet...
Jah FS on mõnus ja teatud lõikude peal märgatavalt kiirem. Kui eelarve on piiratud, siis saad valida FS-i ja parema jupiga ning kergema HT-vahel.
Kuna ise olen füüsiliselt piisavalt heas vormis, siis eelistan kergemat ja "kiiremat" ratast. Samas ei ole piisavalt tugev, et sõita jäiga esikahvliga!
Kui ratast ostes raha ei loeks, siis ostaks ca 8k€ eest FS-i. Kuniks aga konto pole veel täis saanud, siis piirdun pigem 4k€ maksva HT-ga
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Kahju, et meil tugevust kõvakahvli olemasoluga mõõdetakse.raamimurdja kirjutas:Olen sõitnud ühe hooaja XTR FS-ga ja peale seda järgnevad päris mitu hooaega XT HT-ga.Indreq kirjutas: Üldiselt ma ei ole kuulnud et keegi oleks FSi maha müünud ja HT ostnud - eks see ole kah kõnekas fakt. Aga ma pole rattapoe müüja ka, ehk need teavad mõnda näidet...
Jah FS on mõnus ja teatud lõikude peal märgatavalt kiirem. Kui eelarve on piiratud, siis saad valida FS-i ja parema jupiga ning kergema HT-vahel.
Kuna ise olen füüsiliselt piisavalt heas vormis, siis eelistan kergemat ja "kiiremat" ratast. Samas ei ole piisavalt tugev, et sõita jäiga esikahvliga!
Kui ratast ostes raha ei loeks, siis ostaks ca 8k€ eest FS-i. Kuniks aga konto pole veel täis saanud, siis piirdun pigem 4k€ maksva HT-ga
Teema omanikule: sõidan 29" FSiga ja olin sama valiku ees mis sina praegu. Valisin raskema variandi, kuna minu taust soosib fsi - sellega on lõbusam. Selle kergema ratta tunde saad kätte, kui paned kergemad jooksud oma FSile alla. Martin Looga oleme arutanud samal teema ja tema seisukoht on, et Eestis on FS kiirem, oma sõnade kinnituseks oli ta EMV rajal trenni tegemas igatahes FSiga. HT kaalu point tuleb siis välja, kui on palju tõusu. FS hoiab sind raputaval värskemana ja tänu sellele saad kiiremini sõita. Ühtlasi, inimesed kellel on seljavaludega probleeme (nõrgad süvalihased), võib FS leevendust tuua.
Team Vänt
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Keegi Cube AMS 100ga ka kokkupuutunud on ? Tagakiige lahendus tundub täiesti teine olema kui näiteks Scottil ja Specializel
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Tegelikult peaks lahendus olema üsna sama mis Specializedi Epic ("FSR") amortidel - näeb välja natuke teistmoodi aga sisuliselt sama tööpõhimõte. Nimetatakse Horst tüüpi amordiks.raikzz kirjutas:Keegi Cube AMS 100ga ka kokkupuutunud on ? Tagakiige lahendus tundub täiesti teine olema kui näiteks Scottil ja Specializel
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Uuri seda: http://linkagedesign.blogspot.com/
Soovitan ka kindlasti FS ratast. Võibolla paranevad kohad võistlustel ka, aga ennekõike muutub sõit palju lõbusamaks.
Soovitan ka kindlasti FS ratast. Võibolla paranevad kohad võistlustel ka, aga ennekõike muutub sõit palju lõbusamaks.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Kui nüüd tahta endale järgmiseks aastaks FS soetada, mille kaal ei ületaks a'la 11 kilo, siis kuhu suunas peaks vaatama, jutt siis ikka 29" ja võistlemiseks mõeldud. Millega meil siin foorumlased ise sõidavad? Hetkel vuran 10 kilose 29"ga , raami suurus XL ja sadulatoru ka 25mm offsetiga, olen vaadanud ise Scott rattaid.
http://hawaii.ee/tooted/suvi/jalgratas/ ... park-910-1
Ratta peal suht okei komponendid, eriti kiidusõnad lähevad xt piduritele, olen erinevate piduritega rattaid proovinud ja hetkel xt omad on jätnud kõige parema mulje, samuti käiguvahetuse töö on super olnud.
Mis rahvas arvab, või pakub keegi miskit muud marki ratast.
http://hawaii.ee/tooted/suvi/jalgratas/ ... park-910-1
Ratta peal suht okei komponendid, eriti kiidusõnad lähevad xt piduritele, olen erinevate piduritega rattaid proovinud ja hetkel xt omad on jätnud kõige parema mulje, samuti käiguvahetuse töö on super olnud.
Mis rahvas arvab, või pakub keegi miskit muud marki ratast.
Tööstusautomaatika lahendused www.minitec.de
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Olemasoluga ei mõõdeta midagi, aga mida jäigem on su ratas seda suuremad nõuded on ülakehale, korsetile, kehakaalule ja koordinatsioonile, sest amordi asemel tuleb töö ära teha sinu ajul ja lihastel. Ehk täpselt nii ongi nagu raamimurdja ja Indreq kirjutasid.Ailar kirjutas:Kahju, et meil tugevust kõvakahvli olemasoluga mõõdetakse. ...raamimurdja kirjutas: ... Kuna ise olen füüsiliselt piisavalt heas vormis, siis eelistan kergemat ja "kiiremat" ratast. Samas ei ole piisavalt tugev, et sõita jäiga esikahvliga! ...
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Mis tasemel see võistlemine siis toimub ka, et selline kaalunõue on? Ühelt poolt saan aru, et tehnilistel lõikudel on maastikusõit puhas tehnikasport ja kivikõvaks pumbatud siselohviga kummide ning ilma tagavedrustuseta platsi ilmumine on sama kui motoringrajale kaks kategooriat nõrgema tsikliga põristama minna, aga mõni kilo rattal siia-sinna enam nii suurt vahet ei tee ning lingitud Scotti CF-ist võib alu-raamiga 29" FS puhul põhimugavused poole odavamalt kätte saada. Hawaii Spark testikaga olen samas põhjaranniku juurikatel prooviringi teinud, tol korral polnud peal olnud SRAM X7/X9+Avid kompotile mitte midagi ette heita ja oli lust liikuda (s.o kui rahasumma üldse oluline pole, tasub ligi võtta).snakey kirjutas:Kui nüüd tahta endale järgmiseks aastaks FS soetada, mille kaal ei ületaks a'la 11 kilo, siis kuhu suunas peaks vaatama, jutt siis ikka 29" ja võistlemiseks mõeldud.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
see 2800 eur on ju FS maailmas suht odav , ise ka uurinud kõvasti müügisolevaid FS-e ja hetkel tundub jah scottil kõige parem pakkumine olevat , teine variant on veel cube ams super hpc race , 2300 eur - http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-a ... alge-30946
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Kui palju korralikud aluraamid raskemad on ja paljuga xo/xt pilli kätte saab? Kas tagaamordid on korralikel alu pillidel sama taseme ja funktsionaalsusega?veloson kirjutas:Mis tasemel see võistlemine siis toimub ka, et selline kaalunõue on? Ühelt poolt saan aru, et tehnilistel lõikudel on maastikusõit puhas tehnikasport ja kivikõvaks pumbatud siselohviga kummide ning ilma tagavedrustuseta platsi ilmumine on sama kui motoringrajale kaks kategooriat nõrgema tsikliga põristama minna, aga mõni kilo rattal siia-sinna enam nii suurt vahet ei tee ning lingitud Scotti CF-ist võib alu-raamiga 29" FS puhul põhimugavused poole odavamalt kätte saada. Hawaii Spark testikaga olen samas põhjaranniku juurikatel prooviringi teinud, tol korral polnud peal olnud SRAM X7/X9+Avid kompotile mitte midagi ette heita ja oli lust liikuda (s.o kui rahasumma üldse oluline pole, tasub ligi võtta).snakey kirjutas:Kui nüüd tahta endale järgmiseks aastaks FS soetada, mille kaal ei ületaks a'la 11 kilo, siis kuhu suunas peaks vaatama, jutt siis ikka 29" ja võistlemiseks mõeldud.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Cube'i pluss, et saab kaks pudelikorvi raami külge panna, ei pea hakkama midagi sadulaposti külge aretama.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ma ei ole tuvastanud siiani ühtegi miinust sadulapostil oleval pudelihoidjal. Nii et seda ma valiku puhul oluliseks ei peaks kas raamile saab ühe või kaks pudelihoidjat kinnitada. Scotti hind tundub juppe vaadates väga mõistlik.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Mul on umbes samasugune scott ja seega võin kinnitada et hinna/kvaliteedi suhe on sellel pakkumisel hea. Mis pudelitesse puutub, siis see on FSidel mõnevõrra probleem. Ise kannan teist vajadusel särgi taskus. Sadulatoru hoidja on mul olemas ja olen ka kasutanud aga loobusin kuna seal sai pudel ikka väga poriseks, pealegi laskumistel ennast sadula taha nihutades jääb pudel ette.Läänlane kirjutas:Ma ei ole tuvastanud siiani ühtegi miinust sadulapostil oleval pudelihoidjal. Nii et seda ma valiku puhul oluliseks ei peaks kas raamile saab ühe või kaks pudelihoidjat kinnitada. Scotti hind tundub juppe vaadates väga mõistlik.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ise soetasin endale seljakoti, kuhu mahub 2L + kõik maratoniks vajaminev. Väga mõnus on!
libeda ketsiga ei saa sõita
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Üheltmaalt on lurin taga ja siis oled kuivalmakaak2 kirjutas:Ise soetasin endale seljakoti, kuhu mahub 2L + kõik maratoniks vajaminev. Väga mõnus on!
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Minu valikuks osutus siis 29 ja FS , täpsemalt Spark 910 , üleminek 26" HT pealt on metsik pole sõnu , rajad mis enne olid ennast ammendanud on jälle nauditavad Vahe on ikka tõesti suur , kes vähegi kahtleb siis ärge enam munege , tegutsege !
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ot, misasja? 29 ja FS peaks ikka sõidu lihtsamaks ja mugavamaks tegema, mismoodi 26 tollisega ammendunud rada saab uuesti huvitavaks muutuda?raikzz kirjutas:...pole sõnu , rajad mis enne olid ennast ammendanud on jälle nauditavad...
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Võib-olla ei saanud varem üle ega ümber, sealt ka ammendumine
Endal on komme ikka mõne handicapiga vanu radu raskemaks kruttida, et vaheldust saada (piiratud käiguvahetus, lukus ülekanne, kõrvaltrajektoor jne); aga ratta vahetamine ilmselt mõjub alati veidi värskendavalt, hoolimata lihtsuse-raskuse skaalal liikumise suunast (ehk siis väike vasikavaimustus).
Endal on komme ikka mõne handicapiga vanu radu raskemaks kruttida, et vaheldust saada (piiratud käiguvahetus, lukus ülekanne, kõrvaltrajektoor jne); aga ratta vahetamine ilmselt mõjub alati veidi värskendavalt, hoolimata lihtsuse-raskuse skaalal liikumise suunast (ehk siis väike vasikavaimustus).
Viimati muutis veloson, 05. 08. 2014. 10:18, muudetud 1 kord.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Sa saad sama rada kiiremini sõita ja see on fun. Laskumisi saab kiiremini võtta, tekivad väikesed hüpekad, tõusudel ei ikaldu nii tihti, jne. Lendamise tunne tekib.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Sellesmōttes, et singlid kus enne vingerdasid juurikatest mööda, seal lendad nüüd tuimalt üle juurikate
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Mismoodi see FS tõusudel ikaldumist aitab ära hoida?arnea kirjutas:Sa saad sama rada kiiremini sõita ja see on fun. Laskumisi saab kiiremini võtta, tekivad väikesed hüpekad, tõusudel ei ikaldu nii tihti, jne. Lendamise tunne tekib.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
29 ja FS. FS hoiab tagaratta on kindlamalt maas. Võimalus juurika peal ratas libisema saada on väiksem. 29 ratas veereb paremini üle juurikate.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ratta kaaluks siis tuli 11,7 koos pedaalide ja pud.korviga, kui vana ratas kaalus 9.9kg, kuid aru kyll ei saa,et 1.8kg juures oleks
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Rääkige veel, juba postitatakse teemasid sisuga: "Paiskan müüki oma kalli ja ustava abilise. Kahju on loobuda aga tahaks full-sussi ka proovida"
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Olen nüüd äkki umbes 7 aastat FS-ga sõitnud. Või 8.
Kõigepealt 26" Trek Fuel 100 ja praegu jookseb neljas hooaeg Trek GF Superfly 100-ga.
Hooajal küll enam HT-ga sõita ei taha. No way. Olen ka testinud TRM pika läbimist nii FS kui HT-ga. Tulemuses ei muutunud sisuliselt midagi. Aga FS-ga on lihtsalt mugavam. Vanainimese asi.
Jah, talvekas on 26" HT, olen hakanud kaaluma 29" naelkummide ostmist Superfly 100-le.
Paneks äkki talveka müüki? Noh, näis, oleneb talvest. Superfly 100-le on suht jama pikki porikaid kompunnida.
Kõigepealt 26" Trek Fuel 100 ja praegu jookseb neljas hooaeg Trek GF Superfly 100-ga.
Hooajal küll enam HT-ga sõita ei taha. No way. Olen ka testinud TRM pika läbimist nii FS kui HT-ga. Tulemuses ei muutunud sisuliselt midagi. Aga FS-ga on lihtsalt mugavam. Vanainimese asi.
Jah, talvekas on 26" HT, olen hakanud kaaluma 29" naelkummide ostmist Superfly 100-le.
Paneks äkki talveka müüki? Noh, näis, oleneb talvest. Superfly 100-le on suht jama pikki porikaid kompunnida.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Tundub et keegi on räige ajupesu teinud Sõidan juba 4 aastat korraliku FSiga ja kui tervis lubaks läheks kohe jäiga peale üle.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ajuga pole siin midagi teha. Perse ja selg panevad asja paika.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Saad vändata seal, kus HT nõuab tõstmist ja hüpitamist - lihtne! Asjatundjad räägivad, et seda pidi olema hästi tunda treppidest üles sõitmisel.MarttiM kirjutas:Mismoodi see FS tõusudel ikaldumist aitab ära hoida?arnea kirjutas:Sa saad sama rada kiiremini sõita ja see on fun. Laskumisi saab kiiremini võtta, tekivad väikesed hüpekad, tõusudel ei ikaldu nii tihti, jne. Lendamise tunne tekib.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
seda cube ratast pole enam saadaval, nii öeldi poest. Huvipärast tahtsin isegi proovida, sest plaanis kolida üle 29" peale. Alguses oli kindel plaan et tuleb HT aga nüüd loen nii palju juttu FS-i kohta, et kui hea ja mõnus on ikka sõita...nii et hakkas ennastki huvitamaraikzz kirjutas:see 2800 eur on ju FS maailmas suht odav , ise ka uurinud kõvasti müügisolevaid FS-e ja hetkel tundub jah scottil kõige parem pakkumine olevat , teine variant on veel cube ams super hpc race , 2300 eur - http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-a ... alge-30946
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Viimast XCO World Cupi vaadates tundus, et FS ruulis allamäga ikka päris kõvasti. Hardtailidega oldi laskumistel konkreetselt aeglasemad.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Nino Schürter oleks võinud seal Skolnikuga ka sama kiiresti alla tulla.Erx27 kirjutas:Viimast XCO World Cupi vaadates tundus, et FS ruulis allamäga ikka päris kõvasti. Hardtailidega oldi laskumistel konkreetselt aeglasemad.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Ka Lukas FLÜCKIGER ja Daniel MCCONNEL olid FSiga.mikulaine kirjutas:Nino Schürter oleks võinud seal Skolnikuga ka sama kiiresti alla tulla.Erx27 kirjutas:Viimast XCO World Cupi vaadates tundus, et FS ruulis allamäga ikka päris kõvasti. Hardtailidega oldi laskumistel konkreetselt aeglasemad.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
McConnel tuli sealt kiireminigi alla, kui Schurter.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Spessus peaksid ehk Epicut täitsa proovida saamaMaxpower kirjutas:seda cube ratast pole enam saadaval, nii öeldi poest. Huvipärast tahtsin isegi proovida, sest plaanis kolida üle 29" peale. Alguses oli kindel plaan et tuleb HT aga nüüd loen nii palju juttu FS-i kohta, et kui hea ja mõnus on ikka sõita...nii et hakkas ennastki huvitamaraikzz kirjutas:see 2800 eur on ju FS maailmas suht odav , ise ka uurinud kõvasti müügisolevaid FS-e ja hetkel tundub jah scottil kõige parem pakkumine olevat , teine variant on veel cube ams super hpc race , 2300 eur - http://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-a ... alge-30946
Team Vänt
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Nagu mulle ka öeldi siis astu aga kolmapäevakutel ligi ja arvan,et enamus on nõus prooviringi andma
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Canyon juba üldiselt on üsna kõva tegija. Usutavasti parema hinna ja kvaliteedi suhtega fullsusserit ei ole kerge leida.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Aga kuidas on olukord garantiiga, kui kaks päeva enne võistlust midagi strateegilist katki läheb, kas on lootust enne võistlust korda saada?
Minul selline lugu üle elatud, neljapäeval läks Kroodil tagumine õõts katki, reede läks Hawaiis garatii korras uus õõts külge ja laupäeval olin EC stardis.
Ühesõnaga ratta soetamisel võiks korra mõelda/uurida tausta, et kuidas on olukord hilisema hoolduse/remondi poolega ja kui kiirelt saab vajaliku abi.
Minul selline lugu üle elatud, neljapäeval läks Kroodil tagumine õõts katki, reede läks Hawaiis garatii korras uus õõts külge ja laupäeval olin EC stardis.
Ühesõnaga ratta soetamisel võiks korra mõelda/uurida tausta, et kuidas on olukord hilisema hoolduse/remondi poolega ja kui kiirelt saab vajaliku abi.
juuser78 kirjutas:Canyon juba üldiselt on üsna kõva tegija. Usutavasti parema hinna ja kvaliteedi suhtega fullsusserit ei ole kerge leida.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Abi saab Canyoni puhul üldiselt "kiirelt", ehk siis tiguposti kiirusega. Nädalake transaks, nädalake-kaks-kolm probleemiga tegelemiseks, nädalake tagasi. Kui mingi jama on, siis 4-6 nädalat..... Online odava hinna rõõmud.vilts100 kirjutas: Ühesõnaga ratta soetamisel võiks korra mõelda/uurida tausta, et kuidas on olukord hilisema hoolduse/remondi poolega ja kui kiirelt saab vajaliku abi.
Esihargid pidada olema miski "canyon special", Foxi tehtud, aga veidi teistmoodi ehk siis poe-standart-foxi jupid külge ei sobi, OEM-pulkade tarneajad pikad jne. Alati ei õnnestu ka nii siiski, kui mingi suve-uuno satub asjaga tegelema. On tulnud tagasi koos probleemiga.
Kohati saavat kaubale ka nii, et kohalik pood teeb garantiitöö ja arve läheb saksmannile. Eeldab ka kohaliku poe head kontakti kohaliku Shimano, Sram, Fox jne tehase esindajaga/autoriseeritud distribuutoriga (on meil Eesti microturul üldse selliseid tegelasi?)
Põhjamurrakut puhuvatele
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Garantii kui selline, on tore asi, kuid valgusta mis mudeli scoti sa Kroodil puruks sõitsid ja mida garantiis purunemise kohta arvati. Lihtsaltlt selleks, et teised scoti omanikud rahulikult sõita ja magada saaksvilts100 kirjutas:Aga kuidas on olukord garantiiga, kui kaks päeva enne võistlust midagi strateegilist katki läheb, kas on lootust enne võistlust korda saada?
Minul selline lugu üle elatud, neljapäeval läks Kroodil tagumine õõts katki, reede läks Hawaiis garatii korras uus õõts külge ja laupäeval olin EC stardis.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Hawaiis töötab garantii vägagi hästi. Ostsin kevadel Spark 910 ja nüüdseks vahetatud garantii korras amort, tagumine käikar ja raam. Amorti ei saanud õigel ajal hooldusest kätte kuna Fox il oli kolimine kusagil välismaal ja otsustati uus alla kruttida. Hooldusesse sai saadetud seepärast, et kriuksus miskit uuel amordil. Tagakäikaril ütles sidur üles (Shimano XT RD-M786 SGS) ja otsustati kiirelt uus panna. Raamil aga kulus käpa parempoolne laagripuks (press fit bb) või mis iganes ta nimi ka on raamis loksuma ja olevat olnud tehase praak. See loksutas ja kulutas carbonis augu suuremaks ja holdusmeestelt tuli kiire vastus, et uus raam tuleb ja teevad fotod ning tellivad ära.
Seega tasub ennem mõelda kas tellida välismaalt odavamalt. Kunagi ei või teada mis üllatused tulevad ja kui jupid garantiikorras mööda maailma ringi reisivad siis võib see terve hooaja nahka keerata.
PS. Ei ole kuidagi seotud eelpool mainitud poega, et kiidan garantii sujuvust!
Seega tasub ennem mõelda kas tellida välismaalt odavamalt. Kunagi ei või teada mis üllatused tulevad ja kui jupid garantiikorras mööda maailma ringi reisivad siis võib see terve hooaja nahka keerata.
PS. Ei ole kuidagi seotud eelpool mainitud poega, et kiidan garantii sujuvust!
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Tundub jälle, et teema pealkiri pole enam oluline.
- Nominative
- Rattur
- Postitusi: 184
- Liitunud: 11. 06. 2010. 14:01
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Nonii, aasta möödas. Kas mingeid läbimurdeid FS-i osas on toimunud? Hinnad odavamaks läinud? Kaalud kergemaks läinud? Rattad kiiremaks muutunud? :)
Kirjutan vahel ka siia - viljarsaare.com
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Paradigma on küll muutunud, nüüd jällegi on valitsemas arvamus, et singel ja juurikad nõuavad ilmtingimata FS-i. Nt olen sattunud mitmel korral kuulama vastlust, kus kaks ratturit suht suvalist singlit läbides räägivad, et: "vot siin saaks FS-ga palju kiiremini" või "siin oleks FS juba vaja":). Eriti jääb FS-de rohkus silma kolmapäevakutel.Nominative kirjutas:Nonii, aasta möödas. Kas mingeid läbimurdeid FS-i osas on toimunud? Hinnad odavamaks läinud? Kaalud kergemaks läinud? Rattad kiiremaks muutunud?
Hindade osas tundub, et pigem vastupidi: nt varem tegi HE päris korralikke allahindlusi laos olevatele Sparkidele, kuid sel aastal enam mitte.
Re: 29" hardtail vs full-suspension
Usun paar aastat tagasi poleks keegi arvanud,et varsti sõidavad enamus 29" ja FS-ga, harrastajad ja eliidid, fakt on see,et FS on tulnud,et jääda nagu ka 29". Kes korra FS proovida saanud see ilmselt ka enam HT peale tagasi väga minna ei taha ( tegemist siis enamusega, kindlasti on ka erandeid.
Oma osa ka kindlasti sellel,et kolmapäevakud ja ka meie maratonisarjad on grammikese tehnilisemaks muutunud ja on lõike kus FS-ga on selge edu sees. Ning kindlasti mängib oma osa ka arvamusliidrite rattavalik, ehk siis eesti ja maailma eliidid sõidavad juba suuremas jaos samuti FS-ga. Ja eks see jutt niimoodi levib nagu 29" algusaegadel : "Krt naabrimees Ülo on nii kiire oma 29"ga, oleks mul ka 29" küll ma siis paneks"
Lihtsalt jutujätkuks,et endal üks kõrgema otsa carbon raamiga 26" ht mis kaalub pea 2kg vähem kui 29ne FS, kuid kaalust olenemata on sellega tehnilisemal rajal ikka üpris koomiline sõita energiat kulub rohkem ja liigud aeglasemalt ja tunned ennast samuti ebakindlamalt
Oma osa ka kindlasti sellel,et kolmapäevakud ja ka meie maratonisarjad on grammikese tehnilisemaks muutunud ja on lõike kus FS-ga on selge edu sees. Ning kindlasti mängib oma osa ka arvamusliidrite rattavalik, ehk siis eesti ja maailma eliidid sõidavad juba suuremas jaos samuti FS-ga. Ja eks see jutt niimoodi levib nagu 29" algusaegadel : "Krt naabrimees Ülo on nii kiire oma 29"ga, oleks mul ka 29" küll ma siis paneks"
Lihtsalt jutujätkuks,et endal üks kõrgema otsa carbon raamiga 26" ht mis kaalub pea 2kg vähem kui 29ne FS, kuid kaalust olenemata on sellega tehnilisemal rajal ikka üpris koomiline sõita energiat kulub rohkem ja liigud aeglasemalt ja tunned ennast samuti ebakindlamalt
Jalgratturite treeningplaanid - www.raikokaldoja.com