1. leht 1-st

Maantee vs Cyclo

Postitatud: 06. 07. 2016. 19:22
Postitas Ciprich
Tere,

Palun abi jalgratta valmisel.
Mul on 187 cm pikkust ning ca 90 kg raskust.
Olen harrastaja ning rattaga sõidan enamasti treeningu eesmärgil. Enamasti sõidan asfaltil, kuid mõningad lühemad lõigud (ca 5-10 km) on kruus, killustik või mingi muu teekate.

Ratta maksumus võiks maksimaalselt küündida 1000 -1300 euro kanti. Samas kui kannatab ning ratastel erilist vahet ei ole, ei ütleks ka odavamast ära:)
Olen ka ise veidi ringi vaadanud ning kuna valik on suur, siis seda suuremad on ka kahtlused ning vajan nõuandeid. Oleksin nende eest väga tänulik.

Küsimuste all on siis, et milline ratas valida, kas cyclo või maantee. Ning milline võiks minu andmeid arvestades olla raamis suurus? Ka teised nõuanded ja mõtted on oodatud. Võtan neid arvesse, et siis tean konkreetsemate soovidega poodi valikut tegema minna.
Paar valikud siis sellised:

1) http://www.hawaii.ee/tooted/suvi/rattad ... d22-241453
2) http://www.rattaring.ee/index.php/ratta ... 500-detail

Miinused ja plussid ning millist ratast võiks neile eelistada?

Tänan!

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 06. 07. 2016. 19:47
Postitas Läänlane
Suurus XL/58 sõltuvalt tootjast võib-olla ka L/56

Esimene lingil viidatud ratas on küll väga nõrga grupiga, teine oluliselt parem.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 06. 07. 2016. 20:58
Postitas S.S#34
http://extreme.ee/product/pid/125522/bid/
Tere. Endal sai hiljuti selline soetatud rahul. Hind hea kah (y) .

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 07. 07. 2016. 15:43
Postitas Ciprich
Läänlane kirjutas:Suurus XL/58 sõltuvalt tootjast võib-olla ka L/56

Esimene lingil viidatud ratas on küll väga nõrga grupiga, teine oluliselt parem.
Mnjah. Selle suuruse peab ilmselt kohapeal järgi proovima.
Tundub, et Meridale vist väga alternatiivi siis ei olegi? :)

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 07. 07. 2016. 15:45
Postitas Ciprich
S.S#34 kirjutas:http://extreme.ee/product/pid/125522/bid/
Tere. Endal sai hiljuti selline soetatud rahul. Hind hea kah (y) .
Tundub, et on puhas maanteeratas? Maaneeratta puhul kardan kõige rohkem just kõrvalisi teid, et kuidas rehvid ja kummid vastu peavad.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 07. 07. 2016. 18:12
Postitas lainel

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 09. 07. 2016. 21:22
Postitas Freddys
Ise olin samasuguse valiku ees. Kuigi väga suur enamus on asfalti, sai ikkagi cyclocross valitud. Siiani rahul.
Soovitan ikkagi võtta kohe võimalikult korralike komponentidega ratas. Muidu hakkad pärast kahetsema, kui vähegi tõsisem rattahuviline oled.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 09. 07. 2016. 22:00
Postitas Ciprich
Kuigi mulle meeldiks enim ehk maanteeratas, siis püüan asju ikka vajadustest lähtuvalt võtta ning seetõttu kipungi cyclocrossi poole. Suurem probleem on aga see, et olen suurem sõitja kui tehnilisest poolest teadja ning seetõttu ma ei ole väga teadlik, millised komponendid korralikud on. Oma otsingutes olen vähestest valikutest nii mõnegi ratta üles leidnud, aga ei oska hinnata, kui head need rattad on.
Hetkel on sümpaatseim ehk Bianchi.

http://www.rattaring.ee/index.php/ratta ... 500-detail
http://pood.fixus.ee/shop/prod/67/12?c=01-YJB49I58KS
http://www.hobisport.ee/index.php/poodi ... 016-detail
http://www.e-bike.ee/shop/jalgrattad/cy ... -disc-alu/
http://www.spordipood.ee/cyclocross/rat ... ter/916112

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 09. 07. 2016. 22:20
Postitas SK
Kui juba 1000-1500 hinnaklassi kaalud, siis Canyonil on väga hea setup, kus tsükloka raami juurde on pandud maantee ülekanded ja 28mm kummid. Nii komponentide grupp kui jooksud on väga hea kvaliteediga, mida välja vahetada pole ratta eluea jooksul ilmselt kiusatust. Jooksud on tubeless ready, kuhu saab 35-40mm laiad madala mustriga kummid ilma lohvita peale visata ja kruusateed on kah puhas mõnu.
https://www.canyon.com/en-ee/road/infli ... 8-0-s.html

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 07. 2016. 08:18
Postitas Roma
Ma olen sama valiku ees-ja ma tegin youtube kaudu uurimist.

Merida 500 tundub minule valik. Kiidetakse THRU-AXLE ratta kinnitust, mida Cannondale ratastel vist kahjuks ei ole.
Cannondale tiagrat kiitis seal see youtube kanali vend (https://www.youtube.com/watch?v=VoKSTa-RXQI)

Merida 500:
https://www.youtube.com/watch?v=HFzrkbctZT0

https://www.youtube.com/watch?v=ABc8ZHJUfXI

Ma uuriksin veel ka hoolduse kohta, mida millalgi peab tegema (ketivahetus jne) mis ka need maksavad.

R.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 07. 2016. 11:50
Postitas Ciprich
Canyoni vist Eestist ei leia? Ratta võiks saada siiski Eestist, remondi ja hooldusega asjad ehk lihtsamad.

Aga eidsin ühe isendi veel :)
http://www.rattad.com/cyclocross/ratas- ... -30/476511

Nüüd oleks vaja leida see üks ja ainus, millele pidama jääda. Seega, mida kindlasti võiks välistada ning mille poole võiks pilgu pigem visata?

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 07. 2016. 16:02
Postitas Läänlane
Kasutatud ratta peale ei ole mõelnud?

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 07. 2016. 18:05
Postitas DeeJott
Ciprich kirjutas:Canyoni vist Eestist ei leia? Ratta võiks saada siiski Eestist, remondi ja hooldusega asjad ehk lihtsamad.

Aga eidsin ühe isendi veel :)
http://www.rattad.com/cyclocross/ratas- ... -30/476511

Nüüd oleks vaja leida see üks ja ainus, millele pidama jääda. Seega, mida kindlasti võiks välistada ning mille poole võiks pilgu pigem visata?
Käpp ja lingid Tiagra, see on ikka päris kirves sellise kombo kohta
Päris äss diil imo https://www.rosebikes.com/bike/pro-dx-c ... aid:817127

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 07. 2016. 19:59
Postitas brunz
Cylco puhul võiksid kaalu ka vaadata. Sellest saab enam vähem aru, mis tase rattal on. Kui mnt ratas kaalub ca 8,5kg, siis cyclo 10,5...11,5. V-piduriga on kergemad aga see on veits eilne päev (minuarust)! Veel parem oleks loomulikult õli-hüdrauliline pidur! Kunagi tegin ise samasuguse otsingu ja jõudsin järeldusele, et hinna-kvaliteedi ja kaalu suhe oli parim Canyon-il või Focus-l. Kuna focus pakkus ka nn jämedaid võlle, nii ette, kui taha, hüdrauliline pidur ja hind tehti sama, mis Canyon-l, siis polnud palju vaja mõelda. Jooksud oli all ka kohe tasemel - kirjade järgi 1550g, ise kaalutud 1590g paar. Canyon-i DT Swiss jooksud on ka loomulikult head! Tavaliselt pannakse alla 2,1kg "juustud" ja siis imestad, miks ratas ei veere :roll: !
See Focus Mares AX kaalus 9,2kg! Aluraamiga cyclo kohta on see ülihea kaal. Kusjuures rehvid olid "traadiga" :( ! Aga sealt saab kergemate kummidega kaalu veel alla :wink: ! Jutt käib sellest isendist: http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/ ... -apex.html
Küsi lisa AT Sport-st. Rein aitab!

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 07. 2016. 20:11
Postitas Freddys
Sõidan eespool mainitud Canyon Inflite 8.0S'ga.
Samas soovitaksin ikkagi Eestist ratas osta kui kõigega väga kursis pole.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 11. 07. 2016. 12:40
Postitas jaanush
Kiidaksin ka Focus Mares AXi, 105 sarja komponentidega, kaalu tsiba alla 10kg. Sügisel saab 2 aastat, läbisõit praeguseks >11,000km, asfalti ca 80% ja kruusa 20% (s.h. mõned nädalased matkad pakiraami ja ca paarikümne kg varustusega). Siiani saanud ainult tavalist hooldust ja ketivahetust, teine kassett käigus, keskjooks ka enne seda hooaega uus. Mingeid muresid pole olnud. Omalt poolt olen lisanud vaid laiema sadula ja teised jooksud: mnt/CX kummide pidevast vahetamisest sai peagi villand ning on hea, kui kassetid on metsa ja mnt jaoks eri ülekandega.
Olen saanud korralikult proovida ka samast ajast pärit Meridat CX-ratast, Ultegra sari. Focus tundus särtsakam ja sportlikum; ning juhitavus parem.
Hea, kui saab eri rattaid proovida. Ka poe ees parklas saab mingi esmase tunde kätte.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 11. 07. 2016. 14:30
Postitas Prommar
Miks uus keskjooks?

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 11. 07. 2016. 17:46
Postitas ciclismo
https://youtu.be/uUMXzcOPP8I 0:32 Focuse-mees jäi püsti. :wink:

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 11. 07. 2016. 20:24
Postitas jaanush
Prommar kirjutas:Miks uus keskjooks?
Algupärane sai lihtsalt läbi, tekkis mingi loks, raamiga risti suunas. Kuid see polnud suurem kulutus, vast 30€ kandis, ja pärast 8000km. Pärast seda jälle nagu uus 8)

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 11. 07. 2016. 23:04
Postitas Ciprich
Läänlane kirjutas:Kasutatud ratta peale ei ole mõelnud?
Ei ole tõesti. Nagu ütlesin, siis ratta tehnilise poole pealt olen suhteliselt nõrk ning ei oska hinnata, millises seisus kauba endale saan.
brunz kirjutas:Cylco puhul võiksid kaalu ka vaadata. ..
See Focus Mares AX kaalus 9,2kg! Aluraamiga cyclo kohta on see ülihea kaal. Kusjuures rehvid olid "traadiga" :( ! Aga sealt saab kergemate kummidega kaalu veel alla :wink: ! Jutt käib sellest isendist: http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/ ... -apex.html
Küsi lisa AT Sport-st. Rein aitab!
Hüva. Jätan meelde. Et siis tasuks pilk pigem Focuse peale pöörata ning eelistada Focust nendele? http://www.rattaring.ee/index.php/ratta ... 500-detail ja http://pood.fixus.ee/shop/prod/67/12?c=01-YJB49I58KS?
Mida tubeless kummidest arvata?
Freddys kirjutas:Sõidan eespool mainitud Canyon Inflite 8.0S'ga.
Samas soovitaksin ikkagi Eestist ratas osta kui kõigega väga kursis pole.
Jah, olen ise ka seda meelt. Kõik rattad, mida Eestis saada ei ole, olen nimekirjast maha tõmmanud :)

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 13. 07. 2016. 21:51
Postitas brunz
Merida ja Bianchi on ka ok aga kõik on suhteline. Neil on mõlemal mehaanilised ketaspidurid ja suht-keskpärased jooksud. Kuna seal pole kaalu antud, siis uuri enne ostmist, palju ratas kaalub! Nii saad mingi ettekujutluse ratta olemusest. Loomulikult pole kaal ainuke argument aga kerge rattaga (eriti kerge jooksuga) on sõidurõõm oluliselt kvaliteetsem! Mehaanilise piduriga harjud ehk ära aga kui hiljem 400...500€ uusi jookse ostma hakkad, siis liida see selle ratta hinnale otsa ja näed, et polegi nii soodne see ratas. Tahan seda öelda, et võimalusel soeta kohe selline ratas, kus on vähe normaalsemad jooksud all. See ratas võib küll olla ca 200€ kallim aga lõppkokkuvõttes on ta ju ikkagi soodsam :D ja parem! Jooksude paari kaal võiks jääda sinna 1700g kanti, siis oleks "good"! Aga see on lihtsalt soovitus, omast kogemusest.
Merida kohta saad lugeda siit: http://road.cc/content/review/158034-me ... -cross-500
Bianchi: http://road.cc/content/review/160612-bianchi-zurigo

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 17. 07. 2016. 11:46
Postitas MarttiM
Kas mõnes rattapoes on ka mingi democyclokas? Tahaks proovida, sest olen ka ikka vahest mõlgutanud mõtteid, et üks selline võiks äkki kodus olla, kuna maanteka odometri näit viimase 2 aasta jooksul jääb alla 100. Lihtsalt ei meeldi. Enam rõhub piiratus, et ei saa keerata sinna kuhu tahaks:) Autodega võidu sõita ka ei meeldi. Ja eks mind tõmbab ikka rohkem metsa ja kitsaste kruusakate poole. Vabadus ja avastamiserõõm on rattasõidu puhul, minu nn rattafilosoofia alustalaks :mrgreen:
Nii et, et kui lõigud, laktaat ja võimsusandur pole teemaks, kas siis cyclo võiks olla lahedus? Või siis on mõistlikum pigem rohkem maastikuratta ja talveratta hoolduskuludesse investeerida?

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 17. 07. 2016. 17:46
Postitas rainerhq
Cyclo on kindlasti lahendus aga ajaks selle teema segasemaks. Lisaks cyclole on veel gravel/adventure road bike seeria. Võrreldes cyclokaga on sõiduasend püstisem, keskjooks põrandale lähemal, chainstay grammi jagu pikem, kahvli nurk grammi jagu leebem. Ehk siis gravel bike on mõeldud mitte nii agressiivseks sõiduks.
Kõigil cyclokatel ei ole ka porika kinnituse võimalust.

http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... kes-46893/
https://vimeo.com/135274849

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 17. 07. 2016. 22:42
Postitas Zikakichi
"Kõigil cyclokatel ei ole ka porika kinnituse võimalust."

Tean, et Merida cx 300 (oletan, et ka 500, 700) on porikaitsme kinnituskohad olemas. Väga hästi sobivad pikad sks bluemels 28 - 53 porikad - kui tahad, et talvel naelad alla mahuvad.
https://astri.ee/veloplus/sks-porilauad ... 790666801/
Esimese ratta porikaitsme ülemisi kinnitusvardaid tuleb lühemaks lõigata.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 25. 08. 2016. 15:45
Postitas MarttiM
rainerhq kirjutas:Cyclo on kindlasti lahendus aga ajaks selle teema segasemaks. Lisaks cyclole on veel gravel/adventure road bike seeria. Võrreldes cyclokaga on sõiduasend püstisem, keskjooks põrandale lähemal, chainstay grammi jagu pikem, kahvli nurk grammi jagu leebem. Ehk siis gravel bike on mõeldud mitte nii agressiivseks sõiduks.
Kõigil cyclokatel ei ole ka porika kinnituse võimalust.

http://www.bikeradar.com/gear/article/b ... kes-46893/
https://vimeo.com/135274849
Tundub tõesti, et see gravenbike oleks justkui minu jaoks loodud. Internetis tuuseldades jättis hea mulje Ridley X-Trail, mida saab vist ka Eestis katsuda...

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 25. 08. 2016. 19:20
Postitas rainerhq
Mina olen oma Jamisega väga rahul. Kindel pauk on see, et kummid peavad olema tubeless. Algul kui ratta sain olid all mingid traadiga junnid. Väga tühjaks ei julgenud lasta, mingi 3,5BAR. Isegi hööveldatud ("treppis") kruusa peal oli julm. Panin alla Maxxis Rambler 40mm ilma õhukummita ja voilaa. Nüüd kannatab isegi mõne juurika ületada. rõhk 1,8 - 1,9. Loomulikult ei ole see ratas metsas sama kiire kui baik aga see ei olegi point. See on nii kuradi universaalne ja sõita on ikka väga FUN.

Pilt

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 02. 02. 2017. 16:11
Postitas meelisl
Küsiks ka siia juurde, mida rahvas soovitab?
Oleks vaja universaalset ratast, millega:
a) käia tööl (kevad-sügis hooajal enamasti püsivalt vaja pikki porikaid) nii, et ei peaks iga äärekivi ees hoogu nulli pidurdama, nagu MNT-ga
b) teha pikemaid trenne maanteel võimalusega pöörata kruusale või metsateele
c) sõita lapsega kõvematel metsaradadel ja auklikel linnatänavatel (lapsetooli kinnitamise võimalus ehk kindlasti alu raam)
Carbon FS MTB on olemas rajumaks metsasõiduks, aga sinna lapsetooli ei kinnita. Hetkel täidab trenni- ja linnaratta ülesandeid vana alu raamiga pikkade porikatega MNT, aga auklikel linnatänavatel on see ebamugav ja tundub, et lapsega sõitmisel raputab ka üsnagi. Päris sirge lenksuga fitness ratast ka ei taha, sest tahan vahel ka pikki (maantee)trenne teha. Võistlemine pole väga teema, aga ei välista et lähen kunagi jälle nt TRR-ile lihtsalt mesikäpana sõitma, mitte tulemust tegema.
Kas peaks vaatama cycloka poole või pigem adventure bike-i? Viimased meil veel väga ei levi, aga kui on kogemusi mõne mudeliga, siis ssoovitage.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 02. 02. 2017. 21:56
Postitas värv
Mul on sarnasteks funktsioonideks ROSE PRO DX CROSS. 4a ja väga rahul. Porikate ja pakiraami kinnitused on olemas. Ise kasutan vahel Tubus Fly Evo pakikat.

Kui täna ostaks, siis võtaks selle mudeli: https://www.rosebikes.com/bike/rose-pro ... aid:889204
1x käiguvahetus, hüdraulilised pidurid ja jooksudel võllkinnitused.

Adventure ratastest tundub Specialized Sequoia põnev mudel.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 03. 02. 2017. 08:46
Postitas raamimurdja
Paar soodsama otsa Gravelbike-i on valikus ka Wilieril
Mida ka on võimalik Eestist tellida ja kevadeks jõuab paar isendit ProShopi poodi ka.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 05. 02. 2017. 13:24
Postitas kxrvits

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 08. 02. 2017. 19:51
Postitas Timps
Endal Scott speedster CX 10 Disc. Maxxis Mud Wrestler tubelessid all. Ülimõnus sõita. Ratas ise maksis HE-s 1,2k äkki või midagi sinna kanti.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 03. 2017. 01:14
Postitas kxrvits
Mida eelistada? 7005 Triple Butted vs. 6061 Double Butted? Thru-Axle vs. "tavaline"?

http://www.dolan-bikes.com/road/road-bi ... hydro.html
https://www.cube.eu/en/2017/road-triath ... hred-2017/

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 03. 2017. 07:20
Postitas raamimurdja
7005 Triple Butted - kergem, kallim, õhem ja parem.

Thru Axle - olevik või tulevik olenevalt võlli mõõdust, samas pole täna veel lõpuni selge, et mis saab võlli "uueks" standardiks või jäävadki erinevad mõõdud paralleelselt kasutusse.
"tavaline" kiirkinnitus - minevik

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 03. 2017. 08:39
Postitas kxrvits
7005 Triple Butted - kergem, kallim, õhem ja parem.
Dolani ratta puhul ei tundu just kallis, pigem odav võrreldes teiste leitud 105 grupi ja hüdro piduritega ratastega.

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 10. 03. 2017. 15:34
Postitas tarmo
Plaanin ka omale järgmisena ühe gravel bike-i osta ja vaatan tihti inglaste On-One pakkumisi, seal on tihti vägagi ahvatlevaid alesid. Näiteks carbon raami, Rival 1 grupi ja õlipiduriga ratta tavahind on ca 1900€ ja nad saadavad aeg ajalt mailile pakkumisi, kus selle ratta saaks u 1500€-ga. Tihedamalt oli pakkumisi muidugi sügisel-talvel. Mul kriteeriumid on carbon raam, 1 x ülekanne, õlipidurid ja võllidega kinnitused, 38/40 rehv peab kindlasti alla mahtuma.
http://www.on-one.co.uk/c/q/bikes/grave ... ture-bikes

Re: Maantee vs Cyclo

Postitatud: 22. 05. 2017. 21:26
Postitas MarttiM
Sai samuti tehtud üleminek maantekalt gravelile, eelkõige seetõttu, et mulle lihsalt ei meeldi maanteel pikalt sõita ja pidevalt oli soov maanteelt kruusakale ja metsavahele keerata. Nii juhtuski, et maantekas kogus tolmu ja sõidud sai tehtud FS-ga. Lõpuks enam metsast välja ei saanudki, sest FS-ga pikemad maanteeotsad minu puhul kõne alla ei tule. Tundub, et sai tehtud õige valik. See, et selline ratas on superluks Nõmme erinevatel kruusast kergliiklusteedel, Harku metsa tuhateedel ja halva kõvakatte puhul polnud eriline üllatus. Üllatuseks oli see, et ratas on väga mugav ja kiire ka metsa-ja põlluteedel. Samuti oli üllatuseks, et ka maanteel veereb hästi ja ka sõiduasend on minu jaoks maantekast palju mugavam. Proovisin ka ratast "rõvekruusakal", mille leidsin Vanamõisa ja Tutermaa vahelt - sealgi oli vaatamata rohkele lahtisele killule hästi sõidetav. Seda ainult ei tea, kas rehviga läks õnneks või võibki suht muretult nendel lasta:)
Rattaks siis Orbea Terra, Sram Rival grupi ja 700x40 Kenda Flintride rehvidega.