1. leht 1-st

Isetehtud käte ja jalgadega vändatav ratas

Postitatud: 29. 08. 2016. 09:29
Postitas eskohaas
Sai kokku pandud selline ratas, mida saab vändata nii käte kui jalgadega.

Pilt
Pilt

Vajaduse tingisid suurest sõitmisest natuke ära väsinud põlved ja mõte turgutada rattaga sõites ka ülakeha lihaseid.
Koormust saab sujuvalt jagada käte ja jalgade vahel. Käte jaoks on seitse käiku, jalgadele vähemalt esialgu üksainuke. Esiratast veab kahvli sisse peidetud kardaan.
Mõlemal rattal on tagurpidi vändatav pidur, aga esimesega tuleb ettevaatlik olla või pigem üldse mitte kasutada. Lenksule vales asendis peale vajutades võib pidurdada ka kogemata, aga sedagi harjub ruttu vältima.

Sõita on ühe proovisõitu teinud noormehe sõnul alguses "väga haige" ja edasi "väga lahe".
Sõiduasend meenutab natuke sarvedega sõitmist. Lenksu keskosa on üsna lai, sealt kinni hoides sõidaks nagu kokukaga.
Kui käte jõust väheks jääb, saab jalgadega korraks "boosti" andes jälle hoo sisse. Tõuse on hea võtta mõlemaga korraga vändates.
Esimese katsetuspäeva õhtul olid üllatuslikult väsinud hoopis jalad. Seda ilmselt suurest "boostimisest" ja selle vastu peaks aitama käigude lisamine tagarattale.
Kiirused on 20-tollistest jooksudest tulenevalt muidugi üsna tsiviliseeritud. Aga tööle vändata sobis küll.

Tagumine ots on täiesti tavaline kasutatud ratas, pärit küll Jaapanist. Esiotsaks on ratastooli külge kinnitamiseks mõeldud inva-abivahend. Põhiraskus seiseski nende kahe kokkupanemises.
Kasutasin tavalisi laagreid ja nende sobiva pinge all hoidmiseks kinnitasin jupi esiotsa algsest torust keermevarda külge. Võlli ja laagrite kokkusobitamiseks lasin teha spetsiaalsed puksid. Algselt istus võll muide ilma laagriteta otse pukside otsas.
Jooksud on leitud esiotsast tingituna 20-tollised. Rattaid on kaks, et mahuks hästi ustest läbi. Lenks on ainult natuke tavalisest laiem.

Igasuguseid käsitsi vändatavaid vidinaid leiab palju Saksamaal: eBay oksjonitest (http://www.ebay.de/) ning erakuulutustest (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/), mõlemas märgusõnaks "handbike" ja ühelt spetsiaalselt saidilt http://handbike.de/wp/basar/.
Laagripuksite treimisega aitas Custom Metal (http://www.custommetal.eu/)

Re: Isetehtud käte ja jalgadega vändatav ratas

Postitatud: 07. 09. 2016. 10:33
Postitas eskohaas
Kes ilusti küsib ja ise jupid kinni maksab, sellele ehitan ka :-)
Kuna kardaaniga variante üldiselt mõistliku hinnaga ei liigu, siis "esivedu" tuleb ketiga.
Maksma läheb (minimaalselt): esiots 200 (olenevalt sellest, mida hetkel saada on), transport Saksamaalt 50, puksid 20. Tagaots vastavalt soovile ja võimalustele. Võib olla oma kodust. Peaks olema 20 või 24 tolline vastavalt esiotsale. Jalgpidur tuleb kasuks.

Re: Isetehtud käte ja jalgadega vändatav ratas

Postitatud: 07. 09. 2016. 11:03
Postitas erikr
Mitte, et ma huviline oleksin, aga võiks pildid normaalse suurusega panna.
Ma oma 1920x1200 moluga näen siin foorumis vaevalt poolt ratast.
Pildi pikem külg 800 oleks ok.

Re: Isetehtud käte ja jalgadega vändatav ratas

Postitatud: 07. 09. 2016. 11:32
Postitas eskohaas
erikr kirjutas:Mitte, et ma huviline oleksin, aga võiks pildid normaalse suurusega panna.
Ma oma 1920x1200 moluga näen siin foorumis vaevalt poolt ratast.
Pildi pikem külg 800 oleks ok.
Tehtud. Pakuti variante 1024 ja 660, valisin viimase.

Re: Isetehtud käte ja jalgadega vändatav ratas

Postitatud: 26. 09. 2016. 14:46
Postitas eskohaas
eskohaas kirjutas: Kui käte jõust väheks jääb, saab jalgadega korraks "boosti" andes jälle hoo sisse. Tõuse on hea võtta mõlemaga korraga vändates.
Esimese katsetuspäeva õhtul olid üllatuslikult väsinud hoopis jalad. Seda ilmselt suurest "boostimisest" ja selle vastu peaks aitama käigude lisamine tagarattale.
Kiirused on 20-tollistest jooksudest tulenevalt muidugi üsna tsiviliseeritud. Aga tööle vändata sobis küll.
Lisasin taha ka käigud (Nexus 7). Nüüd saab jalgadega hoogu juurde anda või käte-jalgadega vändata ka suuremate kiiruste pealt. Enne pidi hoo madalaks laskma või jalgadega väga kiiresti sibama. Ühtlasi sai pandud kõrgemat rõhku kannatavad rehvid. Pikemalt katsetada pole veel jõudnud, aga esmamulje järgi liigub nüüd oluliselt nobedamalt edasi küll.