Isetehtud käte ja jalgadega vändatav ratas
Postitatud: 29. 08. 2016. 09:29
Sai kokku pandud selline ratas, mida saab vändata nii käte kui jalgadega.
Vajaduse tingisid suurest sõitmisest natuke ära väsinud põlved ja mõte turgutada rattaga sõites ka ülakeha lihaseid.
Koormust saab sujuvalt jagada käte ja jalgade vahel. Käte jaoks on seitse käiku, jalgadele vähemalt esialgu üksainuke. Esiratast veab kahvli sisse peidetud kardaan.
Mõlemal rattal on tagurpidi vändatav pidur, aga esimesega tuleb ettevaatlik olla või pigem üldse mitte kasutada. Lenksule vales asendis peale vajutades võib pidurdada ka kogemata, aga sedagi harjub ruttu vältima.
Sõita on ühe proovisõitu teinud noormehe sõnul alguses "väga haige" ja edasi "väga lahe".
Sõiduasend meenutab natuke sarvedega sõitmist. Lenksu keskosa on üsna lai, sealt kinni hoides sõidaks nagu kokukaga.
Kui käte jõust väheks jääb, saab jalgadega korraks "boosti" andes jälle hoo sisse. Tõuse on hea võtta mõlemaga korraga vändates.
Esimese katsetuspäeva õhtul olid üllatuslikult väsinud hoopis jalad. Seda ilmselt suurest "boostimisest" ja selle vastu peaks aitama käigude lisamine tagarattale.
Kiirused on 20-tollistest jooksudest tulenevalt muidugi üsna tsiviliseeritud. Aga tööle vändata sobis küll.
Tagumine ots on täiesti tavaline kasutatud ratas, pärit küll Jaapanist. Esiotsaks on ratastooli külge kinnitamiseks mõeldud inva-abivahend. Põhiraskus seiseski nende kahe kokkupanemises.
Kasutasin tavalisi laagreid ja nende sobiva pinge all hoidmiseks kinnitasin jupi esiotsa algsest torust keermevarda külge. Võlli ja laagrite kokkusobitamiseks lasin teha spetsiaalsed puksid. Algselt istus võll muide ilma laagriteta otse pukside otsas.
Jooksud on leitud esiotsast tingituna 20-tollised. Rattaid on kaks, et mahuks hästi ustest läbi. Lenks on ainult natuke tavalisest laiem.
Igasuguseid käsitsi vändatavaid vidinaid leiab palju Saksamaal: eBay oksjonitest (http://www.ebay.de/) ning erakuulutustest (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/), mõlemas märgusõnaks "handbike" ja ühelt spetsiaalselt saidilt http://handbike.de/wp/basar/.
Laagripuksite treimisega aitas Custom Metal (http://www.custommetal.eu/)
Vajaduse tingisid suurest sõitmisest natuke ära väsinud põlved ja mõte turgutada rattaga sõites ka ülakeha lihaseid.
Koormust saab sujuvalt jagada käte ja jalgade vahel. Käte jaoks on seitse käiku, jalgadele vähemalt esialgu üksainuke. Esiratast veab kahvli sisse peidetud kardaan.
Mõlemal rattal on tagurpidi vändatav pidur, aga esimesega tuleb ettevaatlik olla või pigem üldse mitte kasutada. Lenksule vales asendis peale vajutades võib pidurdada ka kogemata, aga sedagi harjub ruttu vältima.
Sõita on ühe proovisõitu teinud noormehe sõnul alguses "väga haige" ja edasi "väga lahe".
Sõiduasend meenutab natuke sarvedega sõitmist. Lenksu keskosa on üsna lai, sealt kinni hoides sõidaks nagu kokukaga.
Kui käte jõust väheks jääb, saab jalgadega korraks "boosti" andes jälle hoo sisse. Tõuse on hea võtta mõlemaga korraga vändates.
Esimese katsetuspäeva õhtul olid üllatuslikult väsinud hoopis jalad. Seda ilmselt suurest "boostimisest" ja selle vastu peaks aitama käigude lisamine tagarattale.
Kiirused on 20-tollistest jooksudest tulenevalt muidugi üsna tsiviliseeritud. Aga tööle vändata sobis küll.
Tagumine ots on täiesti tavaline kasutatud ratas, pärit küll Jaapanist. Esiotsaks on ratastooli külge kinnitamiseks mõeldud inva-abivahend. Põhiraskus seiseski nende kahe kokkupanemises.
Kasutasin tavalisi laagreid ja nende sobiva pinge all hoidmiseks kinnitasin jupi esiotsa algsest torust keermevarda külge. Võlli ja laagrite kokkusobitamiseks lasin teha spetsiaalsed puksid. Algselt istus võll muide ilma laagriteta otse pukside otsas.
Jooksud on leitud esiotsast tingituna 20-tollised. Rattaid on kaks, et mahuks hästi ustest läbi. Lenks on ainult natuke tavalisest laiem.
Igasuguseid käsitsi vändatavaid vidinaid leiab palju Saksamaal: eBay oksjonitest (http://www.ebay.de/) ning erakuulutustest (https://www.ebay-kleinanzeigen.de/), mõlemas märgusõnaks "handbike" ja ühelt spetsiaalselt saidilt http://handbike.de/wp/basar/.
Laagripuksite treimisega aitas Custom Metal (http://www.custommetal.eu/)