1. leht 1-st

Classic?

Postitatud: 23. 04. 2005. 22:07
Postitas bbad
Tekkis huvi ratas osta, silma jäi Classic Discovery.
Kuna ei tegele "ekstreemsustega" ja läbisõit jääb ka arvatavasti ca 500 km kuus kanti, siis ei ole vist mõtet 5k ratta eest välja käia? Kuna pole varem ratast omanud, siis ei oska ka midagi tarka selle Classicu kohta öelda :roll:

Postitatud: 24. 04. 2005. 06:00
Postitas Bimmer
no ma ütleks, et 500km kuus on ikka päris palju tavainimese(mittevõistleja) jaoks ning mina soovitaks sellise läbisõidu juures vähemalt Classic Legendi (hind ilma amordita 3000.-) millel on siis juba aluraam ja altus käiguvahetus. Ja üldsegi on selle hinnaga nii, et tuleb osta nii kallis ratas, kui parasjagu võimalik on, sest pärast võid kahetsema hakata, et tonni juurde ei pannud. Näiteks saab umbes 5500.- eest juba sellise ratta millel on topeltveljed, regul. amort, kassett tirri asemel (eriti oluline, kui palju maantesõitu on) jms vidinad.
Aga kui sa natuke oma eeldatava läbisõiduga kogemata liialdasid ja see peaks jääma sinna 100km kanti, siis muidugi ajab ka see discovery asja ära.

Postitatud: 24. 04. 2005. 06:53
Postitas bbad
ei no 500km on reaalne arv, elan maakohas, seal pikad vahemaad :).
Tugevdatud veljed on mul kavas hiljem juurde osta ja mis see tirr veel on? :oops:

Postitatud: 24. 04. 2005. 07:03
Postitas KristjanS
bbad kirjutas:Tugevdatud veljed on mul kavas hiljem juurde osta ja mis see tirr veel on? :oops:
vot.ja siit algabki see lõputu reaktsioon kus lõpuks ei jää rattast enam mitte midagi alles vaid on juba uus ehitatud.miks mitte siis topeltpöiaga ratas kohe osta?Hiljem läheb sul asi kulukamaks:uus pöid+ladumine ei ole odav. :roll: :shock: :?

Postitatud: 24. 04. 2005. 07:09
Postitas bbad
veloman32 kirjutas: vot.ja siit algabki see lõputu reaktsioon kus lõpuks ei jää rattast enam mitte midagi alles vaid on juba uus ehitatud.miks mitte siis topeltpöiaga ratas kohe osta?Hiljem läheb sul asi kulukamaks:uus pöid+ladumine ei ole odav. :roll: :shock: :?
No... soovita mõni isend.. ok, mitte üle 3500

Postitatud: 24. 04. 2005. 10:07
Postitas kristjan07
heh vaevalt sa saaks midagi 3500 eest millel oleks topeltpöiad...osta nt. Classic Legend 2.5

Postitatud: 24. 04. 2005. 11:37
Postitas Bimmer
bbad kirjutas: Tugevdatud veljed on mul kavas hiljem juurde osta ja mis see tirr veel on? :oops:
Üldiselt (mõningate eranditega) on nii, et tirril on kõige väiksem hammasratas 14 hambaga aga kassetil 11 hambaga. Ehk siis kui jõudu palju või allatuulega võivad tirri ülekanded liiga kergeks jääda.

Postitatud: 24. 04. 2005. 11:42
Postitas reimers66
tirr on vanem süsteem kui kassett ! kassettil on südamik hammakatest eraldi
ja on rohkem kinnine ja tolmu ja sodi eest rohkem kaitstud kui tirr! kassetti suur eelis on see et toetab võlli laiemalt ja võll ei lähe seetõttu kõveraks! üldiselt aga on tirr täesti mõttetu asi juba tänapäeval ja sellega kaasnevad ainult probleemid! Kui ikka ratast ostad siis kindlasti topeltpõiad,kasset+ aluraam! esiamort ei ole nii oluline kuna selles hinnaklassis on seal paras käkk amort ja amordi saad hiljem juurde osta

Postitatud: 24. 04. 2005. 14:24
Postitas brg
Miks sellist teemat 2 nädalat tagasi polnud, enne kui ise ratta ostsin :P
Juhul kui eesmärk on niisama kruisida, siis pole vist kuigi vägevat ratast vaja, aga trenni tegemiseks peaks jah natuke asjalikum vahend olema.
Ise ostsin odavama otsa Merida (550SX, Altus/Tourney, tirriga, ühekordsed pöiad) ning hetkel, peale ~300km läbimist on tunda, et mitmedki komponendid võinuksid paremad olla (eelkõige ülekanded ja esivahetaja, muus osas olen rahul), aga eks teinekord olen targem :)

Postitatud: 24. 04. 2005. 22:30
Postitas cowrider
Ratta juures on mulle olulisemad raam, sadul, pidurid/lingid, lenks/sarved, jooksud. Siis pedaalid, keskjooks/vändad, stem/sadulapost, lingid/käiguvahetajad. Amort olgu hea või siis hoopis cromo kõvakahvel.

Mõtle järele, millises järjestuses sulle olulisemad komponendid on ning millises järjekorras sa ratast uuendama hakkad. Osa juppe saad lasta kohe ostes parematega asendada. Kui sulle on oluline ratta kaal (tassid seda trepist või on palju tõuse), siis mõtle, millised jupid teevad ratta raskeks. Koosta miinimumkonfiguratsioon ja vaata, kui palju selline ratas poes maksab. Mõtle, kas poleks tasuvam osasid juppe soetada kasutatuna.

Kardan, et on küll mõtet 5k välja käia - selle raha eest peaks saama juba üsna hea jalgratta. Kas sul on tingimata tarvis mtb ratast või on hübriid mõistlikum? Mina julgen soovitada ka cromo raamiga ratast :-) Käike soovitan 3x8.

Postitatud: 25. 04. 2005. 11:17
Postitas bbad
uhh, thnx abi eest, vähemalt üks koht, kus osatakse nõu anda

Postitatud: 16. 05. 2005. 14:54
Postitas Hans
ei hakka uut teemat tegema aga siiski... kas netis kuskil classic'u rattaid näha ka saab? hawaii lehel ainult paar mudelit ja http://www.classic-bicycles.cm tahab saada kasutajanimesi jms...

Postitatud: 16. 05. 2005. 14:58
Postitas erikr
Hans kirjutas:ei hakka uut teemat tegema aga siiski... kas netis kuskil classic'u rattaid näha ka saab? hawaii lehel ainult paar mudelit ja http://www.classic-bicycles.cm tahab saada kasutajanimesi jms...
netis ongi HE lehel niipalju väljas kui neid sel aastal on, minu meelest :roll:

Postitatud: 16. 05. 2005. 15:03
Postitas Hans
Ehk siis enam toda team sarja mis eelmine aasta ei ole? maanteerattaid üldse on olemas classicu omi? millegagi ned kalevi poisid ju sõitma peavad...

Postitatud: 16. 05. 2005. 16:35
Postitas sqber
Hans kirjutas:Ehk siis enam toda team sarja mis eelmine aasta ei ole? maanteerattaid üldse on olemas classicu omi? millegagi ned kalevi poisid ju sõitma peavad...
Pressikonverentsil olid Kalevi poisid ju Scott rattaga :o

Postitatud: 16. 05. 2005. 18:32
Postitas kristjan07
Classicutega on nii, et selle aasta mudelid on kõik need mis on HE lehel väljas. Aga miks ei tulnud neid mnt rattaid mida me siin nägime vahepeal? Selle pärast, et classicud oleks tulnud nüüd euroopa liidu hindadega samad mis HE-s muud müüdavad rattad (scott, schwinn jms). Nii, et neil polnud ilmselt mõtet teha nendest lihtsalt. Neid team seeria rattaid on ka veel niipalju järgi kui neid laos on ja poodides laiali...endalegi sebin praegu eelmise aasta team xt/xl-i :twisted:

Postitatud: 16. 05. 2005. 19:30
Postitas Kirsa
Ei olnud asi selles. Hind oleks kindlasti hea tulnud, aga shimano juppe ei jaugunud lihtsalt piisavalt - afaik.

Postitatud: 16. 05. 2005. 20:29
Postitas Hans
no mingu siis ja ladugu campa peale.:)

Postitatud: 16. 05. 2005. 20:43
Postitas aivar06
Kirsa kirjutas:...aga shimani juppe ei jaugunud lihtsalt piisavalt.
Kui mu mälu ei peta, siis vähemalt osad mudelid olid hoopis SRAM'iga

Postitatud: 17. 05. 2005. 00:39
Postitas reimers66
aivar06 kirjutas:
Kirsa kirjutas:...aga shimani juppe ei jaugunud lihtsalt piisavalt.
Kui mu mälu ei peta, siis vähemalt osad mudelid olid hoopis SRAM'iga
vaatan et SRAM hakkab maailma vallutama ja juba selle aasta Bianchi rattad kasutavad enamuses SRAM juppe kuigu veel paar aastat tgsi kasutasid ainult Shimano juppe :roll: mina isiklikult eelistan Shimano juppe kuna SRAM on tekitanud ebameeldivusi

Postitatud: 17. 05. 2005. 05:17
Postitas kristjan07
Kirsa kirjutas:aga shimano juppe ei jaugunud lihtsalt piisavalt
olgu võis ka selles asi olla...aga vast tõesti on nii et shimano oleks etem, sest sellega on nagu rohkem muid ühilduvaid komponente...vist...aga ärge näkku lööge kui valesti räägin :oops:

Postitatud: 17. 05. 2005. 07:38
Postitas veiko
Teeme nii, et siin rägime ikka Classicu ratastest mitte komponentide ühilduvusest.
PS ehk oskab sellele teemale kõige täpsema vastuse anda. Ise olen kuulnud veel ühte varianti põhjusena, kuid siin seda mainitud pole.

Postitatud: 17. 05. 2005. 12:10
Postitas alar
veiko kirjutas:Ise olen kuulnud veel ühte varianti põhjusena, kuid siin seda mainitud pole.
Ja selleks on...?

Postitatud: 17. 05. 2005. 12:15
Postitas erikr
alar kirjutas:
veiko kirjutas:Ise olen kuulnud veel ühte varianti põhjusena, kuid siin seda mainitud pole.
Ja selleks on...?
veiko jättis selle ütlemata kuna peab õigeks selle info edastamist HE-ga seotud isiku poolt.