Kui soetada uut maastikuratast, kas 27.5" või 29"?
Postitatud: 05. 08. 2018. 19:57
Nagu ikka, vahel juhtub, et miskisuguses vanuses tekib igatsus lapsepõlverõõmude järgi ja nii juhtus ka minuga. Ehk siis pikk lugu lühidalt, kevadel tekkis mõte jälle otsida välja ratas ja teha õhtuti mõni tiir, no ja nagu ikka, hakkas meeldima.
Hetkel on sõiduriistaks üle 10 aasta vana 26 tolline, tollal üsnagi viisakas keskmise hinnaklassi ratas, ostmise hetkel ka suhteliselt ajakohase popi ja noortepärase varustusega (talutava, aga tänapäevamõistes raske vedruamordiga kahvel, 160mm mehhaanilised ketaspidurid). Sai see siis suve hakul välja aetud, veidi kõpitsetud, välja vahetatud mõned kulunud jupid ja peale mõnda aega sihtotstarbelist kasutamist tõdetud, et see paganama asjandus kaalub ikka kuradi palju ning mäkke ronimine on paras piin. Peale mõningat dieeti, sai ratta kaalu pea 2 kilo vähemaks (olgu tänatud hiinlased, kes on eksootilised materjalid ka tavainimesele kättesaadavaks teinud), aga tänapäeva mõistes on see ikkagi raske. Raha on natuke kulutatud ja tegelikult väga palju enam ei taha investeerida, pigem mõlgub mõte talvel uue ratta soetamise poole, see jääks alles naise kasutusse, kuna külge on keeratud mõned täitsa head tükid, ning müües selle eest nagunii üle paarisaja eurorubla ei saaks.
Nüüd siis tekkiski küsimus, et mida osta? Internet on pungil täis arvamusi, seinast seina, kes kiidab üht, kes teist. Ehk ootakski pisut ideid ja abi.
Veidi taustainfot ka - pikkust on mul 176 cm ja kannan 32" säärega pükse, ehk siis jala sisekülg peaks olema 81 cm. Enamasti sõidan kruusa- ja metsateid, asfalti niipalju, kui sinna jõudmiseks tarvis. Pigem laugem maa, kuna lähedal väga sihtotstarbeliseks kasutamiseks sobivaid kohti pole, mõned korrad olen Vooremäel käinud, aga hetkevormi ja ratta jaoks on see rada pisut liiga ekstreemne. Muidugi ma ei välistaks seal rohkem aja veetmist, kui vorm paraneb ja ka tehnika veidi täieneb, iseenesest rada mulle meeldib.
Nüüd siis tekkinud küsimused:
1. Arvestades kohti kus sõidan, siis ilmselt oleks mõistlikum valik 29" (jookseb kiiremini ja neelab veidi paremini treppis teed)? Samas, kui veidi ringi vaadata, siis 27.5 on päris ahvatlev, kuna rattad kipuvad kergemad olema ning ka viisakamad-kergemad jooksud kipuvad odavamalt kätte tulema. Pulli pärast kokku pandud Exceli tabel veel vähegi rahakotisõbralike hindadega tükkidest komplekti koostamiseks pigem ka suunaks väiksema ratta poole.
2. Tihti kohtab soovitust, et alla 180 cm kasvu puhul võiks pigem kaaluda 27.5". On sel ka mingi reaalne taust, teismelisena sai 29" linnarattaga ringi liigutud ja ei tundunud küll üleliia suurena?
3. Raami geomeetria - kümnekonna aastaga on rattad ikka väga palju muutunud. Praegune ratas on suhteliselt lühikese teljevahega ja samas suhteliselt pika tagumise hargiga. Praegu tundub pigem popp olevat vastupidine olukord. Eksperimenteerimise peale leidsin, et tänapäevase laiusega lenks (720mm) mulle igatahes hakkab iga päevaga järjest enam meeldima, treppi sõidetud kruusatee ja juurikaid täis metsaalune muutusid oluliselt "pehmemaks".
4. Hinnaklassis kuni 1000 EUR mõni adekvaatne soovitus, mida võiks üldse vaatama-proovima minna?
Hetkel on sõiduriistaks üle 10 aasta vana 26 tolline, tollal üsnagi viisakas keskmise hinnaklassi ratas, ostmise hetkel ka suhteliselt ajakohase popi ja noortepärase varustusega (talutava, aga tänapäevamõistes raske vedruamordiga kahvel, 160mm mehhaanilised ketaspidurid). Sai see siis suve hakul välja aetud, veidi kõpitsetud, välja vahetatud mõned kulunud jupid ja peale mõnda aega sihtotstarbelist kasutamist tõdetud, et see paganama asjandus kaalub ikka kuradi palju ning mäkke ronimine on paras piin. Peale mõningat dieeti, sai ratta kaalu pea 2 kilo vähemaks (olgu tänatud hiinlased, kes on eksootilised materjalid ka tavainimesele kättesaadavaks teinud), aga tänapäeva mõistes on see ikkagi raske. Raha on natuke kulutatud ja tegelikult väga palju enam ei taha investeerida, pigem mõlgub mõte talvel uue ratta soetamise poole, see jääks alles naise kasutusse, kuna külge on keeratud mõned täitsa head tükid, ning müües selle eest nagunii üle paarisaja eurorubla ei saaks.
Nüüd siis tekkiski küsimus, et mida osta? Internet on pungil täis arvamusi, seinast seina, kes kiidab üht, kes teist. Ehk ootakski pisut ideid ja abi.
Veidi taustainfot ka - pikkust on mul 176 cm ja kannan 32" säärega pükse, ehk siis jala sisekülg peaks olema 81 cm. Enamasti sõidan kruusa- ja metsateid, asfalti niipalju, kui sinna jõudmiseks tarvis. Pigem laugem maa, kuna lähedal väga sihtotstarbeliseks kasutamiseks sobivaid kohti pole, mõned korrad olen Vooremäel käinud, aga hetkevormi ja ratta jaoks on see rada pisut liiga ekstreemne. Muidugi ma ei välistaks seal rohkem aja veetmist, kui vorm paraneb ja ka tehnika veidi täieneb, iseenesest rada mulle meeldib.
Nüüd siis tekkinud küsimused:
1. Arvestades kohti kus sõidan, siis ilmselt oleks mõistlikum valik 29" (jookseb kiiremini ja neelab veidi paremini treppis teed)? Samas, kui veidi ringi vaadata, siis 27.5 on päris ahvatlev, kuna rattad kipuvad kergemad olema ning ka viisakamad-kergemad jooksud kipuvad odavamalt kätte tulema. Pulli pärast kokku pandud Exceli tabel veel vähegi rahakotisõbralike hindadega tükkidest komplekti koostamiseks pigem ka suunaks väiksema ratta poole.
2. Tihti kohtab soovitust, et alla 180 cm kasvu puhul võiks pigem kaaluda 27.5". On sel ka mingi reaalne taust, teismelisena sai 29" linnarattaga ringi liigutud ja ei tundunud küll üleliia suurena?
3. Raami geomeetria - kümnekonna aastaga on rattad ikka väga palju muutunud. Praegune ratas on suhteliselt lühikese teljevahega ja samas suhteliselt pika tagumise hargiga. Praegu tundub pigem popp olevat vastupidine olukord. Eksperimenteerimise peale leidsin, et tänapäevase laiusega lenks (720mm) mulle igatahes hakkab iga päevaga järjest enam meeldima, treppi sõidetud kruusatee ja juurikaid täis metsaalune muutusid oluliselt "pehmemaks".
4. Hinnaklassis kuni 1000 EUR mõni adekvaatne soovitus, mida võiks üldse vaatama-proovima minna?