1. leht 1-st
kroomist raam
Postitatud: 26. 08. 2005. 10:31
Postitas folkman
Oskab keegi rääkida kroomist raami eripäradest? Sellise raami plussid-miinused. Konkreetselt pakub huvi selline ratas nagu Marin Muirwoods.
Tänud,
Jaanus
Re: kroomist raam
Postitatud: 26. 08. 2005. 10:48
Postitas erikr
folkman kirjutas:Oskab keegi rääkida kroomist raami eripäradest? Sellise raami plussid-miinused. Konkreetselt pakub huvi selline ratas nagu Marin Muirwoods.
Tänud,
Jaanus
kroomist ei tehta raame.
ilmselt mõtled terasraami, nimelt kroommolübdeenteras, slängis Cr-Mo.
otsi otsingu abil terasraamide kohta, otsingusõnaks näiteks
teras* või
terasraam*
Postitatud: 26. 08. 2005. 11:43
Postitas m6mm
Terasraam on väga vastupidav. Seitse aastat olen enda Kona seljas elanud, kukkunud, võsas roninud, mida iganes... paari aasta pärast võiks natuke värvi parandada... Peenikest raami on hea kätte haarata kui ronima pead, kannatab lööke paremini ja muidu ka hea. Tuleb ainult aeg-ajalt õli sisse pritsida, roostevaba ta pole.
Postitatud: 26. 08. 2005. 12:49
Postitas folkman
Aga kas tähis cromoly 4130 raami peal ei viita siiski kroomile või siis mingile selle sulamile???
Kas ratta kohta oskab ka keegi midagi öelda?
http://www.marinbikes.com/bicycles_2005 ... woods.html
Jaanus
Postitatud: 26. 08. 2005. 12:53
Postitas Antti
"Specifically, 4130 steel - an alloy steel - which is commonly known in the bike industry as chrome-moly, contains the following alloying agents: 0.28- to 0.33-percent carbon, 0.4- to" 0.6-percent manganese, 0.8- to 1.1-percent cromium, 0.15- to 0.25-percent molybdenum, 0.04-percent phosphorous, 0.04-percent sulfur, and 0.2- to 0.35-percent silicon. The other 95-plus percent is made up of good old-fashioned iron. Now, there are hundreds of kinds of steel, but 4130 finds its way into bike frames because, among other attributes, of its weldability, formability, strength, ductility and toughness. (Many low-buck frames are made with 1020 steel, which is called plain carbon steel, and has significantly lower strength than the chromium-molybdenum steels.)"
Ühesõnaga jah, 0,8-1,1% on seal kroomi.
Postitatud: 26. 08. 2005. 13:31
Postitas folkman
Tänud:)
Sain taas törts targemaks.
Jaanus
Postitatud: 26. 08. 2005. 16:28
Postitas Matthias
omas hinnaklassis (kui võtta aluseks tootja poolt märgitud soovitatav hind) on tegemist hea rattaga, seda just kvaliteetse raami ja jäiga esikahvli tõttu, kuna mõttetumat asja, kui odav kasutu amort, on rattale raske leida...
Postitatud: 28. 08. 2005. 00:57
Postitas karel
Tere,
Olen Marin Muirwoodsi omanud ~kuu aega. Ratas sai ostetud puhtalt linnasõidu eesmärgiga, Muirwoods jäi silma just jäiga kahvli ja hea hinna/juppide taseme suhte poolest. Eesti teede seisukord aga tingib selle, et vaikselt hakkan puudust tundma esiamordist - pikemal sõidul põrutab käed ära; rattakinnaste kasutamine parandab olukorda tunduvalt. Nõrk koht paistab sellel rattal olevat SunRace tagakassett, vähemalt nii väitis (nimesid nimetamata) ühe Tartu rattapoe mehaanik. Tõsi, mul ongi tagakassetiga üks probleem tekkinud, Sportlandi mehaanik konstateeris vea olemasolu, aga keelduti juppi välja vahetamast, kuna tegu kuluva osaga (ei usu, et jupp kuu ajaga "loomulikust kulumisest" tingitud vigu hakkab näitama, bürokraatia?). Samuti suudeti seal korralikult kinnitamata jätta parempoolne pedaal, mille tagajärjel kukkus see sõidu ajal küljest ära, võttes endaga kaasa pool vända vinti. Praegu jooksen siis rattaga poevahet (garantii). Jutu mõte selles, et peale Sportlandist ostmist tasuks ratas väga hoolikalt üle kontrollida (mina seda heausklikult ei teinud).
Ostuhetkel olid rattal all WTB Slickasaurus kummid, linna väga hea valik - veerevad suurepäraselt (lahtisel liival kipub ratas paraku väga kergelt alt ära minema). Raami kohta ei oska kahjuks midagi tarka öelda, ei ole veel sellist tunnetust välja kujunenud, et teeks vahet jäigal ja pehmel raamil. Peaasi, et raam õige suurusega
Selle raha eest on seal ratast küllalt,
so why not
Vabandan suure OT eest, aga ehk oli abiks.