1. leht 1-st
hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 21. 06. 2019. 21:10
Postitas Strand
Tere,
Olge nii hea ja tehke rumalale inimesele selgeks milline neist oleks parim valik. Eesmärk: Soetada ratas millel oleks vähe püstisem sõiduasend. Sõidn 99% linna tänavatel ja 1% kui hästiläheb käin kuskil metsavahel ka (oleks vaba aega rohkem siis tihedamini, muidu transpordi vahendina linna). Lisaks minule on rattal ka aegajalt keskmisele pulgale kinnituv rattatool koos lapsega. Siian olen kulgenud 26" Scott Apache? MTB, mis omab vanust pea 20a. Pea kukklas linnatänavatel ei ole kuigi mõnus kulgeda.
Valikus ratad: Merida Crossway 15MD, Merida Crossway 20D, Scott Sub-Cross 40, Bergmont Helix3.
Proovida olen saanud Merida 20 ja Scottiga.
Oma tähelepanekud nendega seoses.
Merida puhul positiivne see, et esiamort lukustatav ja isegi sadula amort tundus päris mugav lahendus olevat (kuigi lisab väheke kaalu). Lenks oli reguleeritud rohkem ülesse ja sellest ka püstisem asend, Scottil oli rohkem pea kukklas.
Scotti miinuseks tundus olevat, et lenksu nurka ei saa reguleerida, samuti puudus amordil lukk ja sadulal polnud ka amorti.
Samas oli esimene kogemus kettaspiduritega. Mõlemil juhul tundus nagu minu vanad V pidurid oleksid paremad aga see vist sissetöötamise viga ka.
Scotti puhul õeldi, et kui tahata püstisemat istumisasendit peaks hakkama juppe vahetama, mis järejkordselt lisakulu.
Üritasin aru saada Merida 15MD ja 20D vahest, aga seal jääb natuke mõistusest puudu. Piduritel oli mingi vahe ja rummudel vist ka aga kas see tavakasutajale midagi ka määrab ei tea.
Linke ei lasknud panna kuna pidas spämmiks postitust.
Millised oleksid teie soovitused?
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 21. 06. 2019. 22:23
Postitas SK
See, mis on ühe ja teise mudeli vahe ühe poe piires, küsi ikka müügimehe käest - tema peab ära seletama, miks üks ratas on näiteks 100 eurot kallim kui väiselt samalaadne seal kõrval - see ongi tema töö! Ilmselt ei viitsi keegi kõrvalseisja hakata rummu ja laagri haaval 500-eurost ratast pulkadeks võtma.
Kui oled oma senise rattaga juba 20 aastat sõitnud, valigi selle alusel omale uus ratas - mis vana puhul meeldis, jäta alles ja muuda seda, mis ei meeldinud. Ja ära koonerda, kui pikalt ühte ratast kasutad - 100 eurot hinnavahet 20 aasta peale arvestades on 2,4 eurot kuus, mis pole koonerdamist väärt. Vali tagumikutunde (mugavuse) järgi, sest linnaratta puhul on see kõige olulisem tunne.
PS. Odavad amordid on võimalik "asendada" kõvakahvli ja laiemate rehvidega(50mm), laiade rehvide veerevus on 15 aastaga drastiliselt paranenud. Lased rehvirõhu alla ja "ujud" üle juurikate, äärekivide ja asfaldiaukude. Mulle meeldib Cube Hyde kontseptsioon - minimalistlik, kvaliteetsed jupid ja laiad rehvid.
https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... 8-cm-50464
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 21. 06. 2019. 23:01
Postitas Strand
Eks saingi proovida ainult neid rattaid, mis kohalikes poodides olemas on.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 21. 06. 2019. 23:33
Postitas tommike
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 24. 06. 2019. 13:52
Postitas Strand
Hetkel pinnale jäänud Merida rattad. Vahe põhivahe tundub olevat pidurites ja jooksudes. Aga kas on nii suuri erinevusi nende vahel?
https://www.merida-bikes.com/en-au/bike ... ssway-20-d
https://www.merida-bikes.com/en-au/bike ... sway-15-md
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 24. 06. 2019. 15:45
Postitas mihkel7
Hea teema kuna olen ka sarnase ratta otsingul ja jälgin huviga teemat.
https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... 6-cm-50481 See ratas on kergem.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 24. 06. 2019. 19:41
Postitas Strand
Kergem on ta küll jah. Aga seda mõne detaili arvelt, mida enda rattal näha tahaks hetekel. Esiamort, sadulaamort (see tegelikult teisejärguline), lenksu nurk pole reguleeritav. Muud detailid ka vast kergemad ja kvaliteetsemad.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 24. 06. 2019. 20:45
Postitas mihkel7
Tundub, et Sa oled asja väga põhjalikult ette võtnud.
. Ma ei ole neid Meridasi proovinud aga sain eelmise aasta Cube oma proovida ja see oli küll kerge jooksuga ja mugav.
https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas- ... 8-cm-50451
Jõudu Sulle otsinguga ja anna teada mis sai valitud ja miks.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 24. 06. 2019. 20:50
Postitas Dront2
Kui lapsetool on aegajalt raamil siis äkki sobiks linnaratas paremini,linnakad on tihtipeale püstisema sõiduasendiga kui hübriidid. Ja hää laia sadulaga,lai sadul jaotab teeoludest tulenevad põrutused ilusti laiali. Odavad amordid on mõttetud kolakad. Kui sõidate ka porisel ajal siis võiks olla hüdraulilised ketaspidurid. Ma ei tea kas kaubandusvõrgus on olemas hüdradiskiga linnaratas aga kui on siis maksab selle omastamist kaaluda.
Mihkel7 on sarnase ratta otsingul? Kas peab ka selg sirge olema ja soovite last transportida? Sellisel juhul see sl road ei sobi.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 24. 06. 2019. 21:09
Postitas mihkel7
Tere, mina olen rohkem sportlikuma ratta otsingul ja sõidan üksi.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 24. 06. 2019. 21:20
Postitas Dront2
Kui sportliku? Kas maanteeratast ei ole kaalunud? Mul tundub,universaalseks rattaks see cube sl road sobib ideaalselt.
Ei ole liiga raske,ei ole kasutuid ja raskeid amorte,sportlik asend,ei mitte liiga pea kuklas ega liiga püstine. Ja vaata,et julgeb isegi kaupluse ette lukustada seda.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 25. 06. 2019. 06:25
Postitas mihkel7
Kuna ma ka sõidan aeg ajalt mitte asfaldil siis on maantee ratas välistatud. Eks ma jälgin lugu.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 25. 06. 2019. 10:56
Postitas Strand
Küsimus ka raamisuuruse ja sadaula kõrguse kohta.
Nimelt tundub raamisuurust valides pikkuse järgi, et tuleks liiga suur raam. Peaks vast valima selle järgi, et kui raami kohal püsti seista siis raam päris jalgevahel kinni poleks ja teatuid elundeid lõmastaks? Sadula kõrguse olen tavaliselt seadistanud nõnda, et saaks sadulal istudes kikivarvul seista püsti. Kas selline lähenemine on õige?
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 25. 06. 2019. 11:54
Postitas Dront2
Ei saa päris sellest juhinduda,et pulk peaaegu vastu kubet. Mul on hübriid tiba suurema raamiga kui mu pikkuse kohta peaks olema ja tühimik jalgevahe ja raamitoru vahel on muljetavaldav. Et raamid on erinevad ja valima peaks vastavalt enda kehapikkusele. Sadulat saab igatpidi nihutada jne,et ideaalselt istuks ratas.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 25. 06. 2019. 12:37
Postitas Prommar
Strand kirjutas: ↑25. 06. 2019. 10:56
Sadula kõrguse olen tavaliselt seadistanud nõnda, et saaks sadulal istudes kikivarvul seista püsti. Kas selline lähenemine on õige?
Veits lollikindlam on selline sadula kõrgus, et napilt ulatud kandadega väntama nii et sadulas ei vänderda.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 26. 06. 2019. 13:34
Postitas Undu
mihkel7 kirjutas: ↑25. 06. 2019. 06:25
Kuna ma ka sõidan aeg ajalt mitte asfaldil siis on maantee ratas välistatud. Eks ma jälgin lugu.
Siis ehk cyclocross.
Aasta tagasi sai ka naisele hübriidi otsitud ja ka Merida rattaid sai proovitud, aga endale isiklikult meeldis üks Velospetsi pakutav ratas, ehk oli Fuji. Juhitavus hea ja väga kerge jooksuga.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 26. 06. 2019. 15:00
Postitas mihkel7
Undu kirjutas: ↑26. 06. 2019. 13:34
mihkel7 kirjutas: ↑25. 06. 2019. 06:25
Kuna ma ka sõidan aeg ajalt mitte asfaldil siis on maantee ratas välistatud. Eks ma jälgin lugu.
Siis ehk cyclocross.
Aasta tagasi sai ka naisele hübriidi otsitud ja ka Merida rattaid sai proovitud, aga endale isiklikult meeldis üks Velospetsi pakutav ratas, ehk oli Fuji. Juhitavus hea ja väga kerge jooksuga.
Olen ka cyclokrossi mõelnud kuid jääb mulje et see on kõvematele meestele. Nii et ma ikkagi ootan ära millise ratta ostab teema algataja.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 26. 06. 2019. 15:21
Postitas Prommar
Cycloga on käte asend mugavam ja erinevaid variante rohkem. Pikemaid sõite on sirge lenksuga suht jama teha, käsivarred on pidevalt kergelt väändes.
Ma olen teinud läbi evolutsiooni raske esiamordiga alu-hübriid > karbon esihark > karbon MNT, amorti küll taga ei igatse, sõidan ka kruusateedel. Sadulaamordist olulisem on leida endale sobiv sadul, et mitte pehmete osade peal istuda (vihje: SqLab).
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 27. 06. 2019. 13:10
Postitas Strand
Njh, sobiv sadul oleks ju muidugi tore aga kui osta ratas rohkem selliselt, et nädala jooksul tööle ja koju, laps lasteaeda jne. kulgeda ning siis võib-olla nädalavahetusel aeg ajalt 10-15km teha siis, lisa investeering, et osta veel korralik sadul on vast liiast. Kõige odavam vist hakkas neil 50 Euri ringis aga see kindlasti ei ole see mida vajaks.
Ratta kaalu ma hetkel ei karda, mul vana kaalub ka 15 kg ringis koos jalaga, ning pole mingit amorti ei ees, taga ega keskel. Rääkimata ketaspiduritest, mis peaksid vast ka raskemad olema kui V pidurid.
Tahtsin, veel proovima minna Merida Crossway20D aga oli teine juba ära müüdud. Muidu oleks 99% kindlusega ära ostnud selle. Tegemist oli M/L raamiga. Kuigi pikkuse järgi peaks olema pigem L (pikkust 187), aga pulk oli suhteliselt kubemes juba ja kuna rattasõidu riietust ei oma siis peaks väike ruum jääma traditsioonilstele riietele.
Re: hübriidiratta ostuabi
Postitatud: 27. 06. 2019. 14:54
Postitas tripp
Mugav sadul on rattal kõige olulisem tükk üldse!
Ja sobib ka 15-20 eurot maksev sadul.
Sportlikul rattal on vaikimisi sadul, mis sobibki sportlasele - noorele 50 kg poisile. Ma olen poole vanem ja poole raskem, mulle on vaja laiemat ja pehmemat. Nii et mul on täis-carbon-29-FS-blah peal odav matkasadul ja on väga hea. Kuna ma matkan ka, siis veedan mõnikord mitu päeva järjest ratta seljas, vale sadulaga oleks see piin.
Hea sportliku sadula saad ka siitsamast foorumist väga odavalt.
Mul on peres üks Merida Crossway. Sõitja on sellega väga rahul.