1. leht 1-st
Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 19. 11. 2019. 07:23
Postitas Tarmo1985
Tere.
Kuna hübriidrattaga peaaegu kõik sõidud asfaldi peal, otsustasin vedruamordiga kahvli vahetada kõvakahvli vastu 2600g vs. 850g. Pole mõtet sellist raskust kaasas vedada.
Sellega seoses tekkis paar murekohta.
1. Keskjooksu tsenter maapinna suhtes vähenes, ehk vändad maapinnale 3 cm lähemal. Kui ennem oli keskjooksu tsenter maapinnani 300mm, siis nüüd 270mm. Kas seda on liiga vähe? Kallutades võib pedaal vastu maad käia?
2. Juhtraua kõrgus tuli 60mm allapoole. Ennem oli 1040mm, nüüd 980mm. No seda saab vajadusel ka paari lisa seibi ja püstisema stemmiga reguleerida.
3. Geomeetria. Räägitakse, et geomeetria muutub. Jah, sõiduasend muutub madalamaks, aga midagi muud ju muutuda ei saa?
Tean, et variant on soetada maanteeratas. Raha selleks aga napib. Seega otsustan natuke oma hübriidi upitada. Kevadest - sügiseni tuleb läbisõitu nii 2-3 tuhat km.
Aitäh vastamast.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 19. 11. 2019. 09:44
Postitas MK777
Jäigad esihargid on erineva kõrgusega. Valima peaks enam vähem sarnase (+-10mm).
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 19. 11. 2019. 10:21
Postitas Tarmo1985
Mitu cm/mm on maanteerattal keskjooksu tsentrist maapinnani?
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 19. 11. 2019. 10:33
Postitas Polaarorav
Tarmo1985 kirjutas: ↑19. 11. 2019. 07:23
3. Geomeetria. Räägitakse, et geomeetria muutub. Jah, sõiduasend muutub madalamaks, aga midagi muud ju muutuda ei saa?
Lenks läks 6cm madalamaks/kahvel sai 6cm lühem.
Iga 1cm kohta tuli 0.5 kraadi kaelanurga muutust teravamaks, ehk 3kraadi jagu uut positsiooni kõigile raamipulkadele ja nende ühendustele... mida see kõik tähendab juhitavusele, effektiivsusele, raami elueale... eks näis!
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 19. 11. 2019. 13:37
Postitas riho
Polaarorav kirjutas: ↑19. 11. 2019. 10:33
Tarmo1985 kirjutas: ↑19. 11. 2019. 07:23
3. Geomeetria. Räägitakse, et geomeetria muutub. Jah, sõiduasend muutub madalamaks, aga midagi muud ju muutuda ei saa?
Lenks läks 6cm madalamaks/kahvel sai 6cm lühem.
Iga 1cm kohta tuli 0.5 kraadi kaelanurga muutust teravamaks, ehk 3kraadi jagu uut positsiooni kõigile raamipulkadele ja nende ühendustele... mida see kõik tähendab juhitavusele, effektiivsusele, raami elueale... eks näis!
Kui Su sõiduasend ei ole just
Rannamaa juures paika pandud, siis proovi paar päeva uue asendiga sõita - ehk on uus asend OK. Veel parem oleks sõiduasendi kohta
veidi lugeda ja see ise paika panna. Põhiline on harjuda pedaalide uue kõrgusega maapinnast ja sellega, millise kaldega veel kannatab vändata ja millisega mitte.
Raami eluiga on algse 32 aasta ja 174 päeva asemel 32 aastat ja 175 päeva. Selle 1 päeva Sa tegid tugevusarvutusi ja sõitmiseks ei olnud mahti.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 19. 11. 2019. 19:36
Postitas Dront2
Kustkohast teemaalgataja kahvli ostis? Mul ka hübriidiga sama keiss,kõik sõidud asfaldil ja otsin amordi väljavahetamiseks kahvlit.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 20. 11. 2019. 05:45
Postitas Tarmo1985
Bike Discount-ist.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 20. 11. 2019. 06:53
Postitas Tarmo1985
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 22. 11. 2019. 10:55
Postitas Kert1800
Lenksu kõrgust saad vajadusel veel tõsta, iseasi kas selleks on põhjust, kuna võibolla praegusega harjud ära.
Kas sadula kõrgus/kaugus on paigas? Tundub natukene liiga ette lükatud.
Kui geomeetria muutus, siis kontrolli kas sadul ise on nüüd loodis. Kui nüüd sadula nina liiga all, tekib liigse keharaskuse viimine kätele ja ülekehale.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 22. 11. 2019. 11:51
Postitas Prommar
Põhiline et sadul liiga ees poleks. Kui sadul on õiges kohas, siis on keha tasakaalus, jalad toetavad ülakeha ja raskus ei lange kätele isegi siis kui sadul ettepoole kaldu on. Asendi õiget tasakaalu saab kontrollida näiteks nii, et paned sõites käed seljale ja vaatad kas suudad suurema pingutuseta jääda samasse asendisse kui kätega lenksust hoides. Isegi madala asendiga maantekaga täiesti tehtav.
Loodis sadul oli vana UCI nõue, et profid asendit liiga jaburalt madalaks ei ajaks. Nüüd lubatakse väikest ettepoole kallet.
Igal juhul tuleb jälgida, et ei istuks sadula nina või keskosa peal.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 22. 11. 2019. 12:24
Postitas mtm
Ma sõidan küll valesti: kõigil ratastel on sadul suhteliselt ees, istun keskosa peal v.a tri ratas kus istun nina peal ning lenks on ka madalal.
Sadula kalle võib muidu UCI 1.3.014 järgi olla 9 kraadi horisontaalist ükskõik kas ette või taha.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 09. 12. 2019. 12:51
Postitas Miki-Hiir
Ma vahetasin enda hübriidil kunagi ka amordi kõvakahvli vastu.
Mõõtsin ära oma Suntour'i 63mm käiguga amordi pikkuse (A2C, Axle to Crown). Selle järgi otsisin umbes sama pika kõvakahvli. Enamus kõvakahvleid on tublisti lühemad.
Minu valikuks osutus Mosso FK M5, mille pikkus tuli 15mm lühem kui amort ehk tegelikult sama pikk kui amort ratta peal istudes.
Kui see 63mm "amort" oli vedrupulk, ehk sõitsid nagu diivanil, siis kõvakahvel on ikka väga ... kõva
Kuskilt äärekivist alla või mööda trepis kruusateed sõites põrutab randmeid ikka rohkem.
Re: Hübriidratta amordi asendamine kõvakahvliga
Postitatud: 13. 12. 2019. 10:12
Postitas Tarmo1985
Kahvel paigas, ning tulemusega rahul. Madalamaks küll läks, kuid ei midagi hullu.