1. leht 2-st

Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 29. 11. 2019. 17:38
Postitas bike349
Aastaid MTB-ga sõitnud. Algselt igalpool, aga nüüd praktiliselt ainult asfaldil 50-110 km. See on viinud mind arusaamiseni, et võiks vahelduseks võtta kõrvale mõne Gravel ratta, mis võiks olla nö endurance geomeetriaga, kus tundide viisi vändates päris kongu ei tõmbuks ja kompaks uusi vahemaid, millega MTB-ga saavutamine oleks liiga enesetapmine. Olen 195 cm pikk ja 100 kg ehk rattal olemine omaette väljakutse :)

Minu mõtted/hirmud uue ratta valikul:

1. Kas alumiinimum või süsinikraamiga ? Ma ei oska siin seisukohta võtta. Jah, süsinik on kergem, samas ka kallim. Kui mõtlen enda kaalu peale ning näinud neid müügikuulutusi, kus müüakse parandatud süsinikraamiga rattaid, siis ei oska ma siinkohal positsiooni võtta. Võib-olla on mu hirm alusetu. Alumiinium tundub nagu pikemas perspektiivis kauakestvam, ei ?

2. Kindlasti ketaspiduritega, aga nagu raami valikul, nii ka jään hetkel ukse vahele, kas Shimano GRX või Shimano 105 ? Kevadel olin kindel, et kui peaksin kohe ostma, siis Shimano 105 oleks kindla peale minek. Jah, on ka Ultegra, aga see viis juba ratta hinnaklassi minu skaalalt välja, samas ei välista. Kes keda ja mille alusel peaks otsustama ?

3. Eelarve: Kuskil kuklas tuksub kuni 1500 €, aga ei välista paindlikkust kui natuke juurde panna ja saada vähe teravam pill, suhteline.

4. Võistlema minna pole plaanis. Alla krutiks Continental GP5000 kummid


Nüüd, kus kõik tootjad oma 2020.a mudelid lansseerinud, siis olen pilku peale visanud ja esmalt tutvunud Scott-i valikuga. Silma on jäänud:

1. SCOTT SPEEDSTER GRAVEL 20
Hawaii Express-s müügil soodukaga 1439 € / Tavahind 1799 €

2. SCOTT ADDICT 20 DISC
Hawaii Express-s müügil soodukaga 1839 € / Tavahind 2299 €

Mõlema ratta võrdlus SIIN

* Mõlemad on endurance
* Hinnavahe 400 €
* Kallim süsinik, odavam alumiium
* Kallim Shimano 105 R7000 seeria, odavam GRX RX600 seeria
* Kaaluvahe 1.4 kg kallima kasuks (8.59 kg VS 10.02 kg)


Silma on hakanud jääma ka Canyon rattad, vähemalt veebis säravad kenasti. Eestis kohapeal ei müüda, aga olen nendega FB-s suhelnud. Asjalikud.
Mis natuke silma riivab on rattakeevitus. Jäljed on robustsed...Endurance seerias siis Endurance ja Grail mudelid:

2020 mudelivalik, mis silma jäänud ning mis ootustele vastaks:

1. Canyon Endurace AL Disc 7.0 - Kodukal hind 1499 €

* Kena sinine värv
* AL raami kohta kaal kõigest 8.72 kg
* Shimano 105 R7000 seeria

2019.a valik:

2. Canyon Endurace AL Disc 8.0 - Selle aasta mudel. Hetkel soodukaga 1599 € / Tavahind 1799 €

* Kena punane värv
* AL raam, kaal 8.7 kg
* Shimano Ultegra R8000 seeria

3. Canyon Endurace AL Disc 7.0 - Selle aasta mudel soodukaga 1349 € / Tavahind 1499 €

* Kena sinine värv
* AL raam, kaal 9.1 kg
* Shimano R7000 seeria

2019. Grail mudel:

4. Canyon Grail AL 7.0 - Hind 1499 €

* Kena hõbe või roheline värv
* AL raam, kaal 9.4 kg
* Shimano 105 R7000 seeria

Canyon on valmis ratta posti viskama ja 30 päeva saab testida ja kui ei sobi, siis tagastada, eeldusel, et on puhas ja vigastamata.

Teiste tootjate tegemiste väga kursis pole (järgmiseks vaataks, mida Merida pakub) ehk ootaks mõne asjatundja arvamust, kuidas edasi liikuda või kui keegi end selles teemas ära tunneb, siis iga sõna on teretulnud :)

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 29. 11. 2019. 19:48
Postitas ciclismo
Asfaldil sõiduks sa ei vaja gravel-ratast. Osta maanteeratas. Teiseks, kus Eestis need gravel-teed oleksid, kus sõita tahaksid. Meil on paene pinnas, mitte savi nagu Kansases. 100+ km sõitudeks vajad just madalamat passatkat. Püsti sõites väsib selg kiiresti.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 30. 11. 2019. 09:30
Postitas SK
Süsisnikraami peamine hüve pole mitte kergus, vaid elastsus ja vibratsiooni neelamine, samas, kui suurt jäikust nõudvad raamiosad (kael, keskjooks) on väga väändekindlaks tehtud. Süsinikkahvliga alu-raamil pole ka midagi viga, lihtsalt täissüsinik on parem.

Kui plaanid Conti kitsa rehviga mõõda asfaldit kruisida, võtta endurance tüüpi maanteeratas, gravelist pole siis mingit tolku. Graveli point on:
- vähemalt 40mm rehvid
- kergemad ülekanded, et saaks ka metsaradu sõita
- Shima uus siduriga GRX grupp on asjalik, mille lingid on püstisema sõiduasendi jaoks seadistatud
- bikebackingu kompsude või abiraamide paigaldamise võimalused

Ise valisin Merida Silexi just eelpool toodus põhjustel, asfaldi jaoks on maanteekas olemas. Silex on pika ja püstise raamiga, mis on just mugavusele orienteeritud. Paljudel tootjatel on gravel sama geomeetriaga, mis tsüklokas, mis minu jaoks jäi liiga lühikeseks ja sportlikuks.Olen kah 189cm/92kg ja ei taha metsa vahel liialt vibreerida, gravel on rohkem puhkuse veetmise eesmärgiga mitte hambad ristis treenimiseks.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 08:57
Postitas bike349
OK, tõstame Gravel-i kõrvale ja tänud selgitamast AL vs CF raami. Isiklikult mulle ei oma vahet, mis raami materjal on, ma arvan vähemalt. Täna olen sõitnud nagunii AL raami MTB-ga, mis on oma kaalu poolest paras tank.

Kusjuures Merida Silex-t vaatasin kevadel kõige aktiivsemalt, käisin näppimas ja vesistamas, aga siis jäi ost ära. Mis mudeli sa võtsid ?

Sel aastal on nad väljas Mission Road nimelise endurance seeriaga. Sealt minu hinnaklassi kompab Merida Mission Road 400 - Veloplusis hinnaga 1799 €

* AL-raam, kaal 9.68 kg
* Shimano 105 (seeria teadmata, kodukal kirjas pole)



Kui peaksin kohe nüüd otsustama, siis võtaksin oma esimeses postituses välja toodud:

2. Canyon Endurace AL Disc 8.0 - Selle aasta mudel. Hetkel soodukaga 1599 € / Tavahind 1799 €

* Kena punane värv
* AL raam, kaal 8.7 kg
* Shimano Ultegra R8000 seeria


Ülevaated positiivsed, hind meeldiv, aga suurim mure on porikate lisamise võimalus...

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 10:47
Postitas camouflage
Alu raami ei vaataks isegi Selveris õlle järel käimiseks ehk kui kunagi müüma hakkad, siis ainuke huviline on Kuusakoski. Mis sel gravelil viga on? Kui palju sa ikka eepilisi 100+ sõite aasta jooksul teed? Tavaline trenn tööpäeva õhtul 2 h. Graveliga kannatab vähemalt üle äärekivide rammida ning kergliiklusteedele on neid ikka isuga külvatud, samuti on porikate kinnitused olemas ja kevad, sügis, talv on need hädavajalikud. Kui ikka novembris külma tuulega tagumiku märjaks viskab, siis on igasugune sõitmine läbi. Mul suvel 30mm tubeless ja sügisest kevadeni 35mm tsüklorehvid ja porikad. Kaalu kuskil 8,8 kg, 105 grupp ehk klassikalistest maanteeratastest omajagu raskem, aga trennirattana väga mugav ning minu sportlike ambitsioonide puhul ei oska enamat tahtagi. Maastikuratas on täitsa vaeslapse rolli jäänud.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 11:04
Postitas mtm
1500 eurosest hinnast hakkavad korralikuma rattad pihta aga kokku need veel pandud peamiselt soodsa hinnaklassi juppidest. Canyon Endurace AL Disc 8.0 erineb teistest klass kõrgema grupi poolest ja on seetõttu hea valik. Lisaks on kena värv oluline valikukriteerium ning Mavic Aksium UST jooksudele pidavat GP5000 tubeless kummid ka sobima.

GRX'i sul vaja ei ole, selle eelised lisaks eelmainitud sidurile (ei lase maastikul sõites ketti nii lihtsalt maha tulla) oleks 1x11 käigud (1 hammakaga vändad ja 11-42 ulatusega tagakäikar) aga sul plaanis siledat maad sõita ja ees kahte hammakat kasutada nii et Ultegra on OK.

Porikate pärast pole vaja muretseda. Canyon Endurance'ile saab panna raami ja kahvli külge kinnitatavaid porikaid nagu SKS Speedrocker ja Raceblade Pro XL, Crud Roadracer Mk3 jne. Iseasi palju maantekal porikaid vaja on.

Kui veel raamimaterjalidest siis mu enda gravel on hoopis terasraamiga mis süsinik raamist veelgi elastsem aga pm eluaegne. Kaalub muidugi palju: raam 2,3 ja kahvel 1,6kg kui süsinik oleks 1,2 ja 0,4kg. Hind rohkem süsinikraami klassis. Ehitasin selle just sellepärast, et- vastupidiselt ciclismo arvamusele - Eestis palju gravel teid kus MTB-ga nagu ei taha ja maantekaga ei ole mugav sõita. Ka Tallinna ümbruses.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 11:29
Postitas MK777
camouflage kirjutas:
01. 12. 2019. 10:47
Alu raami ei vaataks isegi Selveris õlle järel käimiseks ehk kui kunagi müüma hakkad, siis ainuke huviline on Kuusakoski...
Ülecarboniseeritud mõtlemisviisi on alati lõbus lugeda...

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 12:50
Postitas mlt
105 hydro lingist on hetkel vaid 2 põlvkonda ja lingitud Merida pildil ei ole kindlasti vana RS505 link - näpin seda vanemat varianti suht igapäevaselt enda (alu) Cube Nuroadil ja need oleks ka pildil äratuntavalt punnis. Ehk siis alles jääb uuem R7020. Seda vanemat varianti 2019 ja uuematel mudelitel väga ei tohiks ei leida.

Muidu märgiks ära ühe viguri, millele MTB kõrvale graveli hankimisel ei osanud ise kuidagi rõhku panna - toe overlap. Kui sellega kunagi varem arvestama pidanud ei ole, siis ilmselt jõuab õppimise käigus miskit ära lõhkuda ja/või end paaril korral küllili visata. Nuroadil käib aeglasemal/järsemal nikeradmisel ja trackstandil pikk porikas pikki varvast, samas 43mm rehv üksi jätab piisavalt ruumi. Sügisel porikate tagasi kruvimisel tulid ka ärevad hetked mõneks päevaks tagasi. Raam on õiges suuruses, kingal on klots küll tavapärasest vähe rohkem kanna pool, aga see-eest jalanumber pigem väike - 42.

Ja ühe väiksema naginana selgus, et carbonkahvlil ei pruugi olla läbivat auku porika/tule tarvis - liikluses eelistan esituldtuld lenksu asemel madalamal hoida.

Nuroad oli soojemal ajal 43mm tubless rehviga lustimasin, millega muidu 20min tööle-töölt käike sai tundidesse venitada; aeg-ajalt käis külge bikepacking kola; praegu 30mm tubless koos porikate ja pakiraamiga põhiliselt töö-pood-kodu sõitude tarvis.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 12:57
Postitas bike349
Väärt info igaühe sulest. Kasutaja camouflage poolt öeldu haakub täielikult "Graveliga kannatab vähemalt üle äärekivide rammida ning kergliiklusteedele on neid ikka isuga külvatud" - ehk see on tegur, millest üle ei saa. Nii nahhaal 24/7 ma ei ole, et sõiduteel uhaks, aga kui muid variante pole, siis saab ka sealt vajutatud.

mtm, väga head argumendid, tänud!

Mõtteainet on nüüd kõvasti...

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 15:21
Postitas ciclismo
"Kui ikka novembris külma tuulega tagumiku märjaks viskab, siis on igasugune sõitmine läbi."
Pane mtb soovitatud Raceblade Pro XL-d (ChainReactionCycle € 30.50) alla ja sõit jätkub muretult.
Gravel-teid Tallinna ümbruses ja neist saadavat gravel-fun-i võiks keegi, v-o eraldi postituses tutvustada. Minu nädalavahetuse sõidud on camouflage määratluse järgi kõik eepilised maanteesõidud.
Tallinna ümbruses leidub ainult üksikuid kruusa patch-e. Näiteks Nabala-Metsanurga-Patika. Olen sealt läbi sõitnud. No ei ole mõnus.
Kui gravel, siis kust leida Strade Bianca või Dirty Kanza laadi eepilised gravel-marsruudid? Neid peaks seejuures olema rohkem kui üks. Ühe uuringu järgi on rattaharrastajal keskmiselt 6 sisseharjunud marsruuti. Mulle meeldib rohkem variante.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 01. 12. 2019. 16:57
Postitas mtm
Et otsustamine veelgi keerulisemaks ajada peab mainima veel titaanraamiga rattaid milledest mõistlikuma hinnaga ehk Planet X Tempest: https://www.planetx.co.uk/c/q/bikes/gra ... es/tempest . See küll rohkem nagu grävel aga saab ka kitsama kummiga sõita ning kinnitused porikate jaoks.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 12. 2019. 10:10
Postitas camouflage
eks siin ole siiski irooniaga tegemist, aga kui tõsiselt rääkida, siis hea raamiga ja natuke kehvemate komponentidega ratast saab vastavalt vajadusele järgi aidata kui esimese grupi läbi sõidad, aga kehvema raamiga ratas jääb alati kehvema raamiga rattaks ja see jääb alatiseks hinge kriipima. Ja ükski ratas pole igavene, kunagi müüd ta maha niikuinii maha ning carbon-raami on tunduvalt valutum müüa.

MK777 kirjutas:
01. 12. 2019. 11:29
camouflage kirjutas:
01. 12. 2019. 10:47
Alu raami ei vaataks isegi Selveris õlle järel käimiseks ehk kui kunagi müüma hakkad, siis ainuke huviline on Kuusakoski...
Ülecarboniseeritud mõtlemisviisi on alati lõbus lugeda...

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 12. 2019. 17:57
Postitas piffik
+1 gravelile. Kui ulme maanteeringe ei tee või võistlustel ei käi, siis kindlasti soovitan. Ühest küljest tõesti see, et saad soovi korral asfaldilt kõrvale keerata (sisuliselt cycloka võimekus ju), aga teine teema see, et ka meie krobelisel asfaldil on oluliselt mugavam sõita (hambad nii ei plagise). Et kui P.Pullerits ei ole, kel on kõige olulisem trenni avg km/h, siis võiks kaaluda. Arusaadavalt heal teel kiirus madalam, aga ise vahetasin maanteepüssi graveli vastu ja ei kahetsenud.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 12. 2019. 19:17
Postitas bike349
Hakkan vaikselt graveli usku minema samuti. Ei tohiks probleemi olla kui Gravelile need alla kruttida: https://www.bike-discount.de/en/buy/con ... -28-830930 ?

Hetkel Canyoni omadest eelpool kriteeriume arvesse võttes pakub huvi: Canyon Grail AL 7.0

Ei aja ma taga ülimat tippkiirust, kui suudan keskmist kasvatada võrreldes oma MTB-ga, siis olen juba ilusti või sees. Veendumus on, et uus vokk pakub igaljuhul asfaldil rohkem sõidurõõmu kui olemasolev MTB, mis kaalub jumal teab kui palju

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 12. 2019. 19:50
Postitas SK
No aga milles siis küsimus - toksi aga krediitkaardi numbrid vastavasse lahtrisse ja ratas pannekse varsti teele! :)
Puusse selle valikuga kindlasti ei pane - juba oinasarv annab rattale kaks erinevat iseloomu. Rehve jõuad alati juurde osta. Kui foorumist käiks 3000 arvajat läbi ega sellest valik lihtsamaks ei muutuks, enda tegelikke eelistusi tuleb ikka ise kaaluda.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 12. 2019. 21:21
Postitas piffik
Kui sa tahad sinna 28mm rehve alla surada, siis võta juba Endurace, sama raha eest 700g kergem. Graveli point ongi laiem rehv (ei pea ilmtingimata kärnane olema), annab pehmust.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 12. 2019. 22:07
Postitas mtm
bike349 kirjutas:
02. 12. 2019. 19:17
Hakkan vaikselt graveli usku minema samuti. Ei tohiks probleemi olla kui Gravelile need alla kruttida: https://www.bike-discount.de/en/buy/con ... -28-830930 ?

Hetkel Canyoni omadest eelpool kriteeriume arvesse võttes pakub huvi: Canyon Grail AL 7.0

Ei aja ma taga ülimat tippkiirust, kui suudan keskmist kasvatada võrreldes oma MTB-ga, siis olen juba ilusti või sees. Veendumus on, et uus vokk pakub igaljuhul asfaldil rohkem sõidurõõmu kui olemasolev MTB, mis kaalub jumal teab kui palju
Kui kindlasti maantekumme tahad kasutada siis hangi topelt jooksud: kitsamad maatee ja laiemad kruusale. Graili all olevate jooksude sisemõõt on 22mm kuhu soovitatakse 35mm ja laiemat kummi ja all ongi 40mm laiad nupukummid. 28mm kummidele soovitatakse kuni 19mm siselaiusega jookse. Teine võimalus on kasutada grävelile mõeldud slickse n. WTB Byway, Panaracer GravelKing vms. milledel küll nupukummidest väiksem maastikusuutlikus aga pinnatud teel kasvatad keskmist võrreldes MTB-ga.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 23. 12. 2019. 10:47
Postitas bike349
End vaikselt peeneks peas mõtisklenud ja tundub, et mass on mu kallal süsiniku osas head tööd teinud ja vaimu valmis pannud, et uus vokk saab olema süsinikraamiga. Hetkel on mõttekoht, kas Scott või Canyon. Scott on hetkel oma tavahinnaga kallim, kuid Hawaii-s oli lühiajaline soodukas, kus ka 2020 rattad olid alega ehk kui letis muidu 2290 €, siis alega hind oli 1839 €. Canyon Endurace 1999 € ehk sõelale on jäänud:

1. Scott lehel: SCOTT ADDICT 20 DISC
Hawaii Express

2. Canyon Endurace CF SL Disc 7.0

Pilt

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 23. 12. 2019. 11:56
Postitas ciclismo

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 23. 12. 2019. 12:38
Postitas bike349
Gravel jääb hetkel välja ehk nii Scott kui Canyon nö maanteevokid endurance geomeetriaga.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 23. 12. 2019. 12:53
Postitas vidrikjupiter
Mul on 2018.a Addict 10 Disc ja siit minu vaatepunkt. Pikkus 187cm, kaal ~90kg ja raam L. Soetatud sai mõttega, et liigun enamasti ikka maanteel, aga originaalis 32mm maanteerehv jättis peas võimaluse ka kruusale keerata. Noja eks ma siis sinna kruusale keerasin ka ja keerasin ka metsateele ja lihtsamatele singlitele ning suunurgad tõmbusid muudkui ülespoole - seda muidugi kuivades tingimustes, sest märjaga on maanteerehv mainitud radadel ohtlik (nt Gravel Grinderil jäigi suuresti märgade rajaolude kartuses käimata).

Kui muidu asfaltil saab mõnusalt madala rehvirõhuga sõita (kummutatud on müüt, et lai rehv ja madal rõhk on aeglasem kui kitsas rehv ja kõrge rõhk), siis kruusal on sedasi snakebite kerge tulema. Ehk siis kruusa jaoks peab olema rohkem rehvirõhku, mis tähendab rohkem raputamist. Abiks oleks veel laiem rehv ja tubeless, ilmselt ka rohkem mustrit, kuigi see viimane on pigem parema pidamise, mitte vähema raputamise teema. Paraku raam seab rehvilaiusele piirid. Kuna mul kruusa ja metsatee huvi süvenes, siis läksin rattaga HE-sse kohale ja sain seal ühelt letis olevalt rattalt Schwalbe G-One 35mm rehvidega jooksud oma ratta alla proovida. No oli nii ees kui ka taga natuke ruumi, aga müügimees arvas, et kahtlane, ning mehaanik arvas veel hullemini - kui nt porisemal teel sõita (CX-radasid ei soovitanud üldse proovima minna sellise komboga), siis hakkab suht kindlalt vastu raami käima, ja kruusal on oht mõni kivike rehvi ja raami vahele tõmmata. Müügimees küsis aktsiooni lõpetuseks, et miks ma kohe gravelit ei ostnud. Pidin tõdema, et hea küsimus. Oleksin praegu uut ratast otsimas, vaataksin väga suure tõenäosusega pigem graveli poole. Aga esialgu lahendan asja ilmselt väiksema mustriga 33mm rehvidega, mis ideaalis oleksid teise jooksupaari peal ja tubeless. Maantee mõõtmiseks tuleks sel juhul samuti tubeless, aga ma ei näe põhjust 32mm-st allapoole minna.

Paljude jaoks võib tekkida küsimus, et miks üldse maanteerattaga kruusale või metsateele, veel enam singlile ronida, kuna selle jaoks on ju maastikuratas (ok, kruus ja metsatee pole päris õige maastik ja mainitutest tekib see küsimus võib-olla ainult singlite osas). Mul on ka üks kõrgema otsa hübriid, millega (küll suts laiema ja karvasema rehviga kui hübriididel tavapäraselt) ma olen seda kõike ka teinud, aga oinasarvega on kogu see asi kuidagi lõbusam. Ja ilmselt oleks graveliga veel lõbusam.

Kokkuvõttes leian, et asi on su enda eelistustes, st kus sa tahad sõita ja kus sulle meeldib sõita. Maantekaga saab soovi korral igast asju teha, aga gravel lihtsalt on universaalsem ja jätab selleks rohkem võimalusi.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 24. 12. 2019. 17:29
Postitas marguss7
SK kirjutas:
30. 11. 2019. 09:30
Süsisnikraami peamine hüve pole mitte kergus, vaid elastsus ja vibratsiooni neelamine, samas, kui suurt jäikust nõudvad raamiosad (kael, keskjooks) on väga väändekindlaks tehtud. Süsinikkahvliga alu-raamil pole ka midagi viga, lihtsalt täissüsinik on parem.

Kui plaanid Conti kitsa rehviga mõõda asfaldit kruisida, võtta endurance tüüpi maanteeratas, gravelist pole siis mingit tolku. Graveli point on:
- vähemalt 40mm rehvid
- kergemad ülekanded, et saaks ka metsaradu sõita
- Shima uus siduriga GRX grupp on asjalik, mille lingid on püstisema sõiduasendi jaoks seadistatud
- bikebackingu kompsude või abiraamide paigaldamise võimalused

Ise valisin Merida Silexi just eelpool toodus põhjustel, asfaldi jaoks on maanteekas olemas. Silex on pika ja püstise raamiga, mis on just mugavusele orienteeritud. Paljudel tootjatel on gravel sama geomeetriaga, mis tsüklokas, mis minu jaoks jäi liiga lühikeseks ja sportlikuks.Olen kah 189cm/92kg ja ei taha metsa vahel liialt vibreerida, gravel on rohkem puhkuse veetmise eesmärgiga mitte hambad ristis treenimiseks.
Tere, olen muuhulgas ka Silexi ostmise peale mõelnud, peaks vajadusel ka pikematele matkadele-sõitudele sobima ma usun. Ma umbes samade gabariitidega (190cm/~90 kg) mis jääb täpselt L ja XL raami ülemisse või alumisse otsa ja huvi pärast küsin, et kas Sul L (53cm) või XL (56cm) raam, ise arvan et pigem XL, kuigi sõita pole veel proovinud, aga ega paar tiiru ümber poe või poe ees parklas sõites 100% aru nagunii ei saaks kumb mõõt veidi parem.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 25. 12. 2019. 21:28
Postitas SK
marguss7 kirjutas:
24. 12. 2019. 17:29
kas Sul L (53cm) või XL (56cm) raam, ise arvan et pigem XL, kuigi sõita pole veel proovinud, aga ega paar tiiru ümber poe või poe ees parklas sõites 100% aru nagunii ei saaks kumb mõõt veidi parem.
Olen täpselt kahe suuruse vahel ja otsustada oli keeruline, aga kuna mul on pikad jalad ja lühikesed käed, siis jäin L-suuruse peale. Vahetan lenksupikenduse 110mm vastu (proovisõidu rattal oli vist suisa 80mm) ja siis peaks täpselt klappima. 80% ajast sõidan ikkagi teedel, kus lenksu käitumine peaks rahulik olema. Tsükloka puhul töötas L-raam 110 stemmiga väga hästi, sai hakkama igal pool.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 27. 12. 2019. 10:08
Postitas indro
Mul on 2018 Canyon Endurance CF SL 7.0 Disc ja olen rattaga ülimalt rahul. Tänu 28mm rehvidele sõida sisuliselt kus tahes kartmata et rehv katki läheb. Enne oli mul Ultimate seeria ratas aga minu 40+ vanuse puhul sobib Endurance asend palju rohkem. Lisaks tahtsin kindlasti ketaspiduriga, et vajadusel veel laiemad rehvid alla panna kuigi vajadust pole seni olnud.

Kui suurustest rääkida, siis ise olen 180cm pikk ja ratas on M raamiga.

https://photos.app.goo.gl/ZW72cXgjHbBAiHiR9

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 27. 12. 2019. 12:10
Postitas Erx27
marguss7 kirjutas:
24. 12. 2019. 17:29

Tere, olen muuhulgas ka Silexi ostmise peale mõelnud, peaks vajadusel ka pikematele matkadele-sõitudele sobima ma usun. Ma umbes samade gabariitidega (190cm/~90 kg) mis jääb täpselt L ja XL raami ülemisse või alumisse otsa ja huvi pärast küsin, et kas Sul L (53cm) või XL (56cm) raam, ise arvan et pigem XL, kuigi sõita pole veel proovinud, aga ega paar tiiru ümber poe või poe ees parklas sõites 100% aru nagunii ei saaks kumb mõõt veidi parem.
Ma olen 191/90 ja sai valitud just XL (ratas käes ei ole, aga Veloplusi proovisõidu põhjal). Erinevalt SK-st on mul lühikesed jalad ja pikk kere. Peale istudes ausalt öeldes väga küsimust ei tekkinud kas L või XL. Murekoht on see, et passatka on päris püstine ja langetamiseks XL raamiga väga ruumi ei ole.

Ja Veloplusis olid vähemalt ettetellimise hinnad tuntud veebipoodidega võrreldes soodsamad.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 01. 2020. 12:15
Postitas bike349
vidrikjupiter ja indro hea lugemine, tänud...paneb mõtlema küll!

Fakt on, et suure tõenäosusega tuleb selliseid "kurat, ma keeran siit ära, vaatame kuhu see tee viib" hetki ka ette, mis suure tõenäosusega lõppevad kuskil külavahe teel, kus heal juhul on selline savine ilma suurema kivideta tee, kuid on olnud hetki, kus reaalselt tekib tunne nagu oleks ehitusplatsile sattunud...see paneb mind muidugi mõtlema, kas tuleb selliselt teelt läbi ilma ussiauguta kui all on 28mm Grand Prix 5000...

Scott Addict 20 all vaikimisi: Schwalbe ONE Fold 700x30C
Canyon Endurace CF SL 7.0 vurab Continental Grand Prix SL 28

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 02. 01. 2020. 12:35
Postitas Mati
bike349 kirjutas:
02. 01. 2020. 12:15
...see paneb mind muidugi mõtlema, kas tuleb selliselt teelt läbi ilma ussiauguta kui all on 28mm Grand Prix 5000...
Olen oma eksirännakutel hädise 25mm tubelessiga kenasti hakkama saanud. Natuke sättida on vaja küll ... ja seetõttu uuel velol saavad olema tummisemad vorstid.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 09. 03. 2020. 15:29
Postitas Hinkus
Mille kasuks teemaalgataja lõpuks otsustas ?
Ise olen hetkel sama eelarvega ja sama murega :)

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 13:54
Postitas bike349
Hinkus kirjutas:
09. 03. 2020. 15:29
Mille kasuks teemaalgataja lõpuks otsustas ?
Ise olen hetkel sama eelarvega ja sama murega :)
Jätkuvalt otsustamisel :D
Hetkel ootan, kas ja millal võiks HE-s, Scott Addict 20 hind kukkuda: https://www.hawaii.ee/et/addict-20-disc ... lue-274752
Paralleelselt paitan virtuaalselt Canyon Endurace CL SL Disc 7.0: https://www.canyon.com/en-ee/road-bikes ... roesse=2XS

Ülevaateid ka netis praktiliselt pole...veel.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 14:53
Postitas erko
Ma ei saa täpselt aru, miks sa ootad selle hinna kukkumist. Mine poodi ja räägi asjast, minu kogemuse põhjal on teatud piirides kauplemisruumi pea alati. Alles siis kui eitava vastuse saad, vaata midagi muud.
See Addict näeb päris edev välja ka :)

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 16:29
Postitas bike349
Erko, proovitud...saadeti viisakalt üle jala :)
See vokk oli aasta lõpus korraliku alega, aga väga lühiajaliselt..vahest nüüd, kus hooaeg varsti algamas, siis visatakse ehk miinus % külge tagasi :)

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 18:02
Postitas Omiar
Miks hooaja alguses peaks alet tegema ehk seda tn ei juhtu.

Ma ise pakuks, et kui sa kavatsed suvalisel hetkel metsa alla keerata, siis selle 'endurance' tüüpi ratta rehvi laius hakkab piirama. See 28,30 või 32 ei ole üksinda mingi näitaja, rehvi laius oleneb palju ka sellest kui laia pöia peale ta paigaldada. Mul on näiteks 28C rehvid moodsa pöia peal 32mm laiad.
Laius aga suurt ei aita, olulisem on rehvi õhumaht. Nii et ma pigem vaataks 35C-st alates.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 18:04
Postitas rainerhq
Ma ei usu, et 20 aasta mudel praegu alla hinnatakse. Pigem sügisel.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 18:22
Postitas erikr
rainerhq kirjutas:
14. 03. 2020. 18:04
Ma ei usu, et 20 aasta mudel praegu alla hinnatakse. Pigem sügisel.
+1

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 19:23
Postitas SK
rainerhq kirjutas:
14. 03. 2020. 18:04
Ma ei usu, et 20 aasta mudel praegu alla hinnatakse. Pigem sügisel.
Just nii, septembri lõpus. Ja siis on ainult üks s-raamiga isend alles, Eestis on laoseisud väikesed.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 20:03
Postitas marion
S-raame pole kunagi alles, kui neid vaid kevadelgi oleks :D

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 20:16
Postitas SK
marion kirjutas:
14. 03. 2020. 20:03
S-raame pole kunagi alles, kui neid vaid kevadelgi oleks :D
No napsa see S siis kohe ära, veel on! :D
https://www.hawaii.ee/et/addict-20-disc ... lue-274752

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 14. 03. 2020. 21:18
Postitas marion
Sweet, aga mitte punane :D Ja peale selle on kusagil veel vähemalt kaks M-suurust ja vähemalt üks L :D

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 15. 03. 2020. 08:18
Postitas bike349
Miks ma lootustandvalt soodsamat hinda ootan, on seetõttu, et siis läheks Scott kindlalt loosi. Põhjus see, et saaksin päriselt ratast proovida enne ostu. Hetkel on Scott 300€ kallim kui Canyon ja ma ei suuda endale ära argumenteerida, miks ma peaksin selle summa võrra enam välja käima, sest eeliseid ju Scott-l ei ole. Vahest brändi nime eest võibki rohkem küsida :) Lisaks tahaks mõnd head ülevaadet lugeda/vaadata nende kohta, aga hetkel veel laiast maailmast midagi pakkuda pole. Mulle on mõlemad sümpaatsed ja näevad need sinised mõnusad välja :)

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 15. 03. 2020. 11:59
Postitas Omiar
Selline märkus, et sa vaatad ja ostad fakte. Päris elu ehk päriselt rattaga sõitmine ja selle pidamine on natuke teine.

Esiteks, kui sa rattaga vähegi rohkem sõidad, siis loo oma kohalikus rattapoes head suhted. Neid kuluosasid hakkab minema nii või naa ja normaalne oleks ~20% püsikundena alla saada. Mida suurem pood/kett, seda lihtsam on neil allahindlust teha. Ega rattapoed nende high-end asjade pealt väga ei teeni, käive kasum tuleb ikka tavarataste müügist ja hooldusest.
Vajadusel võta mõni sõber/tuttav appi kes soojad suhted sisse aitab seada.

Teine asi on see, et nagunii sa vahetad mingi osa juppe välja. Sadul ja rehvid on sellised mis Scotti puhul saaks ümber lapata sobivamate vastu, Canyoni puhul ei oska öelda kas saab aga seal on isenesest veel kitsamad rehvid. Kui on kindel et sa maantehunt pole, siis mina laseks näiteks 'Schwalbe G-One Allround Performance' rehvid alla panna. Lisaks on sul juurde vaja pudelikorvid, pedaalid,

Siis on veel varuosade saadavus ja know-how. Kui ma maanteerattaga shotcutti tehes üks ja ainuke kord raaminurgast jagu sain, siis enne kui transport järgi jõudis, oli mul juba teada et kohalikus poes on olemas uus raaminurk. Kui oled ratta ikka kohalikus poest ostnud, siis misiganes probleemi korral marsid sisse ja küsid lahendust. Canyoni puhul mingi spetsiifilisem probleem, siis pead isu leiutama või leiutab mõni mehaanik tunnitasu eest.
Olen Scotti puhul näinud kuidas tagumist pidurit ei saanud kuidagi paika ilma et ketas vastu ei käiks. Lahendus oli väga lihtne ja omapärane.

Sellega olen nõus, et Hawaii võiks kallimate otsa rataste puhul hinda paarsada eurot maha keerata. Kohati on seda hinda aasta aastalt juurde pandud, ilma et spec oleks muutunud.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 15. 03. 2020. 15:34
Postitas bike349
Omiar, hea postitus, tänud!

Rattasõit pole mulle võõras, siiani MTB-ga ringi uhanud ning kuluosad pole mureks, kuna kodu lähedal on rattaremont kenasti olemas. Plaan uue vokiga asfaltit künda ja alla lähevad Continental GP5000 28mm. Kui ei sobi, vahetan millegi muu vastu.

Mis konkreetset Addict mudelit puudutab, siis mujal Euroopas liigub see hinnaga 2099 € ehk 200€ soodsamalt. Kes hästi otsib, see vast leiab isegi soodsamalt. Näiteks sakslaste MHW-bike paneb ratta tasuta teele ja annavad kingituseks Shimano pedaalid ka kaasa...hakka või kaaluma seda varianti :roll:

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 15. 03. 2020. 15:58
Postitas heikki
Kohalikust poest saad garantii ka, ilma et peaks saatama kuskile euroopa kui miskit jama juhtub. Ja igalpool euroopas kõik asjad odavamad kui meil.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 15. 03. 2020. 16:56
Postitas miilits
Omiar kirjutas:
15. 03. 2020. 11:59
Selline märkus, et sa vaatad ja ostad fakte. Päris elu ehk päriselt rattaga sõitmine ja selle pidamine on natuke teine.

Esiteks, kui sa rattaga vähegi rohkem sõidad, siis loo oma kohalikus rattapoes head suhted. Neid kuluosasid hakkab minema nii või naa ja normaalne oleks ~20% püsikundena alla saada. Mida suurem pood/kett, seda lihtsam on neil allahindlust teha. Ega rattapoed nende high-end asjade pealt väga ei teeni, käive kasum tuleb ikka tavarataste müügist ja hooldusest.
Vajadusel võta mõni sõber/tuttav appi kes soojad suhted sisse aitab seada
Proshop, atsport tôsi, teevad alet juba kysimata, hawais samas kôigi nende aastate jooksul saa eriti miskit, nii kui juttu teha sellest, siis kulm kortsus vaid, et neil pole vôimalik jne.

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 16. 03. 2020. 09:19
Postitas TairKibal
bike349 kirjutas:
14. 03. 2020. 13:54
Hinkus kirjutas:
09. 03. 2020. 15:29
Mille kasuks teemaalgataja lõpuks otsustas ?
Ise olen hetkel sama eelarvega ja sama murega :)
Jätkuvalt otsustamisel :D
Hetkel ootan, kas ja millal võiks HE-s, Scott Addict 20 hind kukkuda: https://www.hawaii.ee/et/addict-20-disc ... lue-274752
Paralleelselt paitan virtuaalselt Canyon Endurace CL SL Disc 7.0: https://www.canyon.com/en-ee/road-bikes ... roesse=2XS

Ülevaateid ka netis praktiliselt pole...veel.
Kliendikaardi soodukas kuni -10% Hawaiis.
Addicti hinna kukkumist ei tule vast enne Rattarallit, kui see üritus muidugi peaks üldse toimuma....

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 16. 03. 2020. 11:48
Postitas Hinkus
Arvestades mis toimub finantsturgudel ja majanduses, siis suuremad soodukad on alles ees...

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 16. 03. 2020. 12:18
Postitas mtm
Hinkus kirjutas:
16. 03. 2020. 11:48
Arvestades mis toimub finantsturgudel ja majanduses, siis suuremad soodukad on alles ees...
Kui aga tekib kaubapuudus siis hinnad hoopis tõusevad.
Siin üks nägemus:
Don’t hold your breath for that shiny new bike you were thinking of getting.
Maybe you’ll be able to get it, but there’s a good chance you won’t.

https://cyclingtips.com/2020/03/the-sec ... s-for-you/

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 16. 03. 2020. 12:36
Postitas bike349
heikki kirjutas:
15. 03. 2020. 15:58
Kohalikust poest saad garantii ka, ilma et peaks saatama kuskile euroopa kui miskit jama juhtub. Ja igalpool euroopas kõik asjad odavamad kui meil.
Kui ma nüüd õigesti aru saan Scott garantiitingimustest, siis ei oma tähtsust, kust ratas ostetud on, kuna laieneb ülemaailmne garantii:

"Hereby SCOTT grants a worldwide voluntarily manufacturer’s warranty."

https://www.scott-sports.com/global/en/support/warranty

Scott ametlik hind rattale on 2099 € + saatmine tasuta. Nüüd tekibki küsimus, miks kohapealt ratas osta üldse ? Jääb mul midagi märkamata ?
https://www.scott-sports.com/de/de/prod ... =274752022

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 16. 03. 2020. 12:42
Postitas erikr
bike349 kirjutas:
16. 03. 2020. 12:36
Jääb mul midagi märkamata ?
Antud hetkel see: https://help.scott-sports.com/hc/de/art ... rn-lassen-

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 16. 03. 2020. 18:51
Postitas TairKibal
erikr kirjutas:
16. 03. 2020. 12:42
bike349 kirjutas:
16. 03. 2020. 12:36
Jääb mul midagi märkamata ?
Antud hetkel see: https://help.scott-sports.com/hc/de/art ... rn-lassen-
google translate aitab:
Wenn du eine Lieferung in ein anderes Land wünschst, muss die Bestellung im jeweiligen Ländershop aufgegeben werden.
Kui soovite kohale toimetada teise riiki, tuleb tellimus esitada vastavas maapoes. :D

Re: Ostuabi: Milline gravel / endurance vms

Postitatud: 17. 03. 2020. 05:08
Postitas ciclismo
Sõbra- või tutvuse ärimudel skaleerub halvasti. Inimene jõuab sõbraks olla kuni 50-100-le. Väikesele poele ehk piisab, kuid see jääbki väikeseks. Pealegi peletab see eemale kliente, kes ei nii väga ehk ei tahagi sõbrad olla.
Veebist ostes pead ratta ise kokku panema ja seadistama. On sul selleks kõik vajalikud tööriistad? Kas kokkupandu on ka turvaline? Ise kokkupanijatega on juhtunud, et valesti koos, ei tööta ja lõpuks peab ikkagi asjatundja abi paluma. Aeg ka maksab. Selles plaanis 200 € ei tundu palju. Scott on ilus ratas, kui meeldib, võta ära.