Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Tervist,
Kuna endal pole ühtegi tuttavat, kes tegeleks aktiivselt ja regulaarselt jalgratta sõiduga, siis pole kusagilt otseselt abi otsida, kui otse asjaarmastajate salaurkast ehk foorumist.
Igatahes otsin oma esimest maanteeratast. Olen pikalt silmi vägistanud ja juurelnud erinevate e-poodides olevate rataste üle aga ega ma neid kaubamärke väga ei tea peale selle, et mõni on kõrvust läbi uhanud või silme eest läbi sõitnud. Lisaks võhikule omaselt ei oska hinnata ühtegi üldinfos olevat detaili. Kulminatsioonina pole ma kohanud ka ühtegi härjapõlvlast enda 28 eluaasta jooksul, kes kapaga kulda annaks ning sellest tingituna on eelarve kuni 1k.
Kes viitsib nõu anda või mõne soovituse lingi näol siia visata, siis oleksin väga tänulik. Kui mõnel mehel seisab väärt sõiduvahend garaažis ning kasutust ei leia, siis võite mulle ka seda pähe määrida.
LISATUD JUURDE: Pikkust mul 192cm ning rõdul seisab ka üks hübriid mida kasutan suviti linna vahel liiklemiseks. Maantee oma aga ikkagi trenni eesmärgil ning kilometraažiga ei taha kindlasti üle panna aga kevad-suvi sõidaks c.a 700-1000km ära.
Jõudu,
Kuna endal pole ühtegi tuttavat, kes tegeleks aktiivselt ja regulaarselt jalgratta sõiduga, siis pole kusagilt otseselt abi otsida, kui otse asjaarmastajate salaurkast ehk foorumist.
Igatahes otsin oma esimest maanteeratast. Olen pikalt silmi vägistanud ja juurelnud erinevate e-poodides olevate rataste üle aga ega ma neid kaubamärke väga ei tea peale selle, et mõni on kõrvust läbi uhanud või silme eest läbi sõitnud. Lisaks võhikule omaselt ei oska hinnata ühtegi üldinfos olevat detaili. Kulminatsioonina pole ma kohanud ka ühtegi härjapõlvlast enda 28 eluaasta jooksul, kes kapaga kulda annaks ning sellest tingituna on eelarve kuni 1k.
Kes viitsib nõu anda või mõne soovituse lingi näol siia visata, siis oleksin väga tänulik. Kui mõnel mehel seisab väärt sõiduvahend garaažis ning kasutust ei leia, siis võite mulle ka seda pähe määrida.
LISATUD JUURDE: Pikkust mul 192cm ning rõdul seisab ka üks hübriid mida kasutan suviti linna vahel liiklemiseks. Maantee oma aga ikkagi trenni eesmärgil ning kilometraažiga ei taha kindlasti üle panna aga kevad-suvi sõidaks c.a 700-1000km ära.
Jõudu,
Re: Väike abipalve!
Olen siin mõningad välja valinud ning tahaks ühtteist küsida, kuid linki ei saa postitada, sest tembeldab spammiks. Kuidas postitada saaks?
Re: Väike abipalve!
Cube V+ lingi said postitatud, seega asi toimib.
Seda ma ei tea milliseid linke proovid postitada. Aga see on tõsi, et spämmerite ja kurjade robotite vastu on kolmanda osapoole filter kasutuses. Ju Su käitumise muster talle ei sobi. Milles konkreetselt probleem, ei oska kahjuks öelda. Esimene kord kui kellelgi selline probleem esineb.
Mõeldes järele - uus kasutaja, regamisest paar tundi, päris mitu postitust, siis hakkab linke psotitama. Kahtlane igal juhul.
Iga postituse juures on pliiatsiga muutmise nupp. Saab olemasolevat postitust muuta, sh lisada linke. Ei pea kogu aeg uusi postitusi genereerima.
Seda ma ei tea milliseid linke proovid postitada. Aga see on tõsi, et spämmerite ja kurjade robotite vastu on kolmanda osapoole filter kasutuses. Ju Su käitumise muster talle ei sobi. Milles konkreetselt probleem, ei oska kahjuks öelda. Esimene kord kui kellelgi selline probleem esineb.
Mõeldes järele - uus kasutaja, regamisest paar tundi, päris mitu postitust, siis hakkab linke psotitama. Kahtlane igal juhul.
Iga postituse juures on pliiatsiga muutmise nupp. Saab olemasolevat postitust muuta, sh lisada linke. Ei pea kogu aeg uusi postitusi genereerima.
Re: Väike abipalve!
See Cube on naiste ratas. Ära lase petta end "Pro" ja "Aero Disc" jooksudest. Aero diske vajad siis, kui sõidad juba nagu Taaramäe või Kangert. Ratas "katab vahemiku esimest korda ratta selga istujast kuni ambitsioonika võistlejani" . 10+ kg on suhteliselt palju. Sora asemel peaksid selle raha eest saama parema Tiagra.
Kas oled vaadanud: https://road.cc/content/buyers-guide/21 ... der-ps1000
https://road.cc/content/buyers-guide/20 ... road-bikes
Nt Cannondale Synapse.
Kas oled vaadanud: https://road.cc/content/buyers-guide/21 ... der-ps1000
https://road.cc/content/buyers-guide/20 ... road-bikes
Nt Cannondale Synapse.
- - -
Why so serious?
Why so serious?
Re: Väike abipalve!
Pigem vaata järelturgu, võid saada täiesti viisaka ratta. Kui kindlasti uut vaja, panustaks sinu eelarves nt. sellele - https://www.canyon.com/en-ee/road-bikes ... be=RD%2FBK
Re: Väike abipalve!
Miks see Tiagra juppidega Canyon on parem kui 105 juppidega ja sama hinnaga Scott? https://www.hawaii.ee/et/speedster-10-2 ... e=0%2C1000
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Väike abipalve!
Vaatasin ka siin müügi alateemat aga väga midagi silma ei jäänud. Üks härra müüs enda ratast aga sellel oli kasutust omajagu ja samuti osalenud avariis. Paljud on eelarvest väljas. Kust kohast võiks kasutatuid rattaid vaadata? Ostas, soovis, okidokis on üsna väike valik.priit908 kirjutas: ↑06. 04. 2020. 08:13Pigem vaata järelturgu, võid saada täiesti viisaka ratta. Kui kindlasti uut vaja, panustaks sinu eelarves nt. sellele - https://www.canyon.com/en-ee/road-bikes ... be=RD%2FBK
Tänud senistele vastajatele, hakkan mingi hetk reviewsi läbi lappama - koos postitatud linkidega on nüüd oma 15-20 ratast tutvumiseks.
Re: Väike abipalve!
Kasutatud ratta poole soovitaksin isegi vaadata, kuigi eks sellises hinnapiiris nii pikka kasvu sõitjale ongi veidi raske leida sobivat pilli. Redbike ja Spordipartner müüvad ka kasutatud rattaid (tegelikult vist ka Velo+). Facebooki Marketplace ka üks valik.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Väike abipalve!
Siin üks eelarvesse mahtuv süsinikpill - https://www.facebook.com/groups/1747456 ... 8545912551
Re: Väike abipalve!
Käisin nüüd Hawai Expressis koha peal tutvumas - krt kõva värk ikka. Võrreldes kossuga, millega olen tegelenud 22 aastat, siis päris süvitsi vaja ennem minna asjaga, kui saab üldse pihta hakata. Igatahes mõõdan nüüd ennast ära ja seal jäi kaks ratast silma ka. Saab sentimeetrid teada, siis laseb ühe neist kahest kokku panna testiks:
https://www.hawaii.ee/et/speedster-20-2 ... &order=ASC
https://www.hawaii.ee/et/speedster-20-d ... &order=ASC
Viimasel on nüüd ketaspidurid ka. Ma kuskilt nagu oleksin kuulnud, et maanteeratastele kettaid ei panda aga sealne müügispets ütles, et tänaseks päevaks see on muutunud. No selge, muidugi ma nüüd pole päris kindel mida ja kui palju see juurde annab.
https://www.hawaii.ee/et/speedster-20-2 ... &order=ASC
https://www.hawaii.ee/et/speedster-20-d ... &order=ASC
Viimasel on nüüd ketaspidurid ka. Ma kuskilt nagu oleksin kuulnud, et maanteeratastele kettaid ei panda aga sealne müügispets ütles, et tänaseks päevaks see on muutunud. No selge, muidugi ma nüüd pole päris kindel mida ja kui palju see juurde annab.
Re: Väike abipalve!
Nonii, üks ratas oli kuidagi kahe silma vahele jäänud suure otsimise käigus. Sõber ostis eelmine suvi sama ning on ise väga rahul.
Bergamont GRANDURANCE 5
https://www.hawaii.ee/et/grandurance-5- ... me_size=XL
Sobib üsna mu soovidega, sest omab veidi laiemat kummi ning miski muster vist isegi sees. Kesklaost saadavad peagi Almaresse ja siis kasin proovima. Kas kellegil on analoogset ratast olnud ja oskab oma hinnagu anda? Sõbra arvamus on selline so-so, sest tegemist ikka harrastajaga ja väga matsu ei hooma.
Bergamont GRANDURANCE 5
https://www.hawaii.ee/et/grandurance-5- ... me_size=XL
Sobib üsna mu soovidega, sest omab veidi laiemat kummi ning miski muster vist isegi sees. Kesklaost saadavad peagi Almaresse ja siis kasin proovima. Kas kellegil on analoogset ratast olnud ja oskab oma hinnagu anda? Sõbra arvamus on selline so-so, sest tegemist ikka harrastajaga ja väga matsu ei hooma.
Re: Väike abipalve!
Selle raha eest mõistlik ratas. Lisaksin siia juurde ka märkuse, et ostes poest uue ratta, saad alati oma probleemidega sinna pöörduda. Kui ostad kasutatud ratta, siis võid neid varuosi ise mööda netti või poode taga ajada.
Ketaspidur on algajale kindlasti parem valik. Pidurdamise võimsus ja võimsuse doseerimine on palju parem.
Ketaspidur on algajale kindlasti parem valik. Pidurdamise võimsus ja võimsuse doseerimine on palju parem.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Väike abipalve!
Minu esimene maantekas kunagi ammu oli ka Sora juppidega "pann". Sai sõidetud, treenituse ja huvi kasvuga olen jõudnud "Ultegrani" (piisav keskmise harrastaja jaoks). Kõrgem jupi tase on täpsem, püsib seades ja kestab kauem. Aga sellest arusaamiseni on vaja jõuda. Seega teele
Külakoerte (siinsete ja päris) klähvimise peale pole mõtet tähelepanu raisata.
Külakoerte (siinsete ja päris) klähvimise peale pole mõtet tähelepanu raisata.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Väike abipalve!
TUndub, et rattaostu plaaniga on pigem kiire. Muidu oleks variant panna siia OST teemasse vastav teade üles, kus konkreetselt kirjas rahalised piirid ja muud nõuded (nt raami suurs või mis iganes).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Väike abipalve!
Ma ütlesin ka eelmises alateemas kuhu valesti kirjutasin ja ütlen ka nüüd - vabalt võib teema ära kustutada aga ennem kopeeriksin vajalikud postid ümber, pole probleemi. Teine asi, kui lugeda ennist kirjutatud teksti, siis antud punktid, mis sa välja tõid on enamvähem juba välja toodud. Ma tegin teema, sest puudus igasugune arusaam protsessist kuidas endale sobilik ratas valida ning kui ma postitan ratta lingi, siis igasugune infokild on teretulnud, lõppude-lõpuks järeldused on vaja ise teha. Nüüdseks olen ise ka tõsiselt lainel, kus loen ja uurin ning mõningad teadmised on juba ammutatud. Ma ei näe mõtet raisata teiste aega küsides pedaalide, raami suuruse ja muu säärase kohta, kui need on vast kõige lihtsamini tõlgedatavad detailid mille kohta on internetiavarused informatsioonist lookas (ma eeldan, et need pisidetailid olid ka sinu poolt näited lihtsalt). Kui mul tekivad konkreetsed küsimused, mille kohta on mõistlik arutelu tekitada, siis saan need vabalt esitada.
Millest sa tõlgendad, et ratta ostuga on kiire huvi pärast küsin. Ainukese variandina ma näen, et seda ilmestab proovimas käimine, kuid isiklikust vaatevinklist tundub see ainuõige proovida/katseda/tunnetada erinevaid rattaid arusaamaks milline kõige paremini istub. Lõpetuseks Grandurance tundub esialgu väga asjakohane variant arvestades eelarvet 1k eur ja raami suurust (analoogseid võimalusi väga ei leidnud, Scott pakkus ka ühte Gravel tüüpi ratast suht samas hinnasklassis). Rattal on veidike paksem kumm, mis sobib ka linna vahel liiklemiseks ning pole nii tundlik äärekividele, mis kohati peenema kummiga ratturi jaoks õudusunenägu. Kui saan nüüd õhtupoolikul muude komponentide review loetud, siis saan juba vajadusel täpsustavaid küsimusi esitada, kui just ise pilti kokku ei pane. Aga tänud soovituse eest sellegipoolest ja jõudu!
Re: Väike abipalve!
Mulle õpetati kui esimest maanteeratast otsisin,et parem hea v-pidur kui meh.ketaspidur ja et vaadata tasub alates 105 komponente(shimano 105) Otsisin jupp aega ja sain veloplusist tonniga 105 komponentidega ratta( kogu groupset 105) Tänaseks olen 4500km sõitnud ja pole isegi piduriklotse pidanud vahetama,muust rääkimata.
Re: Väike abipalve!
Tänud!Dront2 kirjutas: ↑06. 04. 2020. 18:56Mulle õpetati kui esimest maanteeratast otsisin,et parem hea v-pidur kui meh.ketaspidur ja et vaadata tasub alates 105 komponente(shimano 105) Otsisin jupp aega ja sain veloplusist tonniga 105 komponentidega ratta( kogu groupset 105) Tänaseks olen 4500km sõitnud ja pole isegi piduriklotse pidanud vahetama,muust rääkimata.
Re: Väike abipalve!
Tekkis küsimus. Kui vaadata erinevate rataste andmeid, siis kas selle pealt on võimalik hinnata ka või panna kokku mingisugune üldine pilt, et kui hea on ratta jooks? Või on see pigem tunnetuse teema millest arusaamine tekib aja jooksul. Ma ise arvan, et kui ma nüüd kavatsen testida erinevaid rattaid ja teha proovisõite, siis arvestades, et kogemus puudub ei pruugi tekkida arusaama erinevuste osas. Noh, mida parem hind seda parem kindlasti, kui esialgu mõtlen enda eelarvet silmas pidades...
Re: Väike abipalve!
On tõesti pigem tunnetuse teema millest arusaamine tekib aja jooksul. Õige ka, et kui kogemust ei ole ei saa proovisõidul aru mis ratas ning jooksud endast kujutavad. Kuni aru ei saa pole tegelikult ka vahet. Üldiselt saab jooksudest aru kõigepealt hinna järgi. 1k maksval rattal on kindlasti hinnad alates jooksud ja Grandurance ei tundu erand olevat kuna max kogukaal 110kg (ratas+ sõitja+ varustus) on tõenäoliselt see mida jooksud kannatavad.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Kui on kindel plaan sõita ainult 700-1000km hooajaga,siis vast pole vahetki mis komponendid on rattal, nii väikese kilometraaziga kestab piisavalt kaua. AGA kui sõidupisik sisse tuleb siis võib juhtuda,et 1000-st saab mitutuhat ja siis on veits kehvasti kui on odavate komponentidega "pann",jukerdab ja kulub ja pole väga lõbus.
Ma ei uskunud ka seda,et korra poe ees proovides tunnetuse kätte saaks,ostsin internetist. Lenksu ja sadulat annab igatpidi reguleerida,küll see õige asend ajapikku paika loksub.
Ma ei uskunud ka seda,et korra poe ees proovides tunnetuse kätte saaks,ostsin internetist. Lenksu ja sadulat annab igatpidi reguleerida,küll see õige asend ajapikku paika loksub.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Esialgu ütlen puusalt tonn, sest see tundub realistlik. Eelmine suvi sai sõidetud 100km ots 2017 ostetud 300 eurise hübriidiga- haige öelda aga omamoodi nauding oli isegi selles ettevõtmises. Raibe ei liikund ja jõhker tammumine käis ning nii mõnigi kord sai ühtteist m***i saadetud aga sai tehtud ja pärast oli hea tunne sees. Siiamaani olen mõlgutanud mõtteid korralikust rattast aga vahepeal on liiga palju muid tegevusi olnud + plekk läks kõik mujale. Igatahes muti auku see ratta ost kohe kindlasti ei lähe. Kui vaja paremat pilli, siis õnneks raha saab alati juurde teenida.
Kas selline ratas nagu Bergamont Grandurance 5 puhul on võimalik näiteks juppe vahetada paremate vastu? Või näiteks, kui hetkel on Gravel ratta tüüpi kumm all, millel muster ja mis on veidi paksem, siis see näiteks päris peene kummi vastu? Ühesõnaga mikserdada raami ümber või see võimalus eksisteerib väga customized sõiduvahendite puhul. Eeldaks, et teoorias on kindlasti võimalik aga tundub, et kassetid-pidurid-käiguvahetid peavad ikkagi omavahel sobima ning ainsa variandina vist kogu komplekti upgrade võimalik?
Kas selline ratas nagu Bergamont Grandurance 5 puhul on võimalik näiteks juppe vahetada paremate vastu? Või näiteks, kui hetkel on Gravel ratta tüüpi kumm all, millel muster ja mis on veidi paksem, siis see näiteks päris peene kummi vastu? Ühesõnaga mikserdada raami ümber või see võimalus eksisteerib väga customized sõiduvahendite puhul. Eeldaks, et teoorias on kindlasti võimalik aga tundub, et kassetid-pidurid-käiguvahetid peavad ikkagi omavahel sobima ning ainsa variandina vist kogu komplekti upgrade võimalik?
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Hetke trend liigub pigem laia rehvi poole, kui ainult mahuks. 28 on juba sisuliselt miinimum. Ma viskan oma maantekale nt 30 alla, ja tubeless loomulikult. Tänapäeval ei tähenda maantekas ainult asfalti, zen on ka keerata kruusale vahelduseks (va puritaanid).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Kõigil ratastel annab enamus juppe teiste vastu vahetada. Kummide vahetamisel suuremate vastu seab piirid enamasti raami ja kahvli laius. Pöia laius muidugi peaks ka kummiga sobima. Grandurance 5:l tundub 19mm lai Shining C-325D pöid olema millele sobivast kummist veidi infot siin: https://bikerumor.com/2016/08/12/tech-s ... t-results/ .
Sora gruppi jupphaaval parema grupi vastu vahetada ei saa kuna paremaid 9 käigulisi variante ei tea olevat, siis läheks jah terve grupp vahetusse aga nii odaval rattal pole see eriti mõtekas. Sora grupp võib võrreldes praeguse rattaga olla tõesti samm edasi aga ma pigem vaataks klass kõrgemat ehk Tiagra gruppi nagu eelpoolgi soovitatud. Aga muidugi 1000km aastas on nii väike läbisõit, et rattale väga palju nõudmisi pole mõtet esitada.
Sora gruppi jupphaaval parema grupi vastu vahetada ei saa kuna paremaid 9 käigulisi variante ei tea olevat, siis läheks jah terve grupp vahetusse aga nii odaval rattal pole see eriti mõtekas. Sora grupp võib võrreldes praeguse rattaga olla tõesti samm edasi aga ma pigem vaataks klass kõrgemat ehk Tiagra gruppi nagu eelpoolgi soovitatud. Aga muidugi 1000km aastas on nii väike läbisõit, et rattale väga palju nõudmisi pole mõtet esitada.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Just. Pedaalide osas plaanin võtta kahepoolsed, siis saab tavaketsi ka sõita. Sadula ja spido peale pole mõelnudki esialgu. Kas need originaal sadulad on nii kehvad, et ei kannata üldse?
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Originaalsadul ei pruugi üldse kehv olla, aga lihtsalt ei sobi sinu istmikuga kokku. Paar pikemat sõitu ja saad aru kas on tema või mitte. Kui on, siis kannatada pole mõtet vaid hakka sobivat sadulat otsima. V+, Specialized'i pood ja äkki mõni veel pakub sadulaid proovida enne kui ostad.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Hingake nüüd 10 korda rahulikult ja võtke ka klaas suhkruvett kui erutus maha ei lähe. Kui huviline kavatseb sõita terve hooaja peale 700-1000 km, siis ilmselt ei ole sõidud väga pikad (minu puhtsubjektiivne arvamus). Kui on hea püks, siis on kitsas sadul väga OK. Millegipärast pole Jaagu välja toonud pehmedusega sõidupükse aga kohe tahab sadulat vahetada. Kahjuks aga maksab hea püks vist rohkem (või ca sama palju) kui keskpärane sadul.
NB! Rattapüksi alla ei käi alukaid!
NB! Rattapüksi alla ei käi alukaid!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Ei no selle 700 kilti terve hooaja jooksul sõidaks ilma sadulata ka ära kui nüüd järele mõelda.
Terve eelmise hooaja sõitsin originaalsadulaga,ilma igasuguse pehmenduseta,ei meenu midagi negatiivset.
Nüüd hiljuti tõstsin sadulat poolteist senti,ja läks jamaks. Julmalt kangeks võtab teatud kehapunkti,ka sadulapaksendusega,ikka võtab nii kangeks et lase või sadul alla tagasi.
Ehk siis sadul võiks ikkagi olla,aga päris palju sõltub sadula asendist. Lisaks kõrgusele saab reguleerida ka sadula kaugust lenksust.
Terve eelmise hooaja sõitsin originaalsadulaga,ilma igasuguse pehmenduseta,ei meenu midagi negatiivset.
Nüüd hiljuti tõstsin sadulat poolteist senti,ja läks jamaks. Julmalt kangeks võtab teatud kehapunkti,ka sadulapaksendusega,ikka võtab nii kangeks et lase või sadul alla tagasi.
Ehk siis sadul võiks ikkagi olla,aga päris palju sõltub sadula asendist. Lisaks kõrgusele saab reguleerida ka sadula kaugust lenksust.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
No sadula asja vaatame. Seda ei oska ka niikuinii ennem hinnata, kui pole kilomeetreid alla pandud. Pigem ikka väga personaalne. Täna pärastlõunal saan vist selga ronida ja proovima minna. Kuna sora vändad said nii suurt vastukaja (arusaadav ka, sest asjaarmastajate jaoks ikka pigem madalama kvaliteediga jubinad), siis palusin neil ühe isendi veel kokku panna:
https://www.hawaii.ee/et/speedster-20-d ... &order=ASC
Sellel nüüd tiagra vändad, kuigi ma kardan see tõenäosus, et ma midagi eristada oskan nende kahe vahel on üsna väike.
https://www.hawaii.ee/et/speedster-20-d ... &order=ASC
Sellel nüüd tiagra vändad, kuigi ma kardan see tõenäosus, et ma midagi eristada oskan nende kahe vahel on üsna väike.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Siin teemas küll keegi Sora väntadele halba tagasisidet ei ole andnud. Kasutaja mtm rääkis selles, et Sora grupp on 9-se kassetiga ja Tiagra on 10-sega. Ühelt süsteemilt teisele (st 9 -> 10) üleminek eeldab linkide, käiguvahetajate, kasseti ja keti vahetust. Paljud sõidavad täna juba 11-se süsteemiga ja Campa ning Sram tipugrupid on juba 12.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Selge pilt, arusaadav.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Seda loogikat ja võimalike tulevikuplaane arvestades mina alla 105 ei vaataks. Nii Sora kui ka Tiagra puhul pole kuskile tõusta. Viimased 10-käigulised grupid olid Ultegra 6700 (pärast olnud 6800, R8000) ja Dura-Ace 7800 (pärast olnud 7900 ja R9000), sealt edasi on juba 11-käigulised kõik. Mehaanilised kettad unusta ära, pöiapiduritega saad soodsama ja kergema ratta ning ma kahtlen, et nende trossiga pidurite modulatsioon ja pidurdusjõud pöiapiduri tavatingimustes üle trumpab (v.a. märja ilmaga). Ei ole minul kodumaal veel olukorda tekkinud kus pöiapidur tuntavalt hätta oleks jäänud. See rohkem mägede ja pikkade laskumiste teema (+lausvihm ning ärgem unustagem ka übermoodne). Kokkuvõtteks on igaühel oma arvamus ja nägemus, minu oma on 105 grupi ja pöiapiduritega ratas kui järelturult asisemat ei leia.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Arvan ka, et 105 oleks hea alguseks, lihtam kuhugi poole upgradeda. Samuti arvan, et ketast pole vaja. Ja siin foorumis liigub häid pakkumisi samuti, mis asjalikumad kui see hawai oma sul
"It never gets any easier, you just go faster"
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Ma toon pidurite osas välja veel sellise nüansi, et kui siin eelnevalt mainiti, et rehvilaiusele seavad piirid raam ja kahvel, siis pöiapiduri puhul on täiendavaks piirajaks ka pidur, sest rehv peab ka piduri vahele mahtuma. Aga kas see nüanss ka mingit tähtsust omab, on juba igaühe enda soovide ja valikute küsimus. Mul endal ketaspiduriga ratas ja originaalis 32mm rehv, aga plaan soetada ka veidi laiem ja karvasem rehv, et kruusal ja metsateel parem lustida oleks - vähe sellest, et pöiapiduri korral võib sellise plaani unustada, isegi see 32mm ei läheks sinna vahele ilmselt (ja ma isiklikult kitsama rehvi peale küll ei plaani minna enam ).
Komponentide osas pooldan ka soovitust 105 poole vaadata. See ei tähenda muidugi, et kogu grupp peab olema 105. Ma muidugi ei tea, kas praegu uusi rattaid üldse müüakse nt Tiagra-105 kombona, aga mul enda eelmisel rattal oli nt taga 105 ja ees Tiagra vahetaja (2x9) ja muu mudru veel miski muu.
Komponentide osas pooldan ka soovitust 105 poole vaadata. See ei tähenda muidugi, et kogu grupp peab olema 105. Ma muidugi ei tea, kas praegu uusi rattaid üldse müüakse nt Tiagra-105 kombona, aga mul enda eelmisel rattal oli nt taga 105 ja ees Tiagra vahetaja (2x9) ja muu mudru veel miski muu.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Korra juba samas teemas vist oli aga panen siia alumiiniumraami ja Sora või Tiagra gruppide jutu vahele uuesti müügis oleva süsinikraami ja 105 grupiga uue ratta lingi, ise ei ole müüdava ratta või müüjaga tuttav aga tundub väga mõistlik pakkumine.
viewtopic.php?f=143&t=78643&p=374261&hilit=eddy#p374261
https://www.facebook.com/groups/1747456 ... 8545912551
viewtopic.php?f=143&t=78643&p=374261&hilit=eddy#p374261
https://www.facebook.com/groups/1747456 ... 8545912551
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Siit läbi käinud variantidest tooks lisaks sellele Merckxile välja ka Kaupo viidatud Speedster 10. Ja võib-olla tasuks kaaluda ka seda, kuigi suurust peaks täpsustama: viewtopic.php?f=143&t=80552
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
See Eddy Merckx on igati väärt pakkumine ja tegu ju uue rattaga, isiklikult ei kahtleks - süsinikraam, 105 grupp, normaalsed jooksud ja korralikud pulgad/muud jupid. Kui teemaalgataja kahtleb, siis tegu pole mingi tundmatu hiinakaga, AG2R sõidab selle tootja pillidel - https://www.eddymerckx.com/
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Kas täna siia lisatud ratastega kannatab ka kruusa peal sõita? Selles asi ongi, et ma olen viimasel ajal pigev veidi paksema kummi poole vaadanud. Võibolla ma ei loe lihtsalt teie jutust kõike välja, sest kohati jäävad mõned asjad arusaamatuks ning pean leidma hetke googeldada, mis koguaeg pole võimalik.
Igatahes arvestan kõigi pakkumistega kindlasti! Samas kuna proovimine kokkulepitud, siis käin kindlasti seal ära. Mööda külge maha ei jookse vast. Ja, et ma saaksin ikka sama kiiret tagasisidet oma küsimustele juhuks, kui rattamöla on ära väsitanud ja huvi mu küsimuste vastu raugeb, siis vahepeal kompotti üks anekdoot:
Kolm armeenlast arutavad, et kuidas on kõige parem lammast keppida.
Esimene seletab, et kõige parem on nii, et paned lamba tagajalad kummikutesse, siis ei saa lammas ära joosta.
Teine ytleb, et veel parem on kui viid lamba kuristiku servale, siis lammas hakkab ise vastu põtkima.
Kolmas aga teatab, et kõige parem on ikke lammas maha selili panna, et siis saab tatti ka panna!
Igatahes arvestan kõigi pakkumistega kindlasti! Samas kuna proovimine kokkulepitud, siis käin kindlasti seal ära. Mööda külge maha ei jookse vast. Ja, et ma saaksin ikka sama kiiret tagasisidet oma küsimustele juhuks, kui rattamöla on ära väsitanud ja huvi mu küsimuste vastu raugeb, siis vahepeal kompotti üks anekdoot:
Kolm armeenlast arutavad, et kuidas on kõige parem lammast keppida.
Esimene seletab, et kõige parem on nii, et paned lamba tagajalad kummikutesse, siis ei saa lammas ära joosta.
Teine ytleb, et veel parem on kui viid lamba kuristiku servale, siis lammas hakkab ise vastu põtkima.
Kolmas aga teatab, et kõige parem on ikke lammas maha selili panna, et siis saab tatti ka panna!
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Iga rattaga saab kruusa peal sõita. Iseküsimus on kui kiiresti ja kui mugav see olema saab. Grandurancel on all 35mm kummid, millega olen ise 40kmh+ kruusa peal sõitnud ja väga ok oli.
Grandurance on hübriid maanteratta ja graveli vahel, Speedster on selline mugava sõidu maanteeratas.
Mine tee mõlemaga proovisõit ära. Kodus võta kaart lahti ja vaata palju sul kruusateid 100km raadiuses üldse on mida saaksid ja tahaksid sõita. Üks-kaks kruusa sõitu suve jooksul teeb ka Speedsteriga ära. Selliste mänguasjade puhul on tihti see, et suure hurraga ostetakse mitu ratast ja peale poolt aastat pannakse kõik peale ühe müüki sest tegelikult kasutatakse ainult ühte.
Siit (ja üleüldse sellistest) foorumist abi küsides pead arvestama, et saad n+1 erinevat väga personaalset arvamust ehk mõnda asja tasub võtta teatava reservatsiooniga. Kellele ei sobi sadul, kellele ei sobi vänt. Mõni ei oska sõita ja väidab et liiga pikad vändad on süüdi.
Tegelik elu on vähemalt alguses palju lihtsam. Võtad parima ratta mis sobib ja eelarve võimaldab ning sõidad. Ainuke hea lisa tarkus on see, et kindlasti on vaja juurde pedaalid ja kingad + natuke pehmet varustust. Kui sellest Sorast tõesti väheks jääb, kogud juurde ja vahetad kõik korraga välja.
Oluline on sõitma hakata ja rattasõidust rõõmu tunda. Eestis (meestele) tüüpiliselt tahetakse kohe viilima hakata, sest sõiduoskus on puudulik või vorm kehva.
See Eddy Merckx ratas on lihtsalt mõtetu, sellepärast seda keegi ei tahagi. Nimi nimeks aga rattabrändina vähe ihaldusväärne ja tegemist üsna low-end otsa raamiga. Tänasel päeval on tavalisel harrastajal või pühapäevasõitjal mõistlik osta ketaspiduriga ratas. Siin foorumis on sügisest päris mitu Grandurance müügis olnud ja mitmed uue omaniku leidnud.
Grandurance on hübriid maanteratta ja graveli vahel, Speedster on selline mugava sõidu maanteeratas.
Mine tee mõlemaga proovisõit ära. Kodus võta kaart lahti ja vaata palju sul kruusateid 100km raadiuses üldse on mida saaksid ja tahaksid sõita. Üks-kaks kruusa sõitu suve jooksul teeb ka Speedsteriga ära. Selliste mänguasjade puhul on tihti see, et suure hurraga ostetakse mitu ratast ja peale poolt aastat pannakse kõik peale ühe müüki sest tegelikult kasutatakse ainult ühte.
Siit (ja üleüldse sellistest) foorumist abi küsides pead arvestama, et saad n+1 erinevat väga personaalset arvamust ehk mõnda asja tasub võtta teatava reservatsiooniga. Kellele ei sobi sadul, kellele ei sobi vänt. Mõni ei oska sõita ja väidab et liiga pikad vändad on süüdi.
Tegelik elu on vähemalt alguses palju lihtsam. Võtad parima ratta mis sobib ja eelarve võimaldab ning sõidad. Ainuke hea lisa tarkus on see, et kindlasti on vaja juurde pedaalid ja kingad + natuke pehmet varustust. Kui sellest Sorast tõesti väheks jääb, kogud juurde ja vahetad kõik korraga välja.
Oluline on sõitma hakata ja rattasõidust rõõmu tunda. Eestis (meestele) tüüpiliselt tahetakse kohe viilima hakata, sest sõiduoskus on puudulik või vorm kehva.
See Eddy Merckx ratas on lihtsalt mõtetu, sellepärast seda keegi ei tahagi. Nimi nimeks aga rattabrändina vähe ihaldusväärne ja tegemist üsna low-end otsa raamiga. Tänasel päeval on tavalisel harrastajal või pühapäevasõitjal mõistlik osta ketaspiduriga ratas. Siin foorumis on sügisest päris mitu Grandurance müügis olnud ja mitmed uue omaniku leidnud.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Selles mõttes, et ma olen ikkagi mingil määral otsustanud oma suva hübriidi vist kõrvale jätta ning kasutada ka vaimusilmas Grandurance'it linnas liiklemiseks. See tundub mõistlikum ja mugavam variant. Elame näeme-proovime ära. See mulle meeldib, et vaja nautida ja kui ratas sitt, siis saabki koguda uue jaoks, sest põhi all, kogemus olemas ja selle pealt kõvasti lihtsam teine osta. Mingi riietuse võtan endale alguses ka aga üht-teist saan tuttavalt.. ntks pedaalid.
Täna ei jõutud rattaid kokku panna, homme vist saab testima.
Täna ei jõutud rattaid kokku panna, homme vist saab testima.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Mina sõidan oma Grandurance'iga igal pool ja igal ajal. Talvest-talveni, asfaldist porini, maratonist (TRM2019) CX-i ja linnatranspordini, lõigutrennist koera jooksutamiseni.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Ära siis krt kepi seda lammast, osta ratas ja sa ei kahetse!Joker2912 kirjutas: ↑08. 04. 2020. 15:53Kolm armeenlast arutavad, et kuidas on kõige parem lammast keppida.
Esimene seletab, et kõige parem on nii, et paned lamba tagajalad kummikutesse, siis ei saa lammas ära joosta.
Teine ytleb, et veel parem on kui viid lamba kuristiku servale, siis lammas hakkab ise vastu põtkima.
Kolmas aga teatab, et kõige parem on ikke lammas maha selili panna, et siis saab tatti ka panna!
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
krt lõpp läheb ikka väga käest ära (ja antud juhul ei saagi selles juhtivat kohalikku filosoofi süüdistada). Juba nagu mingid mägilased, räägi neile Sorast või Tiagrast, lõpuks huvitab teda ikka ainult see, kuidas lammast trukkida...
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
+1 Fredile
Telekas teeb paksemaks, Swift teeb kergemaks
Telekas teeb paksemaks, Swift teeb kergemaks
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Ratas käes. Sai soetatud Tiagra jubinatega, peene kummiga maanteekas. Teema lukus.
Tänud kõigile, kes infot jagasid ja nõu andsid.
Rahu, camouflage! Informatiivse info segamine meelelahutusliku osaga on üsna tavapärane minu jaoks foorumites mida kasutan, kui on abi/nõu vaja. Ilmselgelt filosofeerimise osa on ülepingutatud ja nii sa ei mõtle ju tõsiselt, ega?! Küll aga on see üsna madalalaubaline ja kehva huumori tunnusmärk tuua paralleele teemaalgataja ja lammaste nikkumise vahel. Ma tõttöelda ei ole ennem kohanud täiskasvanud meest, kes hakkaks sinusarnaselt niivõrd ägisema analoogse anektoodi peale.
Lõpetuseks jätan siia lingi anekdootide kogumiga, mis on ehk ka sinu ootustele vastav:
https://kroonika.delfi.ee/news/igav/top ... d=79374842
Tänud kõigile, kes infot jagasid ja nõu andsid.
Rahu, camouflage! Informatiivse info segamine meelelahutusliku osaga on üsna tavapärane minu jaoks foorumites mida kasutan, kui on abi/nõu vaja. Ilmselgelt filosofeerimise osa on ülepingutatud ja nii sa ei mõtle ju tõsiselt, ega?! Küll aga on see üsna madalalaubaline ja kehva huumori tunnusmärk tuua paralleele teemaalgataja ja lammaste nikkumise vahel. Ma tõttöelda ei ole ennem kohanud täiskasvanud meest, kes hakkaks sinusarnaselt niivõrd ägisema analoogse anektoodi peale.
Lõpetuseks jätan siia lingi anekdootide kogumiga, mis on ehk ka sinu ootustele vastav:
https://kroonika.delfi.ee/news/igav/top ... d=79374842
-
- Rattur
- Postitusi: 144
- Liitunud: 08. 04. 2016. 07:19
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Oh jah, lõppeks see sunnitud koolivaheaeg juba ära ja lapsed saaksid tagasi kooli.
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Väike lambanali pole patt, aga see pole ju lambafoorum, oluline, et ratta ära ostsid. Väntad paarsada kilti ja lammas läheb meelest!
Re: Vajan abi esimese maanteeratta otsingul
Tere jälle,
Vahepealne aeg on kulunud sõitmisele ja tõesti on väga sujuv, kui ratta selga ronin. Siin varasemalt käis igasugu teemat läbi ning mõtlesin nüüd korra uuesti abi küsida, sest tuttav ostis endale samuti ratta. Sora jooksudega. Ratas on tal sisuliselt kaks nädalat tal olnud ning selle aja jooksul on käinud ka kaks korda uuesti koha peal, sest käike vahetades käiguvahetid ragisevad ja käigud ei lähe korralikult sisse. Proovisin ise ka sõita ja pmst on piinlik kergliiklusteel inimestest mööduda, sest ragin on nii suur - vaat et ehmatab veel teisi. On see variant, et hoolduse tüübid on astuvad reha otsa ja seadistus on mööda? Või pmst ongi pakk maha pandud ja sellega peab arvestama, et nende jooksudega ongi ainult häda. Sisuliselt on plaan ratas tagastada...
Vahepealne aeg on kulunud sõitmisele ja tõesti on väga sujuv, kui ratta selga ronin. Siin varasemalt käis igasugu teemat läbi ning mõtlesin nüüd korra uuesti abi küsida, sest tuttav ostis endale samuti ratta. Sora jooksudega. Ratas on tal sisuliselt kaks nädalat tal olnud ning selle aja jooksul on käinud ka kaks korda uuesti koha peal, sest käike vahetades käiguvahetid ragisevad ja käigud ei lähe korralikult sisse. Proovisin ise ka sõita ja pmst on piinlik kergliiklusteel inimestest mööduda, sest ragin on nii suur - vaat et ehmatab veel teisi. On see variant, et hoolduse tüübid on astuvad reha otsa ja seadistus on mööda? Või pmst ongi pakk maha pandud ja sellega peab arvestama, et nende jooksudega ongi ainult häda. Sisuliselt on plaan ratas tagastada...