1. leht 1-st
...
Postitatud: 04. 12. 2005. 21:51
Postitas mk I
...
Postitatud: 04. 12. 2005. 22:08
Postitas fax
Lihtsalt informatiivses mõttes lisan juurde, et alternatiiv MTB'le ja MNT'le oleks miski universaal(hübriid)ratas linnasõiduks. Eelised MNT ees on väiksem põrutamine ja MTB ees kitsam kumm ja suuremad rattad.
Aga eks sõltub ka suurelmääral sinust, kas eelistad "oinasarve" või sirget lenksu ja millised on potensiaalsed võimalused, et eksid ka kuskile kruusa ja metsarajale ära..
Isiklikult soovitan, et võta vaatluse alla ka universaal rattad (näiteks:
http://www.author.ee/kross.htm ) ja tee kõikide valitud ratastega proovisõitu, see mis rohkem meeldib ja mille seljas ennast kõige paremini tunned, selle kasuks ka otsusta.
...
Postitatud: 04. 12. 2005. 22:27
Postitas mk I
Selles ongi asi justament, et mulle meeldib see maanteratta lenksu s[steem.
Ja kas maanterattal sellist v]imalust ei ole, et panna alla veidi j'medamad kummid, mis kannatab ka kruusal s]ita.
Siiamaani olen s]itnud maanterattaga ja meeldibki just selline madal s]iduasend. Kas madal asend on millegi poolest p[hap;eva s]itjale halvem siis, kui maastikuratastel ja universaalidel kasutatav nn. sirge pulk...
Huvitav oleks teada, et kas eelpool toodud margid siis [ldse v'he sportlikumat stiili v'lja ei kannaya . Et hakkab kohe juppe lendama, kui k]vemini vajutada...
Postitatud: 04. 12. 2005. 23:11
Postitas tsimpa
julgen arvata, et kõige odavama otsa asju võib osta ainult siis kui on plaan neid vähe kasutada. sora ja odavamad ei kesta tõenäoliselt.
kui ratta eesmärk on transport, siis kindlasti on sul vaja lisaks porilaudu ja võibolla ka pakiraami
teiseks peab ratas nägema välja piisavalt räbal, et seda julgeks suvalises kohas lukustada. mitte et räbalsus oleks väärtus omaette, aga see võimaldab sul ratast odavamalt soetada, see tähendab vähem kaotust kui pihta pannakse.
maanteel sõitmiseks peaksid kummid olema <30 mm
Re: Millist mnt. ratast valida, kui raha on 6000 krooni...
Postitatud: 05. 12. 2005. 08:45
Postitas maxspeed
Re: ...
Postitatud: 05. 12. 2005. 09:38
Postitas SL
mk I kirjutas:Selles ongi asi justament, et mulle meeldib see maanteratta lenksu s[steem.
Ja kas maanterattal sellist v]imalust ei ole, et panna alla veidi j'medamad kummid, mis kannatab ka kruusal s]ita.
Siis sobib sulle Cyclo-tyypi ratas nagu rusikas silma-auku. Küsi asjalikematest-väiksematest poodidest, kes viitsiksid sellise erisooviga tegeleda. Ma muidugi ei tea, kas cyclo-rattaid päris 6000 eest saab, kuid peaks ikka saama - usun, et küll ka cyclol erinevaid tasemeid on (mitte ainult tipp).
Re: ...
Postitatud: 05. 12. 2005. 10:11
Postitas tsimpa
ma otsiks miskiseid turisti tüüpi rattaid. tunturi ntx. mul endal on neid kaks tükki olnud. peale esimese äravarastamist ostsin teise täpselt samasuguse. mis poed tallinnas selliseid soomest kasutatuna impordivad?
Postitatud: 05. 12. 2005. 12:49
Postitas Kristiano
Hea kasut. mnt. võib odavalt osta kui pakkuda ratta müüjale omalt poolt 70% hinnast.
Postitatud: 05. 12. 2005. 19:29
Postitas mk I
Lukustamisega pole probleeme. Töökoht võimaldab ilust ratast hoida, ja kodus on kuur. Rattaga poes ei käi, nii et see probleem langeb ära. Räbal ei pea olema, võib päris hea välja näha...
Cyclo ratas oleks päris huvitav variant, aga kelle poole pöörduda...? Millises rattapoes suhtutakse sellistesse klientidesse hästi, kes midagi muud tahavad, kui letil pakutakse, e. ilmselt mõni väiksem pood...?
Äkki velotreki juures asuv kauplus, või nõmme rattapood on ka kuidagi sümpaatne tundunud. Ja lugenud rattakaupluste teemat...
Äkki keegi soovitab, kelle poole pöörduda... Ja kui oleks korralik ratas, siis ilmselt leiaks mõned tuhanded ka juurde...
Postitatud: 05. 12. 2005. 20:28
Postitas Kirsa
Linnas liiklemiseks on universaal parim, sest saab hakkama ka teeaukude ja äärekividega. Pikemalt distantsil on maanteeratas ja tema oinasarved muidugi paremad. Oleneb kui kaugelt tööle käid?
Postitatud: 05. 12. 2005. 20:52
Postitas mk I
Kilomeetreid täpselt 25. Ehk siis 50 km päevas. Hüüru-Pirita-Hüüru. Maanteed, enamus rattateel, aga tihtilugu tuleb ka mustamäe kandis liigelda, ning oleks mõnus ,et ratas kannataks ka tänavaservast vahel üles hüpata ja ka auke ei tohiks väga karta...
Postitatud: 05. 12. 2005. 21:17
Postitas Kirsa
25km mööda maanteed on kindlasti maanteerattaga valutum ettevõtmine - selles ei ole kahtlustki. Need Sora jupiga rattad, mida sa siin eespool oled vaadanud on parajad pühapäevasportlasele, kes kord nädalas trenni teeb. Igapäevaselt 50km ja sora võib ootamatult kähku otsa saada. Taoliseks töölekäimiseks võtaks mina kindlasti mingi kasutatud, aga veidi paremate juppidega (kui sora) mnt ratta. Ratas võib olla vanem/kasutada vanemaid tehnoloogiaid (raskem kaal, raskemad materjalid) - üksi tööle sõites ei ole see oluline. Mugavuse pärast natuke laiemad kummid alla kui 25mm ja olemas.
Postitatud: 05. 12. 2005. 23:12
Postitas m2hKa
aga kuidas oleks sellise maanterattaga?
http://www.zone.ee/m2hKa/pilt%20091.jpg
Postitatud: 05. 12. 2005. 23:36
Postitas KristjanS
ütleme nii, et juba läheb, aga siinjuures küsiks, et palju sul kaalu on? Nimelt raskemale isendile võivad jooksud veitsa pehmeks jääda
.
Postitatud: 06. 12. 2005. 09:30
Postitas Rivo
mk I kirjutas:Kilomeetreid täpselt 25. Ehk siis 50 km päevas. Hüüru-Pirita-Hüüru. Maanteed, enamus rattateel, aga tihtilugu tuleb ka mustamäe kandis liigelda, ning oleks mõnus ,et ratas kannataks ka tänavaservast vahel üles hüpata ja ka auke ei tohiks väga karta...
Minu soovitus sinule oleks cyclo tüüpi ratas. Loen postitustest välja, et sa ei tegele rattasõidu, kui spordiga, vaid lihtsalt ühest sihtpunktist teise jõudmiseks. Kui nii, siis vali omale eeskätt ratas, millega oleks mugav sõita. Tüüpiline maantee ratas on projekteeritud sportlaste huvisid silmas pidades. Cyclo tüüpi rattale saad probleemide vabalt vajadusel panna ka nt. porilauad, pakiraami mõne väiksema kompsu vedamiseks jne. jne.
Mugavus maksab kah midagi. Pealegi, keskmised kiirused nüüd nii hullult kah ei vähene, kui valid MNT asemel cyclo ratta.
Postitatud: 06. 12. 2005. 10:22
Postitas tsimpa
Rivo kirjutas:
Minu soovitus sinule oleks cyclo tüüpi ratas. Loen postitustest välja, et sa ei tegele rattasõidu, kui spordiga, vaid lihtsalt ühest sihtpunktist teise jõudmiseks.
ma ei saa aru. cyclocross on eraldis spordiala. cyclocross ratas on spordiks ettenähtud spetsratas. maanteerattast erineb laiema hargivahe ja pidurite konstruktsiooni osas. (mnt-l on "caliper-", cyclol tavaliselt "cantilever-", mtb-l v-)
nagu spetsiaalsed sportrattad ikka, maksavad ka cyclo rattad palju. sõltuvalt komponentidest.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=8607
ma soovitaks maanteeratast aga kontrolliks täis-porilaudade olemasolu või panemise võimalust. kui porikad lähevad hargi vahelt läbi, siis saab ka 32 mm kummi panna.
Postitatud: 06. 12. 2005. 12:15
Postitas maxspeed
nii, mis meil siin veel on? pedaalidega traktor, kõverate sarvedega ratas
http://www.specialized.com/bc/SBCBkMode ... =06Sequoia võiks ju isegi sobida....
Postitatud: 06. 12. 2005. 12:57
Postitas Rivo
OK, tunnistan viga, kirjutasin üht, mõtlesin teist asja.
Pidasin silmas tegelikult hübriidi.
Ehk siis midagi
taolist
Loodan, et sai asjale selgust.
Postitatud: 06. 12. 2005. 13:47
Postitas Hanno
Tegelikult see polegi väga sinu viga, kuna hübriid on sellele viimasele rattale meelevaldselt tekitatud asukoht.
Ametlikult nimetatakse niisugust maanteeratas, aga sirge lenksuga treeninbike või fitnessbike. Ta asetseb seal hübriidi ja mnt vahepeal kuskil. Sõiduomadused on praktiliselt samad, mis maanteel, lihtsalt mõni pelgab seda kõverat lenksu ja on harjunud MTB omaga, sellest tulenevalt on maanteeratas lihtsalt mtb lenksuga.
Postitatud: 06. 12. 2005. 15:20
Postitas Kirsa
Jah fitness bike on selline "maantee-universaal", millel peenemad kummid kui universaalil ja amorti pole. Antud juhul sobiks jah tsimpa väljapakutud matka/turisti variant. Maanteeratta sarved, aga sõiduasend on püstisem, kummid laiemad ning igast kola saab külge riputada.
Postitatud: 06. 12. 2005. 15:39
Postitas Mati
Huvitav, miks maanteeratta puhul eeldatakse automaatselt madalamat sõiduasendit. Ise hoian nt trenni tehes, kuid ka võistlustel "loksudes" lenksul pealt kinni või siis linkidelt. Alt sarvedest sõidan nt vedades (eriti vastu tuult) või spurtides jne. Seega kruisimisel pole maanteka lenksu mõju sõiduasendile küll määrav, pigem annab teatud oludes eelise.
Postitatud: 06. 12. 2005. 19:19
Postitas mk I
Aga muidu, kaaluga on nii, et kõigub 75-80 vahel, olenevalt hooajast 178 cm pikkuse juures...
Kas ratast valitakse ka siis kaalu järgi, nagu suuska... Siiamaani olen arvanud, et raami suurus tollides on oluline näitaja... Aga ausalt öeldes ei tea ratastest midagi...
Ja igast vilesid asju nagu porilaudu( v. a. vihmase ilma puhul) ja kotte külge küll ei riputa, sest kott on seljas sõites...
See pakutav corratec näeb kuidagi liiga õrn välja, et vahel kruusal pedalleerida ja äärekivisid kardab vist kah. Kui muidugi selle mingit laia kummi peale ei venita...? Mis selle hind muidu on (To: m2hka?)
Aga see speziLISED sequoia paistab välimuse järgi küll, midagi mulle, rattakomponentide, igasuguste jooksude ja käiguvahetajate kohta ei oska aga öelda... Kas sellist spezialise ratast saab kuskilt tellida või vähemalt infot küsida, et mis maksab jne...
Tänud kõigile, kes vastata on viitsinud ja sellise elava arutelu on tekitanud...
Postitatud: 06. 12. 2005. 19:31
Postitas Mati
mk I kirjutas:...Kas ratast valitakse ka siis kaalu järgi, nagu suuska... Siiamaani olen arvanud, et raami suurus tollides on oluline näitaja... Aga ausalt öeldes ei tea ratastest midagi...
Teatud piirist tuleb sõitja kaal jah mängu, kuna ratta kaal väheneb. Nt kordarate arv võib kõikuda 16-36 vahel (alumine ots võib ka väiksem olla) ja selge, et 90kg-l pole 16 kodaraga suurt midagi teha. Raamimaterjal loeb samuti. Teatud juppidel või ratastel on ka tootjapoolsed soovitused tarbija kaalu osas. Samas odavama poole rattad on ka vast vähe toekamad
.
mk I kirjutas:...See pakutav corratec näeb kuidagi liiga õrn välja, et vahel kruusal pedalleerida ja äärekivisid kardab vist kah...
Maantekas näebki "õrn" välja kui seda nt mtb-ga võrrelda. Kui sul plaanis kruusa ja äärekive murda, siis soovitaks pigem jäiga kahvilga maastikuratast, mille võid siis kasvõi siledama kummi alla visata. Või siis ka hübriidi.